Säilöntä alkoholiin, alkoholin maustaminen

Kirjoittaja
Viesti
anita
anita
Multasormi (158 reputation)Multasormi (158 reputation)Multasormi (158 reputation)Multasormi (158 reputation)Multasormi (158 reputation)Multasormi (158 reputation)Multasormi (158 reputation)Multasormi (158 reputation)Multasormi (158 reputation)
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 5,4K, Käynnit: 137
Kiitos muistutuksesta, mai-lee. Kerrankin on kirsikoita puussa enkä ollut keksinyt niill evielä mitään tähdellisempää käyttöä. Tässähän loistava käyttötarkoitus. Minkä verran laitoit sokeria suhteessa marjoihin ja alkoholiin? Saa muutkin kertoa omat suhteensa Wink
Paulastiina
Paulastiina
Uusi jäsen (13 reputation)Uusi jäsen (13 reputation)Uusi jäsen (13 reputation)Uusi jäsen (13 reputation)Uusi jäsen (13 reputation)Uusi jäsen (13 reputation)Uusi jäsen (13 reputation)Uusi jäsen (13 reputation)Uusi jäsen (13 reputation)
Viestiä: 3,8K, Käynnit: 0
Mun virityksessä on kirsikoita uitettuna brandyyn kun ei väkevämpää viinsta ollut jemmassa. Luulin, että tulee ruman väristä, mutta ainakin vielä kirsikat ovat kirsikanpunaisia.
nemesia
nemesia
Uusi jäsen (5 reputation)Uusi jäsen (5 reputation)Uusi jäsen (5 reputation)Uusi jäsen (5 reputation)Uusi jäsen (5 reputation)Uusi jäsen (5 reputation)Uusi jäsen (5 reputation)Uusi jäsen (5 reputation)Uusi jäsen (5 reputation)
Viestiä: 643, Käynnit: 119
Sain litran kirsikoita ja pullo konjakkia on ollu tarpeeksi kauan (2v.) jo kaapissa. Nyt ne on sekoitettu sokerin kanssa. Katsotaan mitä niistä tulee.
annaw
annaw
Uusi jäsen (15 reputation)Uusi jäsen (15 reputation)Uusi jäsen (15 reputation)Uusi jäsen (15 reputation)Uusi jäsen (15 reputation)Uusi jäsen (15 reputation)Uusi jäsen (15 reputation)Uusi jäsen (15 reputation)Uusi jäsen (15 reputation)
Viestiä: 3,3K, Käynnit: 1
samoin, paitsi että käytän Kossun sijasta 60%:sta vedellä lantrattua ViruValgea.
mai-lee
mai-lee
Puutarhatohtori  (2,2K reputation)Puutarhatohtori  (2,2K reputation)Puutarhatohtori  (2,2K reputation)Puutarhatohtori  (2,2K reputation)Puutarhatohtori  (2,2K reputation)Puutarhatohtori  (2,2K reputation)Puutarhatohtori  (2,2K reputation)Puutarhatohtori  (2,2K reputation)Puutarhatohtori  (2,2K reputation)
Viestiä: 5,3K, Käynnit: 16,0K
kirsikat ja sokerit pääsivät likoamaan koskenkorvaan:-) on just passelisti valmista marraskuun räntäsateilla, kun kesää joutuu vaan ikävöimään.

keskitien kulkija
hki Ib/vantaa II

kivipekka
kivipekka
Puutarhuri (900 reputation)Puutarhuri (900 reputation)Puutarhuri (900 reputation)Puutarhuri (900 reputation)Puutarhuri (900 reputation)Puutarhuri (900 reputation)Puutarhuri (900 reputation)Puutarhuri (900 reputation)Puutarhuri (900 reputation)
Viestiä: 900, Käynnit: 60
Mustikka-vattuliköörin tarkempi ohje löytyy Kotiliedestä: 2kg marjoja, 1kg sokeria ja 1l 40% kirkasta viinaa. Itse käyttäisin mahdollisimman makuneutraaleja viinoja tai konjakin ja tumman rommin tyyppisiä. Luulen, että akvaiitti tms. antaa ikävän maun.

Puolukan ja muiden eksoottisempien marjojen kanssa kannattaa tehdä ensin koesekoituksia.
Pitko
Pitko
Viherpeukalo (226 reputation)Viherpeukalo (226 reputation)Viherpeukalo (226 reputation)Viherpeukalo (226 reputation)Viherpeukalo (226 reputation)Viherpeukalo (226 reputation)Viherpeukalo (226 reputation)Viherpeukalo (226 reputation)Viherpeukalo (226 reputation)
Viestiä: 1,5K, Käynnit: 1,1K
Ja minä kun pullotin ekat mustikkaliköörit ni isäntä oli kovasti huolissaan että en kai minä niitä moskia kompostiin... Höh, hullunako se mua pitää?! No, ajoittain vahvastikin...
malvankukka
malvankukka
Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)Uusi jäsen (0 reputation)
Viestiä: 1,6K, Käynnit: 0
Toissapäivänä pullotin luumuliköörin, että osaa olla hyvää! Luumumoskaa olen käyttänyt paseerattuna kakkujen mehevöittämiseen, suklaakakku tuli vähän syntisen maukasta.
Kurppa.
Kurppa.
Ylipuutarhuri (44,0K reputation)Ylipuutarhuri (44,0K reputation)Ylipuutarhuri (44,0K reputation)Ylipuutarhuri (44,0K reputation)Ylipuutarhuri (44,0K reputation)Ylipuutarhuri (44,0K reputation)Ylipuutarhuri (44,0K reputation)Ylipuutarhuri (44,0K reputation)Ylipuutarhuri (44,0K reputation)
Viestiä: 24,0K, Käynnit: 83,0K
Nesteen voi nauttia erikseen vaikka glöginä ja hedelmät/marjat kanelilla maustetun kermavaahdon kera.

Kotka, Karhula. Vyöhyke II  Otetaan mitä on.
Nuu
Nuu
Ylipuutarhuri (31,0K reputation)Ylipuutarhuri (31,0K reputation)Ylipuutarhuri (31,0K reputation)Ylipuutarhuri (31,0K reputation)Ylipuutarhuri (31,0K reputation)Ylipuutarhuri (31,0K reputation)Ylipuutarhuri (31,0K reputation)Ylipuutarhuri (31,0K reputation)Ylipuutarhuri (31,0K reputation)
Ryhmä: Valvojat
Viestiä: 17,0K, Käynnit: 49,0K
kivipekan ohjeella meinaan ensi vuonna rakennella rommiruukkua, kuullostaa tosi hyvältä! Varmaan muutamia ruukkuja teen samanaikaisesti, siinähän on sitten pari aivan ihanaa joulutervehdystäkin valmiina tähän aikaan vuoden kuluttua Smile Kiitos mainiosta ideasta !

Iitti / III                        Asioilla on taipumus järjestyä                                            

TEE

Yhdistä valitut

Yhdistä valittuihin aiheisiin...

Yhdistä etukäteen valittuun aiheeseen...

Yhdistä aiheen ID:hen...

Samankaltaisia aiheita

Lukee tätä viestiketjua

Valikko
Haku