Puutarha.net Keskustelut

Postimyyntiperennat

https://puutarha.net/keskustelut/Topic2159396.aspx

By Puutarhapupu - 23.3.2007

Kiitos kaikille vastauksista koskien www.viherpeukalot.fi asiaa. Teidän sanaanne luottaen taidan syventyä esitteeseen paremmin ja pistää tilauksen menemään. Minulla on jo miehen isoäidin 100 vuotta vanhoja liljoja piha täynnä (päiväliljoja, kuunliljoja, varjoliljoja ja ruskoliljoja) mutta kyllä muutama uusi lajikin olisi tervetullut.

By Sinitalvikki - 23.3.2007

Onkos kellään noita kruunuvuokkoja? Uuh, ovat niin kauniita kuvassa aurinko

By Oulunseudulta - 1.4.2007

Puutarhapupu, jos pihallasi ei ole ennestään ns. värililjoja ja niitä aiot sinne laittaa, varaudu myös liljakukkojen tuloon. Ns. perinneliljoista ne eivät meilläkään piitanneet, mutta ilmestyivät heti kun olin erehtynyt laittamaan värililjoja.

By Oulunseudulta - 1.4.2007

... ja syövät siis värililjojen lisäksi ruskoliljojani

By Puutarhapupu - 4.4.2007

Laitoin tilaukseen menemään maaliskuun lopulla, ja tulossa on kuningasliljoja "Regale", valkoliljoja ja niitä värililjoja "Sugar Jewel". Liljakukkojapuhettabongasin jo viime vuonna perinteisistäkin liljoista. Taitavat viihtyä hyvin kaikissa liljoissa... Jostain luin ohjeen, että ne voi yksinkertaisesti kerätä pois, mutta tuo ohje ei kuulosta erityisen tehokkaalta. Myrkyttäminen taitaa olla ainoa toimiva keino liljakukkoja vastaan. Tietääkö kukaan mitään muita niksejä?

By törnrosa - 4.4.2007

Olen itsekin painiskellut saman ongelman kanssa. Sain joskus kuutisen vuotta sitten lahjaksi ihania keltaisia liljan sipuleita ja istutin ne maahan, vaikka talomme oli vasta rakenteilla eikä puutarhaa oltu edes suunnitelu. Heti kohta liljakukot ilmestyivät niihin ja alkoivat tuhotyöt. Silloin keräsin kaikki ötökät, mitkä löysin, mutta kuitenkin liljani olivat mennyttä. Löysin niitä toukkia liljan varren sisästäkin-YÖKvihainen Päätin tuolloin, että ei enää ikinä liljoja, kun tulos on tuollainen. Kuitenkin sorruin liljoihin viime keväänä ja niin niitä sitten laitoin. Tuttu puutarhuri sanoi, että pyretriini tehoaa liljakukkoihin hyvin. Myrkytin liljani kaiken varalta pariin otteeseen viime kesänä. En havainnut yhtään liljakukkoa. Vaikka en pidä myrkyistä olen päättänyt taistella kauniiden liljojeni puolesta vaikka sitten myrkyllä. 

Laitoin sitten minäkin noita Regaleja pihalleni viime syksynä "kuninkaallisia" kun ollaan naurua.

By malvankukka - 5.4.2007

Meillä on meinanneet saada liljakukot jalansijaa parina kesänä kyllä kerääminen on auttanut, kun sen tekee heti, kun huomaa ensimmäiset yksilöt,etteivät kerkeä panna alulle perillisiä... Ensitöikseni keväisin liljoissa teen tehoratsian ja ne muutamat sittiäiset, jotka löytyy, nistin heti, joskus jopa "kahden kerroksen väkeä" jää kiinni...silmän isku Ei niitä ole sitten kesällä näkynyt, munaryhmät on helppo talouspaperin avulla viistää pois. Tietysti kerääminen ei enää ongelman pahaksi päästyä auta...se on loputonta suota.

By Maizu - 12.4.2007

Sinitalvikki.. Mulla ainakin viime kesänä oli noita Kruunuvuokkoja.. Toivottavasti selvisivät talvesta, en nimittäin ottanut "mukuloita" talvisuojaan. Kruunuvuokot kasvavat yllättävän korkeiksi. Tässä jo suurin osa taitaa olla kukkineita. Etualalla jokin matala auringonkukka.

