Tänään olen onnellinen / onnittelen (alkaen 19.1.2018 ->)

Kirjoittaja
Viesti
miraemmi
miraemmi
Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 7,5K, Käynnit: 14,0K
Kukkahörhelö - 25.10.2023
Vastaan Miraemmille,kun menin aikoinaan naimisiin tämän nykyisen miehen kanssa,niin olin kokematon ja koditon piikalikka.Kun vaan saisin paikan ,missä voi yönsä viettää,muistann sanoneeni äidilleni?Kotia ei ollut minullaenää silloin,kun äiti joutui sairautensa vuoksi vanhainkotiin.Ja meidät lapset joita oli silloin seitsemän,jouduttiin mikä lastenkotiin j aminä jo aikiúisena kaksikymppisenä piiaksi herasväen perheelle.Eipä sitä piikuuspaikkaa voinut kodiiksi sanoa?Mutta tansseistä löytyi tämä mies,jota en muutaman tanssiillan jälkeen paljoa tuntenut.Mutta kaksi rutiköyhää löi hynttyyt,ne vähät ,mitä oli lyötiin yhteen ja siitä se russakoitten valtaama ullkkohuoneen asuttaminen alkoi.Vuoden kuluttua syntyi poikamme,joka nyt täyttää jo 54 vuotta.Kymmenen vuoden kuluttua saimme tytön.Ja siinä se elämä on todellakin kulunut.On tietenkin työtä tehty kovasti molemmat,Ja nyt sairaan aja vanhana ei ole enää puhevälejä,muuta kuin pakolliset d´sanonnat toisilleen.Jan kun ei ole ateistin ja uskovaisen ihmisen avioliittoa siunattu mmillään tavoin,kun uskontoani ja minua ivaillaan ja pilkataan ,niin enjaksa enää mitään harrastaakkaan hänen kanssaan.Mökötetään kumpikin omassa huoneessaan,niinkuin kämppikset yleensäkkiin.Mutta ei mahda mitään,itseppähän elämäni sotkin,joten risini kannan,niinkauan,kuin se on mahdollista.Jos oon liian pitkä ja suuri valituscvirsi kirjoitukseni,saa poistaa tämän?

Kasari aikaan onkin asiat erikseen ja onneksi erillailla .. Tätini otti kanssa aikanaan kylän ainoan poikamiehen ja isäni veljineen opetti sen jätkän tavoille ettei ulkoiluttanut perhettään enään vaan meni itse ulos kun otti pattiin.
Nyt tätini on dementia kodissa ja se ukkeli kiertelee kylillä ja puhelee pahojaan jopa pojastaan. Eipä eronnut tätinikään vaikka olisi ollut mahdollisuus muuttaa takaisin veljiensä luokse isoon taloon.
miraemmi
miraemmi
Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)Ylipuutarhuri (22,0K reputation)
tönönvahti - 22.10.2023
miraemmi - 22.10.2023
Kukkahörhelö - 21.10.2023
Onnittelut kaikille syntymä ja hhäpäivää viettäneille.Itsellä oli elokuussa synttärit.Juhlin niitä tyttöni luona Isolla kirkolla.Sitten täsää kuussa oli hääpäivästä 55 vuotta.En muista,että olisin koko avioliittoni ajalta yhtään onnellista päivää elänyt?Mutta kai se on ristinsä kannettava,kun sen on ottanut,nuorena ja huimana,niinkuin ennen sanoivat?Olisi pitänyt el¨ää hieman eri tavalla,mutta onhan minulla kaksi lasta ja yksi ainoa lapsenlapsi.Ainut ilo tässä elämässä.Tälläistä valitusta tällä kertaa.

55 v saman ukon lakanoissa eikä yhtään onnellista päivää ....hmm..ehkä olisi pitänyt tehdä päätöksiä ?

Onhan niitä onnellisia päiviä ollu kukkahörhelölläkin mutta niitä ei enää vaan muista. Vanhemmiten jos on kaiken näköistä remppa niin luonnekin meillä kaikilla tahtoo muuttua. Sittä on vain niitä huonoja päiviä vissiin enempi ja ne viime päivät vain muistaa eikä niitä aikoja entisiä.

