Puutarha.net Keskustelut

Kuvan lisäys

https://puutarha.net/keskustelut/Topic2142712.aspx

By memuli - 16.3.2007

Kokeilen tänne kuvaa:
Puutarhan portti vanhoista suksista ja maila kahvana
Tein näistä, kun autotallista ei löytynyt siihen hätään lautatavaraa, mutta suksia senkin edestäniin

By A.i.k.a - 5.10.2008

Jatkan tätä koirankuvaharjoittelua täällä, vaikka kyllähän tämä pentin kuvanlisäys välillä melkoisesti ärsyttääkin. Välillä kun tuntuu toimivan yhdellä tavalla, toisella kertaa toisella.ärtynyt

Hmm, tuota rastia minulla ei ole näköjään ollut lainkaan paikoillaan, katsotaan nyt ensin, mitä se vaikuttaa tuohon alkuperäiseen kuvaan. Joo, sitten ei anna lisätä koko kuvaa, vaan valittaa sitä liian suureksi.

No tämä nyt sitten itse pienennnetty 500x400 kokoon ja rastin kanssa....Ei onnistunut, vaan valittaa taas liian suuresta kuvakoosta. Ilman rastia siirtyi, eikä nyt ole niitä ruutuja.

Mutta omituiseksi asian tekee sitten se, että tämän kuvan pentti hyväksyi ilman mitään ennakkopienennyksiä vaikka sen koko on koneellani 1944x2592 1,4MB, eikä siinä ole mitään rastereitakaan. Jostain syystä en muuten näe noita tiedostokokoja. Siinä lukee vain;Tiedostokoko: Ei tiedossa (ei välimuistissa).

By Raakki - 5.10.2008

Tässä vielä toinen kuvapari samassa viestissä, vaikka entästä systeemistä tykkääkään sen aiheuttaman lisähitauden vuoksi, mutta laitoin nyt ihan vertailun helpottamiseksi. Ja tämä ei missään tapauksessa ole mitään henkilökohtaista Davidia kohtaan, vaan esimerkkeinä kuvien pienentämisestä ja siirtämisestä palstoille!

Ja taas kysymys, että mitä eroa löydät kuvista?

By zygo - 5.10.2008

Eka kuva on terävämpi...

By Tuilu - 5.10.2008

Minun silmä ja näyttö antavat kuvat samanlaisina, ei siis mitään eroa.
By Jadetsu - 5.10.2008

Ei minullakaan mitään eroa...
By Pirkkis - 5.10.2008

Eka kuva terävämpi.

By jmi - 5.10.2008

Jep, mutta kyllä alemmassakin ihan riittävä laatu... Tietokoneen näytöltä kun kuvaa katsoo, riippuu kuvan laatu jo ihan siitäkin missä kulmassa näyttöä katsoo. Tässä kuvaparissa eron huomaa selvemmin kuin siinä aiemmassa Raakin esimerkissä.
By A.i.k.a - 5.10.2008

Hmm, onhan tuo toisenkin laatu tietysti riittävä informaation kannalta, mutta mieluummin minä kuitenkin ensimmäisen kaltaisia katson.
By Raakki - 5.10.2008

Laitan vielä yhden version samasta kukasta, miltäs tämä näyttää noihin edellisiin verrattuna?

By belgi - 5.10.2008

Vaikeampi verrata, kun on eri sivulla, mutta mielestäni tämä viimeinen on terävämpi kuin keskimmäinen kuva.
By PirjoA - 5.10.2008

Onkohan mulla huonot lasit, kun en nää mitään eroa;-)
By zygo - 5.10.2008

Ekassa kuvassa resoluutio on 150, kahdessa viimeisessä 72.......

By jmi - 5.10.2008

Kyllä tämä viimeinen kuva on minunkin silmissä parempi kuin tuo keskimmäinen vaikka koooltaan vielä pienempi onkin. Kuten belgi tuossa mainitsi niin hiukan hankala verrata kun ovat eri sivuilla. Rappuset kuitenkin näyttäisivät terävemmiltä...
By Piivi - 5.10.2008

Otin kuvat ihan vierekkäin ja katsoi peräkkäin. Keskimmäinen näytti tuhruisemmalta, viimeinen parhaimmalta minun silmiini, vaikka olikin pienin kt:ltaan.
By Raakki - 5.10.2008

Tuossa on muuten juuri se asian ydin, jonka vuoksi tästä aloin kirjoittelemaan! Smile

Jo heti silloin uudistuksen jälkeen testasin nuo kuvanpienennyssysteemit ja totesin kuvien menevän huonommiksi sen kautta lisättynä. Ja mitä isompi kuva tuohon automaattiin ajetaan, niin sitä huonompi siitä tulee ja kuitenkin tiedostokoko voi olla nelinkertainen itse pienennettyyn ja parempaan kuvaan nähden!

By Piivi - 5.10.2008

Ymmärrän! Smile
By Raakki - 5.10.2008

Nyt en taas huomannut että oli koirakuva tullut ja nuo pasuunakuvatkin taas menivät eri sivulle. Sad

Sen koirakuvan tiedostokoko ilmeisestikin on ollut yli 100 kiloa ja siksi ei ole sitä hyväksynyt ruksin kanssa.

Ja sen kukkakuvan taas on automaatti pienentänyt ja minäkään en nyt pysty kuvan kokoa näkemään. Sad
Tuo kuvan koon näyttäminenkin näyttää toimivan vähän miten ja milloin sattuu. Sad

By Raakki - 5.10.2008

308 kt

231 kt

111 kt

Nyt laitoin nuo kaikki kuvat samaan viestiin, että on helpompi niitä vertailla.

Ylimmäinen siis on Davidin laittama automaatin pienentämä kuva ja sen koko on 308 kt.

Keskimmäisen pienensin itse alkuperäisestä kuvasta noin sadan kilon kokoiseksi, mutta kun sen siirtää tuo automaatin kautta, niin sen koko nousee 231 kt:n.

Alimmaisen sitten olen pienentänyt alkuperäisestä 3,46Mt:n kuvasta 111 kt:n ja linkittänyt sen omasta kuvakansiostani kuvapankissa.

By Inki - 5.10.2008

Raakki, kuinka saat tuolla fotopuketissa muutettua kuvan leveyden 500 pikseliin?

Muoks:löysinkin sen itse - se olikin se muokkausjuttu joka toimii vaan explorerilla.

By Inki - 5.10.2008

Sitäkin täytyy nyt vielä kummastella, että soihtuköynnöskuvani tuolla soihtuköynnös sivulla antaa tiedostokooksi:117.8 kt (120626 tavua), kun klikkaa ominaisuuksia. Siirsin sen pentin gallerian kautta ja galleria ilmoitti kuitenkin tiedostokooksi 79 kt...?!?
By Raakki - 5.10.2008

Minä pienennän kuvani aina valmiiksi koneella ja siirrän ne vasta sitten Photobuckettiin!

Tuo Inkin soihtuköynnöskuva on juuri se ihmeellisyys tuossa p-netin siirtosysteemissä, jota minäkään en ymmärrä - eli se jostain syystä kasvattaa tiedostokokoa valmiiksi pienennetyissä kuvissa, jos ne eivät ole tarkalleen 500x400 ja alle 100kt ja lisäksi siirretty sen ruksin kanssa!

By Morsinko - 5.10.2008

En paljon ymmärrä näistä kuvajutuista, mutta tuota oon minäkin ihmetellyt, että miks tiedostokoko muuttuu. Minäkin yleensä pienennän valmiiksi.

Noista Raakin kuvista eka näyttää minun koneella terävimmältä.
By Shakira - 25.1.2009

Harjoittelen kuvan lisäystä...

By merkurius - 18.5.2009

Kun avasin ketjua, johon olin eilen lisännyt useampia kuvia, kuvien ilmaantuminen ja siten ketjun avautuminen kesti kovin kauan. Jäin miettimään, aiheutinko minä useamman kuvan lisäämisellä, että kaikilla kestää kauan saada ketju auki luettavaksi? Aiemmin en tähän ongelmaan ole törmännyt. Olen aina lisännyt kuvat siten, että en laita ruksia kohtaan ''säilytä kuva alkuperäisessä muodossa''. Kuvittelen näet että systeemi tällöin muokkaa kuvat sopivaan kokoon, olenko väärässä? Onko jotain muuta, mitä pitäisi huomioida? Onko joku suositeltava kuvan koko ja resoluutio? Olen aika tumpelo digikameran kanssa ja kamerakin on vanha. Räpsin kuvia, lataan ne HPn ohjelmalla koneelle, leikkaan vähän reunoista ja tuon ne sitten Pentin kuvanlisäystyökalulla uuteen viestiini.

P.S. Kuvien lisäämisestä oli joskus ketju jossain, yritin etsiä sitä mutten löytänyt.

By Nuu - 18.5.2009

Merkurius, olikohan se kaipaamasi ketju tämä? Tänne siirsin viestisi, muuta en itsekään nyt ainakaan heti löytänyt Smile (tämäkin oli niksinarikassa, mutta täällähän sen oikea paikka on jotta löytyy kaivatessa).

Muoks: myös täällä Koeviestit, testailut on ollut kuvien kokoa koskevaa keskustelua tänä keväänä.

By merkurius - 19.5.2009

Kiitos, Nuu, tuossa yllä on itse asiassa juuri sitä asiaa, mitä kysyinkin. Täytyypä kokeilla tuota kuvan pienentämistä omalla koneella 500*400 pikseliin ennen siirtoa penttiin ja sitten raksi kohtaan 'säilytä kuvani alkuperäisessä koossa', vaikkei mulla kotikoneella olekaan hyvää kuvankäsittelyohjelmaa.
By merkurius - 19.5.2009

Kokeillaanpas itse pienennettyä kuvaa.

By merkurius - 19.5.2009

Vertailun vuoksi vielä pienentämätön.

By merkurius - 19.5.2009

Kokeilun tulos: Tsydeemi osasi pienentää pienempään tilaan (64 kt) kuin HPn kuvankäsittelyohjelma (n. 90 kt). Kuvan ulkonäössä ei ole isoa eroa.

Onko 64 kt tai 90 kt paljon?
By merkurius - 19.5.2009

Oikeastaan näyttäis että pentin tsydeemin pienentämä kuva on tarkempi kuin HPn.
By nanikka - 19.5.2009

Ei ole paljon, vaan päinvastoin aika vähän. Molemmat. Ja olen samaa mieltä, minustakin tuo pentin pienentämä on vähän tarkempi. Toki molemmat ovat hyviä kuvia.
By kulmalav - 7.7.2009

Terve, osaako joku kertoa mistä löytyvät ohjeet kuvien uudelleenlajitteluun galleriassa? Olen pistänyt niitä sinne lajittelemattomana mössönä ja nyt haluaisin saada ne järkevien otsikoiden alle.

By Päivi-56 - 23.8.2009

Täytyypä ihan kokeilla onnistunko siirtämään kuvan...

By A.i.k.a - 31.8.2009

Minua ärsyttää tällä hetkellä tämä pentin toimimaton kuvanlisäys ihan älyttömästi. Aina tämä on minun koneellani/yhteydelläni todella hitaasti toiminut, mutta nyt ei sitten enää lainkaan. Kummallista on se, että muille sivustoille saan kyllä kuvia liitettyä ihan sujuvasti, ilman minuuttien odottelua ja ohjelmien kaatumista, äyh.
By Raakki - 31.8.2009

Pienennätkö kuviasi ollenkaan ennen lähettämistä?

Täällä tuo kuvansiirto todellakin on hidasta ja varsinkin silloin, jos ne lähettää alkuperäisinä megaluokan kuvina.

By Heksu - 31.8.2009

Tekeekö sitä samaa, ettei kuvanlisäys-popup lähde pois, ja alla tyhjää valkoista vaan?
By A.i.k.a - 31.8.2009

Ihan sama tulos, pienennäkö vai en. Kumpaakin olen kokeillut.

Juuri noin käy, Heksu. Ja kaikki tekstitkin häviää, ja saa aloittaa alusta koko jutun. Nyt onneksi osaan jo siihen varautua, ja kopioin kaikki ennen kuin edes yritän kuvan lisäämistä.
By Heksu - 31.8.2009

Kokeile näin: kirjoita ja lisää kuva normaalisti. Kun lisää kuva-nuolipyörylä ei enää pyöri, klikkaa alla olevaa valkoista kenttää. Sitten skrollaat valkoista alaspäin, jo saattaa näkyä lisäämäsi kuvan alareuna. Paina Esikatselu-laatikkoa. Näkyypi esikatselu näkymä, jonka jälkeen myös kirjoituskenttä toimii normaalisti ja kuvakin sieltä löytyy?
By Kurppa. - 31.8.2009

Miulla teki eilen ihan samaa, vaihdoin selainta ja siinä ei ollut ongelmaa.
By A.i.k.a - 31.8.2009

Valkoisen ruudun alla tosiaan löytyi Esikatsele-nappi, ja siitä painamalla näkymä muuttui normaaliksi. Ainut vaan, että kuvaa ei ole.

By Heksu - 31.8.2009

Joskus tekee tuota, että joutuu uudemman kerran lisäämään, mutta liekö sulla sitten kuitenkin joku erikoislisäekstraongelma siinä? Sad
By A.i.k.a - 31.8.2009

Heh, mun erikoislisäextraongema on ainakin nopea kiihtyvyysnaurua

Tulin vielä kokeilemaan explorerilla, kuinka käy.

Juu, kuva siirtyi, mutta nyt en näe sormenjälkikuvia lainkaan. Kuva tuli siis valittua vaan numeron perusteella...valituksi tulleesta kuvasta päätellen, ei tämäkään ihan paras mahdollinen systeemi ole, eh. Tällä siis pitäisi avata kuvankäsittelyohjelma, tarkistaa sieltä kuvan numero, ja hakea se sitten uudelleen kuvanlisäyksen kautta, hmmm.

By Nuu - 31.8.2009

Kuvan lisäämisestä käyty keskustelu siirtyi tänne tuolta ärsyttää-palstalta. Siten käydystä keskustelusta on ehkä hyötyä jatkossakin Smile
By Chrisse - 31.8.2009

Lisäsin eilen kuvia ja mitään ongelmia ei ollut. Hitaasti mutta varmasti toimi. Joskus aikaisemmin on kyllä ollut tuo ongelma että kuva on jäänyt jonnekin ja vain valkoinen loota jäänyt. IE:llä toimin nykyään.
By Heksu - 31.8.2009

Ihan on taiteellinen tämä kuva BigGrin Minä olen aatellu, että meillä nuo ongelmat on johtunu jostain Ffn päivityksestä tai vastaavasta. Mutta hyvä kun nyt joku systeemi toimii Smile
By huitukka - 5.9.2009

Ja taas ei kuvien liittäminen onnistu, ei sitten millään. Eilen päivällä laitoin yhden. Kokeilin äsken samaa kuvaa, niin herjasi liian isoksi tai tallentamattomksi. Miten se voi olla mahdollista? Jopa edellisen viestin ylin rivi on puolittuneena. Kiukuttaa, kun yhtenään yritän ja en kuitenkaan millään onnistu!!! Jollakin oli jokin kikka tähän vaivaan joskus jollain palstalla, mutta kun en nyt enää muista mikä ja missä. Miten tällänen pattitilanne voi yht'äkkiä tulla? Toisilla homma kuitenkin pelaa ihan normaalisti.
By tagetes - 5.9.2009

Ei mulla ainakaan. Kun liitän kuvan ni se "lähettyy" mut sit tulee valkoista. Mut sit ku oottelen ja painan "esikatsele" ni sit alkaa toimia. Ennenkin oli hidasta mut nyt on tuplahidasta. Ylläpitoon ne viat kai pitäis ilmottaa, en vaa oo vielä sitä tehny.
By Uni - 5.9.2009

Kokeilepa klikata valkoista kohtaa. Ongelma voi olla siinä, että näkymä ei päivity, ellei sitä aktivoi. Törmäsin tuohon itsekin ja uusimmalla foxilla näkymä palaa kun vaan klikkaa keskelle ruutua.
By Raakki - 5.9.2009

Joo - palautetta vaan ylläpidolle tuollaisista häiriöistä!

By huitukka - 5.9.2009

Kiitokset neuvoista. Tässä kävi nyt niin kuin oisi autoa korjattavaksi vienyt. Puolitoista päivää olen vaikka mitä yrittänyt ja mikään ei auttanut. Nyt sitten naisen logiiggaa käyttäen suurensin sivukokoa ja kas - kuva tuli näkyville. Mutta miksi se on myös aikaisemmin pelittänyt pienemmällä sivukoollakin?. Ilmeisesti tämä vika oli taas "niitä joskus sattuu"-tapauksia. Vaan heti kun valitin, niin homma hoitui. Eli kannatti valittaa.
By Raakki - 5.9.2009

Minullakin tuo kuvanlisäys teki kerran temput ja siksi yleensä laitankin kuvani linkittämällä kuvapankista.

By rooset - 12.9.2009

testi.Ihan OK. ei mittään onkelmata kuvien kanssa.

By Heksu - 9.10.2009

Hirmu tärkeä testi kieli ulkoa

By rooset - 9.10.2009

noh,määkin yritän? Hyvin tuli.

By Heksu - 9.10.2009

No kun toi on sellai banaanikärpänen, jonka pitäisi viipottaa ruudulla eestaas. Minä ajattelin, että työ tykkäisitte jos minulla olisi sellainen ylösalasympäri kipittävä avatar ;p
By Inki - 9.10.2009

Heksu, mitä testasit, mulle näkyy kärppänen - yritin pyyhkäistä näytöltäBigGrin
By Heksu - 9.10.2009

Just tuota meinaan... BigGrin
By Inki - 9.10.2009

Vai olikos tämä joku musteläikkätesti?8D
By viherpeukalo - 9.10.2009

Pari mustaa pistetä näkyy, Heksun testi toimi.

By Heksu - 9.10.2009

Juu siihen malliin Wink Vaan jos olisin saanut sen toimimaan olisi voinut tulla hermojen kiristystesti kyllä pidemmän päälle..
By Raakki - 9.10.2009

Nuo vilkkuvat ja liikkuvat avattaret ovat kyllä vihonviimeinen keksintö - pahempia jo kuin mainokset! Sad

By trekooli - 10.10.2009

Vilkkuuko täällä jossain, en ole huomannut mitään eli en tiedä mistä oikein puhutaan.
By Raakki - 10.10.2009

Ei onneksi vilku täällä, mutta olen tuon kärpäsavattaren nähnyt eräällä toisella foorumilla. On todella vaikeata lukea mitään, jos silmänurkassa koko ajan joku liikkuu tai vilkkuu! Sad

By Heksu - 10.10.2009

Ihan totta juu, varsin ärsyttävä mutta kunhan nyt kokeilin Wink
By fiora - 5.11.2009

Vaikka asiasta on puhuttu jo moneen otteeseen täällä, enkä pidä itseäni mitenkään lahjattomana tietotekniikan suhteen, niin en vieläkään ole tajunnut miten kuvan tiedostokokoa (=bittejä) voi muuttaa muuttamatta fyysistä (=eli pikseleitä??) kokoa. Käytössä olisi Paint, Picasa ja PhotoPad Image Editor...
By mai-lee - 5.11.2009

tätäkö tarkoitat? inki varmaan osaa kertoa, miten temppu tehdään ja millä välineellä:-)

By Inki - 5.11.2009

fiora, Picasassa on kuvansiirto, joka vähentäa niitä kilotavumääriä - siellä alavalikossa kun nappaat Vie -kohtaa voit valita kuinka paljon tavuja ja mikä leveys pixeleinä - minulla on yleensä valittuna 80, mutta kokeilemalla löydät parhaan omille kuvillesi. Niistä tulee oma exportkansio sinne kuvapuolelle.
By Inki - 6.11.2009

Rosmariini&Timjami, täällä kuvan lisäyksestä. Ongelmana on vaan se, että kaikki eivät näe ulkoisista gallerioista siirrettyjä kuvia jostain syystä.

Minulla on kuvia Picasassa ja Photobucketissa ja ainakin fotopuketista saa valmiin img-koodin, jolla kuva on helppo lisätä tänne palstalle. Tarkistanpas vielä Picasan, ainakin ennen siellä oli, mutta onko vielä? Siellä on kuitenkin rajoitetumpi kuvakoon valinta kuin fotopuketissa...

Lisäys:siitä on muuten hyötyä myös blogatessa, kun sinnekin saa erikokoisia kuvia ulkoisesta galleriastaWink Eli jos käytät useampaa foorumia, on helppo siirrellä kuvia kopsimalla koodeja ulkoisesta galleriasta eikä kerätä niitä useamman foorumin galleriaan.

By Raakki - 6.11.2009

Itse jouduin vanhan pentin aikaan opettelemaan kuvan pienentämisen
nettikokoon omalla koneella, kun silloin oli tiukat tekniset
rajoitukset kuvan tiedostokoolle, eli foorumille ei saanut lisättyä yli
70kt:n kuvia. (ja silloin ei muuten ollut mahdollisuuttakaan laittaa,
kuin yksi kuva viestiä kohden.)

Tuo kuvien pienentäminen ei ole kovin iso työ ja kuvista tulee
silloin parempiakin, kuin automaatin pienentäminä. Kuvien siirtokin
nettiin sujuu paljon nopeammin, kun ne on valmiiksi pienennettyjä. Ja
nykyään on useitakin ilmaisia kuvapankkeja, joihin kuvat voi tallentaa
ja sitten sieltä vaan linkittää ne eri foorumeille. Ja siinä on sekin
etu, että samaa kuvaa voi linkittää ihan kuinka moneen paikkaan tahansa.

Minulla on koko ajan ollut käytössä ilmainen suomenkielinen XnView -kuvankäsittelyohjelma ja sen käyttö on helppo oppia.

Enkä missään tapauksessa tarkoita sitä, että kenenkään olisi pakko alkaa kuviaan itse pienentämään. Automaattia voi ihan vapaasti käyttää, jos hermot kestää sen oikkuiluja. Wink

By Rosmariini&Timjami - 6.11.2009

Kiitos teille tästä.

Pitää alkaa syventyä näihin. Aikapula on ollut se että en ole jaksanut kun on tuo automaattikin (ja aluksi luulinkin että _vain_ sitä voi käyttää täällä)-tosin se mitään aikaa säästä eikä ainakaan hermoja...

By fiora - 6.11.2009

Kiitos ohjeista, perehdyn niihin viikonloppuna...
By a--a----e - 14.11.2009

Mitä selainta käytätte, eli IE, FF, Opera...? Minä käytän Operaa, eikä tällä selaimella pysty lisäämään kuvia, linkkejä, hymiöitä, eikä mitään muutakaan. Onko siihen muuta parannus keinoa, kuin vaihtaa selainta?
By mai-lee - 14.11.2009

"mai-lee, sunnuntai,
1.

marraskuuta
2009 - klo 20.
06
suorakanava oy on ilmoittanut, että puutarha.net on tehty toimimaan
"oikein" vain ie- ja ff-selaimissa. - muuten operaa käyttävät joutuivat
keväällä 2007 nöyrästi tyytymään kohtaloonsa ja täällä kirjoittaessaan
käyttämään jompaa kumpaa..."

tämä operan käyttäjä vaihtaa puutarha.nettiin tullessaan sujuvasti ff:ään

By iiris-kukka - 21.11.2009

Testaan tähän kuvan lisäystä, kun parempaakaan paikkaa en löytänyt.

Kuinka se nyt onnistuu?
By Nuu - 27.11.2009

Hymiöiden liittämisharjoittelu siirtyi tuonne Linkkien tekeminen ja harjoittelu -ketjuun jossa asiasta oli jo vähän aikaa sitten asiaa muutenkin

By rooset - 13.1.2010

näitä isoja kuvia koitin peinentää ja kokeilla miltä ne näyttää täällä?

By rooset - 13.1.2010

Tuomiokirkon joulukuusi oli vielä eilen pystyssä.

By Yrttimaa - 23.1.2010

Testattava on nyt näiden kuvien lisäämistä tässä ketjussa. Haluan kuvia tekstin lomaan näin:

ja sitten tarinan jatkaminen... blaa blaa Oikeestaan mun ongelma taisi olla se, että yritin pikaviestissä laittaa kuvan teksin keskelle, eikä siellä ollut tälläistä ''lisää kuva''-kuvaketta.

By Yrttimaa - 23.1.2010

Pikalisäyksellä kun haluan laittaa kuvan, olen käyttänyt aijaa-kuvalisäystä, mutta onko se sallittua tai edes hyvä tapa??
By Yrttimaa - 23.1.2010

Kun käytän sivua Lisää uusi viestiä tähän keskusteluun-kohtaa tulee tekstit päällekkäin kuvien kanssa jne kunnes otan esikatselun, jossa viimein näyttää teksin ja kuvat järkevässä järjestyksessä. Onko näyttö tarkoituksella niin sekava, vai onkohan kyse vain minun koneeni asetuksista? Tähän laittaisin nyt kuvan aijaan avulla Mutta viekö tämä kohtuuttomasti tilaa tai onko muuten väärin liitetty?
By Yrttimaa - 23.1.2010

Joo opin jo, että tässä pikalisäyksessä heitetään vaan pikaviesti, mutta kuvat lähtee matkaan tuolta ' Lisää uusi viesti'-kohdasta. Eiköhän tämä tästä taas suttaannu.
By Raakki - 23.1.2010

Yrttimaa, oletko lukenut nämä ohjeet tuosta yläpuolelta? Noissa ohjeissa neuvotaan kuvan liittämisestä foorumin omalla systeemillä.

Jos haluat linkittämällä liittää kuvia tekstiisi, niin silloin ne pitäisi itse pienentää kohtuullisen kokoisiksi. Systeemi leikkaa leveyden linkitetystäkin kuvasta kehykseen mahtuvaksi, eli jos kuva on yli 600 pixeliä leveä, niin oikeasta reunasta leikkautuu ylimenevä osa pois. Ja kuten jo huomasit omasta harjoittelukuvastasi, niin korkeussuunnassa maximi on muistaakseni 900 pixeliä, mutta ei ole oikein järkevää niin korkeita kuvia laittaa, koska sitä joutuu katsellessa vierittämään pystysuunnassa.

Itse käytän harvoin pystykuvia ja silloin sen korkeudeksi laitan 600 pixeliä, jolloin se mahtuu vierittämättä kehyksen sisään.

Lisäyksenä vielä, että tuo viimeinen pikkukuva ei enää näy ainakaan minulle. Olikohan linkin osoite sellaisesta paikasta, joka vaatii olemaan sisäänkirjautuneena kuvapankkiin?

Muutoin tuo pikkukuvasysteemi on hyvä, jos ei osaa tai halua pienentää kuvia nettikokoisiksi.

Jos linkittämällä laittaa kuvia, niin olisi hyvä käyttää sellaista kuvapankkia, jossa kuvat säilyvät. Viestiketjut menevät sekaviksi, jos sinne tulee aukkoja poistetuista kuvista tai rikkimenneistä linkeistä. Minulle on jostain jäänyt sellainen kuva, että aijaan kuvat häipyvät kolmen kuukauden päästä, vai olenkohan käsittänyt jotain väärin?

By Yrttimaa - 24.1.2010

Kiitos Raakki opastuksesta. Nyt opin asiasta sen verta, että voin alkaa miettiä tuonne yhteen ketjuun oman puutarhan kuvakavalkaadin kyhäämistä.

Minulla on paljon pystykuvia, joita ehkä sitten vielä muokkaan ennen niiden liittämistä.

Tässä kuvien liittämisessä on paha se, että itsellä ne näkyy loistavasti eikä voi kuvitellakkaan, mitä toiset näkee tai oikeestaan mitä toiset ei nää. Mutta hyvä tietää, että aijaan kautta kuvia ei kannata liittää, niiden näkyvyysongelmien takia.

By Nuttura - 25.1.2010

Harjoittelen kuvan pienentämistä, päiväkävelyllä kuvattua maisemaa.

By Nuttura - 25.1.2010

Voi että, tuostahan tuli ihan ruudullinen. Täytyy opiskella päiväsaikaan lisää.
By Raakki - 25.1.2010

Nuttura, kun pienennät itse kuviasi, niin tee niistä 500 pixelin levyisiä ja korkeintaan 400 pixeliä korkeita ja laita sitten kuvansiirron aikana ruksi kohtaan Säilytä kuva alkuperäisenä.

Tuo pienennysautomaatti pilaa kuvan silloin, jos kuva ylittää nuo mitat. Huomaat varmaan itsekin, että tuossa kuvassasi on sellainen rasteri, tai verkko päällä ja sen on automaatti aiheuttanut.

Kokeilepa uudelleen saman kuvan kanssa noilla edellä olevilla ohjeilla, niin huomaat eron!

By fiora - 25.1.2010

Käytitkö sitä automaattipienennystä? Se kuulemma aiheuttaa tollasta.

Muoks: Raakki ehti ensin...

By Raakki - 25.1.2010

. -linkin takana on ohjeita kuvalisäyksestäkin.

By Nuttura - 25.1.2010

Kiitos, ei nyt vaan onnistu Sad No, jos nukkuisi yön yli ja sitten uudestaan. Yritän lukea ohjeetkin tarkasti. Hyvää yötä.
By Nuttura - 25.1.2010

Lumitähtiä jäällä. Sain sentään kuvan esille, vahingossa. Harjoittelen lisää.

By Nuttura - 25.1.2010

No niin, minun täytyy pienentää vielä tässä ikkunassa työntämällä kuvaa kulmasta. Vielä opeteltava .

By Nuttura - 25.1.2010

Pakkaspäivän huurteiset puut rannalla.

By Nuttura - 25.1.2010

Jäällä pystyy jo kävelemään kun jäälle tullut vesi on jäätynyt.

Taas opin lisää.Klikkaamalla kuvaa ja vetämällä kulmasta näen välilehdessä kuvan koon. Voi minua tyhmää kun en ennen ole huomannut. Joko kuvat on tarpeeksi selviä? On tässä kuitenkin opettelemista!

By anita - 25.1.2010

Minulla ei kuvan lisäys ilman tekstiä onnistunut. Tekstin kanssa sitten kylläkin toimi, mutta ensin piti painaa esikatselua, jotta tuli yleensä jotain näkyviin. Siihen saakka oli pelkkää valkoista.
By Nuttura - 25.1.2010

Pienen digikamerani kuvia ei tarvitse pienentää ja kuvien laittaminen on niin helppoa! Mutta vanhan Pentin ajalta muistan että silloinkin jouduin pienentämään kaikki kuvat. Nyt olen hankkinut toisen kameran ja opettelen pikkuhiljaa kuvaamista ihan itsekseni.

