Hanhikki: Grönlanninhanhikki, Potentilla tridentata

Kirjoittaja
Viesti
valtsu
valtsu
Ylipuutarhuri (30,0K reputation)Ylipuutarhuri (30,0K reputation)Ylipuutarhuri (30,0K reputation)Ylipuutarhuri (30,0K reputation)Ylipuutarhuri (30,0K reputation)Ylipuutarhuri (30,0K reputation)Ylipuutarhuri (30,0K reputation)Ylipuutarhuri (30,0K reputation)Ylipuutarhuri (30,0K reputation)
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 13,0K, Käynnit: 32,0K
Neulaskariketta siis, ja sitä piisaa  Muutaman vuoden ikäinen kasvini matalana kasvaa hapamanmaan penkissä ja leviääkin muttei kuki.

’ Jos ei ole mitään sanottavaa, niin en sano sitä täällä. ’

Kreeta-Eulaalia
Kreeta-Eulaalia
Puutarhatohtori  (2,1K reputation)Puutarhatohtori  (2,1K reputation)Puutarhatohtori  (2,1K reputation)Puutarhatohtori  (2,1K reputation)Puutarhatohtori  (2,1K reputation)Puutarhatohtori  (2,1K reputation)Puutarhatohtori  (2,1K reputation)Puutarhatohtori  (2,1K reputation)Puutarhatohtori  (2,1K reputation)
Viestiä: 5,0K, Käynnit: 5,5K
Mä olen melkein tappanut mun pari raukkaparkaani muutamassa vuodessa. Aurinkoa ovat saaneet jonkun verran mutta maa on ollut tiivistä. Siirtelin sen mitä on jäänyt jäljelle ja huomaan, että se pikkuinen, joka pääsi rodon seuraan on tehnyt kukan ja muutenkin vaikuttaa virkistyneeltä. Taitaa se toinenkin päästä samaan paikkaa. Ajatella, että siihen mun vaikeaan paikkaan, jossa ei mikään menesty, on ehkä ollut sopiva kasvi omassa pihassa vaikka kuinka kauan. Luulin sen tarvitsevan hiekkaa, eikä neulaskariketta.

Satakunta, vyöhyke II
Tuomipihlaja
Tuomipihlaja
Puutarhuri (623 reputation)Puutarhuri (623 reputation)Puutarhuri (623 reputation)Puutarhuri (623 reputation)Puutarhuri (623 reputation)Puutarhuri (623 reputation)Puutarhuri (623 reputation)Puutarhuri (623 reputation)Puutarhuri (623 reputation)
Viestiä: 5,9K, Käynnit: 573
Mulla on kasvanut kovin hitaasti.
Miikos
Miikos
Viherpeukalo (226 reputation)Viherpeukalo (226 reputation)Viherpeukalo (226 reputation)Viherpeukalo (226 reputation)Viherpeukalo (226 reputation)Viherpeukalo (226 reputation)Viherpeukalo (226 reputation)Viherpeukalo (226 reputation)Viherpeukalo (226 reputation)
Viestiä: 6,2K, Käynnit: 456
Hoyabella, eipä tuolla paljoa ole korkeutta. Just näin tuota ison alueen kuivassa ja paahteessa, korkeutta oli muutama hassu sentti. Mulla on yksi kappale, sillä korkeus kymmenisen senttiä. Ei ole vielä alkanut kunnolla lamoamaan.
Kellokukka
Kellokukka
Multasormi (143 reputation)Multasormi (143 reputation)Multasormi (143 reputation)Multasormi (143 reputation)Multasormi (143 reputation)Multasormi (143 reputation)Multasormi (143 reputation)Multasormi (143 reputation)Multasormi (143 reputation)
Viestiä: 289, Käynnit: 830
Tuolla perennoitten puolella ollaan tästä samasta kasvista sitä mieltä, että hiekkamaa on sopiva kasvualusta. Olin jo menossa hiekkaa lisäämään, mutta nyt taas en tiedä mitä tekisin. Maa on kyllä vähän tiiviin sorttista multa-hiesu-hiekka seosta. Suuresta puutarhamyymälästä ostin hyvät taimet juuri omaa kasvupaikkaani kuvaillen ja tätä suosittelivat. Ehkä pitää kaataa puita jotta ei olis niin varjoisaa. Jotain pitäis tehdä, että kasvaisivat ja leviäisivät. Tarkoitus oli saada tuivion ja tiarellan kanssa niistä jonkin verran matalaa maanpeittoa. Sori, otsikon kirjoitusvirhe. Toinen ö on "extraa".
Fellow
Fellow
Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)
Viestiä: 2,4K, Käynnit: 1
Kolme vuotta on Nuukit viihtyneet hyvin hiekkaisessa multamaassa aurinkoisessa penkereessä, aamusta alkuiltaan asti auringossa (silloin kun se sattuu paistamaan). Hyvin leviää, mitään temppuja en ole sen kanssa tehnyt, en muista edes kastelleeni, paitsi silloin istutuksen jälkeen tietty.
D.formosa
D.formosa
Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)Uusi jäsen (9 reputation)
Viestiä: 977, Käynnit: 4
Heitin Nuukin kintuille hyvää kompostia keväämmällä ja näytti tykkäävän. Kituilee jos on liian kuivaa, olen huomannut. Multakin kuoli pois pari tainta tuolla syyshortensian alla, oli kai liian pimeää. Pitääpä ottaa vinkistä vaarin ja happamoittaa uutta aluetta jollain jos se kerran siitä tykkää.
Kassikäpp
Kassikäpp
Uusi jäsen (34 reputation)Uusi jäsen (34 reputation)Uusi jäsen (34 reputation)Uusi jäsen (34 reputation)Uusi jäsen (34 reputation)Uusi jäsen (34 reputation)Uusi jäsen (34 reputation)Uusi jäsen (34 reputation)Uusi jäsen (34 reputation)
Viestiä: 4,5K, Käynnit: 213
Ei ole perenna, ei. Enks mie sen jo sanont.
kibu...
kibu...
Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)
Viestiä: 2,7K, Käynnit: 16
grönlanninhanhikki on pensas, puuvartinen, osin ikivihreä...

oikean otsikon alla on
puutarhapuurtaja
puutarhapuurtaja
Multasormi (147 reputation)Multasormi (147 reputation)Multasormi (147 reputation)Multasormi (147 reputation)Multasormi (147 reputation)Multasormi (147 reputation)Multasormi (147 reputation)Multasormi (147 reputation)Multasormi (147 reputation)
Ryhmä: Jäsenet
Viestiä: 147, Käynnit: 33
Katsoin molemmat teokseni, ja vaikka melko laajoja ovatkin (toinen 2-osainen) ei kummassakaan ollut juuri tätä potentillaa. Oletteko muuten huomanneet, että tämä kasvi löytyy sekä täältä pensaista että perennoista. Perennat olisi kai kuitenkin oikeampi otsikko.
TEE

Yhdistä valitut

Yhdistä valittuihin aiheisiin...

Yhdistä etukäteen valittuun aiheeseen...

Yhdistä aiheen ID:hen...

Samankaltaisia aiheita

Lukee tätä viestiketjua

Valikko
Haku