miraemmi
|
|
Ryhmä: Aktiivi jäsenet
Viestiä: 7,0K,
Käynnit: 13,0K
|
+xOnkohan joka suoja pidetty kunnossa. Niissä varmaan tarvis vaihtaa ne suodatinhiekatkin. Eivät kaikki liene pommin kestäviä jos se sattuu osumaan heikkoon kohtaan. Porukan pitäisi ilmeisesti jaksaa käsivoimin pumpata ilmaa suodattimien läpi..... Taidan mennä omaan kellariin sitten putte vielä lisää sekoaa... Sama juttu...en jätä karvakamujani et sitten jos mennään ni mennään kimpassa oli suunta mikä vaan.
|
|
|
sohvakukka
|
|
Viestiä: 3,7K,
Käynnit: 40,0K
|
Onkohan joka suoja pidetty kunnossa. Niissä varmaan tarvis vaihtaa ne suodatinhiekatkin. Eivät kaikki liene pommin kestäviä jos se sattuu osumaan heikkoon kohtaan. Porukan pitäisi ilmeisesti jaksaa käsivoimin pumpata ilmaa suodattimien läpi..... Taidan mennä omaan kellariin sitten putte vielä lisää sekoaa...
vyöhyke 2 - 3
|
|
|
Ylvalii
|
|
Viestiä: 2,2K,
Käynnit: 51,0K
|
+x+x+x+x+xMinä oon miettinyt sitä miten varautua jos ei voi mennä ulos lainkaan ja olisi oltava esim.kellari kerroksessa viikko ?? Paha olisi jos 2 viikkoa...kun siellä ei ole toilettia jos emme osta portapottia , pissiä voi aina lattiakaivoon ..kaikkee tulee mieleen jos putte alkaa ydinaseilla pelleilemään ja säteilyarvot nousee tappiin meilläkin suomessa. Voiko olla monta viikkoa kerrostalon väestönsuojassa?Eikö sieltä happi lopu,jos siellä koko taon joukko joutuu oleilemaan?Toivottavasti ei tarvitse mennä siihen,mutta mistä tämän tietää? Väestösuojassa on ilmansuodatinsysteemit, kuivakäymälät yms. Joka talossa väestönsuojeluvastaava. Ainakin ennen Joo, väestönsuojassa on järjestetty ilmanvaihto suodattimien kautta. Ja on varustettu toimivalla, mutta vaatimattomalla vessa-astialla. Yksityisyys tarpeilla käydessä on vähissä, koska usein se astia on verhon takana, joten kaikki kuuluu ja myös haiskahtaa. Väestönsuojassa on lankapuhelinvalmius, ja suojat testataan säännöllisesti. Oon itse joskus tehnyt testin, sulkenut lyijyluukut, käynnistänyt ilmanvaihdon, testannut puhelimen jne. Yleensä ne suojat on rojua täynnä ja muistaakseni on oltava pari vuorokautta aikaa niitten tyhjennykseen käyttöönottoa varten. Eli ei ole kovin pikaiseen tarpeeseen käytettävissä. 72 tuntia aikaa laittaa väestönsuoja kuntoon. https://www.spek.fi/turvallisuus/varautuminen-kotona/vaestonsuojelu/
IB/II
|
|
|
Ylvalii
|
|
Viestiä: 2,2K,
Käynnit: 51,0K
|
+x+x+x+xMinä oon miettinyt sitä miten varautua jos ei voi mennä ulos lainkaan ja olisi oltava esim.kellari kerroksessa viikko ?? Paha olisi jos 2 viikkoa...kun siellä ei ole toilettia jos emme osta portapottia , pissiä voi aina lattiakaivoon ..kaikkee tulee mieleen jos putte alkaa ydinaseilla pelleilemään ja säteilyarvot nousee tappiin meilläkin suomessa. Voiko olla monta viikkoa kerrostalon väestönsuojassa?Eikö sieltä happi lopu,jos siellä koko taon joukko joutuu oleilemaan?Toivottavasti ei tarvitse mennä siihen,mutta mistä tämän tietää? Väestösuojassa on ilmansuodatinsysteemit, kuivakäymälät yms. Joka talossa väestönsuojeluvastaava. Ainakin ennen Joo, väestönsuojassa on järjestetty ilmanvaihto suodattimien kautta. Ja on varustettu toimivalla, mutta vaatimattomalla vessa-astialla. Yksityisyys tarpeilla käydessä on vähissä, koska usein se astia on verhon takana, joten kaikki kuuluu ja myös haiskahtaa. Väestönsuojassa on lankapuhelinvalmius, ja suojat testataan säännöllisesti. Oon itse joskus tehnyt testin, sulkenut lyijyluukut, käynnistänyt ilmanvaihdon, testannut puhelimen jne. Yleensä ne suojat on rojua täynnä ja muistaakseni on oltava pari vuorokautta aikaa niitten tyhjennykseen käyttöönottoa varten. Eli ei ole kovin pikaiseen tarpeeseen käytettävissä. 72 tuntia aikaa laittaa väestönsuoja kuntoon.