Eikä tässä auta kuin kokeilla, muuten ei opi.
By Yrttimaa - 30.1.2010

Nyt testaan yhden käsittelemäni kuvan ulkonäköä tässä liitteenä. Olen oikein keskittynyt hetkeksi yhden kuvan käsittelyyn, mutta jotain meni vikaan, koska menetin alkuperäisen kuvan lopullisesti ja tämä uusi muunneltu/rajattu kuva tallentui vanhan kuvan päälle. Vielä pitää harjoitteluja jatkaa.

By Yrttimaa - 30.1.2010

No siis tosi suuri tuli taas ja rakeinen ja laatikkoinen. Ihanku canvastaulu...
By Inki - 30.1.2010

Yrttimaa, ihan hyvä kuvakoko, leveys on ok, mutta pitkämäiset kuvat vaan ei oikein sovi näytölleSmile

Kilotavuja kuvassasi on aika paljon, niitä saisi Picasassa vähemmäksi siellä alareunan vie komennolla. Se pienentää kuvan kilotavukokoa mukavasti nettiin siirrettäväksi, löytyvät sitten picasa exports kansiosta. Siinä vie toiminnossa voi valita kuvan leveyden ja kilotavukoon, joka olisi hyvä saada alle sadan suurinpiirtein, aina ei onnistu.

By Yrttimaa - 31.1.2010

OK, käympä katsomassa onko minun kuvankäsittelyohjelmassa vastaavia toimintoja. Harjoittelemallahan sitä mestariksi synnytään.
By nopsis - 3.3.2010

Kuvan lisäyksessä ei ongelmaa, mutta missä välissä saa lisättyä tekstin viestiin, johon on saanut jo kuvan laitettua... Mihin väliin sen tuikkaa?
By Miikos - 3.3.2010

Helpoin konsti mulle on ollut laittaa teksti ensin, sit enter ja kuvan lisäys.
By Raakki - 3.3.2010

Tai toisinpäin, eli jos on jo kuvan laittanut, niin Enterillä pääsee kirjoittamaan kuvan alle.
By nopsis - 3.3.2010

Meikäläinen on niin tumpelo, että koettaa mennä vaan jotenkin sekaan. No, äsken onnistuin, ja ehkä tuolla Enterillä voi sitten yrittää...
By Männikkö - 3.3.2010

en vieläkään tajua, miten saan lisättyä sähköpostistani kuvan tänne. Ei ole kuin kännykkä ja säilyttelen kuvia sitten kahdessa sähköpostiosoitteessa. Kertoisiko joku jonkun yksinkertaisen ohjeen näin tyhmälle? Please!
By Raakki - 3.3.2010

En minä ainakaan tiedä, että sitä kuvaa saisi suoraan sähköpostista tänne laitettua, vaan se pitää ensin tallentaa tietokoneelle ja sitten sieltä ladata tänne.

En tosin tiedä ja tunne näitä uusia kännyköitä, joilla pystyy sähköposteja lukemaan ja internetissäkin liikkumaan.
By Morsinko - 9.3.2010

En minäkään ole tietoinen (niin kuin nyt muka näistä asioista tietäisin paljonkin), että suoraan sähköpostista vois tänne lähettää kuvia. Sähköpostin albumeista voi kyllä lähettää muihin sähköposteihin. Mutta varmaan kännykkää voi nykyään käyttää moneen asiaan. Mulla on kyllä sellainen kännykkä mihin vois netin laittaa, mutta ei ole tullut tutkittua asiaa kun näitä koneita on nykyään käytössä kotona ja töissä ja vaikka missä.
By Miikos - 17.3.2010

Otetaas taas puheeksi tämä 1 kuva / viesti toivomus. Eli palstalla olisi toivottavaa lisätä yhteen viestiin vain yksi kuva. Monta kuvaa viestissä hidastaa tätä palstaa niiden kohdalla, joilla on hitaampi yhteys.
By MoonRiver - 17.3.2010

Luulin, että se oli 3 kuvaa max. viesti?
By Miikos - 17.3.2010

Oonko mä pudonnu tästä kuvajunasta sitten? BigGrin
By MoonRiver - 17.3.2010

Tai sitten minä ;-)
By kibu... - 17.3.2010

Miten lisään kuvia?

Lisää lisää mielellään vain yksi kuva viestiä kohden, kuitenkin korkeintaan kolme. Sallitut kuvaformaatit ovat: jpg, png ja gif. Palveluun voi lisätä max. 8,5 Mt:n kokoisia kuvia. Kuvat pienennetään automaattisesti 150, 200, 500 pikseliä leveään kokoon. Voit myös siirtää kuvan alkuperäisen kokoisena (rastita Säilytä kuvani alkuperäisessä muodossa), jolloin tiedoston maksimikoko on 100 kt ja kuvan maksimikoko on 500x400 pikseliä (leveys x korkeus).

Muista, että sinulla on oltava oikeus käyttää ko. kuvaa (huom. tekijänoikeuslaki).

suora kopio ohjeista!

ongelmaan pätee sama konsti, jonka olen saanut monta kertaa Wink
By Miikos - 17.3.2010

Eli kumpikaan ei oo pudonnu mistään Smile

Onko tuo kibun laittama ohjeistus jälkijunassa kun enää pentti ei pienennä niitä kuvia. Ne pitää itse pienentää ennen viestin lähetystä, jos kuvat on suuria. Jonkunlainen ohjeistuksen muutos ois varmaan paikallaan Wink
By Raakki - 17.3.2010

Systeemi on kyllä muuttunut tuon ohjeen jälkeen ja nykyinen robotti näyttää tekevän aika yleisesti 300 kiloisia kuvia ja kuten jo aikaisemmin on todettu, niin siirtosysteemi kasvattaa valmiiksi pienennettyjenkin kuvien painoa kaksinkertaiseksi.

Onneksi ei ole pakko laittaa montaa kuvaa samaan viestiin, eikä liioin ole pakko katsellakaan niitä monikuvaviestiketjuja, joten jokainen valikoi haluamansa ketjut. Wink

Juuri siksi nykyään aika vahän muille palstoille laittelenkaan kuviani, koska haluan itse katsella vain sujuvasti toimivia ketjuja ja siihen on hyvä konsti tuo yhden kuvan systeemi, jota käytän omassa kuvagalleriassani. Onneksi on joitain muitakin, jotka toimivat samoin. Wink
By Heksu - 17.3.2010

Mikä on monikuvaviestiketju?
By Nuu - 17.3.2010

Viestiketju jossa on viestejä jotka sisältävät enemmän kuin yhden kuvan per viesti, näin käsitän asian. Hitailla yhteyksillä sellaisia viestejä ei ole mukava katsella Smile
By Jadetsu - 18.3.2010

Mut mistä sen tietää ennakkoon, että onko monikuvaviesti?
By Heksu - 18.3.2010

Mistä sen tietää etukäteen, että jossain ketjussa on kuvia enemmän kuin yksi per viesti? Ei kai kauheasti nyt ole ollut tuota kolmen kappaleen enimmäisrajan ylitystä kuitenkaan, en ole ainakaan huomannut...
By Miikos - 18.3.2010

Ne joilla on ns. hidas yhteys, huomaa varmasti tuon monta kuvaa sisältävän viestin sivun samantien Wink Sivu ei aukea tai aukeaa toooodella hitaasti jne.
By Raakki - 18.3.2010

Tein ensin yhden kuvan systeemillä samasta kuvasta kahdeksan kuvan systeemin ja nyt teen toisen, jossa samoja 200kiloisia kuvia onkin kolme joka viestissä, niin voi verrata vähän latautumisaikoja näiden kahden palstan välillä. Wink
By Heksu - 18.3.2010

Ei ollut eroja, räpsräps aukesi kaikki. Mutta mistä siis sen tietää etukäteen, ettei kannata katsellakaan?
By Jadetsu - 18.3.2010

Niin tääläkin aukes kaikki samalla tohinalla
By Morsinko - 18.3.2010

Minkä ihmeen takia tämä ei enää pienennä niitä kuvia sopiviksi?? Mikä syy siihen on, että entinen systeemi poistettiin käytöstä? Oliko se jotenkin huonompi?
By Heksu - 18.3.2010

Voisiko se ongelma kuitenkin olla jossain vaikka kuvan koossa ennemminkin kuin niiden määrässä?
By Nuu - 18.3.2010

Kuvatesti 1-sivu aukesi minulla heti, kuvatesti 2-sivu kesti jonkin aikaa latautuakseen. Minulla on ns. nopea yhteys nähtävästi, niin on viisaat kertoneet ja sillä yhdellä testillä tehtynäkin niin oli, eli suurta eroa ajallisesti ei noissa ollut. Selvä hidas aukeaminen kuitenkin kuvatesti 2:ssa - en pitänyt siitä.
By MoonRiver - 18.3.2010

Se entinen systeemi ei pelannut Firefox 3.6 -versiolla. Luultavasti ei olisi pelannut tulevillakaan FF -versioilla.
By MoonRiver - 18.3.2010

Eipä minullakaan ollut mitään viivettä kuvien latautumisessa.
By LukinLilja - 18.3.2010

Mulla kesti 1,5 min, ennen kuin näin viimeisenkin viestin 2-testissä. Testi 1:n viimeinen viesti näkyi 20 sekunnissa.
By Raakki - 18.3.2010

Joo, minä tiedänkin, että ainakin Jadeliilalla on 8 Megan laajakaista ja ilmeisesti Nuullakin.

Olisi mukavaa kuulla jonkun 1 Megan käyttäjän tai mokkulan omistajan kommentteja noista testipalstoista.

Ja jos joka kuvan jälkeen katsoo kyseisen ketjun, niin kone ottaa muistiin aikaisemmat kuvat, eikä niitä enää tarvitse netistä ladata. Mutta tyhjentäkääpä väliaikasitiedostot, niin silloin näkyy uuden katsojan latausaika. Wink

Veikkaan, että tuon kakkospalstan latautuminen kestää silloin kaikilla useamman minuutin.
By MoonRiver - 18.3.2010

Tyhjensin välimuistin ja sen jälkeen 2:sen latautuminen vei 8 sekunttia.
By Raakki - 18.3.2010

MoonRiver - Sinullahan täytyy sitten olla jo huippunopea laajakaista, koska sen kakkosen tiedostokoko on noin 15 Megaa!
By Nuu - 18.3.2010

Se nopeustesti johon joku laittoi jossain vaiheessa linkin täällä pentissä näytti minulle muistaakseni jotain 4...5 välillä, se vaihteli joka testikerralla joka kai on ihan luonnollistakin. Mutta siitä päättelin että minulla on ns. nopea yhteys Smile

http://www.msoy.fi/yksityisasiakkaat/MSOYNET-laajakaista/fi_FI/nopeustesti2/
By mai-lee - 18.3.2010

yhtään en kuvista enkä niiden lisäämisestä tiedä, mutta eikö tuohon nopeuteen vaikuta sekin että 1-ketjussa on 9 juttua ja 9 kuvaa, 2-ketjussa samoin 9 juttua mutta 3 x 9 = 27 kuvaa. pitäisikö kuvien lukumäärän olla sama, että olisivat vertailukelpoisia? vai juttujen määräkö vain vaikuttaa?
By Nuu - 18.3.2010

Kiitos testista, minulla oli nopeus 6126,6 kun äsken mittasin.
By Nuu - 18.3.2010

Kuvatesti 2- sivu aukesi selvästi hitaammin kuin kuvatesti 1 sivu. Minulla on nopea yhteys, ja ero oli selvä toisen ketjuun nähden. Ajallisesti ei hirmu huomattava, mutta ärsyttävä latautumistauko kuitenkin.
By kibu... - 18.3.2010

(eikö kannattais laittaa useamasta kohteesta, tyhmää noita samoja katsoa, samalla laillahan testi toimisi?)
By Nuu - 18.3.2010

Eihän noita kuvia katsottavaksi ole laitettu, kyseessä on testiketju jossa verrataan toiseen vastaavaan jossa on sama kuva laitettuna yhtä monessa viestissä mutta ei monikuvaviestinä.

Ja nyt kun tän avasin viestin kirjottaakseni, niin hidastelu on kyllä ykkösketjuun verrattuna ärsyttävää, vaikkei minuutista puhutakaan.
By Nuu - 18.3.2010

Nopeustestiin linkki "kuvan lisäys"-ketjussa, testatkaa jos ette tiedä. minulla oli nopeus 6126,6 kun äsken mittasin.

Minulla nopeus 859 Sad

By Raakki - 18.3.2010

LukinLilja, osaatko tyhjentää väliaikaistiedostot koneestasi?

Olisi mukavaa tietää nuo latausajat testipalstoille silloin kun niitä tulee ensimmäisen kerran katsomaan.
By Weikko - 18.3.2010

yli 1700 kb/s vanhalla 50-luvun kuparilangalla. ;-)

En osaa tyhjentää Sad
By Raakki - 18.3.2010

Jos nyt jollekin on jäänyt epäselväksi se, että miksi nuo testipalstat tein, niin yritän vielä sanallisestikin asiaa selvittää.

Vitsi on juuri tuossa kuvamäärässä, joka noilla monikuvaviesteillä saadaan samalle sivulle ja ne kaikki latautuvat koneelle, kun sivua menee ensimmäisen kerran katsomaan. Eli kakkostestipalstan latautuminen kestää kolme kertaa kauemmin, kuin ykköspalsta ja juuri tuon kolminkertaisen kuvamäärän vuoksi.

Juuri siksi käytin samaa kuvaa molemmilla palstoilla, ettei kuvista tule sitä eroa. Nämä kuvat eivät edes ole painavimpia, mitä palstoilta löytyy, koska isojen järjestelmäkameroiden kuvat ovat huomattavasti raskaampia.
By MoonRiver - 18.3.2010

Tällä hetkellä download nopeus 12464 kbps ja upload 463 kbps.

Mutta nuo nopeudethan vaihtelee minkä kerkeää kaistan kuormituksen mukaan. Välillä saattaa olla kaistaa vaikka kuinka ja jos on ruuhkaa niin nopeudet laskee.
By Miikos - 18.3.2010

Eipä oo hääviä odotella minuutteja, jos haluaa muutaman kuvan katsoa. Sillon ku meillä oli hidas yhteys niin meinas epätoivo iskeä... Sillon ei ollu ees mitään mahdollisuutta saada nopeutta lisää.
By kibu... - 18.3.2010

hei haloo, monikuviahan ei laita muut kuin minä?

toiset lukevat kirjoitettuja ohjeita, kuten jotkut sanovat, minä luen, kuten niissä lukee

tuskinpa tulee mitään vahinkoa jos kuviani tai jonkun muun, ei viitsi katsoa hitaiden yhteyksien takia,

eihän nää testit loppupelissä ketään palvele, vai?

By Miikos - 18.3.2010

Palvelee se sen verran et näyttää eron helposti, jos sellasta omalla yhteydellä on Smile

Moni "hidas" varmaan mielellään katsoisi nekin kuvat, jotka latautuu iäisyyden...
By Raakki - 18.3.2010

Aika yleistä tuo monikuvasysteemi on ja ihan ohjeiden mukaistakin, eli enää ei ole ollut yli kolmen kuvan viestejä. Eikä tämä testipalstojen laittaminen kohdistunut keneenkään henkilökohtaisesti, mutta kun näytti olevan epäselvyyttä kuvamäärän vaikutuksesta, niin halusin sen selvästi näyttää noilla kahdella vertailupalstalla.
By MoonRiver - 18.3.2010

kibu, kibu, eipäs olla ahneita siellä! Kaiken kunnian yrität omia itsellesi. Kyllä minäkin olen tänään viimeksi monikuva vaimikälie sarjan ilmoille pukannut. Niih!

Jaettu ykkösija, jooko?
By Raakki - 18.3.2010

LukinLijan mittaamat ajat tuolla aikaisemmin kertovat selvästi asian, jonka halusin noilla palstoilla osoittaa.

No osasinhan minä poistaa ne väliaikaistiedostot. Mutta ei ollut kyllä mitään vaikutusta latautumisaikoihin.Poistamisenjälkeen kun avasin kakkostestin eka kerran, aikaa meni 1min 25s, toisen kerran avattuani saman sivun aikaa meni saman verran.
By kibu... - 18.3.2010

kolmen kuvan viestit on mielestäni ok! sen ohjeen sain viimeksi päätoimittajalta,

kyse lienee sama noiden nopeuksien kanssa kuin pitkien taipaleiden takana asuvien, kaikki eivät ole yhtä nopeasti samassa paikassa?

By kibu... - 18.3.2010

MR, jos niin on, saat olla eka BigGrin
By Raakki - 18.3.2010

LukinLilja - hyvä, että sait katsottua ajat uudelleen. Sitten kun sivu tehdään ihan täyteen, eli 30 kuvaa sivulle ja painoa kuvaa kohti toinen mokoma lisää, niin ehditkin jo kahvit keittämään odotusajalla, koska aika tuplaantuu ihan reilusti. Wink

Itse olen nykyään aika vähän palstoja katsellutkaan ja kuvia laittelen lähinnä vain omaan kuvagalleriaani, niin ainakaan sielä ei tarvitse odotella latautumista. Yksikään sivu ei minulla ylitä yhtä Megaa, kun taas robotilla piennetyillä monikuvaviesteillä voidaan päästä 20 kertaiseen painoon.

Ihan rauhassa jokainen saa laittaa kolmekin kuvaa ohjeen mukaisesti, mutta ehkä kuitenkin on hyvä, että hidastelulle on jokin ymmärrettävä selitys olemassa.

Ja nyt keskitynkin taas perhoskuviin. Wink
By Nuu - 18.3.2010

Kibu... , ei tuo nopeustestaus varmaan sinun laittamistasi viesteistä ollut lähtöisin, mistähän sellaista sait päähäsi. Monihan niitä sääntöjen sallimaa maksimissaan kolme kuvaa sisältäviä viestejä on laittanut, minäkin. Minun nähdäkseni Raakki halusi osoittaa esimerkillä latautumisaikojen erot, ja mielestäni hyvä kun viitsi sen tehdä. Itse sain ainakin ajattelemisen aihetta omasta puolestani

(Kibu... kirjoitti 17.3. klo. 23.47:  "hei haloo, monikuviahan ei laita muut kuin minä?
toiset lukevat kirjoitettuja ohjeita, kuten jotkut sanovat, minä luen, kuten niissä lukee
tuskinpa tulee mitään vahinkoa jos kuviani tai jonkun muun, ei viitsi katsoa hitaiden yhteyksien takia,
eihän nää testit loppupelissä ketään palvele, vai?"Wink

By kibu... - 18.3.2010

...kuis sattuikin Wink
By mai-lee - 18.3.2010

raakin viestistä-> "Eli kakkostestipalstan latautuminen kestää kolme kertaa kauemmin, kuin ykköspalsta". ihan tottahan tuo on.
katselin nyt aamulla uudelleen raakin kuvaketjut muutamaankin kertaan (aamun lehteä joutui odottelemaan). minun 2 megaisella nopeudellani ne avautuvat toinen n 15 sek ja toinen n 45 sek (tyhjäsin välimuistin joka kokeilun välissä). kolminkertainen aika toki, mutta jos tarkoitus on nähdä/katsella kuvia, niin onko väliä, saako nähdäkseen 27 kuvaa 45 sekunnissa yhden testisivu2 kaltaisen sivun aukiklikkauksella vai kolmen testisivu1 kaltaisen, joiden aukiklikkaillemiseen menee 3 x 15 sek = 45 sek, enemmänkin jos on hidas liikkeissään. molemmissa tilanteissa aikaa kuluu sama määrä saman hyödyn = 27 katseltavaa kuvaa saavuttamiseen. ero on vain siinä, missä puuhastelun vaiheessa aika käytetään ja siinä kuluuko se yhdessä pötkössä vai kolmessa pätkässä.
en oikein ymmärrä ongelmaa. kolmen erillisen sivun avaamiseksi pitää pysytellä koneella käsi hiirun vierellä valmiina klikkaamaan toinen ja vielä kolmas sivu auki. yhden sivun voi jättää aukeamaan kaikessa rauhassa ja jos tehokas haluaa olla, vaikka käydä tyhjäämässä pesukoneen odotellessaan. tekee selälle ja hartioillekin hyvää nousta aina välillä oikomaan kroppaansa:-)
By Inki - 18.3.2010

Minäkin kierrän tuota hitautta sillä, että availen useampia välilehtiä samanaikaisesti ja lueskelen odotellessa jo latautunutta sivua. Hitaus kuitenkin on tietysti ärsyttävää silloin, kun jostain tarttis nopeasti jotain saada esiin just sillä kertaa. Olenkin oikein onnellinen, että ollaan saamassa tänne valokaapeliSmile Voisin testatakin tuon, jos tietäisin missä ne testisivut on, en löytänyt linkkiä...
By mai-lee - 18.3.2010

aikoinaan oli welhollakin sivuillaan ihan ikioma mittari, mutta sitten ilmeisesti joku pelkäsi, että vetävät rontit kotiin päin ja tuli tämmöinen teksti tilalle->
"Arvoisa Welhon Asiakas !
Olemme poistaneet modeemiyhteyden nopeustestin käytöstä.
Saat edelleenkin nopeustestin suoritettua Viestintäviraston puolueettoman virallisen testin avulla.
Ohjeet nopeustestin tekemiselle löytyvät osoitteesta http://nettimittari.ficora.fi"

tuolta minä olen nettimittarini hakenut ja sitä käytän tarvittaessa...
By Inki - 18.3.2010

Mai-lee, siinä mielessä on väliä, että hitaasti latautuva megasivu vie sitä muutenkin vähäistä kaistaa niin, että kaikki muutkin sivut hidastuvat. Se ei tietysti haittaa useinkaan silloin, kun pesee välillä pyykit, mutta koneella ollessa siitä on harmia. Usein tulee napattua katsomatta kiinni sivu, joka hidastaa muitakin.

Näitä on varmaan vaikea ymmärtää sellaisen, jolla on nopeat yhteydet, mutta toivoisihan sitä, että mahdollisimman moni ottaisi huomioon, ettei kaikilla ole yhtä hyvin assiat, kun ei siitä kuitenkaan kovin suurta haittaa ole...
By mai-lee - 18.3.2010

ehkä en ymmärrä, minkälaista tilannetta sinä tarkoitat, mutta itse äsken kokeilin sillä tavoin, että laitoin (välimuisti tyhjättynä) testi2-sivun latautumaan ja menin is:n ja hs:n sivuille tarkistamaan uusimmat uutiset. ne aukesivat välittömästi; itse testisivu kyllä aukesi taustalla normaalia hitaammin. jäipähän aikaa tutkailla uutisia:-)
By Poppius - 8.4.2010

Kuvan lisäys ei toimi Chromella, ei aukaise sitä kuvanlisäysikkunaa, antaa vaan jonkun virheviestin. Firefoxilla sain lisättyä kaksi kuvaa, mutta sitten kuvanlisäysloota aukesi puolittain, lähetys- ja peruutusnappulat jäi ilman tekstiä eivätkä toimi. Pöh.
By Maire´ - 9.4.2010

En ole myskään vielä saanut kuvia lisättyä Chromen kautta, vaan ainoastaan Mozilla Firefoxin. Muuten tykkään käyttää Chromea.
By Poppius - 9.4.2010

Aikaisemmin toimi Chromellakin, nyt ei.
By Jatuuli - 28.5.2010

Kun klikkaa kuvaa ja valitsee ominaisuudet, voi valita kuvalle uuden leveyden ja korkeuden (pitää tietenkin muuttaa lukuarvoja samassa suhteessa).
By Kreeta-Eulaalia - 28.5.2010

Jos klikkaa ominaisuudet, ei tapahdu mitään. Jos vetää kursorilla, muuttuu vihreäksi ja liikkuu, mutta kun irrottaa, kaikki palaa entiselleen.
By Jatuuli - 28.5.2010

Kokeilenpa ..

.. ja tässä pienennetty.

By Jatuuli - 28.5.2010

Ja vielä 80% alkuperäisestä.

By Zibuli - 28.5.2010

Jos painaa Ctrl samalla kun tarttuu kuvan nurkkaan, pitäisi suhteiden pysyä oikeina.
By Puunainen - 28.5.2010

Pentin systeemi tuntuu päättäneen, että kaikkien kuvien pitäisi olla 600 pikseliä leveitä. Itse olen joutunut naputtelemaan pienempien kuvien mitat pikseleissä ominaisuuksiin, jotta se olisi oikean kokoinen ruudulla. Vähän hankalaa.

Kuvaa voi muuten pienentää oikeissa mittasuhteissa myös painamalla shift-näppäimen pohjaan ennen kuin alkaa vetämään kokoa toiseksi. Silloin mittasuhteet pysyvät vakiona. Ctrl näemmä toimii myös.
By Zibuli - 28.5.2010

Eräs valvojista minulle tuon Ctrl:n kerran neuvoi, ja yleensä se pelaa, joskus taas ei - tiedä sitten missä vika, näpeissä, näppiksessä vai systeemissä.

Minä en saa nurkasta kiinni. Pelkkä kursori vain näkyy, vaikka yrittäisin ctrl tai shiftiä käyttää. Ei mene siis vinoksikaan, kun ei tapahdu mitään.
By Puunainen - 28.5.2010

Kummaa. Tosin olen huomannut että ensin pitää klikata kuvaa niin että kulmiin ilmestyy ne pienet laatikot joihin tarrataan, sitten painetaan shift pohjaan ja (shift pohjassa) vedetään nurkkalaatikosta kuvaa isommaksi tai pienemmäksi. Minulla toimii näin, en tiedä onko esim. eri näppiksillä tai käyttiksillä eri tilanne.

Näemmä muuten shiftillä tai ctrl:illa ei ole mitään vaikutusta jos koittaa muuttaa kokoa tarttumalla sivun keskellä olevasta lootasta. Pitää käyttää jossain kulmassa olevaa.
By iiris-kukka - 28.5.2010

Kyllä mulla onnistuu pienentäminen vaan klikkaamalla kuvaa - ilmestyy pienet neliöt kulmiin - vien kursorin kulmaan, jolloin se muuttuu kaksisuuntaiseksi nuoleksi - liikutan sitä kuvan keskustan suuntaan.

Tai toisella tapaa, klikkaan hiiren oikealla kuvan päällä - tulee valikko - valitsen kuvanominaisuudet - voin valita leveyden ja korkeuden. Vaikea tietysti suhteessa samanlailla muuttaa, paitsi tietysti, jos puolittaa molemmat.
By Puunainen - 28.5.2010

Kas vain eli känsä. Olen ilmeisesti käyttänyt ihan turhaan tuota shiftiä koska nurkkalaatikosta tarraaminen tosiaan muuttaa kuvaa sotkematta mittasuhteita. Onkohan tämä jotenkin selainkohtaista? Minulla on Firefox 3.6.3.
By Jatuuli - 28.5.2010

Tuo jälkimmäinen tapa on juuri se, jota jo yrittelin tuossa aikaisemmin ehdottaa. Eikä se niin kamalan vaikeaa ole valita jokin muukin koko kuin pelkkä puolittaminen.

Ctrl + hiiri on kyllä varmaan vielä kätevämpi.

Jee, Oikea hiiren näpäin auttoi! Nyt on vaikea lisätä  tekstiä.
By Mustatulppaani - 28.5.2010

Harjoitus
By nanikka - 17.6.2010

Miten viestiin nykyään lisätään sellainen kuva joka on jo aiemmin ladattu penttiin?
By matikki - 29.6.2010

By matikki - 29.6.2010

Onko toi liian iso???Ihmettelee täällä yks joka tuskailee kuvien pienentämisen kanssa...
By Jadetsu - 29.6.2010

Ei oo mun mielestä ku just hyvän kokonen, son ilikiä jos kuva on semmonen pakoputken kokonen
By Nuu - 29.6.2010

matikki, pentin kuvanlisäyksen pienennysautomaatti toimii  näin: Jos kuva on suurempi kuin 600px leveä se pienennetään 600px leveäksi. Jos se on pienempi tai yhtäsuuri kuin 600px, kuvalle ei tehdä koon muutosta. Kuvalle tehdään jokatapauksessa aina uudelleen jpg pakkaus.

Pystykuvien koon suhteen on ollut vähän hankaluuksia.

Itse saa kuvansa pienentää, mutta ei välttämättä tarvitse pienennysautomatiikan takia. Kuvien laadussa saattaa olla eroja riippuen pienennystavasta?

Muoks: kuvasi koko oli jotain 116 kiloa joka on käsittääkseni oikein hyvä koko Smile
By Heksu - 8.7.2010

Miten saan tuolta omasta kuvagalleriasta (sieltä minne kaikki kuvat menevät) siirrettyä kuvan niinkun vaikka Hönöpuuhiin? Onko siihen joku viksu konsti, en ole ennen kokeillut eikä nyt tajuu olleskaan
By kitikat - 27.7.2010

Saas nähdä minkälaisena tämä kuva tuli, jos saan sen siirrettyä?

Onnistu, jospa sitä voi ruveta laittaan kuvia tänne! Onko tämä nyt oikean kokoinen?
By Nuu - 27.7.2010

kitikat, oikein hyvän kokoinen Smile
By kitikat - 27.7.2010

Hyvä....vihdoin sain aikaiseksi kuvan!
By MoonRiver - 29.7.2010

En ole aamun jälkeen saanut kuvaa lisättyä penttiin muutakuin linkittämällä photobucketista. Lisäksi pentti on tökkinyt pahasti viestin lisäyksen ja muokkauksen suhteen. Lieneekö muilla ollut samankaltaisia ongelmia tänään?

Ilmoittelee toisinaan, että "full disk", joka viittanee palvelimeen eikä minun koneeseen.

Lisäys: esim tätä viestiä en saanut lisättyä "Sitä sun tätä" -palstalle. Tänne se tallentui.
By Irsa - 29.7.2010

...kunhan kokeilin, pelittää
By Miikos - 25.8.2010

Kuvan lisäystä en saa toimimaan.. Teksti Undefined vaan ilmestyy...
By Morsinko - 25.8.2010

Aika usein mullakin tulee "undefined".
By anttipa - 26.8.2010

Vika saattaa olla siinä, ettet ole kirjoittanut kaikkiin eteen tuleviin kenttiin. Kuvallekin pitää antaa joko nimi tai jonkinlainen selitys.
By Heksu - 26.8.2010

Ei kai, en minä ainakaan ole koskaan laittanut. Vai saattaakos sitten joillain vaatia kuitenkin :o
By Inki - 26.8.2010

aittapihaa

testaan anttipan ohjetta, en ole tullut laittaneeksi selityksiä ennen tähän uuteen kuvanlisäykseen.  Lisäys:kurkkasin olisiko galleriaankin ilmestynyt nimitettynä, mutta ei ollut... Ja nyt näkyy lisäys toimivan ilman nimittelyäkinSmile
By nanikka - 26.8.2010

En juurikaan täyttele niitä kenttiä, ihan ääriharvoin.

