Erilaiset mullat

Kirjoittaja
Viesti
Pepino
Pepino
Puutarha-guru (5,0K reputation)Puutarha-guru (5,0K reputation)Puutarha-guru (5,0K reputation)Puutarha-guru (5,0K reputation)Puutarha-guru (5,0K reputation)Puutarha-guru (5,0K reputation)Puutarha-guru (5,0K reputation)Puutarha-guru (5,0K reputation)Puutarha-guru (5,0K reputation)
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 2,2K, Käynnit: 17,0K
Sehän riippuu ihan mikä firma valmistaa kookosmultaa. Joissakin niissä on lannoitetta. 

II vyöhyke - rannikko 🌻
Filopator
Filopator
Puutarha-guru (6,0K reputation)Puutarha-guru (6,0K reputation)Puutarha-guru (6,0K reputation)Puutarha-guru (6,0K reputation)Puutarha-guru (6,0K reputation)Puutarha-guru (6,0K reputation)Puutarha-guru (6,0K reputation)Puutarha-guru (6,0K reputation)Puutarha-guru (6,0K reputation)
Viestiä: 1,4K, Käynnit: 15,0K
sohvakukka - 18.3.2019
Miten se kookosmulta pitää lannoittaa, onko siinä jotain ytyä valmiina...

Muistikuva kookoksen lannoitteesta oli, että ihan vaan muutaman viikon tarpeiks. Ihan samoja mömmöjä olen ainakin minä käytellyt, kuin mullassa olevillekin. Uusi satsi pitäis hakea. 5 kg -> 70 litraa, riittää hetkeks Smile

Elämä on elämaa varten annettu. 
Vyöhyke V

sohvakukka
sohvakukka
Puutarha-guru (6,2K reputation)Puutarha-guru (6,2K reputation)Puutarha-guru (6,2K reputation)Puutarha-guru (6,2K reputation)Puutarha-guru (6,2K reputation)Puutarha-guru (6,2K reputation)Puutarha-guru (6,2K reputation)Puutarha-guru (6,2K reputation)Puutarha-guru (6,2K reputation)
Viestiä: 843, Käynnit: 11,0K
Miten se kookosmulta pitää lannoittaa, onko siinä jotain ytyä valmiina...
raya
raya
Ylipuutarhuri (21,0K reputation)Ylipuutarhuri (21,0K reputation)Ylipuutarhuri (21,0K reputation)Ylipuutarhuri (21,0K reputation)Ylipuutarhuri (21,0K reputation)Ylipuutarhuri (21,0K reputation)Ylipuutarhuri (21,0K reputation)Ylipuutarhuri (21,0K reputation)Ylipuutarhuri (21,0K reputation)
Viestiä: 5,0K, Käynnit: 10,0K
Tutustuin/tykästyin kookosmultaan olikohan viime vai edellinen kevät kun niitä palikoita tuli kylkiäisenä vähän sieltä sun täältä. Mukava tuttavuus.
Sammal kasvualustaahan nyt kokeilee ja siinä koe-kasvattaa ja myös vertailee moni puutarhabloggari.

-jos mieles tyhjenöö, elä unneuta katkasta iäntä-
Siikajoki (V)

valtsu
valtsu
Ylipuutarhuri (23,0K reputation)Ylipuutarhuri (23,0K reputation)Ylipuutarhuri (23,0K reputation)Ylipuutarhuri (23,0K reputation)Ylipuutarhuri (23,0K reputation)Ylipuutarhuri (23,0K reputation)Ylipuutarhuri (23,0K reputation)Ylipuutarhuri (23,0K reputation)Ylipuutarhuri (23,0K reputation)
Viestiä: 12,0K, Käynnit: 20,0K
Ostin palikan karkeaa kookospuristetta, 4 l vettä lisäämällä sain 8 litraa kasvualustaa.  Se on niin ihanan kuohkean tuntuista, että voisin istua kädet sankossa  hypistelemässä. Tomaatteja kylvin siihen, ei pitäisi tulla kärpäsiä...

