Pensaan taivukaslisäys

Kirjoittaja
Viesti
Rillari
Rillari
Puutarhatohtori  (2,7K reputation)Puutarhatohtori  (2,7K reputation)Puutarhatohtori  (2,7K reputation)Puutarhatohtori  (2,7K reputation)Puutarhatohtori  (2,7K reputation)Puutarhatohtori  (2,7K reputation)Puutarhatohtori  (2,7K reputation)Puutarhatohtori  (2,7K reputation)Puutarhatohtori  (2,7K reputation)
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 617, Käynnit: 6,6K
Kiitos taas neuvoista. Jahka olen hetken lepuuttanut nuhaista kroppaani painelen pihalle aronioita taivuttelemaan.

Pirkanmaa III
valtsu
valtsu
Ylipuutarhuri (33,0K reputation)Ylipuutarhuri (33,0K reputation)Ylipuutarhuri (33,0K reputation)Ylipuutarhuri (33,0K reputation)Ylipuutarhuri (33,0K reputation)Ylipuutarhuri (33,0K reputation)Ylipuutarhuri (33,0K reputation)Ylipuutarhuri (33,0K reputation)Ylipuutarhuri (33,0K reputation)
Viestiä: 14,0K, Käynnit: 37,0K
Voi ja olen jopa onnistunutkin siinä. Nyt olen pyytänyt jemmaamaan minulle kertakäyttöisiä keittiömyssyjä, laitan ruukun päälle sellaisen kosteutta sitomaan. Muovipussi on toinen keino, mutta kastella pitäisi ja tahtovat mulla varsinkin kuivahtaa ja paistua auringossa. Bradleyn Kasvien lisääminen on hyvä kirja näisstä pistokkaista, mutta on taas kateissa jossakin, aina tuppaa eksymään minusta.

muoks Tämä taisikin olla taivukaslisäyspalsta, taivukkaista onnistuu  varmimmin ja jos syksyyn mennessä ei ole juuria tehnyt, kannattaa jattää seuraavaan kesään odottamaa. 

löytyi Bradley:  kuusamien lisääminen talvipistokkaista joulu-tammikuu, mutta keväällä taittuneista versoista
olen pistokkailla onnistunut. En millään malta olla aina kokeilematta. Lyijykynän paksuisia, ohuempia pakosta, 1/3 multaan ja liiat lehdet karsitaan pois.

valtsu
valtsu
Ylipuutarhuri (33,0K reputation)Ylipuutarhuri (33,0K reputation)Ylipuutarhuri (33,0K reputation)Ylipuutarhuri (33,0K reputation)Ylipuutarhuri (33,0K reputation)Ylipuutarhuri (33,0K reputation)Ylipuutarhuri (33,0K reputation)Ylipuutarhuri (33,0K reputation)Ylipuutarhuri (33,0K reputation)
Lähtee aika helpostii näin keväällä, taivutuskohdasta voi hieman rikkoa kuorta tehosteeksi ja maahan kiinnitys haarakepillä tai kivi päälle. Suosin nyrkinkosoisia kiviä, alla säilyy kosteus. Olen leikkattuja versojakin laittanut multaan kukkaruukun reunaan (saavat enemmän happea) ja  juurtuivat niinkin.

Rillari
Rillari
Puutarhatohtori  (2,7K reputation)Puutarhatohtori  (2,7K reputation)Puutarhatohtori  (2,7K reputation)Puutarhatohtori  (2,7K reputation)Puutarhatohtori  (2,7K reputation)Puutarhatohtori  (2,7K reputation)Puutarhatohtori  (2,7K reputation)Puutarhatohtori  (2,7K reputation)Puutarhatohtori  (2,7K reputation)
Viestiä: 617, Käynnit: 6,6K
Lähteekö aronia kuinka hyvin juurtumaan taivutuslisäyksellä?

Pirkanmaa III
valtsu
valtsu

Jasmike lähti kasvamaan keväällä oksista, joita leikkelin kohopenkin pohjalle risuiksi. Pitkälleen maahan laitettuna jää enempi silmukohtia maahan ja niistä sitten versoo helpommin. -> hajuallerginen kun olen piti jasmikkeita leikellä pienemmäksi voimallisen tuoksun vuoksi, eli silloinhan kaikki juurtuu kun ei olisi niin väliä? ja toistepäin.

Imikkä
Imikkä
Uusi jäsen (29 reputation)Uusi jäsen (29 reputation)Uusi jäsen (29 reputation)Uusi jäsen (29 reputation)Uusi jäsen (29 reputation)Uusi jäsen (29 reputation)Uusi jäsen (29 reputation)Uusi jäsen (29 reputation)Uusi jäsen (29 reputation)
Viestiä: 778, Käynnit: 39

Löysin riemukseni valkokirjavan kanukkani alka maahan asti kaartuneita oksia, joihin oli kasvanut juuret. Voinko nämä irrottaa ja istuttaa suoraan maahan vai kasvattelenko ruukussa ensin isommiksi?

Onnistuuko jasmike taivukkaista? (Pistokaskokeiluni meni pieleen.)

TEE

Yhdistä valitut

Yhdistä valittuihin aiheisiin...

Yhdistä etukäteen valittuun aiheeseen...

Yhdistä aiheen ID:hen...

Samankaltaisia aiheita

Lukee tätä viestiketjua

Valikko
Haku