By mairii - 10.5.2007

Olisin kiinnostunut kaikenlaisista perennan aluista. Minulla on vain muutamia kasveja ja nekin tämän palstan kautta saatuja. mai-rii

By anita - 10.5.2007

Upeat kruunuvuokot Maizulla. Mä kuvittelin ne ihan mataliksi ja istutin kukkapenkin reunaan. hymy

By Inki - 10.5.2007

Viherpeukuilta tein aikas ison tilauksen.  Entiset ovat lähteneet hyvin kasvuun, joten ei moittimista.  Tilauksen teko on sinne niin helppoa, kun posti tuo tilaamatta vihkosen ja voi kuljeskellessaan läpyskää selata...

By Michelle - 1.10.2007

Tekisi kovasti mieli tilata Viherpeukaloiden tarjousperennoja... Mitenköhän ehtivät vielä juurtua ennen pakkasia? Jos laittaisi pakkasharson hallaöinä..?

Täytyy taas piristyä puutarhanhoidon kanssa, pitkään joutuikin olla lähes oman onnensa nojassa. Uuden ihmisen taimen kasvatus masussa on vienyt kaikki mehut, nyt alkaa jo helpottaa sydän

By vesipeto - 1.10.2007

Ruukkutaimiahan nuo Viherpeukaloiden perennat varmaankin ovat, joten jos istutat ne heti saatuasi maahan, tuskin tarvitsee kovin suurta huolta talvehtimisesta kantaa, ellei kyseessä ole joku arka laji. Arat täytyy peittää ennen pakkasia joko lehdillä tai havuilla.

By Michelle - 2.10.2007

Tilasin kukkasipulien lisäksi loistotädykettä ja loistokurjenpolvea, joten eivätköhän ne selviä. Ihan sormet syyhyää päästä taas istuttamaan... Tuleepahan pakettia odotellessa perkattua loputkin kukkamaat kukkanen

By Emo - 31.8.2008

Ja taas sorruin allapäin. Pitäis lopettaa kokonaa nettisurffailu. Tilasin Tuhatkauno.fi:stä tarharistikin ja sormustinkukan siemeniä, ja rusoapilan, leimurakkauden ja purppurakeijunkukan taimet, vain yksi kutakin kieli ulkoa. Noista siemenistä vois riittää jollekin puolikas pussi. Sormustinkukka on sekoitus punaisen ja valkoisen sävyjä, ja tarharistikki sininen maanpeittokasvi.

By viherpeukalo - 1.9.2008

Ikinä kuullutkaan tuollaisesta Tuhatkauno.fi:stä.

By aronja - 1.9.2008

No kappas, me siitä Tuhatkaunon ohi aina ajellaan kun appivanhempien luo mennään vaan enpä tiennyt että Juhalla on jo nettiputiikkikin.. Joensuun kukkatalolla ainakin perennoja ym on myynyt jo monta vuotta.
By Emo - 1.9.2008

Onko joku joskus tilannut jotain Puutarhaliike Helle Oy:n nettikaupasta? Millaiset kokemukset?
By mai-lee - 1.9.2008

on... erinomaiset...
By iiris-kukka - 16.9.2008

Olisiko jotkut pirkanmaalla asuvat halukkaita tekemään keväällä kimppatilauksen. Oliko se Viherpeukalot, jossa myydään viiden kappaleen erissä perennoja? Oonks mää vähän aikaisin liikkeellä? Tahtoisin Big Daddy hostan, mutta ei maidän pihaan viittä sellaista mahdu. Vaihtopäivillä voitais sitten jakaa tilaus. Big Dadya luulin kasvattavani, mutta kun kuukkeloin kyseistä kasvia, niin ei se mun näyttänyt kyllä yhtään siltä. (voi olla että en enää tanään tänne kirjoittele, hiirestä loppu patterit ja koitan nyt selvitä vanhalla hiirellä, mutta ei se oikein pelitä.)

