Valmisruuan laatu , valmistuksessa käytetyt aineet

Kirjoittaja
Viesti
mai-lee
mai-lee
Puutarhatohtori  (2,3K reputation)Puutarhatohtori  (2,3K reputation)Puutarhatohtori  (2,3K reputation)Puutarhatohtori  (2,3K reputation)Puutarhatohtori  (2,3K reputation)Puutarhatohtori  (2,3K reputation)Puutarhatohtori  (2,3K reputation)Puutarhatohtori  (2,3K reputation)Puutarhatohtori  (2,3K reputation)
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 5,3K, Käynnit: 17,0K
kolikolla on ainaki kaksi puolta? - tämä ja tämä

eikä tätä saa unohtaa-> ...suurin ongelma suomalaisten ruokavaliossa on ylensyönti sekä liiallinen puhtaan sokerin ja liian vähäinen ravintokuidun saanti. "On helpompi syyttää kaikesta lisäaineita kuin miettiä omaa vastuuta."

keskitien kulkija
hki Ib/vantaa II

tagetes
tagetes
Multasormi (160 reputation)Multasormi (160 reputation)Multasormi (160 reputation)Multasormi (160 reputation)Multasormi (160 reputation)Multasormi (160 reputation)Multasormi (160 reputation)Multasormi (160 reputation)Multasormi (160 reputation)
Viestiä: 3,0K, Käynnit: 145
Ja jäätelöä on nykyaikana (kun on pakastimet) tosi helppo tehdä itse: http://www.dansukker.com/fi/Teemat/SESONKIHERKUT/Kes%C3%A4/Tee_itse_j%C3%A4%C3%A4tel%C3%B6%C3%A4.aspx Tossa nyt esimerkiksi on hyviä ohjeita.
Viherpiiperö
Viherpiiperö
Uusi jäsen (6 reputation)Uusi jäsen (6 reputation)Uusi jäsen (6 reputation)Uusi jäsen (6 reputation)Uusi jäsen (6 reputation)Uusi jäsen (6 reputation)Uusi jäsen (6 reputation)Uusi jäsen (6 reputation)Uusi jäsen (6 reputation)
Viestiä: 3,6K, Käynnit: 0
Tuohan on kiinnostava sivusto. Mä olen ruvennut kiinnittämään ravintooni toden teolla huomiota, ostan jo kohtalaisesti luomutuotteita (pääosin ruisleipää, porkkanoita ja kermaa), sekä olen vähentänyt ainakin puolella karkin syöntiä, purukumia en syö enää kuin nimeksi. Bongasin Aino -jäätelöstä kymmentä lisäainetta, joten jäätelön käyttökin väheni. (Ostin kyllä erilaista jäätelöä, jossa on ainakin osittain luonnollisia ainesosia, sitä syön varmaan silloin tällöin- jäätelön käyttöä en voi lopettaa kokonaan BigGrin) Pyrin suosimaan ei-marinoituja lihoja, olen korvannut salaatinkastikkeen balsamicolla (jossa siinäkin on kyllä lisäaineita), sekä lopettanut liki kokonaan esim. leikkeleiden syömisen. Olen myöskin huomannut, että syön enemmän kasviksia, ja keskimäärin yhden porkkanan päivässä. Huolehdin tietenkin monipuolisesta ruokavaliosta, eikä mikään ruoka-aine ole jäänyt pois, lihaakin syön, vaikka marinoitua, jos muuta vaihtoehtoa ei ole tarjolla. Koulussa syön ihan normaalisti, siellä en karsi mitään. Tunnen voivani paremmin, kun lisäaineiden syöminen on laskenut mulla liki puoleen. Ja ruuan määrästä en karsi, syön terveellistä ruokaa niin paljon, kuin jaksan.
mai-lee
mai-lee
Puutarhatohtori  (2,3K reputation)Puutarhatohtori  (2,3K reputation)Puutarhatohtori  (2,3K reputation)Puutarhatohtori  (2,3K reputation)Puutarhatohtori  (2,3K reputation)Puutarhatohtori  (2,3K reputation)Puutarhatohtori  (2,3K reputation)Puutarhatohtori  (2,3K reputation)Puutarhatohtori  (2,3K reputation)
Viestiä: 5,3K, Käynnit: 17,0K
lienee uusi sivusto; onkohan hyödykäs?

