Genesee
|
|
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 2,2K,
Käynnit: 26,0K
|
+x+xVuosi sitten ostin Plantegenin merkillä myydyn kalliopuutarhan siemensekoituksen ja tänäkeväänä kylvin esikasvatukseen sieltä monia erinäköisiä siemeniä. Nyt minulla on useita taimia, joista en tiedä mitä ne on. Tämä varsinkin on kiinnostavan näköinen, mutta en ole netistä etsimällä löytänyt juuri vastaavaa, että mikä voisi olla kyseessä.  En löydä sitä pussia enää mistään, joten en tiedä olisiko siinä lukenut, että mitähän lajeja siinä saattaisi olla. Plantagenin nettisivun kuvauksessa lukee " Perennalajitelma kivikkoryhmiin, reunuskasveiksi ja seinustoille." Muut taimet on aikalailla sellaisia kapealehtisiä, että niistä on vaikea arvata mitä ovat. Ne kaikki taimet on kai pakko kasvattaa ruukuissa, kunnes ne voi tunnistaa, etten istuta rinnepenkkiin mitään, joka on sitten aivan kauhea leviämään. Pukinjuuri? On Pentti Alangon kirjassa luontokasvit puutarhassa. Ensimmäiset lehdet on kaikilla aina erilaiset.   Ei ole mulla levinnyt, reunuskasvina on yksi, lehdet on koristeelliset, kukinto on vaatimaton mutta pörriäisten mieleen. Ikinä en ole kastellut. Kiitos Valtsu! Oletettavasti kysessä on ahopukinjuuri. Tuo lehtiruusuke vie sen verran tilaa, että pitää miettiä istutuspaikka uudelleen. Pörriäisiä varten näitä kylvinkin, joten hyvä, että on niille mieluisa.
viljelykset vyöhykkeillä III ja V
|
|
|
valtsu
|
|
Viestiä: 14,0K,
Käynnit: 39,0K
|
+xVuosi sitten ostin Plantegenin merkillä myydyn kalliopuutarhan siemensekoituksen ja tänäkeväänä kylvin esikasvatukseen sieltä monia erinäköisiä siemeniä. Nyt minulla on useita taimia, joista en tiedä mitä ne on. Tämä varsinkin on kiinnostavan näköinen, mutta en ole netistä etsimällä löytänyt juuri vastaavaa, että mikä voisi olla kyseessä.  En löydä sitä pussia enää mistään, joten en tiedä olisiko siinä lukenut, että mitähän lajeja siinä saattaisi olla. Plantagenin nettisivun kuvauksessa lukee " Perennalajitelma kivikkoryhmiin, reunuskasveiksi ja seinustoille." Muut taimet on aikalailla sellaisia kapealehtisiä, että niistä on vaikea arvata mitä ovat. Ne kaikki taimet on kai pakko kasvattaa ruukuissa, kunnes ne voi tunnistaa, etten istuta rinnepenkkiin mitään, joka on sitten aivan kauhea leviämään. Pukinjuuri? On Pentti Alangon kirjassa luontokasvit puutarhassa. Ensimmäiset lehdet on kaikilla aina erilaiset.   Ei ole mulla levinnyt, reunuskasvina on yksi, lehdet on koristeelliset, kukinto on vaatimaton mutta pörriäisten mieleen. Ikinä en ole kastellut.
|
|
|
Genesee
|
|
|
+x+xVuosi sitten ostin Plantegenin merkillä myydyn kalliopuutarhan siemensekoituksen ja tänäkeväänä kylvin esikasvatukseen sieltä monia erinäköisiä siemeniä. Nyt minulla on useita taimia, joista en tiedä mitä ne on. Tämä varsinkin on kiinnostavan näköinen, mutta en ole netistä etsimällä löytänyt juuri vastaavaa, että mikä voisi olla kyseessä.  En löydä sitä pussia enää mistään, joten en tiedä olisiko siinä lukenut, että mitähän lajeja siinä saattaisi olla. Plantagenin nettisivun kuvauksessa lukee " Perennalajitelma kivikkoryhmiin, reunuskasveiksi ja seinustoille." Muut taimet on aikalailla sellaisia kapealehtisiä, että niistä on vaikea arvata mitä ovat. Ne kaikki taimet on kai pakko kasvattaa ruukuissa, kunnes ne voi tunnistaa, etten istuta rinnepenkkiin mitään, joka on sitten aivan kauhea leviämään. Ootko kokeillut Lens -tunnistusohjelmaa ? Se on tosi helppo käyttää ja hämmästyttää mua aina osumistarkkuudellaan. Mulle kaveri sitä ehdotti, olisko joskus vuosi sitten, kun pähkäilin kasvin tunnistuksen kanssa. Sanoi että jos hän sitä osaa käyttää niin osaa kuka vaan. Ja niinpä oli, osasin ladata sen ja käyttää myös. Sellasissa tapauksissa kun lenssille otettavaan kuvaan on tarjota vaan vaikka kasvin lehteä eikä pelkästään sen perusteella voi tehdä 100% tunnistusta, ohjelma heittää useampia vaihtoehtoja. Testaa mielenkiinnosta mitä se sulle tosta antaisi. Ja jos testaat niin kerro tännekin  Testattu on lenssillä ja se ehdottaa korianteria, lehtipersiljaa, mansikkaa ym., mutta ei yhtään mitään mikä voisi täsmätä.