By Kassikäpp - 1.11.2008

Tack hoya! Toimiikohan myynti vielä, kun aukiolo loppui 31.10? Jokusen rehun voisi pikaseen tilata...
By iiris-kukka - 20.4.2009

Tänään naapuri kiikutti mulle postista haetut taimet, oltiin tehty yhdessä tilaus. En nyt kuolemaksenikaan muista paikkaa, mistä tilattiin, eikä se kuvastokaan ole mulla. Taimet oli pakattu keskiviikkona ja postiin olivat saapuneet perjantaina ja lappu tuli tietysti vasta tänään. Mitenkään ei voinut tilauksen kulkua esim. netin kautta katsoa.
Tilasin mm. jaloangervoita, ja kuvittelimme, että ne olisivat juurakoita. No ne olivat pienen pieniä taimia, joilla oli juuripaakun kanssa pituutta hivenen yli 4 cm!!!! Keijunkukat olivat onneksi vähän isompia. Keväämmällä olisi tarkoitus tehdä uusi varjon/puolivarjon penkki, eihän niitä taimia erota sieltä jollei ole kontillaan vieressä nenä metrin päässä maasta.

Kesäkukka poutapilvi oli kyllä isompi, mutta niin mutkalla se varsi, että oli hankaluuksia istuttaa se, kun versot olivat voimakkaasti kääntyneet alaspäin.
Täytyy muistaa kysyä puutarhan nimi. En kyllä tuon kokoisia sillä hinnalla enää tilaa.

By *David - 20.4.2009

Oisko viherpeukalot,,,,,,,,,,,,,,,,,,naurua

http://www.viherpeukalot.fi/

Ainakin niillä on taimet,,PIENIÄ,,,pieniä,,,,pieniä,,,,,

By Jadetsu - 20.4.2009

ja muutenkin kökköjä....
By Ketkukettu - 20.4.2009

Ja kuitenkin tuli sieltä taas tilattua... Hostan juurakot viime vuonna oli ihan asiallisia, liljat ei ehtineet kukkia kun kelit oli mitä oli, nupulleen tuli kyllä.

Ei ollut viherpeukalot. Sieltä sain viime vuonna aika hyvän kokoisia kuunliljojen juurakoita, jotka kaikki lähtivät ihan hyvin kasvuun.

By Jadetsu - 20.4.2009

Kodin kukat

Ei ollut sekään.

By viherpeukalo - 20.4.2009

Kauppila?

By iiris-kukka - 21.4.2009

Saattaisi olla, kuulostaa tutulta.

By Kassikäpp - 21.4.2009

Olisin kyllä veikannut keskimmäistä...
By Fellow - 21.4.2009

Niin minäkin olisin veikannut Kodin Kukkia, yhden (tai oikeastaan kahden eli ensimmäisen ja viimeisen) tilauksen perusteella tuo kuulostaisi just siltä. Kauppilalta ainakin aikaisemmin tullut ihan kunnon tavaraa.
By viherpeukalo - 21.4.2009

Mulle on joskus tullut Kauppilalta iiris-kukan kuvailemaa, erona muihin postimyyntifirmoihin on vain korkeammat hinnat.

By kiurunkannus - 21.4.2009

Ne postimyynti kuvastojen kuvat on jotenkin niin ylitse pursuavan komeita, kukat suorastaan vyöryvät sivustoilta katsojan tajuntaan kukapa ei pihalleen ja parvekkeelleen sellaista tulitusta haluaisi.

Olen yrittänyt katsella niitä sillä silmällä että ovatko oikeita vai onko joku näppärä tietokonenikkari tekaissut ne, jotkut kuvat on ihan ok mutta siten taas osa kyllä epäilyttääno-jaa tai sitten jossain etelässä kuvattuja.