Kokeilkaas ettei ongelma ole siinä, että se ladattava tiedosto on auki teillä koneella. Eli kuvatiedostot kiinni kun lähdette lataamaan.
By Morsinko - 27.8.2010

Jaahas, en ole koskaan tullut ajatelleeksi onko ladattava tiedosto auki. Enkä kyllä tuota tekstiasiaakaan.
By mumimyy - 27.8.2010

Mulla on usein auki ladattava kuva kun toisella ohjelmalla sen pienennän eikä ole mitenkää vaikuttanut asiaan samalla lailla tulee tänne. No ei mulla ole kyllä mitenkään pentti kiukutellut pitkiin aikoihin. Jaa nyt tuli mieleen jos tiedosto on liian iso niin sitten lataa mutta mitään ei tule näkyviin mutta kun kuvan pienennän niin taas pelaa ihan hyvin.
By kiurunkannus - 27.8.2010

Jos minulla on auki jossain takana se kuvatiedosto niin kuvan lisäys ei onnistu, ei kuulema pitäisi vaikuttaa mutta täällä ainakaan ei lataus onnistu, ihan niinkuin Nanikka ehdotti
By Raili-45 - 27.8.2010

Mulla onnistuu kuvien laitto hyvin,mutta en oo onnistunut pienentämään noita kuvia mielestäni ovat mun kuvat turhan isoja,miten saisin kuvta pienemiksi?
By Heksu - 11.9.2010

Undefinedia suoltaa taas, vaikka kuinka monta kertaa yrittää. Mitä selityksiä te olette ylläpidolta siihen saaneet?
By Inki - 11.9.2010

En ole saanut mitään selitystä - valituksen lähettämisestä on jo aikaa. Välillä toimii, useammin ei. Raili-45, kuvan vaikka pienentääkin niin tämä pentin nykyinen lisäys lisää sitä kokoa jostain syystä.
By Heksu - 11.9.2010

Nääh, pitääkö minunkin vaivautua, paan semmoisen tulikivenkatkuisen viestin ;D Miten muuten kuvittelenko vaan, vai ovatko ongelmat viime aikoina osuneet yleensä viikonloppuun?
By Inki - 11.9.2010

Eikä muuten se luokituksen lisääminen auta silloin, kun tulee tuo undefined. Ja katsoin tuolta omasta galleriasta, että on ainakin mulla ollut paljon viikollakin onkelmia - sen näkee helposti, kun pentin kautta lisätyt rasteroituvat jonkin verran. Mutta olen huomannut, että se onkelma ei suinkaan ole kaikilla samaan aikaan, monesti muilla näyttää onnistuvan kun minulla ei.
By Heksu - 11.9.2010

Niin juu, ne serveriongelmat taisivat ajoittua enempi viikonloppuihin.
By Inki - 12.9.2010

Vinkki kuvagalleriaan: päiväkirjaan lisätty kuva tulee edelleen omaan pentin kuvagalleriaan, joten jos haluat lisätä kuvia sinne perusta päiväkirja.

Voit perustaa sen ihan vaan päiväkirjaksi omaan käyttöösi, siinä voi valita julkistaako sen. Minulla on kaksi päiväkirjaa, joista toinen itseäni varten: saan tässä nopeasti lisättyä sinne esim. sellaisten kasvien nimet, joihin täällä ihastun ja kerään esim. taimenvaihtoon mennessä heti mitä kenelle ja keneltä samaan juttuun, ei tarvitse etsiskelläSmile
By Heksu - 19.9.2010

Jaha, se on taas undefined-päivä
By Inki - 3.10.2010

Ja taas jökkii kuvanlisäys - ja taas on muuten viikonloppu. Laitoin ylläpidolle viestiä, että ei onnistu minulla, viikon toimi ihan ok.
By rooset - 3.10.2010

Voi kökkö sitten InkiSad
täällä toimii ihan OK:
By Inki - 3.10.2010

Olen huomannut saman, että moni muu lisäilee sujuvasti, vaikkei minulta onnistu. Ja minulla onnistuu joskus samaan aikaan, kun joku toinen valittaa ettei suju...
By Emo - 3.10.2010

Mulla ei normaali lisäys ole viime aikoina onnistunut, tai on ollut tosi hidasta. Siksi olen siirtänyt kuvat picasan kautta kastottavaksi sähköpostiin, ja sieltä ctrl+c -ctrl+v toiminnolla kopioinut näille sivuille.
By MoonRiver - 3.10.2010

Varmaankin voi olla, että eri käyttäjien tiedostot sijaitsee eri palvelimilla. Jotkin palvelimet voi olla ok, kun toinen taas takkuilee.
By Inki - 3.10.2010

Kunhan nyt selvittäisivät mistä johtuu - että ainakin pentin pää toimisi moitteettomastiSmile
By hopeavillakko - 3.10.2010

Minä käytän photobuckettia ja hyvin onnistuu... eli lisään kuvat sinne ja linkitän sieltä tänne.
By Heksu - 3.10.2010

Mitä se nyt sitten tekee, täällä ei nyt tule edes tuota undefinediä, vaan lisäysloota juupattaa heti alkuunsa ja tilttaa sivun, ei auta muu kuin sulkea ja ottaa uusi ja sitten saattaa onnistua.
By Inki - 3.10.2010

Minullakin on iso osa kuvista puketin kautta, kaikki eivät sitten näe niitä:/
By Raakki - 3.10.2010

Minä laitan nykyään kaikki kuvani facebookista linkittämällä. Hetki sitten kokeilin lisätä kuvan pasuunakukka -ketjuun pentin omalla systeemillä ja se näytti kyllä onnistuvan.

Sen sijaan ainakaan itselläni ei taaskaan peruutusnappi toimi tällä sivustolla ja se on minulla ollut ongelmana aika usein. En kuitenkaan jaksa asiasta enää edes valittaa ylläpidolle, kun mitään ei kuitenkaan asian hyväksi tehdä.
By satues - 3.10.2010

Täälläkin toimii ihan hyvin, ei mitään ongelmaa.
By Heksu - 3.10.2010

Täällä vaihteeksi Undefined.
By Heksu - 3.10.2010

Toiselta koneelta onnistui.
By Inki - 3.10.2010

Nyt olisi onnistunut minullakin lisäys, kokeilin sitä samaa kuvaa, jota ei aamulla huolinut. Ei siis ollut kyse korkeusrajoituksestakaan, kun arvelin, että jos se siitä johtuu, kun kuva oli vähän korkea...
By Heksu - 4.10.2010

Noin se tuli taas arki ja kuvanlisäys toimii. Mitä tästä päättelemme? ;p

A) siellä suuressa penttilän supertietokoneessa on virransäästö, joka viikonloppuisin pistää osan valoista pimeäksi

B) minun oma kone on sunnuntaisin niin sullottu täyteen korruptoituneita keksejä, että on ähkyssä ja vasta maanantaina helpottaa
By Inki - 4.10.2010

Heksu, olikos molemmilla koneilla käytössä sama selain - kysyivät selaimen merkkiä ja versiota...?
By Heksu - 4.10.2010

On, Firefox 3.6.10
By Rakentaja.fi/ylläpito - 4.10.2010

Yksi ongelmakohta löytyi kuvanlisäyksestä.

Eli ainkin nyt on korjattu yksi vika joka aiheutti joitain virhetilanteita kuvan siiroissa.
By Inki - 4.10.2010

Juups, tuli hölökin, jossa sanottiin, että virhe löytyi lähettämäni viestinlisäysajan perusteella, kopioin sen siitä viestistä. Että eikun raportoimaan, jos tämä korjaus ei vielä kokonaan auttanutSmile
By Rakentaja.fi/ylläpito - 5.10.2010

Onko kuvien lisäyksessä ollut vielä ongelmia?
By Inki - 5.10.2010

Kokeillaas, eilen ainakin onnistuiSmile Ja näköjään nytkin, en ole huomannut muidenkaan valitelleen...

By Heksu - 5.10.2010

Ei nyt, mutta minulla ne on yleensä viikonloppuisin. Eiköhän se liene korjaantunut, ensi viikolla varmistuu minun osalta BigGrin
By Rakentaja.fi/ylläpito - 5.10.2010

Kuvia näyttää tulevan keskimäärin 100 kpl päivävauhtia.
By Heksu - 5.10.2010

Puutarhanettiin pelkästään?
By Inki - 5.10.2010

Onko se sadan päivävauhti muuten kaikki kuvat vai puutarhanetin lisäyksellä? Aika moni laittaa muualta niin kuin minäkin yleensä silloin, kun pentin lisäys ei toimi. Olen lähinnä valitellut assiasta siksi, että on parissa ketjussa harmittanut, kun uusi tai harvoin käyvä ei olekaan saanut kuviaan lisättyä...8]
By Rakentaja.fi/ylläpito - 8.10.2010

sadan päivävauhti on puutarha.net:tiä. jonkun verran saattaa olla kuvia jotka ei koskaan päädy julkisesti kuitenkaan palstalle...
By Heksu - 11.10.2010

Lauantaina tarjosi Undefinedia pariin kertaan, mutta kuvat sai kuitenkin läpi.

Kuinkas te laitatte nimen noihin kuviin, kun niitä lisäätte. Tarkoitan siis sitä, että saisiko sen jotenkin silviisii helpommaksi, ettei tarvisi jokaisen kuvan kohdalla erikseen askaroida, vaan lätkäisisi vaan "Heksu" napin painalluksella niiden kuvien nurkkaan, joita nettiin laittaisi?
By Inki - 11.10.2010

Riippuu varmaan ohjelmasta - Picasassa voi ruksata vesileiman, mutta sitä ei voi muotoilla ja se on tosi näkyvä...
By Heksu - 11.10.2010

Irfanista ei löytyny pikavalintaa vielä, mutta jollei muuta kirjoittele saa saman tekstin suht helposti uudestaan..
By Ania - 11.10.2010

Kuvienkäsittely kiehtoo kovasti, jospa nyt olisi talvella aikaa tutkia tarkemmin. Tässä koneella on Fotofiltre, vaikka mitä mahdollisuuksia. Olen minäkin kaivannut napinpainalluksen päässä olevaa nimikirjainlogoa, mutta väreillä ja tekstityypilläkin on kiva leikkiä.
By Heksu - 17.10.2010

Normi viikonloppu, Undefinediä tai erroria kuvan lisäyksessä. Välillä onnistuu ja sitten taas ei.
By Jatuuli - 17.10.2010

Minulle tällainen virheilmoitus on tullut joskus siinä tapauksessa, jos olen ollut liian hätäinen ja painanut lataa-nappia toistamiseen, kun kuvan tulo on tuntunut kestävän tai olen luullut etten ole painanutkaan kunnolla.
By Heksu - 17.10.2010

Tänne tulee ihan ilman mitään nappien painelua, joko heti kun aloittaa kuvan lataamisen tai sitten siinä vaiheessa, kun kuvan pitäisi olla ladattu. Kun jotenkin tietäisi, mikä sen aiheuttaa elikkä onko vika tällä koneella vai jossain muualla.
By Sienestäjä - 17.10.2010

Ei mullakaan oo toiminu koko viikonloppuun. Jotain inernet errori 500 ilmotusta tunkee ku kuva on latautunu.
By illis - 17.10.2010

Kokeilenpa ihan uteliaisuuttani
By leija - 18.10.2010

Miten ihmeessä saa tänne saa lisättyä kuvan pienempänä? Aina tulee tuo iso enkä oo vielä keksiny, miten sen sais pienemmäksi...

Voipi olla väärässä ketjussa tämä, siirtäkää jos tarttee...
By Heksu - 18.10.2010

Ootko koittanu kulmasta raahata kuvaa pienemmäksi?
By Jadetsu - 18.10.2010

Kun laitat sen kuvan niin klikkaa hiirellä kuvaa kerran, reunoihin ilmestyy kohdat joista voit vetää kuvaa sisäänpäin niin pieneksi ku haluat
By leija - 18.10.2010

Jaaa...ei siis sen vaikeempaa...Kiitti Jadeliila ja Heksu

By Kaisaliisa - 18.10.2010

Nurkasta raahaamalla pitäis mittasuhteiden pysyä.
By Heksu - 18.10.2010

Ylläpito vastaili, että kuvanlisäysongelmaa on koitettu ratkoa, onpi kuulemma hiukan hankalasti löydettävissä. Lupasin jalosti taas infota, jos vielä ongelmia ilmenee ;D
By Männikkö - 23.1.2011

By Männikkö - 23.1.2011

Onnistuin viimein lisäämään Welhon kuvan. Kiitos neuvosta!
By Jadetsu - 23.1.2011

Hienoa männikkö, osaathan sä Smile Pikkusen isommaksi vaan jätät niin tämmönen sokkopaarmakin näkkee Smile
By Jadetsu - 23.1.2011

Männikkö, saat kuvan alle lisättyä tekstiäkin aivan yhtä helposti  Kun olet ladannut kuvan niin sen kuvan oikeaan ala laitaan tulee sellanen viiva joka vilkkuu, painat sitten enter nappia kerran niin se viiva siirtyy kuvan alle, sit alat vaan naputtamaan asiaa
By trekooli - 15.3.2011

Ei munkaan kuvan lisäys onnistu. Tulee vain herja, että "ei tallennettua kuvaa". Kuvagallerakin on ihan outo. Siellä mulla oli 6 "painonappia" , joissa luki kuva 1, kuva 2 jne ja niistä kun klikkasi, tuli kaikista sama vanha galleria näkyviin.
By Nuu - 15.3.2011

Trekooli, se saattaa liittyä "Puutarha.netin palvelut - Keskustelupalsta ja viestit " -osiossa "Käyttäjän kuvagalleria omassa profiilissa"-ketjussa Sinisoinnun tänään kertomaan asiaan.  
By trekooli - 15.3.2011

Nuu, luulin, että on kaksi ongelmaa, joista vain toinen on mulle ongelma eli se, etten pysty lisäämään kuvia keskustelupalstalle. Galleriaan toki saan kuvia siirrettyä. Onko jotain toimintoa sitten, jolla ne saa siirrettyä galleariasta tänne keskusteluihin.
By Nuu - 15.3.2011

Mainitsin tuon mahdollisena selityksenä siksi kun sanoit että kuvagalleriakin on outo Smile

En ole siihen oman profiilin käyttäjän kuvagalleriaan perehtynyt joten en osaa siinä sinua neuvoa valitettavasti. Olisiko siellä aiheen omassa ketjussa asiasta jo keskusteltu aiemmin? Kannattaa vilkaista.
By trekooli - 15.3.2011

Juu galleria näyttää siltä, että se on ihan jossain proto-vaiheessa. En taida jaksaa kahlata mahdollisia keskusteluja läpi, ei noiden kuvien kaa niin tärkeetä ole. Olisin vaan hauskuuttanut koiraihmisiä meitin "neideillä"
By Heksu - 29.3.2011

Ylläpito vastaili, että ff4:n kanssa on ollut ongelmia, asiaa tutkaillaan.
By Nuu - 9.4.2011

Ote kuvanlisäysohjeesta:  Kun kuva on latautunut se tulee näkyviin viestinkirjoituslaatikkoon (vaihe 1/3). Voit jatkaa tekstin lisäystä myös kuvan alle klikkaamalla kursori kuvan oikeanpuoleiseen ulkonurkkaan ja painamalla "enter" jolloin pääset kuvan alle. Jos laitat samaan viestiin useamman kuin yhden kuvan, paina niiden väliin "enter" jotta kuvien välille tulee tyhjä rivi. Yhtä pötköä olevien kuvien katsominen ei ole miellyttävää. Nyt voit vielä skaalata (muuttaa kokoa) kuvaa, kun klikkaat kuvan aktiiviseksi ja otat kulmapisteestä kiinni hiirellä ja venytät. Reunapisteestä venyttäminen vääristää kuvaa joko pitkulaiseksi tai leveämmäksi.

Lisäys ko. kuvanlisäysohjeeseen: Jos kulmapisteestäkin  venyttäminen vääristää kuvan mittasuhteita, painamalla control-nappia samalla koko venytyksen ajan pitäisi kuvan suhteiden pysyä kohdallaan.   

By katinen - 16.6.2011

Kokeilen kuvanlisäystä minäkin.
By mai-lee - 17.6.2011

kokeilu

löytyivät pienennyskohdat. ctrl vielä alas niin suhteetkin säilyvät...
By annaw - 17.6.2011

testi

- kuten arvasinkin - ei toimi, ei ole kahvoja, ei saa pienennettyä...
By Miikos - 17.6.2011

annaw, klikkasitko kuvaa? Sen jälkeen pitäis löytyä.
By mai-lee - 17.6.2011

...hiiri kuvan nurkalle, joka nurkkaan ja kaikille neljälle sivulle ilmaantuu pikkuinen neliö, niistä tuuppien tai raahaten muuttuu kuvan koko, eikös.

tai sitten käytä hoyabellan antamaa neuvoa. taitaa olla vielä vaivattomampi. itse en ole kokeillut, vielä.
By Jadetsu - 17.6.2011

Mäkin kokkeilen tuota mai-leen pienennysjippoa

Pärkkele ku kätsä Smile
By Miikos - 17.6.2011

Mulla ei ilmesty ne pikkulootat kuin klikkaamalla kuvaa.
By Jatuuli - 17.6.2011

Minulla se Ctrl ei auta säilyttämään kuvan suhteita. Pakko muuttaa aina ominaisuudet-kohdassa lukuarvoja samassa suhteessa.
By mai-lee - 17.6.2011

täytynee uskoa, että eri selaimet toimivat erilailla. itse käytän

ff:n 4.0.1-versiota...
By Jadetsu - 17.6.2011

By annaw - 17.6.2011

mulla ei löydy millään ilveellä mitään pikkulootia. Mutta olen ne joskus aiemmin nähnyt, eli on se toiminutkin aiemmin...
By Sinisointu - 17.6.2011

Ja kun ominaisuuksissa klikkaa sitä ketjun viereistä neliötä, kuvasuhde lukittuu, eikä tarvitse määritellä kuin vain toinen arvoista (korkeus tai leveys). Helppoa ja nopeaa, ja kuvat ovat haluttaessa aina samankokoisia.
By Kyssäkaali - 17.6.2011

TestiJihaasehän toimii!
By annaw - 17.6.2011

no toimii näköjään firefoxilla, mutta ei sit näköjään chromella, joka olis paljo nopeampi päivittymään näin raskaalla sisällöllä. Toimii myös se ctrl-suhdesäätö. Helvata soikoon, en jaksa odotella tällä ohjelmalla...
By ElluK - 17.6.2011

Pienentääkö p.netti kuvat tuosta "pikkuneliö" jutusta tilavuudeltaankin?

Siis oma uskomukseni on, että pienentää vain kuvan, mutta ns. tilavuus jää.

Jos näin on, olisi hyvä ottaa niitä tarkempiakin kuvia ja pienentää ne vasta täällä.

Nykyisin ihmisillä on melkein jokaisella vähintään 10 megapixelini kamerat (paitsi meillä) ja ne voivat harhauskossa ottaa kuvia parhaalla megapikseli tarkkuudella jopa metrin etäällä olevaa kuvaa.

Normaalisti toimii n 3 megapikseliä, jos halutaan niitä normikuvia, kolme kertaa suurempi samalta etäisyydeltähän on jo valtavan kokoinen kuva jos sen suoraa tulostaisi. Eli ei kannata käyttää kaikkia tehoja kamerassa, jos ei tarvitse esim zoomata. (en takerru muihin muotoseikkoihin kuvauksessa, sillä en sitä hallitse, mutta itse kamerassa kannattaa ottaa pienempi säätö pikseleiden suhteen, ainakin jokapäiväisessä käytössä)
By mai-lee - 17.6.2011

vain fyysisen koon pienentää. - esim noissa jadeliilan kuvissa on molemmissa *79,7 kt (81613 tavua)* kun kurkkaa ominaisuuksia...
By sessa - 17.6.2011

Sessan eka kokeilu !!
By sessa - 17.6.2011

No huh, huh, monen, monen vuoden jälkeen uskalsin kokeilla kuvan lisäystä, oon niin pirun epävarma näissä hommissa (lukekaa ->vanhus, joka sinnittelee), eikä tuo nyt ihan onnistunu täysin. Täytyy kokeilla viellä joku muukin, et oppii. Työkoneella tää on onneks suht nopeeta, kun vetaa kotikoneeseen Smile
By sessa - 17.6.2011

ja mitähän tästä kokeilusta sitten tulee Smile
By sessa - 17.6.2011

viimeinen kokeilu täällä töissä, kotona sit lisää harjoittelua, kun siellähän ne kaikki kuvatkin on Smile tänäkin kuva kertoo meidän pihan ikuisesta taistelusta saada kallio kukkimaan.
By Ruu - 2.7.2011

Testailen flickria ja picasaa, kumpi sujuis paremmin kännykän kanssa. Vaikeeta on...

Jaa se tulikin heti. Tää on picasan kautta. Siellä pystyy editoimaan kuvaa enemmän kuin flickrissä. Kummankaan kautta ei onnistu kaivamaan kännykällä tätä linkkiä jollei ota mobiiliversiota pois käytöstä, ja se on taas hankalaa sekin.
By Tuomipihlaja - 1.1.2012

Testaan kuvan pienentämistä, kun ei meinaa millään onnistua.

Google Chromella en millään saanut kuvan nurkkiin ruutuja. Myöskään kuvan klikkaaminen hiiren oikealla puolella ei tuonut kuvan ominaisuudet valikkoa esiin. Nyt sitten onnistui kun käytin selaimena Internet Exploreria.

Nyt on sitten muuten puutarhanetin näkymä tässä sivulla inhottavan pieni. Ylhäällä turhaa roinaa ja oikealla sivulla ihan tyhjää tilaa. Mitenköhän niitäkin saisi muokattua?

Ylhäältä sainkin roinaa pois. Mutta kiva, kun vihdoin sain kuvan pienennettyä. Olen aina käyttänyt Google Chromia, kai se on sitten vaihdettava Internet Exploreriin kuvia lisätessään. Pystysuunnassa otetut kuvat täytyy vaan tosi paljon pienentää, jotta näkyisivät kerralla näytöstä. Ja sekin tietysti vaihtelee eri katsojilla näytöstä ja muista asetuksista riippuen.
By illis - 1.1.2012

kokeilu
By illis - 1.1.2012

En pienentänyt, alkuperäinen kuva 1,2 mt
By illis - 1.1.2012

Täytyykö kuva pienentää? Mielestäni kuvanlisäysohjelma tekee sen automaattisesti, en ole mitään kuvannurkkia etsinyt missään vaiheessa kuvia lisätessäni.
By Jatuuli - 1.1.2012

Pystykuvien mitat ovat niin suuret, että niitä joutuu usein rullaamaan näytöllä, jos niitä ei pienennä.

Aivan, just siks halusin oppia pienentämään. Tuskailin pitkään ennen kuin tajusin kokeilla toista selainta. Sittenhän se alkoi sujua. Kuvan suhteet eivät kuitenkaan säilyneet. Ei auttanut control-näpikkä eikä kuvan ominaisuudet-valikon kautta kuvan pienentäminen hoyabellan ohjeen mukaan (aiemmin tässä ketjussa).
By Miikos - 2.1.2012

Kuvan lisäyksen yhteydessä kun klikkaa kuvaa ja vetää hiirellä oik. yläkulmasta pienemmäksi niin mittasuhteet säilyy oikeina. Tämä toimii ainakin ff:lla Smile

By Jatuuli - 2.1.2012

Minullakaan eivät kuvan mittasuhteet säily ctrl-näpikän kanssa vetämällä, vaan muutan aina kuvan mittojen lukuarvot niin että suhde pysyy samana. Esim. jos pystykuvan koko on 600x800, niin koossa 480x640 se mahtuu jo näytölle rullaamatta. 
By Miikos - 2.1.2012

Kun lataa kuvan ja sen latauduttua klikkaa kuvaa, niin kuvan reunoihin ilmestyy pienet neliöt. Yläoikealta kun vetää pienemmäksi tulee sellanen tulos ku ed. viestissäni (hiiren vas. namiska). Sitä en tiedä toimiiko miten eri selaimilla.
By Nuu - 2.1.2012

Pentin kuvanpienennys-automatiikka ei toimi pystykuvissa tarpeeksi hyvin, rullaamaan joutuu. Yleis-ohjeeksi kuvanlisäyksessä on kuitenkin annettu ettei itse tarvitse alkaa kuviaan pienentämään vaan pentti hoitaa sen automaattisesti. Tätä automatiikkaa korjataan jos on tarpeen, eli tarve tulee jos käyttäjät sitä kaipaavat. Palaute-lomake ? Toivoisin !

Automaattista hyvin toimivaa pienennystä myös pystykuville odottaessa täytyy toimia itse, Miikos siitä jo opastikin.
By Jatuuli - 2.1.2012

Mielestäni ei ole kovin iso vaiva pienentää kuvan mittoja. Sen sijaan kyllä ärsyttää, jos kuva on niin iso, että joutuu rullaamaan nähdäkseen sen kokonaan.
By Miikos - 16.1.2012

Testing.
By Miikos - 16.1.2012

Kuvan lisäys toimii mulla normaalisti, selain ff.
By Myskimalva - 16.1.2012

koe
By Emo - 16.1.2012

Mie tosin yritin toiselta sivulta kopioida sen kuvan, en ladata. Kopiointi ja pienentäminen onnistui, mutta esikatselu ei.
By Myskimalva - 16.1.2012

Toimii mullakin, käytössä Chrome. Kuva oli vielä tosi suuri ja normaalisti toimii, ei takkuillut yhtään.
By Irsa - 17.1.2012

No huh!  Tän sentään sain tulemaan, yli kolme minuuttia kesti,  ei mulla ole koskaan ennen näin tökkinyt!
By Myskimalva - 17.1.2012

tuossahan on tuplaten kuva?
By Irsa - 17.1.2012

No helkkari, tuplana sitten. En takuulla yrittänyt kahta kertaa, mur, mur !
By Myskimalva - 17.1.2012

Kokeile vielä et laitat vaan yhen
By Irsa - 17.1.2012

By Irsa - 17.1.2012

Tulihan se, mut ei mun hermo kestä näin hidasta latautumista, mikähän mättö lie, kyllä mulla on ennemmin ladannut ihan pikana!

Tosin, vaikee on ollut päästä koko penttiin...yrittävät vissiin väkisin mut skipata Wink
By Meritähti - 6.3.2012

Tietääkö kukaan syytä seuraavaan ongelmaan? Kun lataan kuvia palstalle, lähes kaikkiin kuviin ilmestyy ikään kuin pieni ruudukko taustalle. Otan kaikki kuvat samalla kameralla, ja pienennän ne 18 prosenttiin alkuperäisestä Paintin avulla, jolloin niiden koko on sellainen, että ne voi sivulle ladata (koko on edelleen hyvin lähellä maksimia). Uudessa Sonyn kamerassani on 14,1 megapixeliä, ja kun olen pienentänyt kuvat, ne ovat edelleen aivan priimat omalla koneellani. Olen kokeeksi ladannut samoja pienennettyjä kuvia muille palstoille, esim. Klorofylliin, tai lähettänyt kavereille, mutta ruudukko näkyy vain Puutarha.net-palstalla, ei missään muualla. Mutkikkaaksi asian tekee se, että ruudukkoa ei ole kaikissa kuvissa, vaikka kaikki on samalla tavalla pienennetty Paintin avulla. Esim. latasin eilen Tulppaanit-palstalle 3 kuvaa Spring Greenistä, ja kahdessa ekassa kuvassa ruudukko näkyy, mutta vikassa ei. Mistäköhän tämä voisi johtua? Myös talvella lataamissani amaryllisten kuvissa osassa on ruudukko ja osassa ei. Laitan tähän malliksi yhden eilen lataamani kuvan, jossa on ruudukko.

By Myskimalva - 6.3.2012

Yritin jo monta kertaa vastata mutta näköjään vaati historian poistamista ja uudelleen kirjautumista että onnistuu =/ Bat enivei, olen itsellä huomannut tuon ristikon näkymisen kuvissa jos kameraan on valittu pienin kuvakoko ja sit lataan kuvan tänne. Kokeiles auttaako?
By Meritähti - 6.3.2012

Mulla on kamerasta valittuna aina suurin kuvakoko, ja siksi joudun pienentämään kuvan 18 prosenttiin alkuperäisestä, jotta mahtuu palstan asettamiin rajoihin. Alkuperäisten kuvien koko on tuhansia pixeleitä, ja yhtään suuremmiksi kuin 18% alkuperäisestä niitä ei voi jättää, jotta kelpaavat palstalle. Kummallista on se, että otan kaikki kuvat täsmälleen samalla maksimaalisella kuvakoolla ja pienennän kaikki täsmälleen samalla tavalla Paintin avulla 18 prosenttiin alkuperäisestä, ja silti vain osaan tulee ristikko ja osaan ei! Jos käyt katsomassa tulppaani-palstalla mun eilen laittamia kuvia, huomaat, että kahdessa ekassa on ristkko ja kolmannessa ei, vaikka kuvat on otettu ja pienennetty täsmälleen samalla tavalla. Mystistä ja ärsyttävää!
By illis - 6.3.2012

By Nuu - 7.3.2012

lisään kuvan , kirjoitan kuvauksen siihen, vedän kulmista pienemmäksi ja suuremmaksi
Akileija
kirjoitan myös kuvan alle, esikatselen, ja lopuksi lisään valmiin viestin

Muokkaan viestiä lisäämällä tekstiä : Kuvan Mitat: 600px × 449px (pienennetty kokoon 432px × 448px) ja kuvan koko: 81,23 kt (83 176 tavua)

Kuvan lisäys tuntuisi toimivan hyvin nyt puutarha.netin uudistuksen jälkeenkin.
By illis - 7.3.2012

Minun ei ole aiemmin tarvinnut vetää kuvia pienemmäksi, vaan automaattisesti pienenivät sopivankokoiseksi, nyt ei näin tapahdu, tuo yllä oleva kuva on mielestäni hiukan liian suuri. Mihin tuo automaatio on tästä hävinnyt.
By Nuu - 7.3.2012

lisään saman kuvan koskematta siihen

Kuvan koko: 81,23 kt (83 176 tavua)
Kuvan mitat: 600px × 449px

Puutarha.netin uudistuksessa ei kuvanlisäystoiminnolle ole tehty mitään. Kuvanlisäysautomaatti edelleen pienentää laitettavan kuvan (pystykuvien kanssa kuva varmaan edelleen jää turhan suureksi kuten aiemminkin oli).
Kuvaa voi itse pienentää kulmista vetämällä, mutta sitä ei tarvitse tehdä.