IB/II
|
|
|
Emadigan
|
|
Viestiä: 1,3K,
Käynnit: 6,0K
|
+x+x+xMinä oon miettinyt sitä miten varautua jos ei voi mennä ulos lainkaan ja olisi oltava esim.kellari kerroksessa viikko ?? Paha olisi jos 2 viikkoa...kun siellä ei ole toilettia jos emme osta portapottia , pissiä voi aina lattiakaivoon ..kaikkee tulee mieleen jos putte alkaa ydinaseilla pelleilemään ja säteilyarvot nousee tappiin meilläkin suomessa. Voiko olla monta viikkoa kerrostalon väestönsuojassa?Eikö sieltä happi lopu,jos siellä koko taon joukko joutuu oleilemaan?Toivottavasti ei tarvitse mennä siihen,mutta mistä tämän tietää? Väestösuojassa on ilmansuodatinsysteemit, kuivakäymälät yms. Joka talossa väestönsuojeluvastaava. Ainakin ennen Joo, väestönsuojassa on järjestetty ilmanvaihto suodattimien kautta. Ja on varustettu toimivalla, mutta vaatimattomalla vessa-astialla. Yksityisyys tarpeilla käydessä on vähissä, koska usein se astia on verhon takana, joten kaikki kuuluu ja myös haiskahtaa. Väestönsuojassa on lankapuhelinvalmius, ja suojat testataan säännöllisesti. Oon itse joskus tehnyt testin, sulkenut lyijyluukut, käynnistänyt ilmanvaihdon, testannut puhelimen jne. Yleensä ne suojat on rojua täynnä ja muistaakseni on oltava pari vuorokautta aikaa niitten tyhjennykseen käyttöönottoa varten. Eli ei ole kovin pikaiseen tarpeeseen käytettävissä.
III Pirkanmaa
|
|
|
Emadigan
|
|
Viestiä: 1,3K,
Käynnit: 6,0K
|
+x+x+x+xMinä oon miettinyt sitä miten varautua jos ei voi mennä ulos lainkaan ja olisi oltava esim.kellari kerroksessa viikko ?? Paha olisi jos 2 viikkoa...kun siellä ei ole toilettia jos emme osta portapottia , pissiä voi aina lattiakaivoon ..kaikkee tulee mieleen jos putte alkaa ydinaseilla pelleilemään ja säteilyarvot nousee tappiin meilläkin suomessa. Voiko olla monta viikkoa kerrostalon väestönsuojassa?Eikö sieltä happi lopu,jos siellä koko taon joukko joutuu oleilemaan?Toivottavasti ei tarvitse mennä siihen,mutta mistä tämän tietää? Väestösuojassa on ilmansuodatinsysteemit, kuivakäymälät yms. Joka talossa väestönsuojeluvastaava. Ainakin ennen Meillä täällä ei oo jos ei tossa varuskunnassa ole väestösuojaa ja toisekseen sinne ei koiria saa viedä ni en mene minäkään, en jätä poikiani omanonnensa nojaan tännekkään. Googlasin. Väestönsuojaan ei saa viedä lemmikkejä. Vain opaskoira ja diabeetikon hypokoira saavat siellä olla mukana.
