Chili, Capsicum, Osa 2, alk. 12/2013 ->

Kirjoittaja
Viesti
Punalatva
Punalatva
Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)Uusi jäsen (2 reputation)
Ryhmä: Jäsenet
Viestiä: 130, Käynnit: 16
Altakasteleviin laatikoihin niin pyöreisiin/neliskanttisiin kuin pitkiin parvekelaatikoihin kannattaa mielestäni pikkuhiljaa investoida, vaikka vähän tyyriitä saattavat ollakin. Eiväthän ne mitään kertakäyttökamaa ole ja helpottavat huomattavasti elämää esim. reissulle lähtiessä tai jos on muuten laiska kastelija. Altakasteltuina ovat viihtyneet niin chilit kuin tomaatitkin muista kokeiluista puhumattakaan...
minnas
minnas
Puutarhatohtori  (2,8K reputation)Puutarhatohtori  (2,8K reputation)Puutarhatohtori  (2,8K reputation)Puutarhatohtori  (2,8K reputation)Puutarhatohtori  (2,8K reputation)Puutarhatohtori  (2,8K reputation)Puutarhatohtori  (2,8K reputation)Puutarhatohtori  (2,8K reputation)Puutarhatohtori  (2,8K reputation)
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 1,3K, Käynnit: 4,9K

Kiitos paljon Miikos nopeasta vastauksesta! Olen just kohta aloittamassa ruukunvaihtoa, enkä siis laita turvetta. devil

Miikos
Miikos
Viherpeukalo (229 reputation)Viherpeukalo (229 reputation)Viherpeukalo (229 reputation)Viherpeukalo (229 reputation)Viherpeukalo (229 reputation)Viherpeukalo (229 reputation)Viherpeukalo (229 reputation)Viherpeukalo (229 reputation)Viherpeukalo (229 reputation)
Ryhmä: Valvojat
Viestiä: 6,2K, Käynnit: 454
Ruukkusoraa saa olla reilumminkin mut en laittais turvetta. Jos oot ns. laiska kastelija niin sit voit laittaa turvetta huoletta Wink
minnas
minnas
Puutarhatohtori  (2,8K reputation)Puutarhatohtori  (2,8K reputation)Puutarhatohtori  (2,8K reputation)Puutarhatohtori  (2,8K reputation)Puutarhatohtori  (2,8K reputation)Puutarhatohtori  (2,8K reputation)Puutarhatohtori  (2,8K reputation)Puutarhatohtori  (2,8K reputation)Puutarhatohtori  (2,8K reputation)
Viestiä: 1,3K, Käynnit: 4,9K

Minulla on neljä Ruissalon oranssin "Havannan paprika"-chilin (Habanero?) taimea ja pitäisi nyt vaihtaa ruukkua isompaan. Yhden laitan 25x25cm altakasteluruukkuun ja yritän saada sen säilymään talven yli.

Ajattelin tehdä kestomullasta ja yrttimullasta sekoituksen. Kannattaisiko sekaan laittaa myös ruukkusoraa ja/tai lannoittamatonta turvetta? 

Miikos
Miikos
Viherpeukalo (229 reputation)Viherpeukalo (229 reputation)Viherpeukalo (229 reputation)Viherpeukalo (229 reputation)Viherpeukalo (229 reputation)Viherpeukalo (229 reputation)Viherpeukalo (229 reputation)Viherpeukalo (229 reputation)Viherpeukalo (229 reputation)
Ryhmä: Valvojat
Viestiä: 6,2K, Käynnit: 454
Satu-71, odotahan tuon BR:n kanssa siihen asti vielä kun kukkii ja podittaa täysillä =) Paahteinen paikka on eduksi kunhan muistaa joskus kastella. Kovin vaatimaton chili jota ei parane hyysätä Wink
Rapunzel
Rapunzel
Puutarha-guru (5,1K reputation)Puutarha-guru (5,1K reputation)Puutarha-guru (5,1K reputation)Puutarha-guru (5,1K reputation)Puutarha-guru (5,1K reputation)Puutarha-guru (5,1K reputation)Puutarha-guru (5,1K reputation)Puutarha-guru (5,1K reputation)Puutarha-guru (5,1K reputation)
Viestiä: 2,2K, Käynnit: 30,0K
Ei mitään sori, ihmettelin vain Wink

Ois kiva kuulla niiltä, jotka on laittaneet tulemaan mun Fantasyn ja Cristalin vahinkoristeytystä, että millaista podia pukkaa? Mulla on hyvin kalpean kellertävät, ehkä vähän lilaa viirua tulossa, muoto Fantasylta.
Satu-71
Satu-71
Puutarha-guru (6,6K reputation)Puutarha-guru (6,6K reputation)Puutarha-guru (6,6K reputation)Puutarha-guru (6,6K reputation)Puutarha-guru (6,6K reputation)Puutarha-guru (6,6K reputation)Puutarha-guru (6,6K reputation)Puutarha-guru (6,6K reputation)Puutarha-guru (6,6K reputation)
Viestiä: 3,5K, Käynnit: 2,6K
Voi sori, nyt tuli samaan kuvaan Aji Fantasyn kanssa myös yksi Sugar Rush puska jossa on nuo oranssit podit. Mulla on varmasti sen vuoksi tullut näin hyvin jo satoa koska olen kasvattanut chilit sisällä olohuoneen ikkunalla koko kevättalven ja kevään ja olen nyt vasta säiden kunnolla lämmettyä kantanut purkkeja kasvihuoneisiin.

Raasepori vyöhyke 1b
Rapunzel
Rapunzel
Puutarha-guru (5,1K reputation)Puutarha-guru (5,1K reputation)Puutarha-guru (5,1K reputation)Puutarha-guru (5,1K reputation)Puutarha-guru (5,1K reputation)Puutarha-guru (5,1K reputation)Puutarha-guru (5,1K reputation)Puutarha-guru (5,1K reputation)Puutarha-guru (5,1K reputation)
Viestiä: 2,2K, Käynnit: 30,0K
Mulla ei ole vielä valmistunut kuin yksi Fantasy, yksi Lemon Drop ja pari Nuun chiliä. Podeja ja kukkeja kyllä on tullut kun tokenivat tuosta alkukesän shokista. Hämääkö kuvan väri, vai onko Satu sulla tuossa Fantasypuskassa myös punertavia yksilöitä?
Tuuki
Tuuki
Multasormi (137 reputation)Multasormi (137 reputation)Multasormi (137 reputation)Multasormi (137 reputation)Multasormi (137 reputation)Multasormi (137 reputation)Multasormi (137 reputation)Multasormi (137 reputation)Multasormi (137 reputation)
Viestiä: 363, Käynnit: 377
siis tuossa bolivialaisessa Smile

Tuuki
Tuuki
Multasormi (137 reputation)Multasormi (137 reputation)Multasormi (137 reputation)Multasormi (137 reputation)Multasormi (137 reputation)Multasormi (137 reputation)Multasormi (137 reputation)Multasormi (137 reputation)Multasormi (137 reputation)
Viestiä: 363, Käynnit: 377
Komea chili vaikka maku ei mielestäni ole samaa luokkaa
TEE

Yhdistä valitut

Yhdistä valittuihin aiheisiin...

Yhdistä etukäteen valittuun aiheeseen...

Yhdistä aiheen ID:hen...

Samankaltaisia aiheita

Lukee tätä viestiketjua

Valikko
Haku