Jos kuva lisättäessä ei automaattisesti pienenny, laittakaa palaute asiasta menemään.
By illis - 7.3.2012

By illis - 7.3.2012

By illis - 7.3.2012

Kyllä tuo kulmista vetely on hankalaa, tässä on selvä huononnus tapahtunut, profiilistakaan ei näy kuin puolikas, kuvan alle ei voi kirjoittaa, grafiikka on niin kummallinen.
By Miikos - 7.3.2012

Niin kuin Nuu sanoi, tämä kuvanlisäys ei ole mitenkään nyt muuttunut. Kuvan koko ruudulla ei kerro kuvan kt/Mt koosta vielä mitään.

Jokainen voi halutessaan vetää kuvan ruudulla näkymään pienemmäksi, jos niin haluaa. Itse käytän vain sitä kuvan oik. yläkulmassa olevaa pikkulootaa kuvan näyttökoon muokkaamiseen, silloin mittasuhteet pysyy ennallaan Smile
By illis - 7.3.2012

Tuo Nuun ylempi kuva on hieman litistynyt, verratkaa kukkien muotoa, huomaa selvästi, että on hankala saada pienentäessä kuvan muoto säilymään entisenlaisena. Tuota pienempää toukkakuvaa pienentäessä sai olla tarkkana, että alkuperäinen kuvan muoto suurinpiirtein säilyi.
By Jatuuli - 7.3.2012

Minulla ainakaan eivät mittasuhteet säily ennallaan vetämällä nurkan pikkulootasta, vaan on valittava ominaisuudet ja pienennettävä mittojen lukuarvot varsinkin pystykuvissa.
By Onnelanemäntä - 7.3.2012

Testailin omppukoneella kuvan lisäystä ja koon muuttamista, mutta mitenkäs tuota muutetaan?
Ei auta mitkään näppäinyhdistelmät? Ooh, löysin. Oikealla hiirinäppäimellä. Sieltä saa reunaa ja varjoa ja kokoa ja kaikkea kivaa... 
Tekstin lisääminen safarilla/omppukoneella on hidasta. Esikatsele näppäyksen jälkeen on odotettava hetki, muuten lisää keskusteluihin vain tekstin "kirjoita tähän". Kestää hetken ennen kuin päivittää omat kirjoitukset.

Muoks. varjo tippui johonkin vaikka ruksi on päällä.
By Miikos - 7.3.2012

Käsittelemätön kuva

Muokattu (useammasta kohdasta, jätin tahallaan vääristyneeksi )

Oik. yläkulmasta pienennetty
By Maksaruoho - 7.3.2012

illis, mikä käyttis sulla on? Huomasin kun vaihdoin chromen, niin tuo "kuvanlitistys" nurkasta ei enää onnistunut. Tämä tapahtui jo ennen pentin uudistusta.En ole koskaan pienentänyt etukäteen kuvia vaan lataan ne aina niin suurina kuin ovat. Nyt jäävät kyllä liian isoiksi, kun e voi pienetää.
By mai-lee - 7.3.2012

eikös ihan vetämällä saa kuvan mittasuhteet pysymään entisenkaltaisina, kun pitää samalla ctrl:n alhaalla? kokeilepa, en itse enää muista tuota varmaksi.

tuommoisen kysymyksen olen aikoinaan tehnyt - ja itse käyttänyt muistamaani ohjetta. - ehtisikö joku nyt tarkistaa onko noin. (silloin lokakuussa 2010 ei kukaan ainakaan kertonut, miten oli käynyt)

edit - ookoo, kiitos taas jatuuli:-)
By Jatuuli - 7.3.2012

Minäkin lataan aina kuvat niin suurina kuin ovat ja sitten valitsen ominaisuudet ja pienennän korkeuden ja leveyden lukuarvot sellaisiksi, että saan kuvan mahtumaan näytölle.
By Jatuuli - 7.3.2012

Ctrl tai ei, sama tulos. Mittasuhteet eivät säily.
By Maksaruoho - 7.3.2012

Nyt löysin paikan mistä voi kuvaa säätää, ainakin chromella.
Hiiren oikea näppäin kuvan päälle, klikkaus ja valinta kuvan ominaisuudet, sieltä pääsee pienentämään.

Alkuperäinen koko oli 600 x 399.           Pienennys eli tämä kuva on 300 x 199

testi
By illis - 7.3.2012

Windows
By Maksaruoho - 7.3.2012

eiku siis selainta piti kysymäni, sori
By Jatuuli - 7.3.2012

Siis minun kuvissani eivät mittasuhteet säily vetämällä. Joittenkin koneilla saattavat varmasti säilyäkin.

Mä en pääse vetelemään mitään vaikka kuinka yritän... =/
By illis - 7.3.2012

No joo, eiköhän tämä tästä, meneehän sitä vaikka takapuoli
edellä puuhun, jos on pakko,Tällä hetkellä käytossä IE kun FF:llä asiointi puutarhanetissä ei onnistu. Tämä maksaruoholle vastauksena.
By Jatuuli - 7.3.2012

Onnelanemäntä, kun olet ladannut kuvan, klikkaa hiirellä kuvan päällä niin ne pikkulootat nurkissa tulevat näkyviin.

testiteksti

Ei onnistu vetely, ei. Eikä sillä mitään väliä ole, kun pystyy näppärästi oikealla hiirinäppäimellä muokkaamaan, mutta kun olisi halunnut päästä kokeilemaan...

Ei tullut pikkulootia vaikka miten kuvaa yritin näpsytellä. Ainut keino on oikea hiirinäppis.
By Jatuuli - 7.3.2012

Oikea hiirinäppis ja sen jälkeen valittu ominaisuudet on minunkin mielestäni ihan kätevä tapa pienentää.
By sessa - 7.3.2012

Kokeilen minäkin..

By sessa - 7.3.2012

Tulipas ISO ... Sad
By Nuu - 7.3.2012

Pystykuvia kannattaa kyllä pienentää itse, niissä se kuvanpienennysautomatiikka ei toimi yhtä hyvin kuin vaakakuvissa ja ne vievät kohtuuttoman paljon tilaa sivulla. Tuokaan ei näy yhdellä katsomisella vaan ruutua on vieritettävä kuvan kokonaan nähdäkseen. Tuon sessan kuva on 192,51 kt (197 130 tavua)
By jutikka - 7.3.2012

Aikaisemmin ei tosian tarvinnut kuvia pienentää, mutta nyt tämän uudistuksen myötä sitäkin joutuu tekemään.
By Tuomipihlaja - 8.3.2012

Onnelanemäntä, minulla on niin, että jos käytän selaimena Chromea ei niitä pikkulootia tule, mutta Explorerilla saan pikkulootat näkyviin ja voin pienentää vaan niistä vetämällä. Muuten käytän aina Chromea, paitsi silloin kun lisään kuvia.
By merlin - 8.3.2012

Pitää kokeilla minunkin (valitsin ominaisuuksista myös absoluuttisen keskellä).

By Irsa - 12.3.2012

Kokeillaanpa taas kerran  
   Mie en tajua, miks ei kuvaa tule,  aikansa lataa ja tässä lopputulos 
By MoonRiver - 12.3.2012

Mikä sen sun ladattavan kuvan koko on sun koneella?
By Irsa - 12.3.2012

Moonriver , 1.2Mt
By MoonRiver - 12.3.2012

NO HERRANJUMALA! Ei ihme ettei lataa! Jos on vielä hidas yhteys, ja iso kuva. Hopusti pyydät joltakin nörttisukulaiselta apua kuvan koon pienennykseen, ja sitten yrität uudestaan.
By Sienestäjä - 12.3.2012

Kyllä mulla latautuu ihan hyvin yli 5mt kuvat. Ihan paintilla saa kuvaa pienemmäksi
By Jatuuli - 12.3.2012

Eilen viimeksi siirsin tänne kuvan, joka oli 1,8 Mt eikä ollut mitään ongelmaa. Yhteys ei ole edes kovin nopea. Yleensä kaikkien tänne lataamieni kuvien koko on ollut enemmän kuin 1 Mt.
By MoonRiver - 12.3.2012

Niin, mehän emme tiedä kuinka hidas tai nopea Irsan yhteys on. Jos se on hidas, niin se ei siirrä tuota megatavua nopeasti vaan tosi hitaasti. Lisäksi nopeuteen vaikuttaa oman koneen työmuisti, emolevyn kaistanleveys, oman lähiverkon siirtonopeus, oman modeemin siirtonopeus, ja lopulta palveluntarjoajan kanssa tehdyn liittymäsopimuksen siirtonopeus.

Jos ongelma on kuvan suuri koko, niin sen Irsa saa helpommin selville, yrittämällä siirtää pienempää kuvaa. Jos pieni kuva ei vaikuta asiaan, voimme ryhtyä ratkomaan ongelmaa seuraavassa loogisessa kohdassa.
By Irsa - 12.3.2012

Miehän en ala kuviani pienentämään , toimihan se ennenkin automaattisesti, vasta tammikuuulla alkoi tökkimään ja ärtsäosastolla olen pentin kanssa kunnes homma hoituu !
By MoonRiver - 12.3.2012

Siis onko se aikaisemmin toiminut?
By Irsa - 12.3.2012

Ihan upeesti toimi ennen, tammikuussa yritin meidän alokkaasta laittaa pikakuvaa ja taisi sekin tosi raskaasti latautua mutta nyttemmin on jokunen kuva tullut ja useimmin ei...
By MoonRiver - 12.3.2012

Ah, siinä tapauksessa voidaan unohtaa näistä kohdat 1-4.
Voit Irsa valita mieleisen ongelman kohdista 5-6.2 

1 oman koneen kapasiteettiongelmat
2 oman langattoman tai langallisen verkon ongelmat
3 omat modeemiongelmat
4 omat yhteydentarjoajan ongelmat
5 webbisivuston ongelmat.
6 oman webbiselaimen ongelmat
6.1> yhteensopivuusongelmat
6.2> asetusongelmat
By Irsa - 12.3.2012

Voi MoonRiver !
 Kylläpä helpotti    !

!
By MoonRiver - 12.3.2012

Tiedän   
By MoonRiver - 12.3.2012

Olis pitänyt poiketa sun luona perjantaina kun ajettiin Kuopion ohi pohjoiseen miehen kanssa. Laittamassa tuo rakkinees toimintakuntoon nääs.
By Jereee - 29.3.2012

Pitää itsekin koittaa kuvan lisäystä, nyt vasta älysin että tämän saa tälleenkin lisättyä. Eipä enää tarvitse leikkiä photobucketin kanssa BigGrin
By Jereee - 29.3.2012

Kokeillaas vielä kerran...
// Tämä näyttää pienentäbän kuvat automaattisesti, vaikkei niitä mitenkään muuttelisi?
By Jereee - 29.3.2012

Voikos näihin kuviin lisätä tuota ristikkoa tässä viestinlaittojutussa, vai pitääkö se väsätä omalla koneella?
By jahoolii - 2.6.2012

Kokeilen kuvan lisäämistä.
By sofi - 5.6.2012

Täytyy kokeilla onnistuukohttp://puutarha.net/indexfr.aspx?s=/keskustelukanava/lisaauusi.asp?viestiketjuid=1203&alue=292
Kellarissa kukinnan aloittanut kärhö

Kellarissa kuinnan aloittanut kärhö

By Teenjuoja - 3.8.2012

Yritin tänään pariin otteeseen siirtää kuvia keskustelupalstalle, mutta eipä onnistu, tulee vain virheilmoituksia. Lähetin jo ylläpidolle palautetta.
By Mummeli - 3.8.2012

Yritin minäkin, muttei toiminutSad
By Jatuuli - 3.8.2012

Sama täällä.
By Myskimalva - 3.8.2012

Ei toimi minullakaan näköjään.
By Nuu - 3.8.2012

Kiitos kun mainitsitte! Kokeilin itsekin ja vikaahan siellä on. Tulleessa vikailmoituksessa pyydettiin kääntymään ylläpidon puoleen. Laitoin palautteella sinne menemään tiedon asiasta joten nyt vaan voidaan odotella että asia korjataan.
By kakapo - 3.8.2012

Ihmettelinkin jo missä vika. Odotellaan...
By mai-lee - 3.8.2012

kokeilu...

edit - myttyyn meni:-)
By viherpeukalo - 3.8.2012

ei onnistu kuvien lisäys. 
By Aviron - 3.8.2012

no sitten vaan kirjoittamaan yli tuhat sanaa Wink
By mumimyy - 3.8.2012

No sun pieksut mun piti laittaa kiinarista kuva no ei onnistu niin ei onnistu
By MoonRiver - 3.8.2012

Internal error....noh, ei lisätä sitten kuvia.
By mai-lee - 4.8.2012

päiväkirjojen puolelle sai kuvan lisätyksi äsken. onnistuukohan tällä puolella myös?
edit - eipä onnistunut...
By kiurunkannus - 4.8.2012

Onko kukaan vinkannut ylläpidolle että tarttis tehdä jotain, on se niin kalju tämä kuvaton ja kukaton piha jos on niin kiitos ,siitä
By *David - 4.8.2012

Mikä pas,,,  tätä p.nettii vaivaa.
Kuvaa kun yrittää ladata tulee aina.
Useitakertoja, yritetty.

The remote server returned an error: (500) Internal Server Error.

Turn to your System Administrator.
By Nuu - 4.8.2012

Eilen aika myöhään iltapäivällä itse laitoin tiedon palautteen kautta kuvan lisäämisen errorista. Kun ei onnistunut korjaaminen perjantain aikana niin voisi olettaa että menee maanantaille. Ylläpito laittaa kyllä tietoa heti kun asia on korjattu.
By Jadetsu - 4.8.2012

Niin ettei sitte tartte kaikkien käyä täälä jankuttamassa että kuvien laitto ei onnaa BigGrin
By *David - 4.8.2012

Kuten jaden ja myskin, ne vielä puuttuivat 
By Jadetsu - 4.8.2012

Mulla meni kyllä eilen jo perille että kuvien laitto ei onnaa mut kaikille sei tunnu menevän vieläkään
By Myskimalva - 4.8.2012

Ilmeisesti kaikki ei vaan oo lukutaitosia...
By *David - 4.8.2012

Mä en sattunut lukemaan niitä viestejä,, Mä en asu tällä foorumilla 24h niinkuin eräät 
By Jadetsu - 4.8.2012

Luojan kiitos ettet asu
By *David - 5.8.2012

Hyvä että, joskus muistat. Luojaasi kiittää. 
By Jadetsu - 5.8.2012

No nyt piti kiittää ku oli niin hyvä syy
By Nuu - 9.8.2012

Kuvan lisäyksessä ollutta ongelmaa koskien sain tiedon: Viikonlopun aikana kuvan latauksissa ilmeni ongelmia, joita on alku viikon aikana korjattu."
By Hienohelma - 11.2.2013

Kuvien lisäys ipadilla. Harmitusketjussa oli joulukuulta juttua, jossa ei löydetty pulmaan ratkaisua, joten yritän kirjata sen tänne. Ipadin tai iphonen kautta ei kuvien lisäys puutarhanettiin onnistu, vaan viestiruutuun ilmestyy "tyhjä" kuvanlatausikkuna. Liittyneekö sitten siihen ettei em. i-laitteissa ole flashia, en tiedä. 

Onko kellään konstia tähän ongelmaan?
By välke - 11.2.2013

Onko Taavetti auttanut asiassa? Sillähän on nää omppuasiat hanskassa? Muakin kiinnostaisi asia iphonen käyttäjänä.

muoks. Siis Taavetti = *David
By Vilhelmi - 11.2.2013

En tiedä kuvan lisäämisestä, mutta mulla ongelma, kun kirjoittelen ipadilla tähän pikalisäyskohtaan, että noin kolme riviä kirjoitettuani, en pysty enää muokkaamaan tekstiä ts korjaamaan virheitä, sillä kursori ei liiku mihinkään suuntaan. Siksi joudun usein lähettämään viestin ja muokkaamaan sitä, jos on korjattavaa. Onko joku muu huomannut saman?
By Hienohelma - 11.2.2013

Muistaakseni tuota vikaa oli joskus kun yritin iphonella kirjoittaa viestejä. Nyt yritin ipadilla viiden rivin pikalisäystä, mutta sujui moitteettomasti.

Tuo kuvahomma kyllä jurppii, kuvat olis just samalla laitteella millä kirjoittaakin, mutta kun ei vaan onnistu Sad
By kukkaistätsy - 11.2.2013

Joo -kun kirjoitan puhelimella niin en voi valita kuin pikalisäyskentän ja lisäyksen jälkeen sitä ei enää voi muokata toisin kuin tietokoneella voi poistaa kirjoitusvirheitä jne.

Harmittaa myös se ettei yksäreitä voi kirjoittaa -hyvin sujuu kuitenkin lukeminen puhelimella. Hätätilanteessa puhelimella voi kirjoittaa vain yksärin otsikkokenttään lyhyen viestin. Varsinaisen viestikentän teksti ei välity vastaanottajalle vaikka siihen pystyykin kirjoittamaan.

näillä mennään
By Jadetsu - 12.2.2013

Mikä luuri sullon? Mää pystyn lumialla laittamaan hölöjä ja kaitpa son vastaanottaja teksteineen net saanu ku vastaus on tullu tai sit se vastaanottaja ossaa lukia mun ajatukset
By Rosmariini&Timjami - 12.2.2013

Vilhelmi, minullakin välillä kursori jumittuu, mutta siihen auttaa että klikkaa näppäimistön pois ja palaa uudellen kohtaan jota haluaa kirjoittaa. Ärsyttävää kyllä mutten tiedä muuta konstia.

Lisäksi outoa ettei tässä näppiksessä ole sellaisia nuolia joilla voisi liikkua tekstissä sivuille ja ylös/ alas. Jotka on korjatessa tosi kätevät ja esim puhelimesta löytyy paljon pienemmästä näppäimistöstä joka toimii vastaavalla idealla eli kosketusnäytöllä.
By kukkaistätsy - 12.2.2013

Otin tän duutsonimallin xcovet -aina on taskut täynnä hiekkaa, siemeniä ja multaa -pudonnut on jo 6 krt ja kastunut 2 krt. Oikea puh tähän elämäntilanteeseen. Smile
By kukkaistätsy - 12.2.2013

Ristus! Siis xcoverrr
By Hienohelma - 12.2.2013

Ehkäpä *David tai joku muu osaisi tosiaan vinkata tuosta kuva-asiasta?
By *David - 12.2.2013

En voi sanoo mitään, ainakaa vielä, Ipad:iin kun itellää ole.
Ipad:is on sama käyttöjärjestelmä I OS ku Iphone:ssa aikasamoja laitteita.
Joku jolla on Ipad, voi kokeilla ja sanoa.

Voin kokeilla tuttujen Ipad:il ku saan sellaisen käsiini joskus.
Iphone oli 2vuotta, sillä kirjottelin joskus ketjuihin viestejä. Siitkii on vuosi jo aikaa.

Nyt on vain, Imac pöytäkone ja Macbook air ultrabook läppäri. Niissä on vähä erilainen käyttöjärjestelmä. OS X kuvat, chatti ym. onnistuu näillä ainankin. www. linkitys ei toiminut aina. 
Sanonko että, Luoja kiitos, että näihin saa sentään, flash:in vielä.
By mai-lee - 14.3.2013

kokeilu

edit - kuvan lisäys onnistuu nyt operallakin. kyllä ne ipadit ja iphonetkin sitten varmaan kun jaksetaan odottaa.
en osaa sanoa, milloin opera on muuttunut tuetuksi, itse siirryin aikoinaan (2007 muutosten yhteydessä) ff:ään kun muotoilut, kuvan lisäys, linkin teko ei operalla onnistunut->
mai-lee, perjantai, 16. maaliskuuta 2007 - klo 19. 33  
hattuani nostan sinulle marjabee. eikö olekin paljon mukavampi kiertää kuin kirota? samaa ketunkiveä minäkin tässä kiertelen:-)

edit1 - kokeilen nyt saman tien nuo muutkin. tämä jäi aamusella linkittämättä kun ylen sivut olivat alhaalla

edit2 - operalla onnistuu nyt kaikki mitä kaipailenkin:-)
By ramses - 14.3.2013

Juu tässä padissa on safari selaimena, ja ei tosiaan onnistu kuvan lisääminen viesteihin. Viestejä voi kyllä hyvin kirjoitella, mutta jotain pieniä bugeja on yhä, kuten tuo hymiöiden lisäys ei välillä toimi vaan padi antaa vain virheilmoitusta "null is not an object" ja koko selain jää silloin kokonaan jumiin. Välillä hymiöt toimivat, en ymmärrä tätä logiikkaakaan!
By Hienohelma - 14.3.2013

Ramses, mää olen saanut kyllä hymiöt aina mukaan, kun painan kaksi kertaa tota "null is not an object" -herjaa. Himmeetä 
By Hienohelma - 14.3.2013

...ipadilla ja iphonella siis
By ramses - 14.3.2013

Himmeetä tosiaan, nääs tällä mun padilla tuo hymiö tosiaan välillä toimii, ja välillä taas jumittaa koko p.aska... Wink Joskus pari kertaa klikkausta toimii ja joskus taas ei miljoonakaan BigGrin Himmeetä!
By Nuu - 15.3.2013

Laitoin tuosta ongelmasta erikseen tietoa / kysymystä ylläpidolle. Kerron kunhan saan vastausta.
By Nuu - 20.4.2013

Vastauksena edelliseen: ylläpito lupasi tutkia ongelmaa. Pieniä muutoksia on jo tehty jossain vaiheessa että padilla tms. pääsi yleensä lisäämään jotain.
By Tiipap - 14.10.2013

Hmm...meinasin tulla kysymään neuvoa, miten saisin iPadilla lisättyä kuvia keskusteluihin. Mutta näköjään ylläpito on luvannut tutkia asiaa jo huhtikuussa. Eli odottelen.
By Karvari - 14.10.2013

Joo,hyvä että sais kuvia lähetettyä padilla.Olen laittanut samsung galaxyllä ja onnistuu,mutta se on niiiiin auttamattoman pieni lärpäke.Toivottavasti asian tutkinta etenee?Hmm?
By Nuu - 14.10.2013

Karvari ja Tiipap, voisitte tietty yrittää vähän muistuttaa asiasta sinne ylläpidon suuntaan vaikka palautteen kautta. Palautteeseenhan luvataan vastata, joten saataisiin ehkä jotain tietoa onko asia kehitteillä vaiko vasta listalla. Jos laitatte palautteen ja saatte vastauksen, laitattehan tännekin sitten tietoa siitä Smile
By Tiipap - 16.10.2013

Minä laitoin palautteen kautta tiedustelua asiasta. Palaan asiaan vastauksen saatuani.

Edit:
Ja näin vastattiin:

Toistaiseksi ei ole tietoa milloin kuvanlisäys saadaan toimimaan.
Kehityslistalta tuo ominaisuus kuitenkin jo löytyy.
By Etelka - 22.11.2013

Miksi on mahdotonta siirtää kuvan keskustelupalstaan lähetettävään viestiin? Kuvake "siirrä kuvan" ei avaudu.

Kiitos vastauksesta !
By Nuu - 22.11.2013

Etelka, selittäisitkö hiukan tarkemmin mistä on kyse ? Jos kyse on siitä että haluat lisätä tänne keskusteluun viestin jossa on kuva mukana, se onnistuu vain lisäämällä viestin ns. Pidemmällä kaavalla eli ei pikalisäys-toiminnolla vaan kolmiosaisella viestinlisäystoiminnolla ("Lisää uusi viesti tähän keskusteluun"). Myös viestiin laitettavat hymiöt ja linkitykset voi lisätä vain tuolla viestinlisäystoiminnolla.

Jos tarvitset tarkemmin ohjeita tuohon, niin jokaisella sivulla on yläosassa linkki "Ohjeet". Siellä on opastettu hyvin myös tuo viestinlisäys.
By Etelka - 25.11.2013

Nuu, ongelma on se että kuin klikkaan pientä ikonia Kuvan lisäys, ei avaudu mitään selattavaa ikkunaa josta noudan kuvan- aikaisemmin ei ollut mitään ongelmia, olen lisänyt lukuisia kuvia.Mikä kasvi? Terveisin !  PS. Mutta nyt se onnistuikin jipppppiiiii ! Mikä on tämä kasviP? kasvaa Eckerön kkon ympräröivällä kiviseinällä.
By Miikos - 29.1.2014

Test 

Kelloköynnös
By Maariankello - 14.3.2014

En saa lisättyä millään meidän koneella enkä selaimella kuvia tänne. Aina tulee sama herjaus ''null'' is not an object (evaluating ''c[e].apply'')- Script loading failed..

Applella käytin Safaria ja PC:llä Mozillaa, Chromea ja IE:a.

Mistä tämä mahtaa johtua? Aiemmin olen saanut kuvia lisättyä.
By Nuu - 14.3.2014

Maariankello, laita palaute menemään asiasta. Tekniikassa sitten selvitetään mistä se voisi johtua ja kerrotaan sulle. Palautteen löydät kun rullaat aivan sivun alareunaan, siellä on vaalealla tekstillä sana "palaute". Klikkaa sitä ja sitten etenet tulevien ohjeiden mukaan. Helppoa eikä vie paljon aikaa.

Muoks, kopioi siihen palautteeseen tuo kirjoittamasi viesti, siinähän on hyvin selvitetty vika ja kokeillut konstitkin.
By Maariankello - 14.3.2014

Palaute läks! Kiitti sulle Nuu!
By Miikos - 16.3.2014

Kuvan lisäys ei näytä monella toimivan niinkun ei mullakaan. Myöskään hymiöt ja linkitys eivät toimi. Laitan palautetta menemään, laittakaahan te muutkin. Nuu on tossa ylempänä kertonut mistä palaute lomake löytyy Smile
By Luponia - 16.3.2014

No juu,huomasin tuon kun meinasin laittaa hymiön.Ei toimi.
By josuu - 16.3.2014

Ei toimi kuvanlisäys mullakaan. Parina päivänä olen yrittänyt. Laitoin palautetta menemään.
By valtsu - 16.3.2014

Hakutoimintokaan ei pelitä
By Jadetsu - 16.3.2014

Mulla senthän se toimii
By Jatuuli - 16.3.2014

Näköjään kuvanlisäys on ikuisuusongelma. Olen laittanut lukuisia palautteita ja joskus jopa saanut vastauksenkin. Mikään ei kuitenkaan ole muuttunut.

Firefoxilla saan kuvan lisätyksi.  IE:llä ei ole onnistunut moneen kuukauteen.

By Nuu - 16.3.2014

Selaimista IE8 on sellainen että sille ei enää erikseen tehdä korjauksia jotka koskevat selaimen ominaisuuksia. Jos Jatuuli sinulla on se, niin jatkossakaan sen kanssa esiintyviin ongelmiin ei ole tulossa muutosta, sen tukeminen jää pois.
By Emo - 16.3.2014

laitoin jo monta päivää sitten asiasta palautetta.
By Jatuuli - 16.3.2014

Minulla on WIN 7 ja IE 11.
By PirjoA - 16.3.2014

Ei toimi kuvien lisäys ei hymiöiden lisäys selain ff, kokeilin taas...Tykkään käyttää Firefoxia selaimena koneella on kyllä Cromekin, mutta kuvien lisäykset teidän onneksenne jää kun ei voi lisätä Smile. No facessa toimii Smile jos kuvien laittoon on minulla tarvetta.
By Luponia - 16.3.2014

Kokeilenpa laittaa jotain,cromella minä selaan,on ollut mieleinen.
Ei onnistu,tulee teksti "Cannot  call method"apply"of null-scrjpt loading failleed...

Olis kai ladattava jotain,mutta mitä??
By Nuu - 16.3.2014

Jatuuli, ylläpidolta saatu tieto on että Pentin palstan suhteen ei olla yhteensopivia vielä tuon 11 selaimen kanssa. Tulossa on.
By Meritähti - 16.3.2014

Minäkin olen yrittänyt monta päivää ladata kuvia eri palstoille, mutta tulee tuo sama virheilmoitus c[...] on nolla tai ei objekti- Script loading failed..... Käytän Windows XP:tä, ja olen tältä samalta koneelta ladannut varmaan satoja kuvia aiemmin (viimeksi tammikuussa). Nyt ei onnistu Firefoxilla eikä Explorerilla. En ole saanut vastausta ylläpidolle lähettämääni kyselyyn.
By Lilianne - 16.3.2014

Tarkoitat varmaan tätä ilmoitusta: c[e] is null- Script loading failed...

Tuollaisen sain kolme päivää sitten enkä ole sen jälkeen kokeillut kuvan laittamista. Kai ne maanantaina korjailee, kun taas tulevat töihin.
By Jatuuli - 16.3.2014

Ei mitään korjauksia tapahdu, jos ylläpidolle ei edes kerrota ongelmista. Kun olen aika ahkerasti antanut palautetta, joskus olen vain saanut vastauksen, että "kukaan muu ei ole valittanut..."
By Meritähti - 16.3.2014

Firefoxilla tulee tuo sama teksti, jonka kirjoitit, mutta Internet Explorerilla tulee se, jossa on mukana suomenkieltä. Itse olen laittanut ylläpidolle meilin, kuten kerroin.
By mai-lee - 16.3.2014

ongelmien syy taitaa olla helppo selvittää, koska kuvanlisäys onnistuu ff 27.0.1:llä <-blogin puolella...
By Nuu - 16.3.2014

Raportoin palautteella äsken että Puutarha.netin keskustelun puolella ei onnistu hymiön lisäys viestiin. Ruudulle tulee laatikko jossa teksti : c[e] is null- Script loading failed...

Selaimeni on FF 27.0.1.

By Meritähti - 16.3.2014

Yritin juuri kokeilla kuvan lataamista Windows 7:llä (XP:llä se ei onnistu Firefoxilla eikä Explorerilla). Se ei onnistu seiskallakaan (selaimena Explorer), vaan tulee seuraava teksti: Ominaisuuden apply arvoa ei voi noutaa: objekti on tyhjänarvoinen, tai sitä ei ole määritetty- Script loading failed....
By valtsu - 16.3.2014

laiton myös palautetta: kuvan lisäys Cromella: cannot  call method ´apply´ of  null- Script loading failed

By Jatuuli - 16.3.2014

Meritähti, jos sinulla on IE 11, niin kuvanlisäys ei sillä toistaiseksi onnistu niin kuin Nuu aikaisemmin jo  mainitsi. Korjausta ehkä kuitenkin luvassa.
By Meritähti - 17.3.2014

Olen kokeillut kolmella eri koneella, ja vain yhdessä niistä on IE11. Myöskään FF:llä ei toimi. Kyllä tässä taitaa nyt olla kyseessä jokin laajempi ongelma...
By murre - 17.3.2014

Minun Windows 7, Firefoxilla ei vieläkään anna laittaa kuvia. Luulin jo että ongelma on minussa, mutta täällä näkyy muillakin olevan sama ongelma.
By Lilianne - 19.3.2014

Minulla ei myös anna lisätä kuvia edelleenkään Firefox.
By valtsu - 19.3.2014

eikä Chrome vaikka päivitin
By Jatuuli - 20.3.2014

Aika omituista, että minulla kuitenkin kuvanlisäys Firefoxilla onnistuu, mutta hymiöitä ei pääse lisäämään.