|
|
|
Nuu
|
|
Ryhmä: Valvojat
Viestiä: 19,0K,
Käynnit: 69,0K
|
+xVuosi sitten ostin Plantegenin merkillä myydyn kalliopuutarhan siemensekoituksen ja tänäkeväänä kylvin esikasvatukseen sieltä monia erinäköisiä siemeniä. Nyt minulla on useita taimia, joista en tiedä mitä ne on. Tämä varsinkin on kiinnostavan näköinen, mutta en ole netistä etsimällä löytänyt juuri vastaavaa, että mikä voisi olla kyseessä.  En löydä sitä pussia enää mistään, joten en tiedä olisiko siinä lukenut, että mitähän lajeja siinä saattaisi olla. Plantagenin nettisivun kuvauksessa lukee " Perennalajitelma kivikkoryhmiin, reunuskasveiksi ja seinustoille." Muut taimet on aikalailla sellaisia kapealehtisiä, että niistä on vaikea arvata mitä ovat. Ne kaikki taimet on kai pakko kasvattaa ruukuissa, kunnes ne voi tunnistaa, etten istuta rinnepenkkiin mitään, joka on sitten aivan kauhea leviämään. Ootko kokeillut Lens -tunnistusohjelmaa ? Se on tosi helppo käyttää ja hämmästyttää mua aina osumistarkkuudellaan. Mulle kaveri sitä ehdotti, olisko joskus vuosi sitten, kun pähkäilin kasvin tunnistuksen kanssa. Sanoi että jos hän sitä osaa käyttää niin osaa kuka vaan. Ja niinpä oli, osasin ladata sen ja käyttää myös. Sellasissa tapauksissa kun lenssille otettavaan kuvaan on tarjota vaan vaikka kasvin lehteä eikä pelkästään sen perusteella voi tehdä 100% tunnistusta, ohjelma heittää useampia vaihtoehtoja. Testaa mielenkiinnosta mitä se sulle tosta antaisi. Ja jos testaat niin kerro tännekin
Iitti / III Asioilla on taipumus järjestyä
|
|
|
Genesee
|
|
|
Vuosi sitten ostin Plantegenin merkillä myydyn kalliopuutarhan siemensekoituksen ja tänäkeväänä kylvin esikasvatukseen sieltä monia erinäköisiä siemeniä. Nyt minulla on useita taimia, joista en tiedä mitä ne on. Tämä varsinkin on kiinnostavan näköinen, mutta en ole netistä etsimällä löytänyt juuri vastaavaa, että mikä voisi olla kyseessä.  En löydä sitä pussia enää mistään, joten en tiedä olisiko siinä lukenut, että mitähän lajeja siinä saattaisi olla. Plantagenin nettisivun kuvauksessa lukee " Perennalajitelma kivikkoryhmiin, reunuskasveiksi ja seinustoille." Muut taimet on aikalailla sellaisia kapealehtisiä, että niistä on vaikea arvata mitä ovat. Ne kaikki taimet on kai pakko kasvattaa ruukuissa, kunnes ne voi tunnistaa, etten istuta rinnepenkkiin mitään, joka on sitten aivan kauhea leviämään.
|
|
|
Suokukka
|
|
Viestiä: 5,7K,
Käynnit: 56,0K
|
Tai sitten joku kurjenpolvikin vois olla?
Varsinais-suomi 1B , Nousiainen
|
|
|
Suokukka
|
|
Viestiä: 5,7K,
Käynnit: 56,0K
|
Isotähtiputki ?
Olisko sellasia lähellä.
Varsinais-suomi 1B , Nousiainen
|
|
|
Ylvalii
|
|
Viestiä: 2,3K,
Käynnit: 53,0K
|
Minkä alkuja:
IB/II
|
|
|
Pikkuparatiisi
|
|
Viestiä: 390,
Käynnit: 1,6K
|
Mitähän siementaimia ovat kuvan  kaksi ulommaista? Toivoisin olevan kulleroa, mutta onko sinipiikkiputki tai jättipoimulehti vai vielä joku muu?
Kasvillisuusvyöhyke viisi
|
|
|
Filopator
|
|
Viestiä: 2,7K,
Käynnit: 50,0K
|
Nyppäänkö pois?  Perennapenkissä, tällaisia ympärillä.
Elämä on elämaa varten annettu.
Vyöhyke V
|
|
|