Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 5,0K,
Käynnit: 5,5K
|
Mun olotilani on kummasti kohentunut kun jätin valmisruuat ja puolivalmisteet pois. Pussimuusista on nyt tullut mulle kaikkien ongelmien symboli, koska se liittyy kiinteästi siihen aikaan, jolloin mistään ei tahtonut tulla mitään. En tiedä oliko se varsinaisesti syy vai seuraus, vai ehkä molemmat ja aiheutti pahan kierteen. Joka tapauksessa ryhdyin pussimuusikapinaan, eikä ruuanlaitto sitten niin hankalaa edes ollut. Ei ollut kyllä osaamisesta kiiinni, vaan yksinkertaisesti väsymisestä. Väsymys haihtui samana päivänä, kun jätin valkoiset vehnäjauhot, sokerin, pastan, perunan ja riisin kaikkien (=mahdollisimman monien) lisäaineiden lisäksi. Tilalle tuli rasvaa, kasviksia ja eläinkunnan tuotteita, karppiruokaa siis. Koiran ruokapussin vaihdoin myös lisäaineettomaksi, ja jostain kumman syystä alopecia x:n oireet hävisivät koiralta parissa kuukaudessa. Saattoi tietysti johtua jostain muustakin. Mahdanko nyt muistaa oikein, mutta olikos se juuri natriumglutamaatti, joka saattaa kiihdyttää ruokahalua ja aiheuttaa juuri sen tunteen, että vielä jotain pitäisi saada, vaikkei olekaan enää nälkä, ja josta seuraa makean himo? Mulle tuon tuntemuksen kyllä aiheuttavat ainakin nuo sokerit ja tärkkelykset.
Satakunta, vyöhyke II
|