Puutarhaan hassahtaneita on niin helppo älyttää näin keväällä itsekin tämän tästä plärään niitä luetteloita ovat kun karamelleja että jos nyt jotain kokeilisi....kattotaan kuinka akan käyallapäin

By Emo - 21.4.2009

Tänään tuli kodin kukkien perennapostimyyntiluettelo. Mutta kun katsoo niiden kokoja (kerrottu kakkossivulla), niin ovat tosiaan ihan olemattomia.
By kanto- - 21.4.2009

Minusta tuntuu, että niihin postimyynti kuvastojen kuviin on lisätty kukkavarsia painamalla niitä lisää multaan kuvauksen ajaksi.
By Emo - 21.4.2009

Paljon lähikuvia ja kuvankäsittelyllä yhdistetään yhdeksi?
By Jadetsu - 21.4.2009

Ne on todella pieniä, viime vuonna tilasin sieltä ja pettymys oli
By lumi - 21.4.2009

Hihii...ei tämä minunkaan ahkeraliisa viime kesä ihan näin iso ollut mutta tälläisenä kuvaisin jos tästä pistokkaita möisin, on muuten ylimääräisiä oksia jos joku tahtoo. Alla alkuperäinen.

By Jadetsu - 21.4.2009

Viihtyykö tuo varjossa
By lumi - 21.4.2009

Hyvin viihtyy
By Jadetsu - 21.4.2009

Entäs minkälainen maa? Meillä on ulkovaraston ja ulkosaunan portaiden välissä noin 2 metrin tila johon pitäisi saada jotain, olen yrittänyt kasvattaa siinä vaikka ja mitä ja mikään siinä ei kasva
By Tette - 21.4.2009

Minäkin sain tänään Kodin Kukat-postimyyntikuvaston - vaikka olen aikaa sitten pyytänyt että mua poistetaan niitten osoiterekisteristä.

By merkurius - 21.4.2009

Minäkin sorruin taas postimyyntikuvastosta liljoja ja vähän perennojakin ostamaan. Saas nähdä sitten, millaisia ovat.
By LiisiA - 21.4.2009

Eikös kaikkia taimia ja siemeniä myydä samanlailla, kuvassa aina joku tosi hieno puska, missä ainakin 5 taimea samassa. No, kun sen tietää ja asennoituu sen mukaisesti, niin postimyynnistä saa mielestäni ihan hyviä taimia.

Sain viime viikolla ensimmäisen tilaukseni KodinKukalta, siinä oli muutama taimi vioittunut, mutta kun asiasta heille kerroin, niin sovittiin hyvityksestä. Tänään laitoin uuden tilauksen, kun sittenkin teki vielä mieli muutama taimi ostaa... Nyt en enää eksy nettikauppoihin, pian voikin sitten aloittaa "normaaleissa" puutarhakaupoissa ravaamisen

By Rosmariini&Timjami - 21.4.2009

Jadeliina, lykkää siihen paikalle kanankakkaa ja sitten noita Liisoja, Ahkeria tai Uudenguinean, Ovat yleensä hyvin kiitollisia varjossakin kukkimaan ja tuo kanankakka auttaa siellä piilossa mullan alla.

By iiris-kukka - 22.4.2009

Tässä tämä valtava taimi.

By Kaisaliisa - 22.4.2009

Hyvät juuret BigGrin
By Jadetsu - 22.4.2009

Herranisä, tuohan on kuin kärpäsen kakka, yhtä pieni
By b3011111 - 22.4.2009

öhmm.. niin mikä se firma olikaan ja mikä tuon.. jätin.. hinta oli? ( kodin kukista on tilaus tulossa, pieniä odotan mutta noin pieniä??) Niin ja mikäs hän muuten ylipäänsä on

By *David - 22.4.2009

Noi luettelot löytyi varastosta, valitan kännykameran kuvanlaatua.

........Kuka tietää mitä kävi aikanaan Kotitarhurit postimyynnille

Oks toi Kodinkukat saman pitäjän firma.

By Kassikäpp - 22.4.2009

Ei ole sama. Joku hämärä muistikuva Kotitarhureistakin on...
By Kassikäpp - 22.4.2009

Kodin kukkien sivuilla on tänä vuonna jostain syystä esitelty taimikoot. Tuo nassikka taitaa olla se 20 mm =DD
By sailasi - 22.4.2009

Jadeliila, herra varjele, minkälaisia kärpäsiä siellä teillä oikein on?!! :-O
By Jadetsu - 22.4.2009

Pieniä =D
By b3011111 - 22.4.2009

Sain kodinkukkani tänään. Olen ihan tyytyväinen. Hyväkuntoisia, napakoita taimia, pieniä toki mutta luvatun kokoisia.Voin kyllä kuvitella että jos ei lue niitä ns. pienellä präntättyjä niin pettyy..