By Jatuuli - 20.3.2014

Myös Chromella kuvanlisäys näyttää toimivan ja samoin hymiöt 
Vain IE:llä mikään ei ole toiminut kuukausiin.
By Maariankello - 20.3.2014

Mä päivitin Chromen Versioon 33.0.1750.154 m. Silti en saa kuvia lisättyä enkä myöskään hymiöitä laitettua. Voiko nyt olla niin, että mun koneen asetuksissa on jotain, mikä estää sen. Jos kerran jollain toimii, niin ei se voi olla selaimessa vika, vai voiko? Ymmärtääkö joku viisaampi.

Samoin päivitin Mozillan uuteen versioon. Ei toimi kuvanlisäys eikä hymiöiden lisääminen. Aina sama herjaus tulee.
By Myskimalva - 20.3.2014

Mulla antaa lisätä hymiöitä, kukaanhan ei varmaan sitä ookkaan huomannu?   Mut kuvanlisäys + linkkijutska ei toimi. Oon päivitelly vaan itekseni tätä toimimattomuutta. 
By Jatuuli - 20.3.2014

Mitään korjausta ei tule sillä, että täällä toimimattomuudesta keskenämme tai itseksemme kiukuttelemme. Riittävästi palautetta ylläpidolle, niin ehkä jotain korjausta joskus saattaisi tulla.

Itselläni palautekiintiö alkaa olla jo täysi.

Mä olen laittanut jo tuosta asiasta palautetta ylläpidolle.

Ajattelin vaan, koska sulla Jatuuli toimii tuolla uusimmalla Chrome versiolla, niin eikö sen vian pitäisi olla mun koneen asetuksissa, koska mulla myös uusin versio. Itse en siitä ymmärrä sen enempää, mutta josko joku muu ymmärtäisi.
By Jadetsu - 20.3.2014

Mua niin v*tuttaa ku ei toimi hymiöt, ei linkitys, eikä kuvien laitto. Sitten tää on niin helekatin hiaski välissä, että kerkiäis vaikka toisia tekemään ootellessa
By Myskimalva - 20.3.2014

Kyllä sulla Jade tökkii näköjään aika lailla. Tuossa yhessä kohassakin on vaan tähti jonkun kirjaimen kohalla. Mikähän sana tuo on olevinaan.....
By Naika - 20.3.2014

Miten saan profiilikuvan lisättyä? Kokeilin tuolta profiilin muokkauksesta lisätä, mutta ei se ainakaan vanhoissa viesteissä näy nyt, kohtahan sen näen tuleeko tähän näkyville...

HAA! Onnistuinhan! 
By Jadetsu - 20.3.2014

Myskis, no vatuttaa tietenki, mikäpä muukaan BigGrin
By Miikos - 20.3.2014

Nää ongelmat on ylläpidon ja tekniikan tiedossa. Korjaavat kunhan ehtivät Smile
By Jadetsu - 20.3.2014

Vois ne vähän hoppusammasti ehtiä
By Jatuuli - 20.3.2014

Eivät tosiaan tunnu kovin kiirettä pitävän. Joulukuun puolivälissä olen jo ensimmäisen kerran valittanut ja sen jälkeenkin vielä useita kertoja 
By Miikos - 20.3.2014

Kerran on jo tää sama ongelma korjattu (hymiöt, linkitys & kuvan lisäys). Nyt on vaan tosi harmillista se, et nää ei toimi kuin muutamalla käyttäjällä ja me muut saadaan olla ilman Wink

Nyt ei auta kun odotella Sad
By mai-lee - 20.3.2014

ylläpito sanoi 29.1. ip-> "Komentoikaahan jso muita ongelmia, niin korjataan tai otetaan muutos takaisin."
korjauksia tehtäneen koko ajan, koska ylläpito on ollut koko viikon päivittäin "paikalla". (tänäänkin mutta poistui kun jaden rankka kirous tuli näkösälle.)
takaisin entiseen ei varmasti hevin haluta palata:_)
itselläni eivät linkitys, kuvanlisäys eivätkä hymiöt toimi firefoxin eilen tulleella uudella 28-versiollakaan. - ja kyllä palaute versionumerosta mennyt...
samassa yhteydessä kerrottin myös ie 11:n ongelmista. ne ovat sitten taas ihan oma lukunsa->
http://www.mpc.fi/kaikki_uutiset/internet+explorer+11+on+huonosti+yhteensopiva+rikkoo+googlen+ja+outlookin/a939882
http://www.tietoviikko.fi/uutisia/internet+explorer+11ssa+on+ongelmia++rikkoo+googlen+ja+outlookin/a939947

Mä en saa noita linkkejä toimimaan, koska tuossa testissä loppuosa ei näy.
By Meritähti - 20.3.2014

HEUREKA! Kuvien lisääminen onnistuu taas ainakin ikivanhalla Internet Explorerin versiolla (eilen ei vielä onnistunut)! Firefoxilla en ole vielä kokeillut.  Myös hymiöt näyttävät toimivan!
By Lilianne - 20.3.2014

Testaataan, ei toimi kuvat tai hymiöt minulla. Onko tällä jotain tekemistä Googlen kanssa?

Koska Googlen asiat eivät toimi minulla, eikä tule koskaan toimimaan. Siis jos käyttävät jotain Googlen palveluiden scriptejä.
By viherpeukalo - 20.3.2014

Kokeilu, onnistuuko kuvan lisääminen . Ei onnistu, se siitä. 
By valtsu - 20.3.2014

Ylläpidolle suuri kiitos 

Juu nyt näyttää toimivan! Kiitos!

By mai-lee - 20.3.2014

kokeilenpa firefoxilla (28) myös. aamusella antamani osoitteet linkkeinä

linkki1 ja linkki2

niin hyvin toimii, että hymiökin on aihetta lisätä. kiitos ylläpidolle
By Lilianne - 20.3.2014

Kokeillaan taas.  Ei onnistu.

Muuten kyseessä firefox 22.0 ja linux käyttis. Ei ole tarkoitus päivittää selainta, se on tahallisesti valittu kyseiseksi. Johtuen siitä että ominaisuuksia joita käytän, on poistettu uudemmista versioista. Kyllä olen ennen pystynyt tällä samalla kokoonpanolla laittamaan kuvia. Viimeksi lauantai, 8. maaliskuuta 2014.

Yritin lisätä tuohon yllä levaan kuvaan lisää tekstiä, mutta siitä puuttuu nyt tuo korjaa-namiska. No piti lisätä, että mulla on käyttiksenä windows 7 ja selaimena chrome. Mut hymiötä en saanut laitettua.
By mai-lee - 20.3.2014

eipähän yli tunnin vanhaa juttua enää korjata voi...
By Irsa - 20.3.2014

Ei onnaa kuvan lisäys   :/  !
By Jadetsu - 20.3.2014

Ei niin
By Nuu - 20.3.2014

Kuvaa en yrittänyt vielä mutta hymiötä kokeilin lisätä eikä onnistunut. Kaikin puolin ei siis vielä toimi kuin vain osalla porukasta.
By Viippu - 20.3.2014

Mullakaan ei toimi edes hymiöt. Kuvaa koitin tänään aiemmin, ei pelitä.
By Jatuuli - 20.3.2014

Tänään aamulla onnistuivat kuvanlisäys, hymiöt ja erikoismerkit ainakin joillakin selaimilla. Tämän päivän "korjausten " jälkeen ei onnistu enää mikään.
By Miikos - 20.3.2014

Ei toimi täälläkään vielä mikään noista kolmesta vaikka tyhjäsin välimuistin ja käynnistin koneen uudelleen. Ehkä huomenna jo pelittää...
By mai-lee - 20.3.2014

oletteko poistaneet puutarha.netin vanhat keksit = cookies?
By valtsu - 21.3.2014

Lyhyt oli ilo, ei toimi kuvan lisäys eikä hymiöt enää.
By Meritähti - 21.3.2014

Mulla toimii edelleen. Kuvat on otettu tässä kuussa Münchenin kasvitieteellisessä puutarhassa.

By Kesänlapsi - 21.3.2014

Ei toimi millään selaimella kuvan lisäys. Eikä toimi hymiötkään, eikä itseasiassa koko "lisää uusi viesti tähän keskusteluun" -osio oikein kunnolla.  Ei oo muruja kurkussa, on kirjauduttu ulos, käynnistetty uudelleen ja kiroiltu. Sama ilmoitus: "cannot call method  ’apply’ of null- Script loading failed..."

By Luponia - 21.3.2014

Kokeilen minäkin joko toimisi.
Ei toimi kuvat eikä hymiöt.

Mutta yksäriin saa lisättyä hymiön.
Tai sai ainakin keskiviikkona.
By Lilianne - 23.3.2014

Taitaa olla niin että java-scriptit jotka hoitaa kuvan lisäystä tässä palvelussa sijaitsevat ulkopuolisen ylläpidossa jossain USA:ssa ja ongelmat johtuu todennäköisesti scriptin muutoksista (päivitys).
By mai-lee - 23.3.2014

lilianne, saatat olla oikeassa, että syytä on haettava kaukaa asti, mutta eikö puutarha.netin javascript-käytäntöä (sisäänkirjautuminen?) muutettu ihan omin voiminkin -> "...tai otetaan muutos takaisin." - itse arvelin jo aiemmin, ettei entiseen hevin palata...
By Lilianne - 24.3.2014

Vaikea sanoa mistä johtuu kun ei se selaimesta ole kiinni. Koska osalla toimii samat selaimet ja toisilla ei. Ehkä kyse on ihan internet palvelun tarjoajasta.

Esimerkiksi ehkä ongelma on Soneran yhteyksissä?
By teemaa - 24.3.2014

Minulla on Saunalahden yhteys, joten ei  ole pelkästään Soneran yhteyksistä kyse kuvanlisäysongelmassa.
By e.madigan - 25.3.2014

Ei onnistu kuvan lisäys minullakaan. Eikä näy hymiöitten lisäyskään onnistuvan..
By sohvakukka - 25.3.2014

Chromella tuli tällainen.

By e.madigan - 25.3.2014

Vaihdoin Chromen selaimeksi, mutta saan ilmoituksen, "Cannot call method  "apply" of null-Script loading failed".
By Lilianne - 25.3.2014

Tuntuu tosi oudolta vialta. Miten ihmeessä se "vika" sitten erottelee kuka pystyy laittamaan kuvia ja kuka ei?

Sama scripti kaikille, samoja selaimia ja todennäköisesti samoja palveluntarjoakin. Silti toisilla toimii ja toisilla ei. Ei kai se hae jotain asiaa käyttöjärjestelmästä?
By Kurppa. - 25.3.2014

Pitäisiköhän poikotoida palstaa muutama päivä, niin ehkä viat korjattaisiin vikkelämpään. Voi olla ettei mainostajat tykkäisi.
By kitikat - 25.3.2014

Eihän tänne mitään kuvia enää sovikkaan kun nuo mainokset vie koko tilan. Ruudun kun avaa niin se hyppii sinne tänne pitkän aikaa ennenkuin asettuu paikoilleen niin että voi lukea jotain. Turha tänne on tulla katsomaan kaikenmaailman mainoksia, saa pään kipeäksi tuosta vilinästä!
By mai-lee - 25.3.2014

kitikatin purkauksen kun luin, uteliaisuus heräsi ja menin operan puolelle avaamaan puutarha.netin. se kun on ns tehdasasetuksilla toisin kuin tämä tuunaamani firefox. ja ihan samaa mieltä olen toisen eläkeläisen kanssa: miten se sanotaankaan - ei sitä erkkikään katsele:_)
migreenisahalaidan saan paljon vähemmästäkin touhottamisesta...
By Rea - 25.3.2014

Pitänee tehä samanlainen harakiri kuin fasenkin kanssa ja pyyhkiä peppuaan pentillä kun eivät saa tätä kuntoon! ! !
By jonnatus - 25.3.2014

Mulla sama ongelma: olisin halunnut kysellä minkä ihme kaktuksen se anoppi meille toi tossa parisen viikkoa sitten. No eipä onnistu kuvan lisäys. Luulin hölmönä että se on joku alottelija juttu, että pitää olla jonkun verran viestejä/päiviä jotta pystyy lisäämään kuvia tai hymiöitä. Sitten huomasin tämän ketjun ja sama teksti mullakin ponnahtaa ruutuun kun yritän lisätä kuvaa.
By Jatuuli - 25.3.2014

Onkohan vain tilapäinen häiriö, kun kuvanlisäyskin taas onnistui, ei sentään hymiöitä.

By e.madigan - 26.3.2014

Mulle tulee edelleen sama ilmoitus null-Scriptistä. Eli ei onnistu.
By Jatuuli - 26.3.2014

Firefoxilla ja Chromella onnistui, IE:llä ei.
By Lilianne - 26.3.2014

Nyt onnistuu täällä taas kuvan lataus.
By Jadetsu - 26.3.2014

Ei niin
By jutikka - 26.3.2014

Ei,eikä linkitys
By Miikos - 26.3.2014

Ei toimi täälläkään mikään kolmesta.
By Jadetsu - 26.3.2014

Hölöpuolella toimi hymiöt
By aLycaste - 26.3.2014

Minulla toimii kuvan lisäys.
By rooset - 26.3.2014

toimii kuvanlisäys,lenkinteko ja hymiöt
By Emo - 26.3.2014

Kokeillaan

jes, onnistui. Firefox ja Windows 8,1

hymiökokeilu
By Kurppa. - 26.3.2014

Niin täälläkin, oli jo aikakin.
By Rea - 26.3.2014

Haistakoot ylläpito pitkän...... Ei saa kuvaa lisätyksi!
By Kurppa. - 26.3.2014

Mie poistin historiatietoja niin sitten pelasi.
By mai-lee - 26.3.2014

linkki

taas tällä hetkellä toimii ff 28:lla...
By e.madigan - 26.3.2014

hymiön sain nyt toimimaan.

Kuvaa ei anna edelleenkään lisätä.
By Jadetsu - 26.3.2014

Linkki onnistuu, mut ei kuvanlisäys, eikä hymiöt
By e.madigan - 26.3.2014

linkki toimii minullakin.

edit. Paitsi, ettei sitten kuitenkaan päästä minua tuosta linkistä sinne sivulle.

editoinnin editointia. Kokeilen toista linkkiä.
By annitainen - 26.3.2014

Ei onnistu täältäkään kuvien laitto, eikä anna hymiöitäkään Sad
By Myskimalva - 26.3.2014

http://www.kainuunsanomat.fi/Etusivu

Historiatietoja poistin ja toimii näköjään. Lataa vaan sivuja ym. nyt turhan pitkään. Täytyy käyttää kone vielä kiinni ja kokeilla auttaako.
By epesa - 26.3.2014

tämä toimii Chromessa, mut ei kuvanlisäys 
By e.madigan - 26.3.2014

Eipä auta mikään, kuvaa ei saa. Konetta on suljettu ja on tehty yhtä ja toista. Mutta nyt tuo lisäyksen epäonnistumisilmoitus tulee suomenkielisenä.
By tönönvahti - 26.3.2014

Näköjään onnistuu jo kuvanlisäys
By e.madigan - 26.3.2014

Mikähän täällä mättää, kun joillakin lähtee toimimaan ja toisilla ei sitten millään.
By Rea - 26.3.2014

Tällainen ostos.

Taisi onnistua kuvan lisäys!
By Jadetsu - 26.3.2014

Kannatti haistattaa ylläpivolle. Pitäskään mun kokkeilla samaa konstia BigGrin
By Kesänlapsi - 26.3.2014

Toimii. 
By Jadetsu - 26.3.2014

Ka, riitti ku suunnitteli haistattavansa
By Havina - 26.3.2014

Toimii näköjään jo IE:lläkin
By e.madigan - 26.3.2014

Hii ja hoo, mullakin menee kuvat nyt läpi
By jutikka - 26.3.2014

Ei täällä vaan toimi mikää ainakaan chromella
By mai-lee - 26.3.2014

lohduttaako tämä jutia ja muita, joilla vielä on hankaluuksia? ei oikein isoillakaan toimijoilla kaikki aina suju niin kuin strömsössä...

Juti, mullon kans chrome ja toimii. Äsken yritin lisätä yksäreissä hymiön niin ei onnistunu. Ja olin jonku aikaa pois koneelta niin toi junnauski loppu. Aukee ihan ok vauhtia.
By viherpeukalo - 26.3.2014

Mulla ei kyllä toimi kuvat eikä hymiöt. 
By murre - 26.3.2014

Kuvien lisäys rupesi mullakin toimimaan tänään, vaikka en ole päivittänyt mitään uutta tähän koneelle. Kiitos kun toimii, toivottavasti myös tulevaisuudessa ja kaikilla muillakin rupeaa toimimaan.
By teemaa - 26.3.2014

Lyhyeen loppui sekin ilo, yhden kuvan sain lisättyä. Firefoxilla yritin toista kuvaa, ei onnaa.
By Teenjuoja - 26.3.2014

Minullakaan ei toimi sen enempää tuliketulla kuin IE:lläkään. Ylläpito saisi kyllä viimeinkin tiedottaa, milloin kaikki saadaan toimimaan.
By rooset - 26.3.2014

Mulla kyllä pelittää tuliketulla,aika mutkikasta on tää?
By Irsa - 26.3.2014

Kyllä mäkin kaipaisin jonkinlaista viestiä ylläpidolta tähän ongelmaan ,  vai pitikö tässä kohtaa  päästellä ärräpäitä ?
By Rea - 26.3.2014

Pitää kokeilla vieläkö onnistuu.

Onnistu!

Onpas siellä ollut vilskettä Wink

No eipä onnaa kuvat eikä hymiöt. Olkoot. Täytyy keksiä muuta harrastetta tai siis tosiaan siirtyä avarammille sivustoille. Huvittaa vaan, kun tänne houkuteltiin väkeä siemenpussien kanssa, ja nyt ei sitten vanhat saa edes ensisiä palveluja. 

Et sinä minnekkään karkaa! Kokeilit tyhjätä historiantietoja?
By Emo - 26.3.2014

Niin ja välimuistin?

Kuuntele vaikka tätä samalla

Heh vaan. Kokeilin tyhjentää molemmat ja lensin pihalle kuin leppäkeihäs eli se siitä sitt

? Kirjauduit sit uudestaan ja puff tadaa...onnistuuko?

Ei onnistu kuvat ei hymiöt. joten, puuuhhh. 

No saitko tyhjättyä ne muistit vai iskikö hätä kesken kaiken? Ja auttaako sit uudelleen käynnistys? En tiedä, yritän vaan auttaa =)
By Miikos - 26.3.2014

Ei pelaa täälläkään ei. Ei edelleenkään ykskään kolmesta. Ihan sanonko mistä tää touhu...

Sano?

Nyt on tehty kaikki, tyhjennetty muistit ja laitettu taas palautetta ylläpidolle, mutta kuvia en saa lisättyä enkä hymiöitä. Angry smileys

Pitäkööt sivustonsa, kun nyt on niin paljon uutta verta kera unikonsiementenkin.
By Emo - 26.3.2014

Aina kun tyhjää historiatiedot, pentti heittää pihalle, koska samalla aktiiviset kirjautumiset katoaa.
By Kyssäkaali - 26.3.2014

Miikos, sanovaasanovaasanovaasanovaa....
By välke - 26.3.2014

By välke - 26.3.2014

Mites mulla onnistui ja hymiöt kans.
By Miikos - 26.3.2014

Ensanoensanoensano. Mä oon ny todellakitodellakitodellaki *möks* tähän hommaan kun ei toimi. Hmpf.
By Rapunzel - 26.3.2014

By Rapunzel - 26.3.2014

Oho, onnistui ilman mitään kommervenkkejä  ja hymiökin vielä. Täähän on kohta jo kuin ennen vanhaan.
By epesa - 27.3.2014

jee, sain lisättyä fb:n kautta (nuo rivinippelit ei toimi)

By Viippu - 27.3.2014

Ei toimi hymiöt eikä kuvanlisäys. Hmpf.
By välke - 27.3.2014

By viherpeukalo - 27.3.2014

ei toimi vieläkään. 
By MirjaM. - 27.3.2014

Ei edelleenkään onnistu kuvanlisäys
By Miikos - 27.3.2014

Edelleenkään mulla ei toimi hymiöt yksäreissä, eikä viestin lisäyksessä. Ei toimi kuvan lisäys, eikä linkitys. Mites muilla?
By Kurppa. - 27.3.2014

Kokeilenpa, hyvin toimii hymiö
Niin myös linkki samoin kuvan lisäys.
By jutikka - 27.3.2014

Samat ongelmat mulla
By Magnolia - 27.3.2014

Sama juttu, en saa kuvaa lisättyä
By Miikos - 27.3.2014

Siirtelin tästä ketjusta viestejä hymiöketjuun kun linkkasin tämän ketjun ylläpidolle. Pidetään tämä nyt tän ongelman selvittelyyn.
By rooset - 27.3.2014

En saa kans enää lisättyä kuvia,eilen kyllä onnistui.
By Myskimalva - 27.3.2014

Puolisen tuntia sitten onnistu, mut nyt ei taas.
By Myskimalva - 27.3.2014

Eikä auttanu historian tyhjennyskään. Taitaa olla kahvepaussin aika. 
By Rea - 28.3.2014

Testata pitää onnistuuko!

Huraa!!
By rooset - 28.3.2014

jee,täälläkin onnistui
By mai-lee - 28.3.2014

kiitos kun kokeilitte kuvanlisäyksen; minä testaan linkityksen. - yle jatkaa puutarhailua:-) tässä ehdottoman tarpeellinen neuvo.
(vähiksellekin hyvä tieto: leikkausaika on juuri sopiva)
pakkakuivuus on todella nyt näinä tuulisina aurinkopäivinä kylmien öiden jälkeen iso uhka jo vähän vanhemmillekin kasveille, ei vain viime syksynä istutettuille vauvoille...
kauankohan tänään kestää ennen kuin javascript taas menee pois päältä? siitä tässä ongelmassa lienee kuitenkin kysymys.

toimii taas

By Nuu - 28.3.2014

Nyt pitäisi kuvan-, hymiöiden sekä linkin lisääminen viestiin toimia.  Poikkeuksena on IE11 jonka kanssa on ongelmia edelleenkin.
FF 27.0:lla ei hymiöiden lisääminen yksityisviestiin vielä toiminut äsken, katsotaan ehtiikö ylläpito korjata senkin vielä tähän samaan rupeamaan. Jos muilla selaimilla esiintyy samaa yksityisviesteissä, kertokaa niin saadaan kokonaiskuva
By mai-lee - 28.3.2014

ff 27 on vanha versio (ff 27.0.1:kin taisi jo olla välissä); uudessa 28-versiossa toimivat:-)
By Miikos - 28.3.2014

Päivitin firefoxin 28.0 versioon ja alkoi pelittää. Tosin vasta pienen siivouksen ja uudelleen käynnistämisen jälkeen. Kiitos ylläpidolle
By viherpeukalo - 28.3.2014

kokeilua sitten vaan. 

jopas toimii, viime kesänä kukkinut aelita lilja. 
By Nuu - 28.3.2014

Hymiöiden lisäys yksityisviesteihinkin on nyt kunnossa (IE11 saattaa olla tästä poikkeus)
By Luponia - 28.3.2014

Ei onnistu Chromella,ainakaan minulla.
By Luponia - 28.3.2014

By Luponia - 28.3.2014

Kuvan laitto onnistui,hymiöt ei.
Poistaa  saa tuon kuvan ken haluaa,se oli kokeilu.
By valtsu - 28.3.2014

Näinköhän, hups, tämähän toimi. Kuvassa rantapalle.
By MoonRiver - 28.3.2014

Mulla toimii hyvin chromella. ja ilmeisesti hymiöt myös.

By Luponia - 28.3.2014

Flowers smileys  Muualta siirretty hymiö onnistuu,mutta ei tuosta yläpalkista.
By Irsa - 28.3.2014

Mitähän mä törkin kun näytti tulevan monta samanlaista kuvaa ?

No , pääasia , että näytti toimivan , kokeilen myöhemmin uudestaan .

By Nuu - 1.4.2014

Viestinkirjoituslaatikon (lisää uusi viesti tähän keskusteluun, 3-vaiheinen viestinlisäystoiminto) ulkomuodon muuttuminen liittyy nähtävästi ylläpidon tämänpäiväisiin testeihin. Tällä pitäisi nähtävästi onnistua kuvien liittäminen myös ipadilla.

Itseltäni tässä uudenmallisessa viestinkirjoituslaatikossa Linkin teko ei onnistu, ei myöskään hymiön lisääminen viestiin. Täytyypi laittaa tietoa eteenpäin että ihan ei ole kaikki kunnossa.
By Jadetsu - 1.4.2014

Testing, testing

Linkki

smiley

By rooset - 1.4.2014

kuva

tulihan se lopultakin....aika outoa on.

By Nuu - 1.4.2014

Viestieditorin vaihdon syy on se ettei vanhaan edelliseen editoriin ollut enää tukea uusimmissa selaimissa.

Selaimesta riippuen linkinlisäyslaatikko ja hymiölaatikko jostain syystä pompsahtavat ruudulla alemmas näkymättömiin. Ne löytyvät rullaamalla alaspäin. Linkkiä ei pysty tekemään aukeamaan uuteen ikkunaan ? Itse en ainakaan osannut, eikä Jadenkaan linkki auennut uuteen.

Jadetsu, mikä selain sulla on ?

By Myskimalva - 1.4.2014

Moonis, onko noi kissat ihan irti? Eikös ne lähe käpälämäkeen?
By Jadetsu - 1.4.2014

Nuu, ei näimmä aukiakkaan :/ Mullon tulikettu

By rooset - 1.4.2014

Aukes kyllä mulla Jadetsun linkki,siis ilmatieteenlaitos Rovaniemi sää. mun selain on kans tulikettu.

mouks,siis uuteen välilehteen. Aukeaa täällä.

By Jadetsu - 1.4.2014

Aukiaa se, mut ei uuteen
By Jadetsu - 1.4.2014

Kokkeillaanpa uuvestaan

Linkki

No nysse aukiaa uuteen

By rooset - 1.4.2014

no,nyt ei si toimi enää uuteen välilehteen,mut aukee.

(nyt lähen pois,heippa!)
By Jadetsu - 1.4.2014

No voi pylly laugh Olokhot

By Emo - 1.4.2014

linkkikokeilu

no

nuo linkki- ja hymiöikkunat tulivat ruudulla niin alas, että ensin luulin, ettei toimi ollenkaan. Vasta kun älysin rullata ruudulla alemmas, tajusin kikan. Ja lisää kuva on kokonaan viestikentän ulkopuolella. Onks järkee?

kuva

By mai-lee - 1.4.2014

yes  kuva

http://ilmatieteenlaitos.fi/saa/vantaa?parameter=353&map=weathernow&station=100971

vielä jäi opeteltavaa mutta eiköhän joskus loppukin selkene:-)

By Tilhiski - 1.4.2014

kuva

Ou jee, nyt toimii padillakin! Entäs hymiöt? heart  Jee!

By MoonRiver - 1.4.2014

Eipä yleensä myskis. Nuu-nuu, the diiva, ei halua kastella tassujaan, eikä ole suostunut kävelemään lumessa juurikaan marraskuun jälkeen. Pöö-pöö tassuttelee lähistöllä.
By Sinisointu - 1.4.2014

Pakko minunkin on kokeilla.

• kuvanlisäys toimii

•    
  • myös kuvan kokoa saa muutettua

•    
  • hymiötkin toimivat 

•    
  • kaikkea hauskaakin löytyy (vai olikohan nämä jo vanhassakin systeemissä?)

kuva

Emo kirjoitti:

nuo linkki- ja hymiöikkunat tulivat ruudulla niin alas, että ensin luulin, ettei toimi ollenkaan. Vasta kun älysin rullata ruudulla alemmas, tajusin kikan. Ja lisää kuva on kokonaan viestikentän ulkopuolella. Onks järkee?

Samaa ihmettelin minäkin. Lisäksi viesti-ikkuna on oletuksena niin matala, että esim. tuollainen 500 leveä kuva ei näy kerralla, vaan täytyy suurentaa ikkunaa. Muutenhan tämä on oikein selkeä.

Muoks. Jaa, ei tuo lainaus-systeemi sitten ihan toimikaan. Piti tulla pystyviiva tuon Emon tekstin vasemmalle puolelle ja teksti kursivoituna, mutta ei näköjään tullutkaan lopulliseen versioon. No, haittaakos tuo?

Muoks. Ja kuva muuttuu takaisin alkuperäisen kokoiseksi, jos viestiä muokkaa, eikä tajua uudelleen muuttaa kuvan kokoa. Onpa ihmeellisiä juttuja.

By raya - 1.4.2014

kuva

Portin pielestä joskus viime kesänä, miksköhän nuo kuvat on noin yäk,,,sameita,  (sähköpostissa tulleita)

By teemaa - 1.4.2014

Olen yrittänyt padilla monta kertaa lähettää kuvaa ja aina on ylösalaisin. Katsotaan onnistuuko.  Latausvaiheessa pieni kuva on oikein päin, mutta latauksen jälkeen näinpäin. Mitä teen väärin?kuva

By Karvari - 1.4.2014

kuvaTässä minun tomaateista ja chili/paprika kasvatuksista osa.Kokeillaan joko lähtee padilla???!!???

By teemaa - 1.4.2014

kuva

Nyt tuli oikein päin. 

By Karvari - 1.4.2014

Jee,jo toimii.Kiitos.
By Maariankello - 1.4.2014

Ihanaa! En ole tiennytkään, että padilllä pystyy lisäämään kuvia. Toivottavasti en ole jäänyt tästä ilosta paitsi pitkään.
By teemaa - 1.4.2014

heartTämä on alkanut toimimaan iPadilla ilmeisesti tänään.

By viherpeippo - 1.4.2014

kuva

Jee tää toimii!!!!! Eikös muuten ole söpöjä hanhikkeja?
By Kyssäkaali - 1.4.2014

Oi oi oi! Tekikö siemeniä? Tahtoisin kovasti....(kieli pitkänä hymiö)
By Nuu - 1.4.2014

Pidetäänkö tää ketju kuvan lisäys-aiheessa että ylläpidon on helppo katsoa aiheeseen liittyvät viestit niin halutessaan. Ja muidenkin tietty etsiessään tietoa kuvan lisäyksestä Smile

Juu, sori.... Sanon vaan äkkiä et en ole katsonut tekeekö siemeniä, mut katson, kun seuraavaksi kukkivat BigGrin
By välke - 2.4.2014

kuvaKokeillaas iphonella kuvanlisäystä

By välke - 2.4.2014

Onnistui, vaikka teksti vähän hyppäs.

