Leppäkerttu

Kirjoittaja
Viesti
floora
floora
Aloittelija (51 reputation)Aloittelija (51 reputation)Aloittelija (51 reputation)Aloittelija (51 reputation)Aloittelija (51 reputation)Aloittelija (51 reputation)Aloittelija (51 reputation)Aloittelija (51 reputation)Aloittelija (51 reputation)
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 2,6K, Käynnit: 130
Minäkin huomasin keväällä haravoitaessa ja perennapenkkiä siistiessä että kylläpä leppsiksiä tulee joka suunnalta. Hedelmäpuissa pyörii muurahaisia ja ilmeisesti silloin kirvojakin. Onneksi leppikset osasivat lentää puihin herkuttelemaanSmile
annaw
annaw
Uusi jäsen (19 reputation)Uusi jäsen (19 reputation)Uusi jäsen (19 reputation)Uusi jäsen (19 reputation)Uusi jäsen (19 reputation)Uusi jäsen (19 reputation)Uusi jäsen (19 reputation)Uusi jäsen (19 reputation)Uusi jäsen (19 reputation)
Viestiä: 3,3K, Käynnit: 1
ei ole näkyny leppiksiä, mutta omenapuiden oksiin tuli kirvat heti, kun toin niitä sisälle. Eli hyvä kirvavuosi ilmeisesti tulossa (taas)...
Lotvonen
Lotvonen
Uusi jäsen (22 reputation)Uusi jäsen (22 reputation)Uusi jäsen (22 reputation)Uusi jäsen (22 reputation)Uusi jäsen (22 reputation)Uusi jäsen (22 reputation)Uusi jäsen (22 reputation)Uusi jäsen (22 reputation)Uusi jäsen (22 reputation)
Ryhmä: Jäsenet
Viestiä: 156, Käynnit: 262
tänä keväänä olen nähnyt Turun seudulla sijaitsevassa paikassani harvinaisen paljon leppäkerttuja hedelmäpuissa, useita joka puussa, aktiivisesti liikkumassa. Onko muilla vastaavia havaintoja ?
Bumble
Bumble
Uusi jäsen (43 reputation)Uusi jäsen (43 reputation)Uusi jäsen (43 reputation)Uusi jäsen (43 reputation)Uusi jäsen (43 reputation)Uusi jäsen (43 reputation)Uusi jäsen (43 reputation)Uusi jäsen (43 reputation)Uusi jäsen (43 reputation)
Viestiä: 2,2K, Käynnit: 239
Olen tavannut monta talvehtivaa leppistä parina päivänä.Tämän sammaleisella kivellä olevan pienen kiven alla olivat sulassa sovussa leppis ja siira. Jonkinsortin ötökkähotelli pitäisi saada aikaan tällä kaudella, ovat hauskan näköisiä ja hyödyllisiä.
pipu
pipu
Uusi jäsen (10 reputation)Uusi jäsen (10 reputation)Uusi jäsen (10 reputation)Uusi jäsen (10 reputation)Uusi jäsen (10 reputation)Uusi jäsen (10 reputation)Uusi jäsen (10 reputation)Uusi jäsen (10 reputation)Uusi jäsen (10 reputation)
Viestiä: 1,3K, Käynnit: 0
Minä olen toistaiseksi nähnyt vain yhden. Sekin oli pelastettava vesitynnyristä.
Sand
Sand
Uusi jäsen (42 reputation)Uusi jäsen (42 reputation)Uusi jäsen (42 reputation)Uusi jäsen (42 reputation)Uusi jäsen (42 reputation)Uusi jäsen (42 reputation)Uusi jäsen (42 reputation)Uusi jäsen (42 reputation)Uusi jäsen (42 reputation)
Viestiä: 3,6K, Käynnit: 0
Leppäkerttuja olen muuten tänä keväänä hoksannut vain pari pikkuista yksilöä!
eltsu
eltsu
Uusi jäsen (4 reputation)Uusi jäsen (4 reputation)Uusi jäsen (4 reputation)Uusi jäsen (4 reputation)Uusi jäsen (4 reputation)Uusi jäsen (4 reputation)Uusi jäsen (4 reputation)Uusi jäsen (4 reputation)Uusi jäsen (4 reputation)
Viestiä: 3,0K, Käynnit: 3
Voi Ahtis, ei voi tietää, kun ei tiedä! Nyt tiedät ja varmaan muistat, joten ei mennyt tämäkään päivä hukkaan :-)
Rosmariini&Timjami
Rosmariini&Timjami
Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)
Viestiä: 2,6K, Käynnit: 3
No voih, joskus käy vahinkoja Sad

Hyvä tietää. En olisi itsekään tiennyt että niide munat on keltaisia.

Ahdekaunokki
Ahdekaunokki
Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)Uusi jäsen (1 reputation)
Viestiä: 828, Käynnit: 25
Opiksi ja ojennuksesi...
Nyt kaduttaa, harmittaa, tunnen syvää syyllisyyttä:
Siirtelin tänään vauvapenkistä kasveja varsinaisiin penkkeihin ja yks-kaks huomasin yhden kurjenpolvivauvan lehden alapuolella rykelmän pikkiriikkisiä kirkkaankeltaisia (minusta jonkin ällö-ötökän) munia.
Ällötystä tuntien nappasin tuon lehden irti ja poljin sen kivilaatoitusta vasten tuusannuuskaksi.

Äsken googlettamalla minulle selvisi, että kyseiset pikkiriikkiset keltaiset munat olivat puutarhassa hyödyllisen pikku apulaisen leppäkertun, leppäpirkon, munia.
- Voi että mitä menin tekemään... Olisi pitänyt ensin tutkia ja sitten vasta hutkia.

TEE

Yhdistä valitut

Yhdistä valittuihin aiheisiin...

Yhdistä etukäteen valittuun aiheeseen...

Yhdistä aiheen ID:hen...

Samankaltaisia aiheita

Lukee tätä viestiketjua

Valikko
Haku