Tilaajalahjakin tuli, pikkuisia petunioita 4kpl.

Eri asia sitten on se, että miksi tilasin taimia kun ikkunalaudat on täynnään omiakin kasvatteja? ( no, en oikein luottanut siihen että siemenet oikeasti itää, kasvaa, elää.........)

Hän on jaloangervo, 5 kpl, 6,90, mutta viiden kappaleen laatikot olivat ilmeisesti loppuneet kun sain 2 kolmen kappaleen rasiaa. Enkä edelleenkään tiedä puutarhan nimeä, kun en ole naapuria nähnyt enkä viitsi mennä tuota vartavasten kysymään.

By Hania - 22.4.2009

Taitaa olla jokin kääpiö-sellainen..

Kuukkeloimalla en mitään suomenkielisiltä sivuilta löytänyt (Astilbe aredsii Astary Pink) tässä osa googlen käännöstä englannista:
The
Astary sarjan lomakkeet kompakti Moundsin houkuttelevia, saniainen
kaltaiset leikkovihreä, joka saavuttaa vain 8-10 tuumaa korkea
erääntyessä.
. Sen korkeus attribuutteihin ja ennustettavissa
kukoistaviksi, että Astary sarja soveltuu tuotantoon kuin keväällä
kukinnan monivuotinen, Konttirahdin kasvi, sekoitettu kontti
komponentti ja jopa sisätiloissa kukoistaviksi talo kasvi.
Maisemassa, kasvit ovat yleisesti kasvanut
varjossa ja metsien puutarha asetukset, jos ne ovat käytössä raja
kasveja tai pienissä ryhmissä ja massan istutuksia.

Luvun alussa kesänä pystyttää sen alaiseen plume kaltaiset kukka
panicles nousta yli leikkovihreä on kapea, pystyasennossa varret.
Kuten useimmat
astilbe lajikkeiden, että Astary sarja voidaan tuottaa keskimäärin,
keskipitkän märkä, hyvin ojitetulla maaperän tiloissa osittain varjossa
koko USDA sitkeys Zones 4-8 ja Ahsa Heat Zones 8-2.

Ettäs tiedätte

By b3011111 - 22.4.2009

Hyvin sanottu, varsinkin tuo kontti komponentti.

Se on just sitä mitä mäkin puskiini haen.
By Kassikäpp - 24.4.2009

Jalkanen oli se Kotipuutarhurit-putiikin omistaja. Paikka oli jossain Itä-Savo/ Karjala tienoilla, kuka muistaa?
By Kassikäpp - 24.4.2009

Lievestuore, nykyisin Kauppapuutarha Jalkanen =)
By jööti - 3.5.2009

Heippa,

Onko joku jo saanut Kauppilan taimikuvastosta tilattuja tuotteita. Itse tilasin muutaman perennan sähköpostitse, mutta mitään ei ole kuulunut, ei tilausvahvistusta (en tiedä laittavatko) ei kasveja. Vaikkia vielähän sitä ehtii...
By fiora - 4.5.2009

Äidille (meillä oli yhteistilaus) oli tullu vaan ilmotus että eivät toimita, suurin osa oli loppuunmyyty.
By törnrosa - 4.5.2009

Minulle tuli se edellinen tilaus täydellisenä. Tästä uudemmasta en ole vielä kuullut mitään puoleen taikka toiseen. Ainakin kuvastossa oli herkullisia kasveja.

