Pelargoni (Pelakuu, Pielikki), Pelargonium, Osa 3

Kirjoittaja
Viesti
Satu-71
Satu-71
Puutarha-guru (6,7K reputation)Puutarha-guru (6,7K reputation)Puutarha-guru (6,7K reputation)Puutarha-guru (6,7K reputation)Puutarha-guru (6,7K reputation)Puutarha-guru (6,7K reputation)Puutarha-guru (6,7K reputation)Puutarha-guru (6,7K reputation)Puutarha-guru (6,7K reputation)
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 3,6K, Käynnit: 2,7K
Tourangelle - 5/8/2017
*Jässikkä - 5/8/2017
Sutarvelta on tänään postitettu Zonartic Queen

Ilmoittaako Sutarve kun lähettää tilauksen? mInä olen ootellut,mutta mitään ei kuuluu,epäilen jo postinkin touhuja,Pyysin huhtikuun puolivälin maissa lähetämään.Kyselyynkään ei ole vastanneet.

Lueskelen Ruotsin pelargoniyhdistyksen juttuja facessa ja siellä tiesivät kertoa, että Zumretalla on vähän ongelmia tällä hetkellä ja siksi toimitukset viivästyvät. On kai taas jotain sairausjuttuja ym. ja hän hoitaa koko putiikkia ymmärtääkseni yksin. Minäkin laitoin hänelle eilen meiliä kun kaksi muutama viikko sitten saatua pelargonia ovat aivan näivettyneet ja kun katsoin miltä juuristo näyttää niin niissä on juuretkin aivan kuivuneet pois Sad Toivon, että hän hyvittää nuo jotenkin mulle.

Raasepori vyöhyke 1b
Maariankello
Maariankello
Kunniapuutarhuri (8,0K reputation)Kunniapuutarhuri (8,0K reputation)Kunniapuutarhuri (8,0K reputation)Kunniapuutarhuri (8,0K reputation)Kunniapuutarhuri (8,0K reputation)Kunniapuutarhuri (8,0K reputation)Kunniapuutarhuri (8,0K reputation)Kunniapuutarhuri (8,0K reputation)Kunniapuutarhuri (8,0K reputation)
Viestiä: 2,3K, Käynnit: 5,2K
No onpas kurjaa! Laita uudelleen sähköpostia, josko nyt ehtisivät vastaamaan!

Vyöhyke 1b
Muokattu 6 vuotta sitten: Maariankello
Luponia
Luponia
Puutarhuri (602 reputation)Puutarhuri (602 reputation)Puutarhuri (602 reputation)Puutarhuri (602 reputation)Puutarhuri (602 reputation)Puutarhuri (602 reputation)Puutarhuri (602 reputation)Puutarhuri (602 reputation)Puutarhuri (602 reputation)
Viestiä: 1,3K, Käynnit: 4,8K
Maariankello - 5/8/2017
Tourangelle - 5/8/2017
*Jässikkä - 5/8/2017

Ilmoittaako Sutarve kun lähettää tilauksen? mInä olen ootellut,mutta mitään ei kuuluu,epäilen jo postinkin touhuja,Pyysin huhtikuun puolivälin maissa lähetämään.Kyselyynkään ei ole vastanneet.

Kyllä ne ilmoittaa aina "statuksen" muutoksesta. Eli kun olet maksanut ja kun ovat lähettäneet!

Maksettu on maaliskuussa,siksi oottelenkin jo.

Keski-Suomi,Laukaa vyöhyke III-IV rajoilla.
Mikä ei tapa.se vahvistaa.
Maariankello
Maariankello
Kunniapuutarhuri (8,0K reputation)Kunniapuutarhuri (8,0K reputation)Kunniapuutarhuri (8,0K reputation)Kunniapuutarhuri (8,0K reputation)Kunniapuutarhuri (8,0K reputation)Kunniapuutarhuri (8,0K reputation)Kunniapuutarhuri (8,0K reputation)Kunniapuutarhuri (8,0K reputation)Kunniapuutarhuri (8,0K reputation)
Viestiä: 2,3K, Käynnit: 5,2K
Tourangelle - 5/8/2017
*Jässikkä - 5/8/2017

Kyllä ne ilmoittaa aina "statuksen" muutoksesta. Eli kun olet maksanut ja kun ovat lähettäneet!

Vyöhyke 1b
Luponia
Luponia
Puutarhuri (602 reputation)Puutarhuri (602 reputation)Puutarhuri (602 reputation)Puutarhuri (602 reputation)Puutarhuri (602 reputation)Puutarhuri (602 reputation)Puutarhuri (602 reputation)Puutarhuri (602 reputation)Puutarhuri (602 reputation)
Viestiä: 1,3K, Käynnit: 4,8K
*Jässikkä - 5/8/2017

Keski-Suomi,Laukaa vyöhyke III-IV rajoilla.
Mikä ei tapa.se vahvistaa.
Nasty
Nasty
Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)
Viestiä: 3,0K, Käynnit: 12,0K
Maariankello - 5/8/2017
Hei, mähän olen ihan pelargonihullu! Sekosin niihin kolme vuotta sitten ihan totaalisesti. Ja lähti täysin lapasesta!

Tuo kasvihuone on noin 12 neliötä. Kyllä sinne mahtuu ihan kivasti kaikenlaista. Meille laitettiin viime syksynä lasiterassi, jonne aion suurimman osan pelargoneista viedä, mutta nyt ovat tuossa väliaikaisessa säilytyksessä. Lasiterassi on vaikeampi lämmittää, joten saavat olla kylmän ajan yli tuolla.

