Mitä katetta mihinkin?

Kirjoittaja
Viesti
Pikkuparatiisi
Pikkuparatiisi
Puutarhuri (758 reputation)Puutarhuri (758 reputation)Puutarhuri (758 reputation)Puutarhuri (758 reputation)Puutarhuri (758 reputation)Puutarhuri (758 reputation)Puutarhuri (758 reputation)Puutarhuri (758 reputation)Puutarhuri (758 reputation)
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 377, Käynnit: 1,5K
Jaa-a, nyt aloin empiä tuon kurikatteen kanssa... Jos se happamoittaa maata, niin ei minun varmaan kannata laittaa sitä muualle kuin pensaiden ja havujen tyveen. Ehkä ostan sitten heti paljon perennoja, joilla saan penkit täyteen.

Kasvillisuusvyöhyke viisi
miraemmi
miraemmi
Ylipuutarhuri (19,0K reputation)Ylipuutarhuri (19,0K reputation)Ylipuutarhuri (19,0K reputation)Ylipuutarhuri (19,0K reputation)Ylipuutarhuri (19,0K reputation)Ylipuutarhuri (19,0K reputation)Ylipuutarhuri (19,0K reputation)Ylipuutarhuri (19,0K reputation)Ylipuutarhuri (19,0K reputation)
Viestiä: 6,3K, Käynnit: 11,0K
Mitä kuoriketta te laitatte ?

Minulla on ongelmana hapan maa ja kyselin tuossa kesällä Billnäsin puutarhurilta niin lisää happamuutta ei kannata laittaa kuorikkeen avulla muuta kuin havupenkkiin ja alppikset ei kanssa närkästy..

Ostin sitten lecasoraa mut se on tavattoman kallista...leca-hiekotus sora on hippusen halvempaa..ostin kuusi säkkiä ja uppos helposti ja voisin ostaa toiset kuusi lisää. Koristesora on nätimpää mut kalliimpaa.

Pienempään pionipenkkiin olen ajatellut reunoille jotain nättiä koriste kiveäkin ? Oisko se ihan kaistapäistä ? Nehän voi kaivaa sivuun ja pestä jos tulee se mieli että lisää multaa..
Sinisointu
Sinisointu
Kotipuutarhuri (465 reputation)Kotipuutarhuri (465 reputation)Kotipuutarhuri (465 reputation)Kotipuutarhuri (465 reputation)Kotipuutarhuri (465 reputation)Kotipuutarhuri (465 reputation)Kotipuutarhuri (465 reputation)Kotipuutarhuri (465 reputation)Kotipuutarhuri (465 reputation)
Viestiä: 1,5K, Käynnit: 1,0K

Minä mätän sanomalehtiä aika reilulla kädellä. Semmoinen mukavan tuhti sanomalehti menee kokonaisena, ohuempia ilmaislehtiä saatan laittaa parikin päällekäin. Ja tietysti vielä reilusti limittäin ja lomittain. Tällainen vuoraus ei maadu ihan vuodessa eikä kahdessakaan.

Perennapenkkiin (mulla päälle) en ole laittanut sanomalehtiä. Saavat perennat levitä rauhassa ja puutarhuri siirtojuoksutella penkin kasveja seuraavina kesinä helpommin. Kuorikatettakaan en ole juuri käyttänyt perennaistutuksissa. Vastaistutettujen perennapenkkien multapintaa olen peittänyt ruohosilpulla.

Kesänlapsi
Kesänlapsi
Kunniapuutarhuri (7,6K reputation)Kunniapuutarhuri (7,6K reputation)Kunniapuutarhuri (7,6K reputation)Kunniapuutarhuri (7,6K reputation)Kunniapuutarhuri (7,6K reputation)Kunniapuutarhuri (7,6K reputation)Kunniapuutarhuri (7,6K reputation)Kunniapuutarhuri (7,6K reputation)Kunniapuutarhuri (7,6K reputation)
Viestiä: 3,7K, Käynnit: 10,0K
Minä oon hakenu vrj groupilta peräkärryllä kuorikatetta. Iso kärry piripinnassa, n.1,5 kuutiota. Ja maksaa vähän rapia pari kymppiä.