Mulla muuten saattais olla noita kerrottuja verihanhikin siemeniä Smile
By Tilhiski - 2.4.2014

kuva

Pakko munkin kokeilla iPhonella. Hyvin tuntuu toimivan, hienoa!

By ramses - 2.4.2014

Mitämitämitä, pakko heti kokeilla jos kerran iPadillakin vihdoin onnistuu kuvan lisäys...miltäs näyttää?

kuva

By ramses - 2.4.2014

Näkyykö siis teille muillekin?
By Jadetsu - 2.4.2014

Näkyy
By ramses - 2.4.2014

Hienoa! Hatunnosto ja iso kiitos ylläpidolle!!!
By teemaa - 2.4.2014

http://apuapihaan.fi  Yritän saanko onnistumaan linkin teon iPadilla.

Kiitokset myös minulta ylläpidolle.

Hymiötä en saa onnistumaan tänne tekstin loppuun, vaan hyppää aina tuonne linkin alkuun.

By valtsu - 6.4.2014

Kuvan lisäys toimii, aluksi muitakin saattaa hämmentää tumma alue, jonka alapuolelta vasta löytyy lisäyslaatikko. Kannatti vähän rullata näytöllä alaspäin.  Œ erikoismerkkejäkin on lisätty.

kuva

By KaVa - 9.4.2014

Poistin kokeiluni, koska en saanut kuvaa näkyviin. Lisää kuva -linkki siirsi kuvan ja oli koko vaihtoehtojakin, mutta miten sen saa viestiin näkyviin?
By Kesänlapsi - 9.4.2014

Lisää uusi viesti tähän keskusteluun

Lisää kuva (laatikko alhaalla)

Valitse tiedosto (etsit sitten koneelta sen kuvan, minkä haluaa laittaa)

Lähetä kuva (sitten keitetään kahvit odotellessa, jos on hidas netti ja suuri kuva)

Viesti valmis, lisää viesti

devil

kuva

By KaVa - 9.4.2014

Kuva tulee kyllä ruutuun (tummalle taustalle), mutta ei viestipohjalle.
By KaVa - 9.4.2014

kuva 

By KaVa - 9.4.2014

Kiitos hoyabella! Nyt sain kuvan liitettyä, mutta jos yritin tekstiä lisätä niin kuva poistui. Pienensin kuvaa jo kotikoneella niin siirto tapahtui nopeammin.

Kuvassa on äitienpäiväperunat kasvamassa.
By Miikos - 9.4.2014

Oletteko laittaneet palautetta? Hyvä ois saada näitä korjauksen alle ajoissa Smile
By Emo - 9.4.2014

Minä yritin liittää kuvaa, jonka olin kääntänyt vaakasuuntaan omissa tiedostoissa. Pentti käänsi sen takaisin kyljelleen, enkä saanut asetuksissa sitä oikein päin.
By illis - 9.4.2014

kuva

By illis - 9.4.2014

kuvauusi kokeilu

By Miikos - 13.4.2014

Testausta. Oik. ylänurkasta pienentämällä tää toimii samalla lailla kun ennenkin. Kuvan suhteet ei muuttuneet. Jos pienentää keskikohdasta ylhäältä, alhaalta tai sivuista niin silloin kuvasuhde muuttuu.

kuva

By aLycaste - 16.4.2014

Mikä on vikana kun nykyään kuviin tulee pitsiharso, jos lataa valmiiksi pienennetyn kuvan. Tuossa KaVa'n kuvassa edellisellä sivulla näkyy sama ilmiö. Aikaisemmin näkyivät hyvin.
By raya - 16.4.2014

kuva

Amaryllis kukkii työpaikalla

By Lilianne - 17.4.2014

Se pitsiharso tulee tuosta sivuston uudesta kuvien lisäyksestä kun se pienentää kuvia automaattisesti niin että leveys on enintäin 500 pistettä (pixel). Ilmeisesti se tekee sen eri tavalla kuin vanha.

Jos haluaa kuvan mahdollisimman laadukkaana niin tekee sitä kuvasta kuvankäsittelyohjelmalla valmiiksi pienemmän version ennen kuvan lisäystä, jossa leveys on se 500 pistettä.

By Lilianne - 17.4.2014

Testausta

kuva

kuva

Sama kuva mutta toisen sivusto muutti 500 pistettä leveäksi automaattisesti ja toisen minä muutin itse oikean levyiseksi ennen siirtoa kuvankäsittelyllä. Onhan noissa pieni ero.

By KaVa - 17.4.2014

Niinpä onkin!
By illis - 18.4.2014

kuva

en pienentänyt

By illis - 18.4.2014

kuva

En pienentänyt itse, ohjelma pienensi lähettäessä.

By lumi - 18.4.2014

Miksi kuvat menevät nurinpäin vaikka liitettäessä kuva on oikein, emollakin näköjään ollut sama problem?

By Maizu - 26.4.2014

Ilmeisesti kuvien lisäyksessä on muillakin ongelmia, kuvien laitto ei onnistunut mullakaan..

By annujoki - 29.4.2014

kuva

Testi... onnistui tuolla hoyabellan neuvolla s.63 angel

By Luponia - 29.4.2014

kuva

Aika hyvin onnistuu,kun malttaa lukea miten toimia.Tässä Juhannuspioni joku kesä sitten.

By teemaa - 29.4.2014

Välillä toimii, välillä ei. Päivällä yritin lähettää kuvaa, tuli ylösalaisin. Nyt tuli oikeinpäin sääkuva.

By huitukka - 29.4.2014

kuva

Olen aina tähän asti pientänyt kuvan pixelimääriä, mutta onko se enää tarpeen? Joskus oli hankaluuksia joillakin saada viestejä auki, jos oli liian isot kuvat. Kaikilla taitaa olla jo niin hyvät apparaatit, että aukeevat vaikka minkä kokoiset.

By illis - 30.4.2014

kuvaEi ole tämän kevään kukintaa

By Ania - 5.5.2014

kuva

Ei toimi pienentäminen minullakaan. Ei millään. Kuva menee siniseksi ja vain oikeassa reunassa on musta viiva kuvan rajauksena. Siitä tarttumalla ei reuna liiku minnekään. Tämän kuvan olen pienentänyt Foto filtrellä kokoon 6.33 cm x 3.63 cm. Näin valtavana se näkyy tässä.  Vaakakuvat näyttää olevan ihan normikokoisia. Ei kai näissä mitään menetetä vaikka en laittaisikaan, mutta ihan kivaa hömppää tämä on. Kun yritin muuttaa kuvan kokoa klikkaamalla hiiren oikealla, tulee tällaista tekstiä. Latinaako tämä on? Hiiren vasemmalla klikkaamalla kuva menee siniseksi ja kursorin paikalle tulee "pysähtyminen kielletty" merkki. Tämän lisäksi uudistuksen jälkeen kaikki puutarhanettiin lisäämäni kuvat ovat tulleet myös nimimerkin takana olevaan kuvagalleriaan, se ei suinkaan ollut tarkoitus. Tämä lyhteen kuvakin siellä on moneen otteeseen.

Tekstin kirjasinkokokin hummailee itsekseen isommaksi.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Maecenas feugiat consequat diam. Maecenas metus. Vivamus diam purus, cursus a, commodo non, facilisis vitae, nulla. Aenean dictum lacinia tortor. Nunc iaculis, nibh non iaculis aliquam, orci felis euismod neque, sed ornare massa mauris sed velit. Nulla pretium mi et risus. Fusce mi pede, tempor id, cursus ac, ullamcorper nec, enim. Sed tortor. Curabitur molestie. Duis velit augue, condimentum at, ultrices a, luctus ut, orci. Donec pellentesque egestas eros. Integer cursus, augue in cursus faucibus, eros pede bibendum sem, in tempus tellus justo quis ligula. Etiam eget tortor. Vestibulum rutrum, est ut placerat elementum, lectus nisl aliquam velit, tempor aliquam eros nunc nonummy metus. In eros metus, gravida a, gravida sed, lobortis id, turpis. Ut ultrices, ipsum at venenatis fringilla, sem nulla lacinia tellus, eget aliquet turpis mauris non enim. Nam turpis. Suspendisse lacinia. Curabitur ac tortor ut ipsum egestas elementum. Nunc imperdiet gravida mauris.

By Ania - 5.5.2014

Laitoin ylläpitoon viestiä, saanemme vastauksen ongelmaan.
By raya - 5.5.2014

Ei voi mittään mutta että alko naurattaan tuo Anian "latinaako tää nyt on " ihan vietävästi. Auzz.
By Ania - 5.5.2014

Jospa se on jokin messu elävän luonnon salaperäisille jumalille. Vaikuttaa ainakin hyvin meditatiiviselle.

By raya - 5.5.2014

muista pyytää ylläpidolta myös suomennos ko. messuun. Kamala että mua naurattaa,,,,,lienen hiukka väsyny.

By puna - 5.5.2014

Eipä tuohon Anian kuvaukseen ole mitään lisättävää, noin mullakin. Ihmettelin kyllä eilen itsekseni, miksi toinen samalla tavalla tallennetuista kuvistani näkyy ihan ok ja toinen on ihan hillittömän kokoinen. Nytpä sain siihenkin selityksen, se hillitön oli just pystykuva.
By mai-lee - 5.5.2014

:-) anialle on tullut ylläpidon työkalupakin sisältöä näkösälle. (en minä onnistunut vaikka ihan koetinkin)

By ElisabetB - 5.5.2014

Minä en halua kuvia liittää viesteihin omalta koneelta, koska ne kuvat siellä harvoin ovat. Minun kuvani ovat pilvipalveluissa tallella, ja haluaisin laittaa img-tagien sisään ne. Käsikoodaus ei haittaa.

Vieno pyyntö

- Viestin muokkaus HTML-moodissa mahdolliseksi

--> Käsikoodaus mahdollista

- Noihin toimintonamiskoihin myös "add image" (tjsp.)

--> Voisi lisätä kuvia suoraan, tuo vaihtoehto on olemassa, mutta jostain syystä piilotettu!

Nykyisin saan kuvalinkit laitettua seuraavanlaisella kiertotiellä

- Lisää viestiin hymiö, jotta saat koodiin img-tagin

- Tuplaklikkaa hymiötä päästäksesi käpistelemään img-tagin ominaisuuksia

- Muokkaa kuvan lähteeksi haluttu kuvalinkki

Miksi väkisin haluatte oman serveritilanne tukkia kuvaliitteillä?
By raya - 5.5.2014

Ihan yhtä paljon ymmärrän kuin latinan kielisestä messusta. Sorry !
By Ania - 5.5.2014

Messu messu!smiley

Osuimpas oikeampaan kuin arvasinkaan! Kävin mai-leen linkissä ja sieltä kopioin tämän suomennoksen:

Suomennos: Eikä ole ketään sellaistakaan, joka rakastaisi, tavoittelisi tai tahtoisi saada osakseen tuskaa siksi, että se on tuskaa, vaan siksi, että joskus sattuu sellainen tilanne, että ihminen pyrkii vaivalla ja tuskalla saavuttamaan jonkin suuren nautinnon.

Kuinka ollakkaan tässähän selkeästi puhutaan puutarhanhoidosta. Siinä ne salaisesti mainitaan mustat katkeilleet kynnet ja kipeä selkä, pakottavat hauikset ja hikiset saviset vaatteet. Jotainhan sillä kaikella pyritään saavuttamaan. 

kiitos mai-lee.

By viherpeukalo - 5.5.2014

Kokeilen kuvanlisäystä. Mäkin haluun messun. 

kuva

En saanut kuvaa kutistettua enkä messuakaan. kiss

By raya - 5.5.2014

Just jysähti päähän,,,missäs Yrttiherra kameroineen ja upeine kuvineen luuraa ??
By Piikkisormi - 5.5.2014

Harjoittelua IPadilla cool

En saa kuvaa pienennettyä. Täytynee kokeilla toisella koneella.

kuva

Kuvassa 3 värinen orgidealehtikaktus, tarkkaa nimeä en tiedä.

By ramses - 5.5.2014

Testaan iPadilla...josko ei enää tulis kyljelleen kaik kuvat!

kuva

Jaahas, kyljelleen tulee yhä ja en myöskään saa pienennettyä. Millä selaimella sinä Kaitsu selaat pnettiä kun saat onnistumaan oikein onnistumaan? Olisko selaimesta kiinni vai mikä tässä mättää...

By kiurunkannus - 5.5.2014

Kokeilua kuvan lisäyksestä

kuva

No tulihan se siihen mutta inhoan jatkuvia muutoksia, jotka eivät oikeasti ole muutosta parempaan vähän niinkuin työelämän organisaatiomuutokset, joihin johtajisto kuitenkin kompastuu ja sekoaa

By Jatuuli - 5.5.2014

Firefoxilla onnistuu sekä kuvanlisäys että pienennys nurkasta vetämällä.

kuva

By Piikkisormi - 5.5.2014

Safarilla.

Myös minulla tuli toinen kuva poikittain. En tiedä syytä, miksi tuo on sattumoisin oikeinpäin. Tuossa kuvanmuokkausohjelmassa pitäisi olla kuvankääntö-ominaisuus. Ehkä joskus tulevaisuudessa.

Laitanpa kokeeksi toisen kuvan:

kuva

Vanhapoika viime syksynä.

By Hankalin - 5.5.2014

Ei voi olla totta raya! BigGrin Just tänään pyllistelin kameran kanssa kukkapenkissä ja ajattelin samaa: missä Yrttiherra? Ei kai enää talviunilla?
By illis - 6.5.2014

Eikö tuo kuvan koko ole juuri se, jota joskus aiemmin on suositeltu käytettäväksi 500px x 375px
By ramses - 6.5.2014

Kaitsu, safari täälläkin iPadilla, eikä ole vaikutusta käännänkö kuvan padilla kyljelleen vai pidän pystyssä, se tulee AINA kyljelleen tänne palstalle! Ärsyttävää Sad
By mai-lee - 6.5.2014

nuu kertoo tuolla aiemmin (1.4. klo 18:26) ylläpidon antaman tiedon-> "Viestieditorin vaihdon syy on se ettei vanhaan edelliseen editoriin ollut enää tukea uusimmissa selaimissa."

ts ei vaihtoa vaihdon vuoksi vaan pakko mikä pakko:_)

muuten, tuli mieleen, että voisivatko ongelmat johtua siitä, että vanhat selainversiot eivät nyt sitten enää olekaan "yhteensopivia" tämän uudenmallisen lisäyslootan kanssa. - uusi editori toimi moitteetta aikaisemmassa ff 28:ssa ja toimii samoin tässä viime viikon tiistaina tulleessa ff 29:ssä

By Lilianne - 6.5.2014

Monien ongelmat johtuu siitä että yritetään muokata kuvaa sivuston editorilla. Kun sen muokkauksen ja kääntelyn voisi tehdä valmiiksi omassa tietokoneessa. Tällöin kun kuva olisi valmiiksi oikean kokoinen (500px leveäWink ja oikein päin, riittää kun tiputtaa kuvan viestiin.

Kyse on siis lähinnä missä sitä kuvankäsittelyä tekee.

""Viestieditorin vaihdon syy on se ettei vanhaan edelliseen editoriin ollut enää tukea uusimmissa selaimissa.""

Ei muuten pidä täysin paikkansa, se kuvan lisäys lakkasi toimimasta myös vanhoissa selaimisssa, jostain muutoksesta joka tehtiin scripteihin.

"voisivatko ongelmat johtua siitä, että vanhat selainversiot eivät nyt sitten enää olekaan "yhteensopivia" tämän uudenmallisen lisäyslootan kanssa."

Voi olla, mutta itselläni on käytössä sama selain kuin aikaisemmin eli sama vanha firefox 22. En voi päivittää selainta uudempaan kun tarvitsemani ominaisuudet on poistettu uusista versioista. Toisaalta en ole koskaan editoinut kuvia sivuston editorilla, vaan kuvankäsittelyohjelmalla tietokoneessani.

By mai-lee - 6.5.2014

kiitos lilianne tarkennuksista:-)
By Lilianne - 6.5.2014

Onhan se kurjaa että sivuston editori ei toimi kunnolla. Mutta parempi sekin, kuin se että ei voisi laittaa kuvaa olenkaan. Ehkä ne joskus löytää paremmin toimivan editorin jostain.
By iiris-kukka - 6.5.2014

testausta

kuva

Myös tämä tuli tänne kallelleen. Pienentämään pystyin kyllä hyvin nurkista työntämällä. Klikkasin tuota kuvan ominaisuudet kohtaa, mutten osannut sitä käyttää. Esim. mikä on kuvan osoite.

Siellä kuvan ominaisuudet -lootassa vois ehkä kuvan kääntää, muttei mun tietokonetaidoilla.

By Jatuuli - 6.5.2014

Firefoxilla kokeilen, pysyykö pystyssä.

kuva

By mai-lee - 6.5.2014

http://puutarha.net/scripts/image.asp?kuva=1&id=264815

kuvan osoite on tuossa. jos laitat sen osoitekenttään ja painat enteriä pitäisi tulla näkyviin tämän näköistä

samalla tavalla jatuulin kuva:-)

By mai-lee - 6.5.2014

anteeksi, tuohon kuvaan minulla ei ole tekijänoikeuksia mutta pakko oli tarkistaa saako kuvan liitetyksi *kopioi kuva*-komennollaSmile

kuva

tuokin onnistui samalla käskyllä. - maailma on ihmeitä täynnä \(^_^)/

edit

iiris-kukka - klikkaa sitä *kopioi kuvan osoite* ja sitten haet paikan mihin haluat sen *liittää* (pöh, nyt se sitten kopioikin kuvan eikä vaan osoitetta) - uudestaan \(^_^)/

Juu, koon pystyin siellä pienentämään, mutta tuo kääntäminen ei onnannu. Mitä siihen lootaan pitäis laittaa? Mistä riviltä tuo osoite otetaan?

Hö, esikatselussa kuva oli pienenpieni, mutta tuli sitten kuitenkin suurena.

Mistä löydän sen: kopioi kuvan osoite? Hiiren oikealla tai vasemmalla ei ainakaan.

By mai-lee - 6.5.2014

http://puutarha.net/keskustelukanava/kuvat/profiilikuvat/profk_150317.jpg

"väärän" korvan takana on valikko, jossa nuo ovat yksinä vaihtoehtoina

kuva

Kattos, kun mulle pitää vääntää rautalangasta.

Millonka  tuo teksti ilmestyy, siis minkä päällä klikkaan?

Kuvaa pienentäessä en sitä tarvitse, mutta jos saisi sen avulla käännettyä kuvan.

By ramses - 6.5.2014

kuvaTestausta...

Siis kun iPadilla tuo pystyssä olevan kuvan, se kääntyy aina kyljelleen, eikä tämä viestinlisäys-kenttä anna mitään muokkausmahdollisuuksia. Minulla kulmiin saa näkyviin siniset pallukat kuvaa napauttamlla mutta niihin ei pysty tarttumaan (eli muuttamaan kuvan kokoa).

jos käyn kääntämässä iPadin valokuvakansiossa pystykuvan kyljelleen niin se tulee silti kyljelleen tänne palstalle, eli sillä, miten olen muokannut kuvaa kansiossa, ei ole mitään merkitystä. Se tulee AINA kyljelleen tänne palstalle.

ja nuo hymiöt sitten..,aaaarghhhh! Kun yritän lisätä tähän tekstin loppuun hymiön, se siirtyy aina tuonne viestin alkuun, eikä sitä saa enää poistettua, eli kursorilla ei pääse siihen enää kiinni lainkaan, pyyhkimään sitä pois.

By ramses - 6.5.2014

broken heartJee! Keksin juuri, täytyy jostain syystä tallentaa uudestaan tuolla photoeditorissa tuo kuva, eli olevinaan tehdä joku "käsittely" edit-tilassa (esim.enhance-tai crop-toiminnolla) jolloin photoeditor tallentaa kuvan uudestaan ja muokkaa sen kokoa. SITTEN kuvan saa oikeinpäin tänne! Mutta....nämä hymiöt menee yhä minne sattuu! Eli tuonne viestin alkuun.

kuva

By Lilianne - 6.5.2014

Kun käsittelee kuvia kuvankäsittelyohjelmalla kannattaa tallentaa uusi kuva eri nimellä tai käsitellä kopiota, jotta ei menetä sitä alkuperäisen kuvan tarkkuutta.
By raya - 6.5.2014

Hankalin, meillähän on todistetusti muutakin yhteistä kuin telepatia.indecision

By Nuu - 6.5.2014

Ylläpito kertoi tänään iltapäivällä että "kuvan muokkaustoimintoa on parannettu. Laatu pysyy hyvänä koon muutoksista huolimatta. Nyt myös iPad tms. mobiileja varten myös kuvan kääntö kuvan lähetysvaiheessa".

By ramses - 6.5.2014

Testataan heti! Smile

eli juu, nyt toimii tuon kuvan kääntäminen mutta kun kuvan kääntää pystyyn,msiitä tulee näin suuri ja kuten sanottua, tässä iPadilla kuvan muokkaaminen pienemmäksi kulmapallukoista ei toimi!

kuva

By MirjaM. - 6.5.2014

FF päivitti itseään ja koko kuvanlisäys-otsake puuttuu.

By Lilianne - 6.5.2014

Testataan kuvan leveyttä. Siirto 600 pistettä leveä.

kuva

kuva

Tuli ainakin oikeinpäin.

By Ania - 6.5.2014

Korkeus 6.33 cm x leveys 3.63 cm kokoon valmiiksi pienennetty kuva suurenee täällä edelleen tällaiseksi.

kuva

By Viippu - 11.5.2014

Testing 

kuva

Isona vaan nämä kuvat tulee, täytyy tutkia aiempia viestejä.

By Viippu - 11.5.2014

kuva

Noniin, Cromella ei toimi, mutta firefoxilla saan pienennettyä kuvia.

Eläköön, ongelma ratkaistu.

By MirjaM. - 13.5.2014

FF ei ole näkyvissä koko kuvanlisäyspaikkaa.
By Pitko - 13.5.2014

kuva

Kokeilinpa minäkin FF:llä, näyttää toimivan. Mut lisäysjuttu oli valunu jonnekki tosi alas, piti jonkun verran rullata ennenkun tuli mahdolliseks lisätä.

By MirjaM. - 13.5.2014

Tosiaan, löytyi kun rullasi sivua näkyviin alas asti!
By Nuu - 31.5.2014

Kuvan lisäysohjetta kyseltiin keskustelussa.

Kuvan lisäys:  Jos haluaa lisätä kuvan  (tai linkin tai hymiön) viestiin, viestinlisäys tapahtuu "Lisää uusi viesti tähän keskusteluun" -viestinlisäyksellä eikä  "Lisää uusi"- pikalisäyksellä. Rullaa viestilaatikko aivan alas jolloin esille tulee namiska "lisää kuva". Toimi siellä annetun ohjeen mukaan eli ensin valitse kuva omista tiedostoistasi  "Selaa" ja sitten lisää kuva viestiin "Lähetä kuva".

Ohjeessa (suora linkki jokaiselta sivulta) on kuvan lisäykseen tarkat ohjeet mutta kuvanlisäystoiminto on hiukan  muuttunut ohjeen teon jälkeen joten aivan sataprosenttisesti se ei enää pidä paikkaansa.

By Rapunzel - 5.6.2014

Toimiiko jollain IEtä käyttävällä tuo kuvan pienentäminen nurkasta vetämällä? Vai onko kiinni muusta kuin selaimesta? Mua NIIN ärsyttää kun ensin pienennän kuvia jollain vaikka Paintilla ja sitten se kuitenkin on suuri täällä + nurkasta vetäminen vääristää mulla ainakin kuvasuhteen ja kuvasta tulee ihan outo. Vika voi olla täällä päässä kun vuosi sitten vaihdoin Canonista Olympukseen ja tämä syytää vielä isompia kuvia kuin vanha kamera.
By Lilianne - 5.6.2014

Miksi sitä kuvaa pitää pienentää nurkasta vetämällä?

Maksimi kuvan koko täällä tällä hetkellä on 600 pistettä leveä. Jos se kuva on leveämpi niin se pienentyy automaattisesti siihen 600 pisteen leveyteen kun kuvaa siirretään tänne.
By Rapunzel - 5.6.2014

En minä tiedä, miksi pitäisi nurkasta vetämällä pienentää Wink - jollain se pitäisi pienentää kun on muuten ihan valtavan kokoinen.
By Jatuuli - 5.6.2014

Ei kai kuvan leveys olekaan ongelma, vaan korkeus. Pystykuvista tulee niin korkeita, että eivät kunnolla mahdu edes pienelle näytölle kokonaan.

By Jatuuli - 6.6.2014

Pitkästä aikaa kokeilin lisätä kuvaa IE:lla. Ei onnistunut pienentäminen IE:lla nurkasta vetämällä niin, että kuvan mittasuhteet säilyisivät. Firefoxilla mittasuhteet säilyvät.

By Sinisointu - 27.6.2014

Millä te muut saatte kuvianne pienennettyä, jos haluaa kapeammaksi kuin tuo 600 pistettä? Onko kaikilla muka firefox?? Nurkasta ei saa vedettyä, ja oikealla hiiren nappulalla kun avaa "Kuvan ominaisuudet"-ruudun, kyselee kuvan osoitetta. Mikä se on?

Itse pienennän kuvani aina etukäteen kuvankäsittelyohjelmalla juuri haluamani kokoiseksi. Näin kuvan siirtäminenkin tänne sujuu paljon sujuvammin. Nyt sitten ensimmäistä kertaa tämän uuden systeemin aikana koitin lisätä tänne pystykuvaa, ja ohjelma venytti sen ihan valtavan kokoiseksi (jolloin kuva on epätarkka, eikä mahdu pienempään ruutuun, kuten Jatuulikin tuossa yllä kirjoitti).

Eihän tässä ole mitään järkeä! Kokeilin sekä Chromella että Operalla. IE:llä en viitsinyt edes kokeilla. Firefoxia mulla ei ole. Ärsyttää.

Lisäys: Iiris-kukka kysyi tuota samaa "kuvan osoite"-asiaa muutama sivu takaperin. En ymmärtänyt noista vastauksista kuitenkaan, että mistä se osoite löytyy. Auttakee...

By Hankalin - 27.6.2014

Mulla on waterfox ja kulmasta vetämällä pienenee. Onpa hassua ettei muilla selaimilla. Sad

kuva

Pakko oli kokeilla vielä IE:lläkin. Siinä löytyy jo ne pikkuneliöt, joista kuvan kokoa pääsee muuttamaan, mutta mistään namiskasta (shift, control tms) en saanut kuvasuhdetta lukittua. Jos taas haluaisi tarkemmin määritellä kuvan koon "kuvan ominaisuudet"-laatikosta, tarvittaisiin se kuvan osoite. Osaisiko kukaan kertoa, mistä se löytyy?

Lisäys: Esikatselun jälkeen kuva suureni taas valtavaksi...

By Maariankello - 27.6.2014

Kannattaa laittaa suoraan ylläpidolle palautetta. Olen laittanut pari kertaa ja aika nopeasti nuo asiat ovat korjautuneet, mistä valitin.

Haluaisin ensin tietää, miten muut onnistuvat, kun näköjään onnistuvat päivittäin. Eli onko vika selaimessa? Vai käyttäjässä...? Ja mistä se kuvan osoite löytyy?

By Jatuuli - 27.6.2014

Minulla on nykyään selaimena Firefox, kun sillä onnistuu myös pienentäminen kulmasta vetämällä niin, että mittasuhteet säilyvät.

Kiitos, laitoin nyt sitten kuitenkin palautetta heti.

By Maariankello - 27.6.2014

Mä laitan suurimman osan viesteistä ja kuvista iPadilla. Siinä ei kuvia pysty pienentämään tai ainakaan en ole keksinyt miten se tehdään.

Minä joudun joka tapauksessa käyttämään kuvat kuvankäsittelyohjelman (Lightroom) kautta, kun muutan ne raw-muodosta jpg-muotoon. Mulla on siellä valmiina tehty ihan omat Pentti-asetukset, eli voin vaikka valita kymmenen kuvaa kerralla, ja yhdellä napsauksella kone tallentaa ne uudella nimellä omaan Pentti-kansioon, muuttaa ne oikeaan tiedostomuotoon, haluamaani kokoon, lisää sinne vaikka copyright-tekstin ja terävöittää, jos niin haluan. Tuntuu ihan järjettömältä joutua sitten vielä uudelleen venyttämään ja vanuttamaan kuvia yksi kerrallaan silmämääräisesti jostain nurkkapalikoista. Ärh!

kuva

Nyt on Firefox minullakin. Pienennys tosiaan onnistuu jälkikäteen ihan näppärästi kulmista. Kuvasuhde säilyy, ja siinä pienentäessä näkyy kokokin, niin ei tarvitse arvuutella. Esikatselukin säilyttää kuvan ennallaan. Hyvä.

Edelleen olen kyllä sitä mieltä, että on ihan pöhköä, että ohjelma suurentaa valmiiksi pienennetyn kuvan...

By huitukka - 27.6.2014

Miten nykyään, pienennättekö pixelimäärää ennen kuin lisäätte kuvan tänne? Aikanaan se oli melkeinpä välttämätöntä, että kuvat olisi auenneet kaikille. Vanhaa muistia piennetelen edelleen ennen kuin lisään tänne, mutta voisiko nykyään jo laittaa kuvat ihan sellaisenaan ilman mitään pixelimäärien pienennystä?
By Nuu - 27.6.2014

huitukka, ei tarvitse enää nykyään. Puutarha.netin kuva-automaatti käsittelee jokaisen tänne laitetun kuvan, eli kuvan lisääjän ei tarvitse itse pienentää kuvaa.
By huitukka - 27.6.2014

Kiitos Nuu. Jää yksi vaihe pois sen kerran, kun innostun kuvia tänne laittamaan. Varsinkin, jos useampia kuvia laittoi, niin tuntui joskus työläältä.

Kuvien lisääminen on todella paljon nopeampaa, kun ne on ensin pienentänyt. Tokihan siihen pienentämiseenkin menee aikaa. Itse saan pienennettyä kaikki kuvat kerralla kuvankäsittelyohjelmassa, menee näppärästi.

By Nuu - 27.6.2014

Se on totta, pääsee vähemmällä ajalla jos pienentää itse ensin Smile Mutta pakollista itse pienentäminen ei ole.
By Lilianne - 28.6.2014

Kuvia ei tarvitse pienentää tänne laittaessa. Lähinnä koska mitä isompi kuva niin sen paremmin se näkyy ja se pienennetään automaattisesti muutenkin jos se on liian suuri. Jos kuitenkin kuva on erittäin korkea ja kapea niin sitä voi joutua ensin käsittelemään.