By Miikos - 8.5.2009

Viherpeukaloiden paketit saapuivat juuri. Taimet, juurakot ja sipulit hyvässä kunnossa, taimet hyvän kokoisia. Hyvittivät viime vuodesta kuunliljojen hinnan kun sain väärää lajiketta. Tilaus teki 99,40 €, sain silti tilaajalahjan =) Crimson Pixien sipuloisia ja gladioluksen sipuloita (Redwing butterfly) Jippii =D
By Fiorella - 11.5.2009

Itselleni on viherpeukaloiden lähetys uutta perennapenkkiä varten tulossa tällä viikolla: himalajanmarskinliljaa, idänunikkoa, tarhakulleroa, komeahelokkia, loistosalviaa, muurikelloa... Mitäs sanotte, uskaltaako vielä lykätä maahan taimia vai pitääkö odotella?
By kuunis - 11.5.2009

Sain omani perjantaina ja kaivoin niitä maahan samana iltana. Tämä siis Kotkassa. Miulle kaikki tuli juurakoina, joten sitä suuremmalla syyllä istutin hetimiten, maahan on ollut sula jo ties kuinka kauan. Tällaisella ilmalla näillä leveysasteilla en ainakaan itse hallan pelossa silti odottelisi, kun vanhastaan pihassa olleet perennatkin jo pukkaavat kasvua. Ja juurakot pärjää maassa kyllä.

By merkurius - 11.5.2009

Minä en enää ikinä tilaa mitään Viherpeukaloilta. Suuressa osassa liljansipuleita oli samaa sinivihreää blue mould -hometta, joka tappoi minulta tänä talvena yhden penkin tulppaanit. (Olkoonkin, että laitoin ne tulput liian myöhään maahan syksyllä, eikä penkin olosuhteetkaan olleet optimaaliset.) Ne liljansipulit olivat kovin kolhiintuneita. Millä koneella lie nostettu maasta? Kaiken kukkuraksi lähetys tuli äitienpäiväviikonlopuksi. Kuka ehtii äitienpäiväviikonloppuna istuttamaan melkein sata liljansipulia? Sain viimeiset istutettua tänään. Kun ei minulla ole hyvää säilytyspaikkaa, niin home pääsi sipuleissa entisestään lisääntymään ennen kuin sain sipulit maahan. Pahimmat sipuleista heitin pois, osan laitoin ruukkuihin, parhaita maahan. Jos home oli vain jossain sivusipulissa, taitoin sen pois. Saa nähdä onko ensi keväänä yhtään tulppaania elossa..
By Jadetsu - 11.5.2009

Noi voi pylly, sun pitää soittaa sinne ja antaa palautetta ja sanoa että tunkekaa sipulinne sinne minne aurinko ei paista...
By viherpeippo - 11.5.2009

merkurius, sama juttu minulla oli syksyllä tilaamissani orientaaleissa. kehtasivat ehdottaa että jos odotan kevääseen jos nousevat kuitenkin.

By Miikos - 11.5.2009

Aika hyvin ottavat palautetta vastaan ja korvaavat. Mulla on ollut todella usein tota hometta ostosipuleissa, paikasta huolimatta. Osa katoamisista on mennyt omaan piikkiin myöhäisen istutusajankohdan vuoksi. Soita merkurius sinne peukuille ja kysy Smile
By Miikos - 11.5.2009

Tuo home on vissiin aika yleinen sipulikukissa muutenkin. Samalla nimellä myydään sinihomejuustoa =D On tää ihmeellistä.
By Fiorella - 12.5.2009

Oma Viherpeukalot-lähetys sisältää käsittääkseni vain astiataimia, ei juurakoita. Mutta enköhän ryhdy joka tapauksessa istutustöihin, kunhan saan ensin penkin kaivettua valmiiksi. Hiukan jännittää lähetyksen sisältö: luin vasta tilauksenteon jälkeen kriittisiä kommentteja kyseisen firman tuotteista. Itse koin vaan niin käteväksi hoitaa taimitilauksen netistä sen sijaan että olisin lähtenyt taimimyymälään valmiin listan kanssa ja lopputuloksena olisi ollut liuta muita tuomisia kuin mitä menin hakemaan... Viherpeukaloista minulla on entuudestaan vain yksi kokemus ajalta parvekepuutarhurina. Silloin tuotteet (jalohortensia ja keijunmekko) lähtivät mainiosti kasvuun ja vastasivat odotuksiani, saa nähdä miten käy nyt...
By merkurius - 12.5.2009

Olen aiemmin tilannut Viherpeukaloilta perennoja, eikä ole isompia ongelmia ollut. Mutta nyt ketuttaa niin, että aion "äänestää jaloillani".
By nököhammas - 12.5.2009

Onko kukaan tilannut Viherpeukaloiden hedelmäpuita?