Pohjois-Pohjanmaa, Ylikiiminki V-vyöhyke
Pikkuparatiisi
Pikkuparatiisi
Puutarhuri (758 reputation)Puutarhuri (758 reputation)Puutarhuri (758 reputation)Puutarhuri (758 reputation)Puutarhuri (758 reputation)Puutarhuri (758 reputation)Puutarhuri (758 reputation)Puutarhuri (758 reputation)Puutarhuri (758 reputation)
Kanattaako perennapenkkiin laittaa kuorikatteen alle sanomalehteä, vaikka on ihan uusi multa? (näyttää hyvin puhtaalta)

Pikkuparatiisi
Pikkuparatiisi
Selvitin juuri kuorikatteen hintaa. Oulusta saisin VRJ:tä pihaan tuotuna 10 kuutiota 440 eurolla, sisältää alvin. Eli 44 euroa kuutio sisältäen kuljetuksen. Toinen vaihtoehto on hakea peräkärryllä, jolloin tavara hinnoitellaan kauhoittain. Neuvoivat, että 2-3 kauhaa voi laittaa kärryyn kun kuorikate on kevyttä tavaraa. Kauhallisessa on 300 litraa ja se maksaa 18 euroa. Eli kuutiohinnaksi tulee 60 euroa! Siis kotiinkuljetuksella saa halvemmalla!

Maariankello
Maariankello
Kunniapuutarhuri (8,0K reputation)Kunniapuutarhuri (8,0K reputation)Kunniapuutarhuri (8,0K reputation)Kunniapuutarhuri (8,0K reputation)Kunniapuutarhuri (8,0K reputation)Kunniapuutarhuri (8,0K reputation)Kunniapuutarhuri (8,0K reputation)Kunniapuutarhuri (8,0K reputation)Kunniapuutarhuri (8,0K reputation)
Viestiä: 2,3K, Käynnit: 5,2K

Mies sanoi, että se peräkärryllinen olis noin kaksi kuutiota. Eli 30€/kuutio.

Vyöhyke 1b
Maariankello
Maariankello
Kunniapuutarhuri (8,0K reputation)Kunniapuutarhuri (8,0K reputation)Kunniapuutarhuri (8,0K reputation)Kunniapuutarhuri (8,0K reputation)Kunniapuutarhuri (8,0K reputation)Kunniapuutarhuri (8,0K reputation)Kunniapuutarhuri (8,0K reputation)Kunniapuutarhuri (8,0K reputation)Kunniapuutarhuri (8,0K reputation)
Viestiä: 2,3K, Käynnit: 5,2K
Katettiin keväällä aika iso alue puuhakkeella. Sanomalehteä tuli alle 5-10 sivua ja saumakohdat reilusti päällekkäin. Vielä eivät ainakaan rikkikset ole tulleet läpi. Täällä Turun seudulla ostettiin sitä eräältä maanparannusfirmalta. Myivät sitä ison peräkärryllisen verran 60€ kuormallinen. Sama hinta oli kuorikkeella. Mitäköhän se olisi kuutioissa?

Vyöhyke 1b
tarhaleidi
tarhaleidi
Multasormi (157 reputation)Multasormi (157 reputation)Multasormi (157 reputation)Multasormi (157 reputation)Multasormi (157 reputation)Multasormi (157 reputation)Multasormi (157 reputation)Multasormi (157 reputation)Multasormi (157 reputation)
Viestiä: 735, Käynnit: 142
Olen laittanut sanomalehtiä perennapenkkiä perustaessa noin 4-10 sivua, riippuen, paljonko on ollut käytettävissä. Kun se kastuu, se on aika haperoa ja sivu tai kaksi ei pysy ehjänä, jos yhtään liikahtaa.
Pikkuparatiisi
Pikkuparatiisi
Saiskohan täältä Oulustakin joltakin sahalta katetta ilmaiseksi. Just laskin laskurilla: tarvitsisin 12 kuutiota katetta.

TEE

Yhdistä valitut

Yhdistä valittuihin aiheisiin...

Yhdistä etukäteen valittuun aiheeseen...

Yhdistä aiheen ID:hen...

Samankaltaisia aiheita

Lukee tätä viestiketjua

Valikko
Haku