’ Jos ei ole mitään sanottavaa, niin en sano sitä täällä. ’

miraemmi
miraemmi
Kunniapuutarhuri (8,9K reputation)Kunniapuutarhuri (8,9K reputation)Kunniapuutarhuri (8,9K reputation)Kunniapuutarhuri (8,9K reputation)Kunniapuutarhuri (8,9K reputation)Kunniapuutarhuri (8,9K reputation)Kunniapuutarhuri (8,9K reputation)Kunniapuutarhuri (8,9K reputation)Kunniapuutarhuri (8,9K reputation)
Viestiä: 3,4K, Käynnit: 5,1K
sohvakukka - 15.3.2019
Katemulta kuulostaa tosi hyyvältä idealta, kalliilta ja sitä pitänee uusia vuosittain kun se kuiten maatuu ja hukkuu mullan sekaan.  Kotilotkin voisivat tykätä asustella siellä alla. Pessimistinen ajatus...

Teen havu rinnettä ja katan välit kankaalla+koristekivellä...mut kyllä voikukka bilettää vielä kun havut on pieniä.
Kiviä ostin ja hiekkaa jottei ne lahoaisi ja varastoisivat vähän lämpöä ja kosteutta.
miraemmi
miraemmi
Kunniapuutarhuri (8,9K reputation)Kunniapuutarhuri (8,9K reputation)Kunniapuutarhuri (8,9K reputation)Kunniapuutarhuri (8,9K reputation)Kunniapuutarhuri (8,9K reputation)Kunniapuutarhuri (8,9K reputation)Kunniapuutarhuri (8,9K reputation)Kunniapuutarhuri (8,9K reputation)Kunniapuutarhuri (8,9K reputation)
Karvari - 17.3.2019
Onko kukaan kokeillu kasvusammalta?Mullon nyt yks pussi jota oon laittannu mullan kans sekasin.Sais nähä on kummempi ku multakaan.

Eiks ne oo aika happamia kaikki ?? Ostin plantulta sitä tiivistettyä typetöntä ns.multaa mut se on jotain hienoa rouhetta kun sen kostuttaa ja se turpoo...sekoitin sitä kaktusmultaan ja laitoin juurakot sinne kasvaan.
miraemmi
miraemmi
Kellokukka - 15.3.2019
Onko olemassa multaa joka estää rikkakasvien itämisen? Joku on maininnut että olisi. Minä haluaisin ostaa sitä perennapenkin pinnalle. Olen yrittänyt googlata, mutta ei ole löytynyt. Tietääkö kukaan, vai onko minua narrattu??

Ai sitä kate multaa... ei se estä kuitenkaan voikukkien itämistä kun se pahus kasvaa vaikka asfaltissa :-)
Pepino
Pepino
Puutarha-guru (5,0K reputation)Puutarha-guru (5,0K reputation)Puutarha-guru (5,0K reputation)Puutarha-guru (5,0K reputation)Puutarha-guru (5,0K reputation)Puutarha-guru (5,0K reputation)Puutarha-guru (5,0K reputation)Puutarha-guru (5,0K reputation)Puutarha-guru (5,0K reputation)
Viestiä: 2,2K, Käynnit: 17,0K
Kellokukka - 15.3.2019
Onko olemassa multaa joka estää rikkakasvien itämisen? Joku on maininnut että olisi. Minä haluaisin ostaa sitä perennapenkin pinnalle. Olen yrittänyt googlata, mutta ei ole löytynyt. Tietääkö kukaan, vai onko minua narrattu??

Biolan musta multa.

II vyöhyke - rannikko 🌻
Karvari
Karvari
Ylipuutarhuri (23,0K reputation)Ylipuutarhuri (23,0K reputation)Ylipuutarhuri (23,0K reputation)Ylipuutarhuri (23,0K reputation)Ylipuutarhuri (23,0K reputation)Ylipuutarhuri (23,0K reputation)Ylipuutarhuri (23,0K reputation)Ylipuutarhuri (23,0K reputation)Ylipuutarhuri (23,0K reputation)
Viestiä: 5,9K, Käynnit: 17,0K
Pussin kylijessä väittää ettei kosteus jää asumaan eikä pinta kuoretu.Tuntu hyvin märältä ja "hituselta" en uskaltannu mitään laittaa pelekkään sammaleeseen.

Kemijärvi-Vyöhyke VII

TEE

Yhdistä valitut

Yhdistä valittuihin aiheisiin...

Yhdistä etukäteen valittuun aiheeseen...

Yhdistä aiheen ID:hen...

Samankaltaisia aiheita

Lukee tätä viestiketjua

Valikko
Haku