III Pirkanmaa
|
|
|
Nuu
|
|
Ryhmä: Valvojat
Viestiä: 19,0K,
Käynnit: 66,0K
|
+x+x+x+xMinä oon miettinyt sitä miten varautua jos ei voi mennä ulos lainkaan ja olisi oltava esim.kellari kerroksessa viikko ?? Paha olisi jos 2 viikkoa...kun siellä ei ole toilettia jos emme osta portapottia , pissiä voi aina lattiakaivoon ..kaikkee tulee mieleen jos putte alkaa ydinaseilla pelleilemään ja säteilyarvot nousee tappiin meilläkin suomessa. Voiko olla monta viikkoa kerrostalon väestönsuojassa?Eikö sieltä happi lopu,jos siellä koko taon joukko joutuu oleilemaan?Toivottavasti ei tarvitse mennä siihen,mutta mistä tämän tietää? Väestösuojassa on ilmansuodatinsysteemit, kuivakäymälät yms. Joka talossa väestönsuojeluvastaava. Ainakin ennen Meillä täällä ei oo jos ei tossa varuskunnassa ole väestösuojaa ja toisekseen sinne ei koiria saa viedä ni en mene minäkään, en jätä poikiani omanonnensa nojaan tännekkään. Muistaakseni on otettu esille se tarve että olisi myös sellaisia väestösuojia jonne sais ottaa eläimet mukaan. En muista nyt yhteyttä missä se on tullut esille mutta asiaa on nostettu keskusteluun koska se on tarpeellinen. Yhtenä perusteluna sille esitykselle on se että on hyvin paljon ihmisiä jotka eivät kotoaan suojiin lähde elleivät saa ottaa lemmikkejään mukaan. Kuulun heihin myös.
Iitti / III Asioilla on taipumus järjestyä
|
|
|
miraemmi
|
|
Viestiä: 7,0K,
Käynnit: 13,0K
|
+x+x+xMinä oon miettinyt sitä miten varautua jos ei voi mennä ulos lainkaan ja olisi oltava esim.kellari kerroksessa viikko ?? Paha olisi jos 2 viikkoa...kun siellä ei ole toilettia jos emme osta portapottia , pissiä voi aina lattiakaivoon ..kaikkee tulee mieleen jos putte alkaa ydinaseilla pelleilemään ja säteilyarvot nousee tappiin meilläkin suomessa. Voiko olla monta viikkoa kerrostalon väestönsuojassa?Eikö sieltä happi lopu,jos siellä koko taon joukko joutuu oleilemaan?Toivottavasti ei tarvitse mennä siihen,mutta mistä tämän tietää? Väestösuojassa on ilmansuodatinsysteemit, kuivakäymälät yms. Joka talossa väestönsuojeluvastaava. Ainakin ennen Meillä täällä ei oo jos ei tossa varuskunnassa ole väestösuojaa ja toisekseen sinne ei koiria saa viedä ni en mene minäkään, en jätä poikiani omanonnensa nojaan tännekkään.
|
|
|
LawrenceLimburger
|
|
Viestiä: 1,4K,
Käynnit: 4,5K
|
Olen varautumiseni tehnyt. Jatkossa varautumiseni perustuu kaikenlaiseen joustavuuteen. Ei härkäpäiseen esim. jossain etukäteissuunnitelmassa pysymiseen, jota "jäykkää" suunnitelmaa on myös vaikea tehdä, kun ei ennustajan lahjoja ole. Yksi uhka on myös meidän omat viranomaiset. He kun eivät puhuneet totta esim. Tsernobylin ydinvoimalaonnettomuuden aikoihin, tai koronapandemiassa, jossa esim. maskeista annettiin väärää tietoa tahallaan.
Myös nyt jos tapahtuu jotain erityisen pahaa, niin viranomaiset saattaa alkaa miettiä että on parempi, ettei kerrota kansalle koko totuutta. Näin kansan mahdollisuudet suojautua heikkenevät. Tietoa kannattaakin hakea maamme rajojen ulkopuolelta jos mahdollista. Joku 72 tunnin varautuminen on mielestäni yhtä tyhjän kanssa. Seison vaikka päälläni 72 tuntia eikä hetkauta minua suuntaan tai toiseen.
Vyöhyke IV Miksi et tekisi itse
|
|
|
Kurppa.
|
|
Viestiä: 27,0K,
Käynnit: 105,0K
|
+x+xMinä oon miettinyt sitä miten varautua jos ei voi mennä ulos lainkaan ja olisi oltava esim.kellari kerroksessa viikko ?? Paha olisi jos 2 viikkoa...kun siellä ei ole toilettia jos emme osta portapottia , pissiä voi aina lattiakaivoon ..kaikkee tulee mieleen jos putte alkaa ydinaseilla pelleilemään ja säteilyarvot nousee tappiin meilläkin suomessa. Voiko olla monta viikkoa kerrostalon väestönsuojassa?Eikö sieltä happi lopu,jos siellä koko taon joukko joutuu oleilemaan?Toivottavasti ei tarvitse mennä siihen,mutta mistä tämän tietää? Väestösuojassa on ilmansuodatinsysteemit, kuivakäymälät yms. Joka talossa väestönsuojeluvastaava. Ainakin ennen
Kotka, Karhula. Vyöhyke II Otetaan mitä on.
|
|
|