Ilmoittavat taimien olevan piiskataimia. Kuinkahan olemattoman kokoisia ovat ja onkohan niissä vielä juuria edes? Hinta vaan houkuttaisi, mutta menevätköhän rahat kankkulan kaivoon?

By Tupu78 - 12.5.2009

juu olen tilannut, ja ihan turha ostos oli, 40cm oli korkeutta, pienet juuret ja tosiaan pelkkä haarautumaton piiska. En kyllä voi suositella.

By Fiorella - 13.5.2009

Oma lähetykseni saapui tänään... Kieltämättä en osannut odottaa näin nopeaa toimitusta, kun touko-kesäkuun vaihteesta oli puhe. Niinpä perennapenkki on vielä vaiheessa ja istutuspuuhiin pääsen loppuviikosta, jos oikein rivakasti jaksan lapiota heilutella. Että tietynlainen epäkohta se, ettei tarkempaa toimitusajankohtaa ole hyvissä ajoin tiedossa, niin osaisi ennakoida. Niin ja juurakoitahan ne olivat, eivät astiataimia. Saa nähdä, kuinka kasvinaluille käy...
By Fiorella - 14.5.2009

Tänään sitten pääsin istuttamaan Viherpeukaloiden lähetyksen. Kieltämättä itseänikin alkoi hiukkasen epäilyttää, että kehkeytyykö melko vaatimattoman oloisista kasvinaluista kunnon perennoja... Muut juurakot kyllä vaikuttivat melko kunnollisilta, mutta tarhakullerot olivat aika hentoisia ja komeahelokit muistuttivat lähinnä sotkuista lankavyyhtiä. Eikä kaikissa pusseissa ollut ihan sitä määrää juurakoita kuin piti: taitaa olla pakattu lähinnä sillä periaatteella, että kunhan suurin piirtein oikeankokoinen annos kuhunkin pussiin. Kirjoitin palautetta sähköpostilla, mutta lopputulos ratkaiskoon: onhan kasveilla kasvuunlähtötakuu kuitenkin. Luulenpa silti, että vastaisuudessa turvaudun taimimyymälöihin... Tulipahan kokeiltua tätäkin!
By b3011111 - 25.5.2009

Minun viherpeukalo-pakettini alkavat olla minulla. Minä olen tällä kertaa ihan tyytyväinen hinta/koko/laatuun.. ainut mikä harmittaa onkin oikeastaan ihan omaa pöljyyttäni; olin tilannut mustasilmäsusannan, ja onhan niitä minulla jo siemenestäkin.. eikä se ollut edes sen pitempi kuin omat kasvatit joskin availee jo kukkaa ilokseni.

Minulle ei ollut juurakoita kuin tilaajalahjana punakellukkapussi.
By merkurius - 26.5.2009

Sain viherpeukaloilta korvauksen pois heittämistäni sipuleista. Sen verran pieni korvaus allergiatuskasta ja huolesta tulppaanien puolesta, että päätökseni olla tilaamatta sieltä enää ikinä mitään pitää varmasti.
By Fiorella - 26.5.2009

Omasta perennapenkistä Viherpeukaloiden taimet nousevat jo lupaavasti. Sain korvaukseksi puuttuvista taimista (lukumäärä pienempi kuin oli tilattu) valita jotain tilalle ja sainkin sinipunavaulan, joka nuukahti heti kättelyssä. Eli puuttuvien kasvien tilalle sain korvaavan kasvin, jonka tilalle pitäisi saada uusi... jne. Ikuinen kiertoketju on valmis! Sad Kehottivat seuraamaan tilannetta pari viikkoa, mutta en ole vielä tähän mennessä kyllä törmännyt sellaiseen ihmeeseen, että kuollut kasvi heräisi henkiin! Mutta odotellaan...
By Römppäinen - 26.5.2009