Eli jos haluaa rajata kuvia paremmin niin jokaisen tulisi vaivautua opettelemaan jonkin yksinkertaisen kuvankäsittelyohjelman käyttö. Se rajaaminen eli ottaa kuvasta sen alueen jonka haluaa näkyvän ja kuvan pienentäminen kun on niissä ihan helppoa.

On olemassa ihan ilmaisia ohjelmia joilla asioita voi tehdä. Windowsille aika helppo on esimerkiksi PhotoFiltre. Itse sanoisin että aloittelijan kannattaa ottaa aluksi joku yksinkertainen kuvankäsittelyohjelma.

http://ilmaiset-ohjelmat.tietoinfo.com/kuva-ohjelmat/kuvankasittely.php

http://neptunet.net/2012/11/22/kuvankasittelyohjelmat-valintaopas/

Mutta kaikessa kuvankäsittelyssä kannattaa muistaa yksi asia eli älä koskaan käsittele alkuperäistä kuvaa ja talleta sen päälle, vaan ota kuvasta aina ensin joku kopio jota sitten käsittelee. Näin ei hukata sen alkuperäisen kuvan hyvää tarkuutta ja laatua.

Vaikka on ihan hyvä asia että kerrotaan ylläpidolle missä asioissa palvelussa on ongelmia niin kuvankäsittelyä ei tosiaan tarvitse tehdä sivuston editorilla.

By Tuomipihlaja - 28.6.2014

Yhden pienentämättömän kuvan laittaminen tänne kestää meidän yhteyksillä monia minuutteja, jopa 5-10 min. Välillä jää vain pyörittämään eikä tule perille ollenkaan. Tän takia pakko pienentää. Pienennetyn kuvan lähetys kestää n. 10 sekuntia. Mulla on vain joku koneen peruspakettien mukana tullut kuvankäsittely. Pienennän sillä niin pieneksi kuin saa ja silti kuvat lävähtää täyskokoisina ruudulle (eivät mun mielestä aina tarvitse ole niin suuria jokaisen kuvan, kun huonojakin ovat). Sitten pienennän uudestaan täällä pentissä siitä kuvan kulmasta vetäen. Googlle Chromella se ei onnistu, mutta Explorerilla onnistuu, tosin ei yhtä hyvin kuin aiemmin. Aiemmin suhteet pysyivät oikeina, mutta nyt eivät, joutuu kikkailemaan. Ja nykyisin pystykuvat pitää vedellä nurkasta vähintään kahdesti ennen kuin uskovat, että piti pienentyä.

Kuvien laatu taitaa heiketä aika paljon matkan varrella. Tosin mun kuvat ovat tulleet aina vaan huonommiksi muutenkin. Kai se kenno kuluu kamerasta?

By Jatuuli - 28.6.2014

Tuomipihlaja, oletko kokeillut Firefoxia. Mielestäni se on toiminut kuvansiirrossa parhaiten. Minullakaan ei ole mikään huippunopea yhteys, mutta vaikka lähetän kuvat pienentämättöminä, lähetys kestää vain hetken. Myös mittasuhteet säilyvät, kun pienennän vetämällä kuvan nurkasta.

Pitäis se Firefox tähän omallekin koneelleni saada, jos se paremmin palvelee tässä asiassa.

Meidän nettiyhteys on aivan antiikkinen, mitä ei ole enää missään myyty aikakausiin, mutta tänne ei kuulemma saa mitään muuta, kun puhelinlangat ovat niin antiikkiset. Joudumme myös maksamaan tästä yhteydestämme enemmän kuin mitä monet nykyiset nopeat maksaa, koska se on erikoispalvelua, mitä ei enää mihinkään kaupata. Ainakin kilometri on tuota antiikkipuhelinlankaa, jonka päässä yksin ollaan, että tulis varmaan kalliiksi tilannetta muuttaa.

By Kurppa. - 28.6.2014

Kyllä Firefoxinkin kautta kestää kauan kuva ladata jos ei sitä pienennä etukäteen. Mie otan isoja kuvia.
By huitukka - 28.6.2014

Eli siis toimin eteenkin päin kuten tähän asti. Olen rajannut mieleisekseni ja vähentänyt pixelit. Itseasiassa ei se niin kova homma ole, varsinkin kun olen niin kärsimätön, etten malttaisi taatusti odottaa 5-10 min kuvaa kohden, kuten kerroitte olevan tarpeen ilman etukäteismuokkauksia.
By Jatuuli - 28.6.2014

Tämän kuvan lataaminen kesti 20 sekuntia ja kokoa oli 1,5 megaa.

kuva

By Nuu - 28.6.2014

huitukka, noi 5-10 minuutin ajat on kyllä tosi pitkiä ja varmaan tosi harvoilla sellaisia aikoja menee. Itselläni menee pienentämättömänä lähetettävässä arviolta pari minuuttia kuvan latautumiseen. Tosin sekin aika tuntuu pitkältä, varsinkin jos on laittamassa useampia kuvia.

By Kurppa. - 28.6.2014

kuva

Vähän yli 7megan kuvaan meni 1,5minuuttia.

By Ania - 28.6.2014

kuva

En ymmärrä. Pienensin kuvan , korkeus 10 cm, pikseleitä 50/cm. Selain Firefox. Nurkasta ei saa vetämällä, ei tule kuvan reunaan mustaa viivaa jolla aiemmin sai muutettua kokoa. Nopeus 4 megaa, lataa tosi nopeasti mutta aina tulee näitä mammuttikuvia.

By Ania - 28.6.2014

kuva

Tässä sama kuva, korkeus 5 cm, resoluutio 10p/cm. Fotofiltrellä pienensin. Aikaisemmin tämä toimi iokein hyvin.

By Nuu - 28.6.2014

Pystykuvista tulee valitettavasti kohtalaisen isoja, koska kuvan koko on rajattu vain leveyden mukaan. Jossain vaiheessa pystykuvienkin kokoa säädettiin, mutta ne jäivät edelleen aikalailla mammuteiksi.

Tässä voisi olla käyttäjiltä palautteen paikka ylläpidolle, jospa he nyt uudelleen innostuisivat säätämään myös tuon pystykuvan pienennysautomatiikkaa.

Muoks, näihin kuvanpienennysasioihin en osaa ottaa itse kantaa, välitin tuossa vaan tietoa jota ylläpito on antanut parisen vuotta sitten. Sen jälkeen ei tästä kuvien koko-asiasta ole heidän kanssaan ollut "kehityskeskustelua".  Joku aika sittenhan tuli muutos siihen että i-padilla ym. pystyy nyt lisäämään kuvia. Onkohan siinä vaiheessa tapahtunut jotain joka selittäisi tuon Anian epäselvän kuvan tapauksen ? Milloin suunnilleen on "ennen se onnistui" ?

By Ania - 28.6.2014

No minäpä laitan.

Sinne läks palaute.

By Ania - 28.6.2014

kuva

Tässä alkuperäinen pienentämätön kuva, lataus kesti noin puoli minuuttia.

Kuva 1= 108 kt,

kuva 2= 36.8 kt,

kuva 3= 3.65 mt

Vertailun vuoksi.

Odotas Nuu niin tutkin asiaa.

By Ania - 28.6.2014

Viime heinäkuussa ainakin näyttäisi olleen ihan näppärän kokoisia kuvia. Silloin taisin pienentää jotenkin klikkaamalla kuvan päällä hiiren vasemmalla jolloin sai määrittää kuvan korkeuden/leveyden. Nyt en osaa enää, tuolla aikaisemmin oli viestiä että pitäisi tietää kuvan osoite. En minäkään sitä tiedä. Marraskuun kuvissa on jo sellaisia joita olisin halunnut laittaa useamman samalle sivulle. 

Toinen ongelma on että yritin kopioida ja liittää tähän viestiin sinisointun 27.6. 0:28 lähettämän viestin jossa asia oli kerrottu. Liittäminen ei onnistunut kummallakaan tavalla. (ctrl+c ctrl+v eikä siniseksi maalaamalla ja valitsemalla kopioi.) Teksti ei "tartu" palstalle.

Voisin kuvitella että jos tuo ensimäinen kuva näkyisi 10 cm korkeana, se näyttäisi yhtä selkeälle kuin viimeinen kuva isona. Isot pystykuvat ovat keljuja kun saa tosiaankin vierittää että näkee alareunankin. 

Kolmas hankaluus on että keräsin joskus tuonne nimimerkin takana olevaan kuvagalleriaan kuvia. Nyt tämän vuoden pääsiäisen jälkeen sinne on tullut lisää kaikki ne kuvat jotka olen pentiin laittanut. Ei ole tarkoitus että ne sinne kerääntyvät.

Jos pystykuvien koolle voisi esittää toivomuksia, minun mielestäni olisi hyvä mitta että pystykuvan korkeus olisi sama kuin vaakakuvan korkeus.

By Lilianne - 28.6.2014

Minusta pystysuunta voisi olla hieman leveyssuuntaa isompi koska kasvit ovat yleensä korkeampia kuin leveitä.
By Sinisointu - 28.6.2014

Minusta pystykuva voisi olla saman kokoinen kuin vaakakuva. Eli jos vaakakuvan pidempi sivu (leveys) on 600, voisi pystykuvan pidempi sivu (korkeus) olla myös sen 600.

By Sinisointu - 28.6.2014

Minullakin tuollaiset parin minuutin ajat olivat ihan tavallisia silloin, kun lisäsin etukäteen pienentämättömiä kuvia. Nyt menee vajaat 10 sekuntia.

Viisaammat kertoivat minulle tänään, että nettiyhteyden nopeus kertoo yleensä vain sen, millä nopeudella dataa otetaan vastaan. Se, millä nopeudella se lähtee, on yleensä aikalailla sama riippumatta siitä, onko yhteys ns. hidas vai nopea. (Poikkeuksena valokuitu, joka on ns. symmetrinen, eli yhtä nopea molempiin suuntiin.)

Silti ovat kovin erilaisia nämä kokemukset kuvien latausnopeuksista. Voisiko se johtua sitten pentin sujuvuudesta, eli jos on kovasti ruuhkaa, niin kestää kauemmin? Päivällä nopeampaa, illalla ruuhkaa? Ja esim. yöllä klo 01 jälkeenhän on turha yrittää tehdä oikein mitään, kun pentti tökkii ihan urakalla. (Muistan joskus lukeneeni siitä, että silloin tehdään jotain päivityksiä, varmuuskopiointia vaimitänenytolikaan?) Selittyisikö Tuomipihlajan pitkät latausajat tällä?

Hienoa selvitysta Sinisointu! Nyt kun kerroit noista nopeuksista eri suuntiin, niin hämärästi muistan, että joku viisaampi, ilmeisesti oma poikani, on selittänyt minulle tuon saman asian, mutta oli jo taas kadonnut päästä.

Vuoden verran olen aina pienentänyt kuvat ennen lähetystä. Mutta varmaan samantapaisia aikoja isojen kuvien lähettäminen otti kuin muillakin. Kerroin että useampi minuutti eli yleensä 1-5 minuuttia, mutta joskus jopa 5-10. Viimeisen kerran kun latasin penttiin isoja kuvia, niin se oli aivan käsittämättömän hidasta keskellä päivää viime vuoden kesäkuussa. Pesin vessat, imuroin yms. jokaisen kuvan välissä ;D. Sen jälkeen päätin kokeilla pienentämistä, kun olin ymmärtänyt, että monet niin tekivät. Ja jep, kylläpä nopeutui. Enää ei ärsytä laittaa kuvia.
By Ania - 29.6.2014

Kuvanlisäyksessä on menyt sekaisin hymiöiden kuvat ja tekstit. Ainakin minulla näkyy esim.devilcheekyyesheart mail(devil, cheeky, yes, heart mail.)

By Nuu - 29.6.2014

Olen huomannut sen sekaisuuden myös, mutten ole siitä raportoinut vielä eteenpäin. Jos joku innostuisi laittamaan aiheesta palautetta niin sais tekniikan puolella ihmiset töitä Smile
By Ania - 29.6.2014

Pistin viestiä kun huomasin tuon. Toivomma että lukevat viestiketjua, tässähän on toivomuksia mm. pystykuvien koon suhteen.
By Nuu - 29.6.2014

Valitettavasti taitaa olla niin ettei tekniikan puolella olevat lue keskustelupalstalta viestejä. Tää meidän keskustelupalsta on niin pieni osa kokonaisuutta.

Jossain korjauksia vaativissa tapauksissa saatan tehdä koosteen asiasta kirjoitetuista viesteistä ja laitan ylläpidolle menemään.

Muoks; tuosta jäi ehkä sellanen vaikutelma ettei kannata tänne "Puutarha.netin palvelut"-osioon eri aiheketjuihin mitään kirjoitella kun ei niitä tekniikka kummiskaan lue. Ei se ole turhaa työtä se kirjoittaminen, kyllä tieto vioista ja huonosti toimivista asioista menee ylläpidon korviin, ja täällä saattaa tulla esille hyviä korjausehdotuksia jotka myös välitän eteenpäin siinä vaiheessa kun asia on esillä ylläpidon kanssa.

By Sinisointu - 10.7.2014

Ania kirjoitti 28.6.:

"Kolmas hankaluus on että keräsin joskus tuonne nimimerkin takana olevaan kuvagalleriaan kuvia. Nyt tämän vuoden pääsiäisen jälkeen sinne on tullut lisää kaikki ne kuvat jotka olen pentiin laittanut. Ei ole tarkoitus että ne sinne kerääntyvät."

Kävinpä minäkin kurkkaamassa, mitä omassa galleriassani on. Ikäväkseni huomasin, että sinne on tosiaan jäänyt kaikki kuvat, jotka olen ladannut tänne penttiin. Eli myöskin ne, joiden kanssa olen käynyt vain kokeilemassa jotain kuvanlisäysjuttua, eikä ole ollut tarkoitus laittaa kuvaa näytille. Siis en ole viestiä koskaan lähettänyt ja kuvaa siten julkaissut. Ja jos tällaisia kokeiluja on saman kuvan kanssa useampia (esim. eri selaimilla), se sama kuva on siellä sitten moneen kertaan...

Huvittavaa on, että galleriatoimintokin haluaa ehdottomasti näyttää kuvat 600 pisteen levyisinä. Jos sitten olen tuossa kuvanlisäysikkunassa kuvieni kokoa muokannut, ne on venytetty ihan kummallisen muotoisiksi... 

No, onneksi tuolla omassa profiilissa on se namiska, josta voi estää koko galleriatoiminnon, vaikka eihän sekään niitä tänne kuulumattomia kuvia poista.

By kiurunkannus - 8.9.2014

Yritänpä nyt minäkin, nyppii vähän näiden sivujen toiminta laugh

kuva

No, turhan iso, pienempää tavoittelin ei rullattavia kuvia ole kiva katsella,olkoot.

By Myskimalva - 8.9.2014

Mun läppärillä just passelin kokonen kuva.
By Kyssäkaali - 8.9.2014

Samat sanat, sopivan kokoinen kuvaheart

By Irsa - 8.9.2014

Mä en rupea ainakaan säätelemään omia kuviani , rullaamaanhan tässä joutuu joka tapauksessa !
By Karvari - 8.9.2014

Pädilläkin soppelin kokoinen.

Ai jaa no menen sitten muualle marisemaan.

By Sinisointu - 9.9.2014

Kuvan rullaaminen on vähän sama kuin katsoisi elokuvan kahdessa osassa. Ok, kaikki informaatio tulee kyllä perille, mutta kyllä siitä itse katselukokemuksesta samalla menettää jotain olennaista.

Eri asia on sitten, minkä kokoisina kuvat näkyvät milläkin katselupelillä. Tuo kiurunkannuksen kuva oli mullakin ihan ok kokoinen tässä pöytäkoneella. Laitapa pystykuva, niin lysti vasta alkaa. 

By valtsu - 9.9.2014

Pystykuvat kääntyy kemalleen (viikonloppuna kokeilin laittaa) eli ei tarvitse rullata jos sohvalla maaten katsoo eli juu ei tarvitse niitä laittaa

By kiurunkannus - 9.9.2014

Toinen yritys, eka ei tuottanut  minkäänlaista pystykuvaa, pimee ruutu vaan

kuva

Siinä sitä rullattavaa riittää. Siellä kuvan kulmassa on nuoli jolla kuva, ainakin alareunasta leikkaantuu pienemmäksi mutta en osaa sitten enempää, valmis kuva on ihan alkuperäisen kokoinen.

Ja mitä ne body ja p siellä toisessa kulmassa tarkoittaa ?

Olen lyijykynä - pyyhekumi sukupolvea ei tämä sähköinen taivas tostnoi vaan aukea.Kärsimättömät älkäät yrittäkö edes viisastella... opettele ! Kun harvoin tekeee jotain niin sitä toistoa, toistoa toistoa ei yksinkertaisesti tule.No joo seli seli...

By Lilianne - 9.9.2014

Rullata?

Tarkoitukseni on sanoa että koko asia riippuu kunkin henkilön näyttöjen resoluutiosta, kuinka paljon joutuu rullaamana tai kuinka paljon näkyy yhdellä kerralla. Esimerkiksi minä näen koko kukko kuvan ilman rullausta minun näytössä joka on pystysuunnassa 1200 pistettä. Kuva on vain 989 pistettä korkea.

Ei mahdu minun näytölleni yhdellä kertaa, joten on ikävä kuva täällä ainakin.

By valtsu - 10.9.2014

Kyllä on upeanvärinen kukko, miten heltta hohtaa ja sulka kiiltää ja . Nappisilmät viattomina, ei tuota voi syödä, syökää sikaa. Tässä läppärissä voi nopeasti muuttaa kokoa, kun kuva näkyy sopivana ei tekstiä näe.

By Nuu - 10.9.2014

Nimimerkki Ramses kirjoitti 7.9. "ärsyttää"-ketjussa kokemuksistaan kuvan lisäämisessä ja pyysi ylläpitoa testaamaan itse asiaa myös. Ylläpidosta on asiaan otettu vastattu näin:

Vastaus: "En voi oikein yhtyä tähän kommenttiin. kuvan lisääminen menee ipadilla todella nopeasti, muutaman sekunttia. Viestin kirjoittaminen myös onnistuu ilman ylimääräisiä rivin vaihtoja. Jonkun ylimääräisen klikin viestiruutuun tarvitsee ja kuvan lisäämisen jälkeen annoin ensimmäisenä rivinvaihtoa.

Tuo kuvan oikein ja väärin päin ominaisuus on valitettavaa ja johtuu siittä että ipadilla voi ottaa kuvia pitäen pädiä ”väärin päin”. Tätä varten on se kuvan kääntö ominaisuus tehty lisäysvaiheessa.  Väärinpäin lisätty kuva on helppo poistaa painamalla bacspacea.Testasin ipad2:lla kuvan lisäämistä. Samanlaisen suurin piirtein myös uudemmilla. Vanhemmalla padilla saattaa olla ongelmaa tosin."

----------------

Ramses: "ärsyttää tämän palstan tekniikka. Kuvan lisäys ei voisi toimia huonommin iPad+safari-yhdistelmällä.Nettiyhteys on meillä salamannopea, joten siitä ei ole kiinni. Läppärillä toimii hyvin mutta kun lähes kaikki kuvat ovat nykyään tässä iPadilla joten läppäriltä lisäys ei houkuta.

Eli ensinnäkin:Kun menee " lisää uusi viesti tähän keskusteluun" -tilaan, joutuu tekemään pari tyhjää rivinvaihtoa ruudulle jos aikoo mitenkään päästä kuvanlisäyksen jälkeen enää muokkaamaan tekstejä tai kuvan paikkaa. Muuten kuvaan ei pääse "kiinni" kuin poistaakseen sen.

Kun tulee lisää kuva-ruutu, on kuvan esikatselu minimaalisen pieni, eikä siitä näe kummin päin kuva tulee palstalle. Kuvan joutuu ensin siis lataamaan keskusteluun,ennenkuin huomaa onko kuva oikein- vai väärinpäin. Pieni esikatselukuva EI näytä kuvan lopullista sijoitussuuntaa. Tähän menee ihan tolkuttomasti aikaa koska kuvat latautuvat penttiin törkyhitaasti (huolimatta supernopeasta yhteydestäWink, sitten usein joutuu poistamaan jo lisätyn kuvan ja lataamaan sen uudestaan saadakseen sen oikein päin.

Ruudulla ei sitten kuvan lisäyksen jälkeen tehdä mitään muokkauksia ellei ole muistanut noita tyhjiä rivinvaihtoja siihen kuvan alkuun.

Samoin tällä yhdistelmällä jokainen avattu sivu pomppii/latautuu auki ainakin kolme kertaa, ja tänä aikana tietenkin noita vikanäppäyksiä tulee tehtyä kun yrittää jotain muuta klikata, eli päätyy turhaan joidenkin mainostajien sivuille.

Voisiko tekninen ylläpito testata miten surkean kökköinen tämä kuvanlisäys ja sivujen lautautuminen on ainakin iPadilla, varmaan muillakin tableteilla tuottaa ongelmia? "

By Maariankello - 10.9.2014

Kyllä mulla toimii myös iPadilla sekä myös Macin pöytäkoneella safarilla kuvien lisääminen. Ei mitään ongelmia ole ollut.

Ainoastaan tuo kuvan väärinpäin menenminen on ainoa haitta, mutta sekin tosi harvoin. Mutta kun eka kuva menee väärinpäin jonakin kertana, niin tietää, että kaikki sinä kertana lisätyt kuvat pitää kääntää.
By Karvari - 24.9.2014

Nyt ratkee pelihousut ja hihat palaa.Ei saa lähetettyä kuviaiPadilla sunnuntaisen päivityksen jälkeen.Osaako joku neuvoa missä vika?Muutenkin ei toimi enää yhtä jouhevasti ku ennen päivitystä.Joka välissä valittaa ettei oo turvallinen lomake tämä pentti.

Ja väittää jatkuvasti että salasanat ei täsmää Sad
By Myskimalva - 24.9.2014

Kannattas välillä saaha kukkia, auttaa ainakin laskemaan verenpainetta ;D
By Karvari - 24.9.2014

Hyvähän se sulla ku homma hoijossa.Kehuskeleeki vielä Wink Rakkautta rakkautta vain....tralalalllaaa
By Karvari - 29.9.2014

Hoi muut iPadin käyttäjät!!!

Onnistuuko teillä kuvanlähetys?Viikko sitten tuli päivitys jonka jälkeen ei lähde kuva liikkeelle.Voiko tuolle tehdä jotan?Olen yrittäny hakea apua mutta mistään ei tunnu löytyvän Sad
By teemaa - 29.9.2014

kuva

Onnistuu iPadilla.

By Karvari - 29.9.2014

teemaa,koska sulla tullu viimeisin päivitys?

Mulla viimeisen päivityksen jälkeen ku tuun penttiin,niin narisee että tämä lomake ei ole turvallinen.Haluatko silti lähettää.Ja muutenkin on toiminnot menny huonommiksi ja takkuilee enemmän ku ennen.

Onko sinun padi minkä ikäinen?Mulla ei oo viimeisin malli vaan edellinen.

By teemaa - 29.9.2014

En kyllä muista päivää milloin viimeksi päivitin. Eikä tuolla päivityslistassakaan enää näy. IOS on 8.0.2. Yritin päivittää, niin ilmoitti olevan ajantasalla. 

Keväällä olen tämän laittanut.

Minulla ei ole koskaan tuommoisia ilmoituksia tullut. Jonkin aikaa sitten oli, etten jaksanut odottaa niin kauan, että olisi saanut kuvan lähetyksen läpi.

Opetteluahan tämän käyttö minulla on. Kansalaisopisto järjestää tammikuussa iPadin käyttöopetusta ja ilmoittauduin sinne, jotta sais kaiken mahdollisen irti laitteesta.

By teemaa - 29.9.2014

Jaa, olen taas töppösormet sattuneet iPadilla väärään paikkaan 😗.

By Karvari - 29.9.2014

Miten pääsit tuosta hitaudesta eroon?Eli sulla nyt lähtee kuva normisti?
By veronica - 29.9.2014

Miten tänne enää pystyy lisäämään kuvaa mie en löydä enää namiskaa.
By Sinisointu - 29.9.2014

Veronica, rullaa sivua alaspäin. Namiska löytyy nykyään kirjoituslootan alapuolelta.

By veronica - 29.9.2014

Kiitos Sinisointu, siellähän se alhaalla.
By teemaa - 29.9.2014

kuvaKarvari, ei kyllä mene monta sekuntia, kun kuva latautuu.

By Maariankello - 29.9.2014

Karvari, mulla on uusi päivitys IPadissa ja tosiaan kuvan lähettäminen ei onnistu. En ollut vähään aikaan laittanut iPadista kuvia, joten en ollut koko hommaa huomannut. Nyt vasta, kun huomasin kirjoituksesi niin päätin kokeilla myös. Eikä lähetä millään. Pari minuuttia odotin ja sitten luovutin.

Laitan tuonne ylläpidolle viestiä. Varmaan korjaavat vian jahka ehtivät.
By Karvari - 29.9.2014

Dääm,täälä ei onnannu ainakaan aamulla.Nyt en oo vielä koklannu.Kiitos Maariankello!!!

teemaa,mullon tuo sama ohjelma,ja aivan tottero koko pädi Sad

By Maariankello - 30.9.2014

Ei mulla muuten oo ollut mitään ongelmia ton padin kanssa. Tähän asti kuvien lisäilyt onnistuneet ihan hyvin. Mut nyt toi päivitys teki ton. No, laitoin viestiä ylläpidolle, et korjaavat vian.
By Karvari - 30.9.2014

Hihiii,nyt onnistuu kuvan lisäysSmile)
By trekooli - 30.9.2014

Mulla ei onnistu ihab tällä tavallisella läppärillä. Menee mustaksi ruutu, kun paian kuvanlisäyksestä.
By Jässikkä - 30.9.2014

Kyllä sieltä mustasta löytyy valkoinen laatikko kun vaan tarpeeksi alas menee
By *David - 30.9.2014

Se voi vaikuttaa joskus että kuva pitää olla ilmeisesti,,,,? jpg muodossa, ei bmp, tiff, giff tms.
By trekooli - 1.10.2014

Jässikällä oikea vastaus, kiitos siitä. En tajunnut vierittää tarpeeksi alas.
By öljylamppu - 1.2.2015

kuva

kokeilua

By ransa06 - 30.3.2015

Tässä harkoittelua kuvan lisäykseen.

Edelliskesäinen Daaliani :-)

kuva

By MamaRosso - 26.5.2015

Testailua.

kuva

By Meritähti - 1.6.2015

Laitan kysymykseni tähän, koska en viitsi aloittaa uutta ketjua. Miksi jo usean kuukauden ajan ruudulle on ilmestynyt iso valkoinen neliö, joka peittää lähes koko ruudun siten, ettei sivulta näy juuri mitään? Valkoinen alue ilmestyy silloin, kun pääsivulta klikkaa Keskusteluun. Kun sivua päivittää lähemmäs 10 kertaa (joko klikkaamalla pääsivulta uudelleen "Keskustelu" tai päivittämällä osoiterivin), valkoinen ruutu yleensä lakkaa ilmestymästä, mutta usein sivua saa päivittää uudelleen kymmeniä kertoja, ennen kuin valkoisen ruudun ilmestyminen lakkaa. Tämä tapahtuu sekä Firefoxilla että Explorerilla, ja olen todennut tämän lukuisilla eri tietokoneilla.

By Jadetsu - 1.6.2015

Panepa hakuun lakana
By Nuu - 1.6.2015

Meritähti, jos viitsisit myös laittaa tuon viestisi päätoimittajalle yksityisviestinä ? Tuota asiaa on täällä ihmetelty jo niin älyttömän kauan että ehkä on aika jo alkaa kyselemään asiasta "porrasta ylempää" !

Minusta ei ole enää kohtuullista että puutarha.netin keskustelijat opastavat toisiaan miten yrittää päästä tänne keskustelufoorumille viestittelemään. Jonkin aikaa vian ilmetessä tottakai, mutta rajansa kaikella.

Joten pyydän sinua laittamaan kysymysviestisi suoraan päätoimittajalle tai ylläpidolle hölönä. En tiedä onko siitä sen eempää apua ongelman korjaamisessa, mutta ei siitä haittaakaan ole Smile
By pipsa3 - 1.6.2015

Olen huomannut kun joskus aikaisin aamulla ennen töihin lähtöä n.klo 6 pintaan niin lakana ei sillon ilmesty.Lakana nukkuu vissiin silloi vielä :/

By Meritähti - 1.6.2015

Laitoin viestin sekä päätoimittajalle että valvojalle hölönä.

By valtsu - 1.6.2015

Taitaa johtua uusille mobiililaitteille tehdystä  sovellutuksesta tuo lakana ilmiö, vaivaa läppäriä käytettäessä. Nyt kun Padin kanssa käytän, ei mainokset haittaa vaan ovat siististi viestien alareunassa. Onko puutarha.net nyt kohdennettu uusille käyttäjäryhmille, Padien jne myyntiä edistämään?  

By Nuu - 1.6.2015

Kyllä se vaivaa ihan kaikkia laitteita käytettäessä jos ei ole laitettu mainoksenestoa päälle (adblock) Sad

Se liittyy jotenkin mainoksiin, mutta ylläpito ei ole nähtävästi pystynyt paikantamaan sitä perille saakka pystyäkseen korjaamaan vian.

Minä olen sitä mieltä että jos me täällä itseksemme manataan ja noidutaan vikaa ja keskenämme autetaan toinen toisiamme sen kanssa niin se ei mihinkään korjauksiin johda. Se johtaa siihen että kukin meistä kyllästyy manaamaan ja noitumaan ja auttamaan päivästä päivään, viikosta viikkoon ja kuukaudesta kuukauteen toisia tämän ongelman kanssa.

Jos täällä keskusteluissa kyselyn ja ihmettelyn sijaan kysyttäisikin asiasta niiltä kenelle se kuuluu, päätoimittajalta ja ylläpidolta, niin se kenties voisi johtaa johonkin. Jos hekin ajan mittaan kyllästyisivät asiasta tuleviin viesteihin ja avunpyyntöihin !

By Meritähti - 2.6.2015

Sain päätoimittajalta vastauksen, että ongelma on hyvin tiedossa, mutta sitä ei ole yrityksistä huolimatta kyetty korjaamaan. Syy on ilmeisesti jokin "kummitteleva mainospaikka", jonka lähteelle ei olla päästy. Päätoimittaja kehotti informoimaan tällaisista ylläpitoa, ja sen jo siis teinkin (sieltä ei ole tullut vastausta).