Niin mekin ollaan oltu jo 40 v yhdessä ja vaikeita hetkiä ja kasvun hetkiä on ollut ja varmaan kaikilla..ja ihminen muuttuu kun ukkelilla oli kasvain siis aivokasvain joka keikautti kaikki arvot erillaisiksi, mutta meillä parempaan suuntaan.
Kukkahörhelö
Kukkahörhelö
Puutarhatohtori  (1,6K reputation)Puutarhatohtori  (1,6K reputation)Puutarhatohtori  (1,6K reputation)Puutarhatohtori  (1,6K reputation)Puutarhatohtori  (1,6K reputation)Puutarhatohtori  (1,6K reputation)Puutarhatohtori  (1,6K reputation)Puutarhatohtori  (1,6K reputation)Puutarhatohtori  (1,6K reputation)
Viestiä: 564, Käynnit: 21,0K
Vastaan Miraemmille,kun menin aikoinaan naimisiin tämän nykyisen miehen kanssa,niin olin kokematon ja koditon piikalikka.Kun vaan saisin paikan ,missä voi yönsä viettää,muistann sanoneeni äidilleni?Kotia ei ollut minullaenää silloin,kun äiti joutui sairautensa vuoksi vanhainkotiin.Ja meidät lapset joita oli silloin seitsemän,jouduttiin mikä lastenkotiin j aminä jo aikiúisena kaksikymppisenä piiaksi herasväen perheelle.Eipä sitä piikuuspaikkaa voinut kodiiksi sanoa?Mutta tansseistä löytyi tämä mies,jota en muutaman tanssiillan jälkeen paljoa tuntenut.Mutta kaksi rutiköyhää löi hynttyyt,ne vähät ,mitä oli lyötiin yhteen ja siitä se russakoitten valtaama ullkkohuoneen asuttaminen alkoi.Vuoden kuluttua syntyi poikamme,joka nyt täyttää jo 54 vuotta.Kymmenen vuoden kuluttua saimme tytön.Ja siinä se elämä on todellakin kulunut.On tietenkin työtä tehty kovasti molemmat,Ja nyt sairaan aja vanhana ei ole enää puhevälejä,muuta kuin pakolliset d´sanonnat toisilleen.Jan kun ei ole ateistin ja uskovaisen ihmisen avioliittoa siunattu mmillään tavoin,kun uskontoani ja minua ivaillaan ja pilkataan ,niin enjaksa enää mitään harrastaakkaan hänen kanssaan.Mökötetään kumpikin omassa huoneessaan,niinkuin kämppikset yleensäkkiin.Mutta ei mahda mitään,itseppähän elämäni sotkin,joten risini kannan,niinkauan,kuin se on mahdollista.Jos oon liian pitkä ja suuri valituscvirsi kirjoitukseni,saa poistaa tämän?
Kukkahörhelö
Kukkahörhelö
Puutarhatohtori  (1,6K reputation)Puutarhatohtori  (1,6K reputation)Puutarhatohtori  (1,6K reputation)Puutarhatohtori  (1,6K reputation)Puutarhatohtori  (1,6K reputation)Puutarhatohtori  (1,6K reputation)Puutarhatohtori  (1,6K reputation)Puutarhatohtori  (1,6K reputation)Puutarhatohtori  (1,6K reputation)
Viestiä: 564, Käynnit: 21,0K
miraemmi - 22.10.2023
Onnittelut kaikille syntymä ja hhäpäivää viettäneille.Itsellä oli elokuussa synttärit.Juhlin niitä tyttöni luona Isolla kirkolla.Sitten täsää kuussa oli hääpäivästä 55 vuotta.En muista,että olisin koko avioliittoni ajalta yhtään onnellista päivää elänyt?Mutta kai se on ristinsä kannettava,kun sen on ottanut,nuorena ja huimana,niinkuin ennen sanoivat?Olisi pitänyt el¨ää hieman eri tavalla,mutta onhan minulla kaksi lasta ja yksi ainoa lapsenlapsi.Ainut ilo tässä elämässä.Tälläistä valitusta tällä kertaa.