Ja huomaatteko, alahyllyt ovat vielä tyhjät! Wink

Kyllä sen huomaa että tykkäät =). Itsekin pidän paljon pelakuista mutta ei vaan ole mahdollista pitää ja talvettaa kovin montaa.Siksi on pakko tyytyä vähempään =)

Pitkäkin matka täytyy aloittaa yhdellä askelella.
Laukkavirta, Vyöhyke III/IV
Kirsikka-78
Kirsikka-78
Puutarha-guru (5,2K reputation)Puutarha-guru (5,2K reputation)Puutarha-guru (5,2K reputation)Puutarha-guru (5,2K reputation)Puutarha-guru (5,2K reputation)Puutarha-guru (5,2K reputation)Puutarha-guru (5,2K reputation)Puutarha-guru (5,2K reputation)Puutarha-guru (5,2K reputation)
Viestiä: 1,1K, Käynnit: 7,7K
RitvaL. - 5/8/2017
Kirsikka-78 - 5/6/2017
Jadetsu - 5/6/2017
Pepino - 4/30/2017
Ei saa kuitenkaan mainostaa, sillä yleensä foorumilla säännöissä lukee, ettei saa markkinoida mitään. ☺

Löysää hyvän tähen nutturaa. Ei sunkhan se sana myyntitapahtuma tuommosessa yhteyessä haittaa mitähän, eikä ketähän. Eikä sen täälä pitäs haitata muutenkaan BigGrin 

Eiköhän tarkoita että et saa mainostaa omia tuotteita. Eli jos minä pistäisin taimiston pystyyn en saisi täällä tuotteitani markkinoida. Eihän täällä saisi edes messuja mainita tahi türin kukkamarkkinoista puhua. Tai kuka on mistäkin taimia ostanut. 

Miksei täällä muka saisi mainita Tyrin messuja tai vaikka S-markettia, jos jostain on jotain kivaa kasveihin liittyvää löytänyt?
Ainakin ennen ollaan mainostettu Lidlit, Honkkarit, Tokmannit ja Prismat sekä Tyrit ihan sujuvasti. Kukaan ei henkilökohtaisetsi niistä mitään hyösy, joten asia on ihan ok. 
Josa omaa taimistoa alkaisit isosti mainostaa, niin se lienee epäsuotavaa.

Myös paikallisia taimimarkkinoita ja Mustilan taimipäivää olen monesti täällä mainostanut.

Juurikin tätä tarkoitin 👍

Hollola II - Nastola IV                             Josko kohta aloittaisin 
raya
raya
Ylipuutarhuri (32,0K reputation)Ylipuutarhuri (32,0K reputation)Ylipuutarhuri (32,0K reputation)Ylipuutarhuri (32,0K reputation)Ylipuutarhuri (32,0K reputation)Ylipuutarhuri (32,0K reputation)Ylipuutarhuri (32,0K reputation)Ylipuutarhuri (32,0K reputation)Ylipuutarhuri (32,0K reputation)
Viestiä: 5,4K, Käynnit: 37,0K
*Jässikkä - 5/8/2017
Maariankello - 5/8/2017
*Jässikkä - 5/8/2017
Toista vuotta olen odotellut pistokasta Unicorn Zonartic Pom-Pom. Nyt se vihdoinkin on tulossa, maksaa tosin melkein maltaita

Olipas sekin oikea herkku! 
Tilasitko Sutarvelta, vai mistä löysit? Aika pitkä toimitusaika!

Kun sitä joskus viime vuoden keväällä kyselin niin sain heti vastauksen, että jono on pitkä

No muistit kuitenki vielä mitä oot kyselly, meinaan ettei ihan yllätyksenä tullu ilmotus.

-jos mieles tyhjenöö, elä unneuta katkasta iäntä-
Siikajoki (V)

zJässikkä
zJässikkä
Puutarha-guru (6,1K reputation)Puutarha-guru (6,1K reputation)Puutarha-guru (6,1K reputation)Puutarha-guru (6,1K reputation)Puutarha-guru (6,1K reputation)Puutarha-guru (6,1K reputation)Puutarha-guru (6,1K reputation)Puutarha-guru (6,1K reputation)Puutarha-guru (6,1K reputation)
Viestiä: 765, Käynnit: 19,0K

Suur-Salo 1b

Nasty
Nasty
Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)Kunniapuutarhuri (10,0K reputation)
Viestiä: 3,0K, Käynnit: 12,0K
Maariankello - 5/8/2017
Nasty - 5/8/2017
Parista pelakuusta on alkanut lehdet käpristyy/taittumaan alas päin, onko liikaa lannoitetta vai mistähän johtuu? Ötököitä ei ole.

Joidenkin pelargonien luontainen kasvutapa on sellainen, että lehdet käpristyy alaspäin. että ei välttmättä ole mitään vikaa.

Selevä. Nuo ovat vielä nimettömiä joten en tiedä mitä ovat. Jahka kukkivat niin sitten varmaan tunnistaa =)

Pitkäkin matka täytyy aloittaa yhdellä askelella.
Laukkavirta, Vyöhyke III/IV
TEE

Yhdistä valitut

Yhdistä valittuihin aiheisiin...

Yhdistä etukäteen valittuun aiheeseen...

Yhdistä aiheen ID:hen...

Samankaltaisia aiheita

Lukee tätä viestiketjua

Valikko
Haku