By Jadetsu - 2.6.2015

Ja todennäkösesti et ylläpivolta vastausta saakkaan
By Lilianne - 2.6.2015

Jos ongelmaa ei löydy omista tekeleistä niin kannattaa hakea sitä ongelmaa niistä kolmanenosapuolen asioista joita sivustoissa käytetään. Ne ovat usein kaiken pitempiaikaisten ongelmien juuri ja koska ne ei ole itse tehtyjä niin niiden korjaaminen on lähes mahdotonta.

Lähes aina kun sivustoa tehdään mobiili yställiseksi, joka käytännössä tarkoittaa kosketusnäyttö ystävällisyyttä, niin se huonontaa sivuston käyttöä tavallisissa hiiri/näppäimistö pohjaisissa laitteissa.  Joillakin sivustoilla on jopa valinta jolla voi muuttaa näkymää yhdestä toiseen, mutta silloinkin ne on aina kompromissejä ei koskaan todella hyviä. Jos haluaa tehdä molemmat hyvin niin ne pitää olla molemmille käyttöliittymille erikseen suunniteltuja.

By Maariankello - 2.6.2015

Minua harmittaa tuossa kuvan lisäyksessä se, että se on niin hemmetin hidasta. Kuvat latautuvat hitaasti ja vaatii pitkän istunnon koneella, jos meinaa niitä sinne saada. Facebookiin lisäsin juuri puutarhastani 59 kuvaa. Aikaa meni noin puolisen tuntia ja siihen aikaan kuului se, kun valitsin nuo kuvat. Jos tuon määrän laittaisin penttiin, niin siinä menisi useita tunteja.

Laitan tämän viestin myös päätoimittajalle. Olisi todella mukavaa, jos kuvan laittaminen kokonaisuudessaan helpottuisi eikä olisi niin aikaa vievää.

By Meritähti - 2.6.2015

Päätoimittaja tosiaan vastasi mulle (ks. edelläWink, että ylläpito on oikea osoite tällaisille reklamaatioille.

Vataus tuli päätoimittajalta:

Hei- kysäisenpä tekniikalta - palaan

T, Saija

By Nuu - 2.6.2015

Maariankello, laita sit tiedoksi tänne myös.

Juu, laitan kyllä!
By Maariankello - 4.6.2015

Nopeaa toimintaa! Nyt tuli vastaus. Tässä suora lainaus:

Puutarha.net ottaa kuvat sellaisenaan vastaan ja pienentää ne vasta vastaanottopäässä. Facebook osaa tehdä pienen pienennyksen ennen kuvan lähettämistä jo, ja nän siirtoaika sioillakin kuvilla on aika pieni.

Puutarha.nettiin kannattaa pienentää kuvat etukäteen.

Palsta saanee tämän vuoden aikana vielä päivityksen jolloin myös tuo kuvien lisääminen ajanmukaistetaan.

--

Timo Lehtinen

Development director

Hehe, heh, tuo on hauska, kun SIOILLAKIN kuvilla siirtoaika on pieni.

Mutta parannusta on ilmeisesti tulossa! Hurrataan sille!!!
By Mummeli - 31.10.2015

Toimiiko teillä kuvien lisäys? Itsellä tuli: Server object error 'ASP 0177 : 800401f3'
By Jadetsu - 31.10.2015

Ei toimi
By Nuu - 31.10.2015

Mummeli, ylläpito on tehnyt jonkinsortin päivityksen ja sen seurauksena tuli toimintahäiriöitä sekä hölöihin että kuvanlisäykseen. Hölöt on saatu jo osittain toimimaan, kuvanlisäys ei vielä toimi. Menossa olevan kuvakisan kuvien laittamisaikaa on tuon takia vähän jatkettu.
By Maariankello - 2.11.2015

Joku tuossa sanoi, että kaiken pitäis toimia nyt. iPadista en ainakaan saanut kuvia lisättyä. Erroria pukkaa.
By Nuu - 2.11.2015

Ilmoitin ylläpidolle tuon mitä Maariankello sanoi. Vastauksena sain tiedon että iPadi ongelmaan ei tule ratkaisua ennen vuodenvaihdetta. Tarkemmin en pysty sanomaan.
By Eripari - 2.11.2015

Kokeilin tällä iPadilla kuvanlisäystä sitä sun tätässä, hidas oli mut onnistu.

Voi kurjuus. No mä sain kans yhden kuvan laitettua. Mut kun yritin toisen kerran ja peräti kaksi kuvaa kerrallaan, niin erroria pukkas. No ei auta muu kuin odottaa, että saavat senkin korjattua. Pari kuukautta vielä...

No niin, nyt yritin Applen pöytäkoneella laittaa kuvia. Ei onnistu silläkään, ei Safarilla eikä Chromella. Eli ei vissiin onnistu millään Applen laitteella. Laitan nyt itse palautetta ylläpidolle.
By *David - 2.11.2015

kuvaAinankin Applen Mac book air läppäril tää onnistuu,,,jos toi kuva näkyy muillakin

By Chali - 2.11.2015

Kokeilen laittaa kuvaa vanhalta pädiltä. 

Jos näette kuvan, onnistui!

kuva

By Chali - 2.11.2015

Pädillä näköjään onnistui kuvan laitto.

By Maariankello - 3.11.2015

kuva

Mikä täs on, et välillä onnistuu välillä ei? Tämä iPadilla.

By Maariankello - 3.11.2015

Ja sit ku mä meen taas pelargonipalstalle yrittämään kuudennen kerran kuvien laittoa, niin ei taatusti onnistu.
By Jadetsu - 3.11.2015

Elukkaketjuun en äsken päässy
By Podkayne - 28.3.2016

Olen unohtanut miten tänne lisättiin kuvia, taitaa olla viestin lisäämisen käyttöliittymä muuttunut joskus kevään 2013 jälkeen.

Testataanpa tällä.

kuva

By Podkayne - 28.3.2016

Jaahas, ei ainakaan ihan hyvin skaalautunut tuo, kokeillaanpa toisella tapaa...

kuva

By Podkayne - 28.3.2016

Dodii, taitaa olla niin, että kuvat tulevat aina tiettyyn kokoon skaalattuna, koska kuvan pienentäminen ei vaikuta julkaistuun kokoon. No eiköhän tämä selvinnyt tällä :-)
By Klaara - 28.3.2016

Kokeilempas myös kuvan lisäystä, kun viimoisesta vierähtänyt aimo tovi.

Tämä olkoon kuva-arvoitus. Vinttikammarissa talvehtinut nuori viiniköynnös on saanut somia koristeita versoonsa. Mitä ne ovat (paha aavistus on), ja tärkeämpi jatkokysymys: miten niistä päästään?kuva

By ramses - 16.7.2016

Haloo taas! Ipad ja safari - ei onnistu pystykuvien lataus, aina tulee kyljelleen, eikä pääse lisäysvaiheessa kuvaa mitenkään muokkaamaan eikä kääntämään! 😡 Silloin alussa kun uusi pentti tuli, tämä toimi ihan niin kuin pitikin mutta nyt taas muuttunut tämmöiseksi, pentele.
By Nuu - 16.7.2016

ramses - 7/16/2016
Haloo taas! Ipad ja safari - ei onnistu pystykuvien lataus, aina tulee kyljelleen, eikä pääse lisäysvaiheessa kuvaa mitenkään muokkaamaan eikä kääntämään! 😡 Silloin alussa kun uusi pentti tuli, tämä toimi ihan niin kuin pitikin mutta nyt taas muuttunut tämmöiseksi, pentele.

Ylläpidossa asiaa tunteva henkilö lomailee vielä ensi viikon ajan, mutta ylläpito-hölö menee hänelle. Laita tuo sama viesti hölönä menemään, tieto tavoittaa sitten oikean henkilön kunhan hän palaa sorvin ääreen.
By Irsa - 16.7.2016

Miksi tällä sivustolla kaikkien tekstit menee reilusti yli ?
Onko vaan mun ongelma ?
By Nuu - 16.7.2016

Irsa - 7/16/2016
Miksi tällä sivustolla kaikkien tekstit menee reilusti yli ?
Onko vaan mun ongelma ?

Oon tästä neuvonut useaan kertaan eri paikoissa. Katso Puutarha.netin palvelut - uusi pentti 2016: neuvoja ja ohjeita, siellä ihan lopussa on neuvo tuohon asiaan.
By mai-lee - 16.7.2016

irsa varmaan tarkoittaa kysyä tällä sivulla/ketjussa?
nuu, oletan että viittaat tähän juttuusi (varma en ole koska en näe loppua minäkään:_))->
"Venyykö viestin teksti siten että  osa siitä jää  oikeassa reunassa mainoksen alle piiloon ?
Todennäköisesti tulet vanhalla kirjanmerkillä sivustolle. Se vanha vie puutarha.net:n
kehyksen sisään. Tule suoraan sivustolle
http://puutarha.net/keskustelut/
ja ota uusi kirjanmerkki."

tässä ketjussa ei kuitenkaan ole kyse tuosta tilanteesta vaan maariankellon 3.11.2015
laittamasta jutusta jossa on kopio ilmoituksesta, jossa ei ole välilyöntejä - ei edes yhtä.
jos hän antaa luvan ja jos sinulla on työkalu, jolla jutun saa poistetuksi, niin ongelmaa
ei enää ole
ps - yritin tehdä rivivaihdot sopiviin kohtiin ettei tämä oma juttunikin ala leveillä yli
rajojen:_)
By Asfalttiorava - 16.7.2016

Pötkölleen meni minunkin kurkkukuva äsken muokkauksesta ja pienentämisestä huolimatta. Ei ole tabletti nyt käytössä vaan läppäri Firefoxeineen.
By Nuu - 16.7.2016

mai-lee - 7/16/2016
irsa varmaan tarkoittaa kysyä tällä sivulla/ketjussa?
nuu, oletan että viittaat tähän juttuusi (varma en ole koska en näe loppua minäkään:_))->
"Venyykö viestin teksti siten että  osa siitä jää  oikeassa reunassa mainoksen alle piiloon ?
Todennäköisesti tulet vanhalla kirjanmerkillä sivustolle. Se vanha vie puutarha.net:n
kehyksen sisään. Tule suoraan sivustolle
http://puutarha.net/keskustelut/
ja ota uusi kirjanmerkki."

tässä ketjussa ei kuitenkaan ole kyse tuosta tilanteesta vaan maariankellon 3.11.2015
laittamasta jutusta jossa on kopio ilmoituksesta, jossa ei ole välilyöntejä - ei edes yhtä.
jos hän antaa luvan ja jos sinulla on työkalu, jolla jutun saa poistetuksi, niin ongelmaa
ei enää ole
ps - yritin tehdä rivivaihdot sopiviin kohtiin ettei tämä oma juttunikin ala leveillä yli
rajojen:_)

Ei ole työkaluja Sad  Laitoin asiasta pyyntöä menemään ylläpitoon, josko lomien jälkeen sitten ... ?
By Jadetsu - 17.7.2016

Asfalttiorava - 7/16/2016
Pötkölleen meni minunkin kurkkukuva äsken muokkauksesta ja pienentämisestä huolimatta. Ei ole tabletti nyt käytössä vaan läppäri Firefoxeineen.

Mun kuva fuchsia ketjussa meni niin ku pittääki. Läppäri tulikettuineen on mullaki
By Jadetsu - 27.8.2016

Nuun pyynnöstä neuvon teille kuvan kääntämisen oikeinpäin Smile Ja tämähän on sit vain mun tapa, niitähän on varmasti milijoona muutaki

No mutta asiaan Smile

Mä kopsaan kuvat kameralta joko kansioon tai työpöyvälle.
- Mene kuvan päälle ja klikkaa hiiren oikiaa namiskaa.
- Valitse Avaa sovelluksessa
- Valitse sieltä Microsoft Office Picture Manager

- Klikkaa kuva, valitse sieltä kierrä ja käännä

- Valitse kierrä vasemmalle tai kierrä oikealle

Ja nyt pitäs olla kuvan oikeinpäin Smile
 MUISTA TALLENTAA !!!!!

By Karvari - 27.8.2016

Pädillä ei voi lisätä hymiöjä,mutta peukku Jadelle!!!!
By Kaisaliisa - 27.8.2016

Jadetsu - 8/26/2016
Nuun pyynnöstä neuvon teille kuvan kääntämisen oikeinpäin Smile Ja tämähän on sit vain mun tapa, niitähän on varmasti milijoona muutaki

No mutta asiaan Smile

MUISTA TALLENTAA !!!!!

Vaan jossei oo tuota ohjelmaa? Crazy

Mulla on jo jokunen konsti tiedossa, mutta ei sen kätevämpää...
Pitäis saada sivustoon se korjaus.

By Jatuuli - 27.8.2016

En ymmärrä, miksi minun pitäisi pystyssä olevia kuvia ruveta kääntämään. Kyllä ne Facebookiin lisättäessä pysyvät pystyssä. Vain täällä keikahtavat makuulle.

Lisäys.
Jokin muokkaustoimenpide näköjään kuvalle pitää tehdä, että saa sen sitten pysymään pystyssä.
By Nuu - 27.8.2016

Kaisaliisa - 8/26/2016
Jadetsu - 8/26/2016

No mutta asiaan Smile

MUISTA TALLENTAA !!!!!

Uskon että sekin korjaus on tulossa !
By Nuu - 27.8.2016

Kaisaliisa - 8/26/2016
Jadetsu - 8/26/2016

No mutta asiaan Smile

MUISTA TALLENTAA !!!!!

Uskon että sekin korjaus on tulossa !
By QiG - 28.8.2016

Ei onnistu kuvien lisääminen... Valikko "+lisää" ja "lisää kuva" näkyvät, mutta nistä ei valitettavasti tapahdu mitään...
By Jadetsu - 28.8.2016

QiG - 8/28/2016
Ei onnistu kuvien lisääminen... Valikko "+lisää" ja "lisää kuva" näkyvät, mutta nistä ei valitettavasti tapahdu mitään...

Sullei tuu tätä lootaa?

http://puutarha.net/keskustelut/Uploads/Images/74a4f201-86a4-4953-a7fe-edf5.png
By mummuh - 28.8.2016

Minäen viitsi edes kokeilla kuvien lähetystä ja jos ne tekstit ei ole edes suomeksi niin voi v. Antaa olla!
By QiG - 28.8.2016

Jadetsu - 8/28/2016
QiG - 8/28/2016

Sullei tuu tätä lootaa?

http://puutarha.net/keskustelut/Uploads/Images/74a4f201-86a4-4953-a7fe-edf5.png

Ei! Valitettavasti tuo ikkuna ei aukea, jotta pääsisi lataamaa koneen tiedostosta kuvaa. Lisää painike ja sieltä avautuvat "lisää kuva" / "lisää video" ovat mykkiä.
By Chali - 28.8.2016

Pääsin äsken ilman ongelmia. Siis tuota kuvaketta klikkamalla ja Kuvakirjasto:

By Zibuli - 24.9.2016

Olisin laittanut pitkästä aikaa galleriaan pari kuvaa iPadilla, mutta ne näkyvät ylösalaisin. Kokeilin kääntää ja tallentaa ne kuvakirjastoon väärinpäin ja ladata uudestaan, mutta nekin näkyvät väärinpäin. Tai ilmeisesti siinä tapauksessa oikeinpäin. Koska lataaminen on niin hidasta, en jaksa temppuilla. Luovutan. 😟
By Päivänhattu - 24.9.2016

Tässä teille kaikille kukkaterveiset. Olisihan se TOSI MUKAVAA, että kaikilla välineillä ja kaikilla käyttiksillä olisi yhtälailla samanlaiset edellytykset täällä vierailla ja antaa oman lisänsä tälle sivustolle.

By Chali - 24.9.2016

iPädillä ei ihan kaikki vielä onnistu uudessa Pentissä.

Olen itse tehnyt näin:
- kuva iPädillä
- muokkaan sen iPädillä (Kuvat - Muokkaa) esim. pienennän vähän tai käännän sen, tai muokkaan valoisuutta tai jotain muuta
- Tallennan sen = valmis

Sen jälkeen on kuva ollut oikein päin täällä Pentissä.
Oli se sitten vaaka tai pysty.

Luulen että eri laitteilla, eri ohjelmilla kuvan täytyy "tallentaa" jotta se pysyy siirrettäessä tännePenttiin. Tämä on oma luulo, mutta se on onnistunut aina kun olen sen kuvan muokannut ihan vaan vähän ja Tallentanut = iPädillä Valmis.

Jos on iPädissä appsi esimerkiksi "monta kuva yhdessä kuvassa", siirto tänne on aina onnistunut, ollut oikein päin.
Niitä Appseja on erilaisia, jotkut maksaa ja jotkut ilmaisia. (Appstoressa: Photos, Pictures, Editing pictures.....)

By Karvari - 25.9.2016

Tämä piti testata ja onnistu.Kiitos taas Chali! Pikkuhilijaa oppii tätäki käyttämään monipuolisemmin.
By Jatuuli - 25.9.2016

Chali - 9/24/2016
iPädillä ei ihan kaikki vielä onnistu uudessa Pentissä.Olen itse tehnyt näin:- kuva iPädillä- muokkaan sen iPädillä (Kuvat - Muokkaa) esim. pienennän vähän tai käännän sen, tai muokkaan valoisuutta tai jotain muuta- Tallennan sen = valmisSen jälkeen on kuva ollut oikein päin täällä Pentissä.Oli se sitten vaaka tai pysty.Luulen että eri laitteilla, eri ohjelmilla kuvan täytyy "tallentaa" jotta se pysyy siirrettäessä tännePenttiin. Tämä on oma luulo, mutta se on onnistunut aina kun olen sen kuvan muokannut ihan vaan vähän ja Tallentanut

Saman olen huomannut.
Ylläpidollakin olisi ollut jo muutama kuukausi aikaa kertoa tämä, eikä vain väittää, että mitään ongelmaa ei ole.
By Zibuli - 25.9.2016

Kiitos Chali, kokeillaan ja testataan, auttaako iPadin omalla kuvankäsittelytoiminnolla käsiteltyjen kuvien uudelleen tallentaminen vai pitääkö käyttää jotain muuta sovellusta.

On tosiaan ikävää, että sivujen käyttäminen mobiililaitteilla tökkii näin pahasti. Eivät kai kännyköillä ja tableteilla Penttiä käyttävät mikään marginaaliryhmä ole? Mobiililaitteissa on nykyään hyvät kamerat, ja monelle kännykkäkamera on nykyään jopa ainoa kamera - joka myös kulkee kätevästi mukana pihalla ja luonnossa liikkuessa.
By Kaisaliisa - 25.9.2016

Eiköhän tämä uudistus ole tehty juuri siksi että käyttö olisi helpompaa mobiililaiteilla. Ulkoasukin viittaa siihen.
Pikkiriikkisen vain on vielä keskeneräistä...
By QiG - 8.4.2017

Eipä onnistu kuvien liittäminen edelleenkään. Nuo linkit ovat mykkiä, eli kuvan lisäys toiminto ei avaudu niistä. Ja ennen kuin ylläpito taas epäilee, ettei kaikki mobiililaitteet toimi, niin käytän siis ihan kannettavaa tietokonetta, Windows 8 ja IE 7. - Enkä voi tätä päivittää uudempaan, koska kyse on työkoneestani ja näillä järjestelmillä mennään virmassa...No IE:n voisin päivittää 11-versioon, mutta en usko sen muuttuvan, koska yli vuoteen ei tuo kuvien lisäys ole enää onnistunut tänne.

By Nuu - 8.4.2017

QiG - 4/8/2017
Eipä onnistu kuvien liittäminen edelleenkään. Nuo linkit ovat mykkiä, eli kuvan lisäys toiminto ei avaudu niistä. Ja ennen kuin ylläpito taas epäilee, ettei kaikki mobiililaitteet toimi, niin käytän siis ihan kannettavaa tietokonetta, Windows 8 ja IE 7. - Enkä voi tätä päivittää uudempaan, koska kyse on työkoneestani ja näillä järjestelmillä mennään virmassa...No IE:n voisin päivittää 11-versioon, mutta en usko sen muuttuvan, koska yli vuoteen ei tuo kuvien lisäys ole enää onnistunut tänne.

QiG, "tuetut selaimet"-ketjussa kerrotaan näin:
Tuetut selaimet ja ominaisuudet   - Julkaistu: 15.10.2014  -
Internet palvelumme   toimivat kaikilla yleisimmin käytetyillä selainohjelmilla. Palvelujen käyttö edellyttää selainohjelmalta evästeiden käytön (cookies) hyväksymistä ja vähintään SSL3 128 bit -salaustasoa.
Suosittelemme tietoturvallisuuden ja sivujen yleisen toimivuuden vuoksi uusimpien selainversioiden käyttöä. Parhaiten toimivat Mozilla Firefox -selaimen 18+ -versioilla sekä Microsoft Internet Explorer -selaimen 11 versioilla. Internet explorer 8 selaimen käyttöä emme suosittele.
Verkkopalveluiden käyttöä tuetaan seuraavilla selaimilla:
  • Internet Explorer (kaksi uusinta versiota)
  • Firefox (kaksi uusinta versiota)
  • Safari (kaksi uusinta versiota)
  • Google Chrome (kaksi uusinta versiota)
Emme voi taata verkkopalveluidemme toimivuutta mikäli käytössäsi on jokin muu selain.
Mikäli käyttämäsi selainversio on vanha, suosittelemme selaimen päivittämistä tai uuden selaimen asentamista.
By hoyabella - 8.4.2017

Ei onnistu täälläkään kuvan laitto, heittää kuvan nurin vaikka se on oikeassa asennossa lähetettäessä.
By Chali - 8.4.2017

hoyabella - 4/8/2017
Ei onnistu täälläkään kuvan laitto, heittää kuvan nurin vaikka se on oikeassa asennossa lähetettäessä.

Hoyabella, ennen kuin lähetät kuvan, muokkaa se kuva omilla kuvatyökaluillasi. Ei tarvitse paljoakaan muokkausta, esim. pienennä hiukan pitämällä kiinni kulmasta, sen verran vaan että teet sille kuvalle jotain. Tai säädä valoisuutta, ihan mitä vaan.
Sitten Tallennat sen kuvan.
Näin olen itse saanut kuvat oikein päin tänne Penttiin.
Jos laitan kuvan tänne ilman että muokkaan sen, se melkein aina on "kaatunut" johonkin suuntaan.
Tietokoneita kun on monenlaisia, jotkut ottaa (tietokoneen käyttöjärjestelmä) huomioon sen että lähtee niin kuin näkee sen kuvan, toiset ei....

By hoyabella - 8.4.2017

Chali - 4/8/2017
hoyabella - 4/8/2017

Hoyabella, ennen kuin lähetät kuvan, muokkaa se kuva omilla kuvatyökaluillasi. Ei tarvitse paljoakaan muokkausta, esim. pienennä hiukan pitämällä kiinni kulmasta, sen verran vaan että teet sille kuvalle jotain. Tai säädä valoisuutta, ihan mitä vaan.
Sitten Tallennat sen kuvan.
Näin olen itse saanut kuvat oikein päin tänne Penttiin.
Jos laitan kuvan tänne ilman että muokkaan sen, se melkein aina on "kaatunut" johonkin suuntaan.
Tietokoneita kun on monenlaisia, jotkut ottaa (tietokoneen käyttöjärjestelmä) huomioon sen että lähtee niin kuin näkee sen kuvan, toiset ei....

Kaatui tänään vaikka olin muokannut, pienentänyt ja se oli omassa kuvagalleriassa oikein päin.
By Chali - 8.4.2017

Hoyabella, katso mitä Nuu kirjoitti tässä ketjussa vähän alaspäin.
By mai-lee - 8.4.2017

hyvä neuvo chalilta ja nuulle kiitos, kun taas hait ohjeen esiin - siellä se vanha viisaus, joka on myös *tuetut selaimet*-ketjussa, taas on "...ja sivujen yleisen toimivuuden vuoksi uusimpien selainversioiden käyttöä"
jos käyttää edelleen niin kuin nimimerkki qig kertoo tekevänsä, melkein kymmenen vuotta sitten julkaistua ie7:ää, ei pitäisi ihmetellä jos ei asiat ole ihan niin kuin olettaa...
tarkistakaa koneiltanne, mikä/mitkä versiot teillä on selaimista käytössänne.
yksinkertainen neuvo muistettavaksi: kaikkien koneilla olevien ohjelmien täytyy olla päivitettyinä uusimpiin vakaisiin versioihin (beetat voi jättää lataamatta/asentamatta ja odottaa rauhassa varsinaista versiota)
korjauspäivitykset myös mistä muistuu mieleen, että windowsin kk-päivitys tulee taas ensi tiistai-iltana klo 20 jälkeen:_)

ps - ei melkein kuin yli kymmenen = lokakuussa 2006
By hoyabella - 8.4.2017

mai-lee - 4/8/2017
hyvä neuvo chalilta ja nuulle kiitos, kun taas hait ohjeen esiin - siellä se vanha viisaus, joka on myös *tuetut selaimet*-ketjussa, taas on "...ja sivujen yleisen toimivuuden vuoksi uusimpien selainversioiden käyttöä"
jos käyttää edelleen niin kuin nimimerkki qig kertoo tekevänsä, melkein kymmenen vuotta sitten julkaistua ie7:ää, ei pitäisi ihmetellä jos ei asiat ole ihan niin kuin olettaa...
yksinkertainen neuvo muistettavaksi: kaikkien koneilla olevien ohjelmien täytyy olla päivitettyinä uusimpiin vakaisiin versioihin (beetat voi jättää lataamatta/asentamatta ja odottaa rauhassa varsinaista versiota)
korjauspäivitykset myös mistä muistuu mieleen, että windowsin kk-päivitys tulee taas ensi tiistai-iltana klo 20 jälkeen:_)

Minun koneella on tangenttipöytä, hiiri ja ruutu.
By *David - 9.4.2017

Kyl nää kuvat Ipadilla tänne tulee.
By Maariankello - 9.4.2017

Aina kannattaa yrittää vaihtaa selainta, jos ei toimi nykyisellä. Olen huomannut sen monella sivustolla auttavan.
By Jadetsu - 9.4.2017

IE:llä ei ainakaan vanha pentti toiminu huonostikkaan
By QiG - 16.4.2017

Nuu - 4/8/2017
QiG - 4/8/2017

Internet palvelumme   toimivat kaikilla yleisimmin käytetyillä selainohjelmilla. Palvelujen käyttö edellyttää selainohjelmalta evästeiden käytön (cookies) hyväksymistä ja vähintään SSL3 128 bit -salaustasoa.
Suosittelemme tietoturvallisuuden ja sivujen yleisen toimivuuden vuoksi uusimpien selainversioiden käyttöä. Parhaiten toimivat Mozilla Firefox -selaimen 18+ -versioilla sekä Microsoft Internet Explorer -selaimen 11 versioilla. Internet explorer 8 selaimen käyttöä emme suosittele.
Emme voi taata verkkopalveluidemme toimivuutta mikäli käytössäsi on jokin muu selain.
Mikäli käyttämäsi selainversio on vanha, suosittelemme selaimen päivittämistä tai uuden selaimen asentamista.

IE 11 nyt käytössä, mutta kuvien lisäys painike on ja pysyy mykkänä. Eli lisäysvalikkoa ei vain avaudu. - Tämä on mielenkiintoinen ongelma.
By QiG - 16.4.2017

mai-lee - 4/8/2017

Moi Mai-Lee!
IE 11 on päivitetty koneelle  ja ongelma vain jatkuu... Ja kun katsoin omia päivityksiäni tänne, niin ongelmia on ollut koko uuden puutarhanetin ajan. Olin kirjoittanut jo aiempiin postauksiin, ettei kuvien lisäys onnistu.  Sillä yli 10v vanhalla IE:llä ei näyttänyt olevan vaikutusta asiaan. Smile
Mielenkiintoista on, että kaikki muut käyttämäni sivustot ovat toimineet ja toimivat nytkin. Pystyn lisäämään kuvia muille sivustoille koneeltani, mutta en P-netissä.  Voisikohan ongelma kuitenkin olla profiilissani tai sen asetuksissa?

By Jatuuli - 16.4.2017

QiG - 4/16/2017
Nuu - 4/8/2017
QiG - 4/8/2017

IE 11 nyt käytössä, mutta kuvien lisäys painike on ja pysyy mykkänä. Eli lisäysvalikkoa ei vain avaudu. - Tämä on mielenkiintoinen ongelma.

Aikoinaan siirryin pois IE:stä juuri siitä syystä, että kuvanlisäys lakkasi toimimasta. 
Chromella ja Firefoxilla pystyn kuvia lisäämään, mutta vain Firefoxilla onnistuu myös pienentäminen.
By QiG - 16.4.2017

Jatuuli - 4/16/2017
QiG - 4/16/2017
Nuu - 4/8/2017
QiG - 4/8/2017

Aikoinaan siirryin pois IE:stä juuri siitä syystä, että kuvanlisäys lakkasi toimimasta. 
Chromella ja Firefoxilla pystyn kuvia lisäämään, mutta vain Firefoxilla onnistuu myös pienentäminen.

Kiitos Jatuuli asiallisesta vastauksestasi! Jotain tämän kaltaista epäilen....

By mai-lee - 16.4.2017

QiG - 4/16/2017

Kiitos Jatuuli asiallisesta vastauksestasi! Jotain tämän kaltaista epäilen....

qig, anteeksi. lupaan etten ikinä enää sano/kirjoita mitään ie:stä tai sen käytöstä, koska kaikki mitä siitä tiedän perustuu kuulopuheisiin, jotka näemmä ovat kaunisteltuja - ks vaikka jadetsun ja jatuulin antamat tiedot.
itse lopetin ie:n käytön joskus vuonna 2003, kun syksyllä 2002 julkaistu firefox oli vakaaksi ja hyväksi havaittu. onneksi kone on oma ja voin tehdä päätökset "ihan itte" - ie on käytössäni vain kerran kuussa kun päivitän koneen ja ohjelmat windowsin updatella. muitakin selaimia voisi käyttää mutta on turhan monimutkaista niin että tuolla kohtaa suostun lipsumaan periaatteestani:_)
muuten kyllä pidän kiinni sanomisistani mitä tulee uusimpien versioiden päivityksiin ja koneelle asentamiseen...
By blaablaa - 18.4.2017

testing...

By Meritähti - 15.5.2018

Yritin perustaa uuden viestiketjun keltareunapikarililjalle. Tekstin kirjoitus onnistuu, mutta kuvaa ei voi lisätä. Saman kuvan voi lisätä jo olemassa oleviin ketjuihin, mutta uuteen ketjuun kuvan lisäys ei jostain syystä onnistu.
By PirjoA - 23.5.2018

Kokeilu
By mai-lee - 24.5.2018