55 v saman ukon lakanoissa eikä yhtään onnellista päivää ....hmm..ehkä olisi pitänyt tehdä päätöksiä ?

kitikat
kitikat
Kunniapuutarhuri (9,6K reputation)Kunniapuutarhuri (9,6K reputation)Kunniapuutarhuri (9,6K reputation)Kunniapuutarhuri (9,6K reputation)Kunniapuutarhuri (9,6K reputation)Kunniapuutarhuri (9,6K reputation)Kunniapuutarhuri (9,6K reputation)Kunniapuutarhuri (9,6K reputation)Kunniapuutarhuri (9,6K reputation)
Viestiä: 3,8K, Käynnit: 16,0K
Kylä minä muistan vain niitä onnellisia aikoja, en niitä huonoja. Miehen mielen sairaus erotti meidät, oli ajateltava enemmän lapsia silloin. Löysi uuden vaimon ja hänen aikaan saannos oli tervehtyminen. Yhteys ei ole katkennut koko aikana. Ollaan hyviä ystäviä edelleen. 

Keski-Pohjanmaa IV-V vyöhyke

miraemmi
miraemmi
Liitto kuten ystävyyskin tarviaa onnellisia ja harmonisia hetkiä ja päiviä jotta karikoista jaksaa talsia yli ..sanon tän 40 v kokemuksella, moni olisi heittänyt hanskat tiskiin asemassani näin uskoisin. Meillä kummallakin on kotoa ehjä perhe tausta mut kuitenkin minua harmittaa että isäni oli liian kiltti ja hissukka, ei kerennyt leskeksi. Nyt minua ukkeli jeesaa pihatöissä mutta ottaa myös valtuuksia itselleen, ennen piha oli minun ja autotalli ja talon ylläpito hänen.
Kurppa.
Kurppa.
Ylipuutarhuri (61,0K reputation)Ylipuutarhuri (61,0K reputation)Ylipuutarhuri (61,0K reputation)Ylipuutarhuri (61,0K reputation)Ylipuutarhuri (61,0K reputation)Ylipuutarhuri (61,0K reputation)Ylipuutarhuri (61,0K reputation)Ylipuutarhuri (61,0K reputation)Ylipuutarhuri (61,0K reputation)
Viestiä: 28,0K, Käynnit: 111,0K
On niitä onnellisia päiviä ollut miulla ennen avioeroakin, mutta sen jälkeen melkein joka päivä taputan itseäni olalle ja kehun kuinka hyvä elämäni onkaan. 10 vuotta tukee täyteen ensi kuussa. Vetäisin lipun salkoon jos olisiBigGrin

Kotka, Karhula. Vyöhyke II  Otetaan mitä on.
tönönvahti
tönönvahti
Ylipuutarhuri (27,0K reputation)Ylipuutarhuri (27,0K reputation)Ylipuutarhuri (27,0K reputation)Ylipuutarhuri (27,0K reputation)Ylipuutarhuri (27,0K reputation)Ylipuutarhuri (27,0K reputation)Ylipuutarhuri (27,0K reputation)Ylipuutarhuri (27,0K reputation)Ylipuutarhuri (27,0K reputation)
Viestiä: 4,1K, Käynnit: 57,0K
miraemmi - 22.10.2023

Onhan niitä onnellisia päiviä ollu kukkahörhelölläkin mutta niitä ei enää vaan muista. Vanhemmiten jos on kaiken näköistä remppa niin luonnekin meillä kaikilla tahtoo muuttua. Sittä on vain niitä huonoja päiviä vissiin enempi ja ne viime päivät vain muistaa eikä niitä aikoja entisiä.

Pohjois-Savo  vyöhyke V
miraemmi
miraemmi

kitikat
kitikat
Kunniapuutarhuri (9,6K reputation)Kunniapuutarhuri (9,6K reputation)Kunniapuutarhuri (9,6K reputation)Kunniapuutarhuri (9,6K reputation)Kunniapuutarhuri (9,6K reputation)Kunniapuutarhuri (9,6K reputation)Kunniapuutarhuri (9,6K reputation)Kunniapuutarhuri (9,6K reputation)Kunniapuutarhuri (9,6K reputation)
Viestiä: 3,8K, Käynnit: 16,0K

😔❤️

Keski-Pohjanmaa IV-V vyöhyke

TEE

Yhdistä valitut

Yhdistä valittuihin aiheisiin...

Yhdistä etukäteen valittuun aiheeseen...

Yhdistä aiheen ID:hen...

Samankaltaisia aiheita

Lukee tätä viestiketjua

Valikko
Haku