keskitien kulkija
hki Ib/vantaa II

Jatuuli
Jatuuli
Kunniapuutarhuri (11,0K reputation)Kunniapuutarhuri (11,0K reputation)Kunniapuutarhuri (11,0K reputation)Kunniapuutarhuri (11,0K reputation)Kunniapuutarhuri (11,0K reputation)Kunniapuutarhuri (11,0K reputation)Kunniapuutarhuri (11,0K reputation)Kunniapuutarhuri (11,0K reputation)Kunniapuutarhuri (11,0K reputation)
Viestiä: 3,2K, Käynnit: 38,0K
Muistaakseni juuri se Jekovit-suklaa sisälsi D-vitamiinia.

Pirkanmaa III

Kreeta-Eulaalia
Kreeta-Eulaalia
Puutarhatohtori  (2,1K reputation)Puutarhatohtori  (2,1K reputation)Puutarhatohtori  (2,1K reputation)Puutarhatohtori  (2,1K reputation)Puutarhatohtori  (2,1K reputation)Puutarhatohtori  (2,1K reputation)Puutarhatohtori  (2,1K reputation)Puutarhatohtori  (2,1K reputation)Puutarhatohtori  (2,1K reputation)
Viestiä: 5,0K, Käynnit: 5,5K
Tämä taas muuten sopi siihen, mitä tuolla aiemin kirjoitin: suklaa nyt ei kovin luonnolliselta vitamiinilähteeltä vaikuta. Tässä tietysti syy kauheaan suklaan tarpeeseeni: mun elimistölleni on pienenä opetettu, että suklaasta niitä vitamiineja saa!

Satakunta, vyöhyke II
Viippu
Viippu
Viherpeukalo (206 reputation)Viherpeukalo (206 reputation)Viherpeukalo (206 reputation)Viherpeukalo (206 reputation)Viherpeukalo (206 reputation)Viherpeukalo (206 reputation)Viherpeukalo (206 reputation)Viherpeukalo (206 reputation)Viherpeukalo (206 reputation)
Viestiä: 2,5K, Käynnit: 788
Meillä on Jekovit d-vitamiinitippoja. Sanasolia annan tytölle, jotta hänen ruokahalunsa paranisi.

Asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin ellun kanat.
Kreeta-Eulaalia
Kreeta-Eulaalia
Puutarhatohtori  (2,1K reputation)Puutarhatohtori  (2,1K reputation)Puutarhatohtori  (2,1K reputation)Puutarhatohtori  (2,1K reputation)Puutarhatohtori  (2,1K reputation)Puutarhatohtori  (2,1K reputation)Puutarhatohtori  (2,1K reputation)Puutarhatohtori  (2,1K reputation)Puutarhatohtori  (2,1K reputation)
Ahaa, olisiko siinä sitten ollut D-vitamiinia. Voisin sitä vitamiinia kyllä nytkin paremmin muistaa syödä, jos vaan valkosuklaana tarjottaisiin.

Satakunta, vyöhyke II
jutikka
jutikka
Multasormi (197 reputation)Multasormi (197 reputation)Multasormi (197 reputation)Multasormi (197 reputation)Multasormi (197 reputation)Multasormi (197 reputation)Multasormi (197 reputation)Multasormi (197 reputation)Multasormi (197 reputation)
Viestiä: 7,2K, Käynnit: 359
Mun muistaakseni se oli nimeltään jekovit, se valkosuklaan tapainen
Kreeta-Eulaalia
Kreeta-Eulaalia
Mulle on pienenä syötetty jotain valkosuklaan tapaista huonon syömisen takia, mitä lieni, jääkaapissa sitä sälytettiin, eikä saanut kuin määrä annoksen päivässä. Hyvää oli. Oikeastaan en ole ihan varma miksi sitä piti syödä, olen ollut aika pieni silloin.

Satakunta, vyöhyke II
TEE

Yhdistä valitut

Yhdistä valittuihin aiheisiin...

Yhdistä etukäteen valittuun aiheeseen...

Yhdistä aiheen ID:hen...

Samankaltaisia aiheita

Lukee tätä viestiketjua

Valikko
Haku