Noin 6-8 vuotta sitten tutustuin ekan kerran Viherpeukaloihin ja olin äärettömän tyytyväinen niin kasvien laatuun kuin hintaankin. Sitten tuli jokin ryppy tilauksiin ja päätin olla tilaamatta, en enää muista mikä se oli. Aloitin täällä uudella pihalla tilaukset pari vuotta sitten ja kummallakin kerralla olin pettynyt niin taimien kokoon kuin laatuunkin. Samalla hinnalla saa jopa pääkaupunkiseudulta isompia ja parempia taimia, itse joutuu hakemaan mutta toisaalta saa ne myös juuri sinä päivänä kun niitä tarvitsee. Eli vakaasti taas parin vuoden kokemuksella päätin postimyyntitilaukset lopettaa, ainakin Viherpeukaloilta.
By b3011111 - 4.6.2009

Mitenkään johdattelematta; mikä huonekasvi kuvassa?

Ei taida olla se, minkä nimellä sen viherpeukaloilta ostin... jaa, kuva kyljittäin.

By törnrosa - 6.6.2009

Sain eilen Kauppilan tilauksen. Mukana oli pääosin ruusuja ja yksi palsamiköynnös. Ne kuolleet mansikantaimet oli lähetetty hyvityksenä(10Kpl). Olivat vaan ensin ilmoittaneet, että korvaavat rahana ja olin ehtinyt jo ostamaan korvaavat taimet tilalle. Eihän se kovasti haittaa-pitää ostaa uusi laatikko taimille ja sitten minulla on tulossa entistä enemmän mansikoita kieli ulkoa. Flammentanz mainoksessa oli ilmoitettu olevan omajuurinen ja kotimainen. Vaikuttaa omajuuriselta, mutta lapussa lukee: Alkuperämaa Hollanti?!!! Taimet olivat muuten jämäkän oloiset, mutta pari lehtikirvaa löysin tarkastuksessa. Ovat saaneet myrkkyannoksen.

Olen ylipäätään ollut tyytyväinen Kauppilaan, koska myös reklamaatiot on hoidettu hyvin ja asiallisesti. Sensijaan Viherpeukaloiden kanssa meni lopullisesti "välit poikki", kun myivät Daturan Brugmansiana ja vastaukseksi tuli pelkkää huuhaata. Sitä ennen olin saanut heikkolaatuisia ja heikkovoimaisia taimia useaan kertaan enkä jaksanut jatkuvasti valittaa asiasta.

By Emo - 23.6.2009

Paratiisin taimitarhalla olisi just ne köynnökset (Clematis ''Madame le Coultre'' ja kiinanlaikkuköynnös Annikki) joita himoitsen. Onko jollakin kokemuksia ja millaisia tästä kaupasta?

By Miikos - 23.6.2009

Tuolla puutarhalla olen joskus käynyt. Sekava paikka :-P Myymälässä olen myös käynyt Porissa. Memuli taisi juuri siellä saada aika hattuilua osakseen kun kysyi nyppykurjenpolvesta ja siellä väittivät ettei sellaista ole jne... Periaatteesta en tee enää kauppoja tuon firman kanssa.
By Emo - 23.6.2009

Kiitos tiedosta. Taidanpa vielä miettiä hankintapaikkaa...
By nanikka - 23.6.2009

Kiitos myös mun puolestani. Minä tuota Annikkia olen metsästänyt ja siellä sitä näyttäisi olevan. Ajattelin tuossa kesälomalla käydä piipahtamassa "maakuntamatkailun" nimissä Porista sen hakemassa, mutta ehkä mietin vielä...
By Tipilintu - 23.6.2009

Siellä ois alpina plena kärhö.. Ai, oon uneksinu siitä mutta en oo löytäny mistään..
By b3011111 - 23.6.2009

Särkän perennataimistolla on Annikkia, ja minulla on heistä kahden tilauksen verran vaan hyviä kokemuksia.
By Emo - 23.6.2009

Juu Särkkä on hyvä, mutta siellä ei taida olla tuota clematista.
By viherpeukalo - 23.6.2009

Emo, himoitsemasi Madame on muuten aika lyhytikäinen kasvatettava meidän oloissa, ainakin ulkona.

By Emo - 23.6.2009

Voi kökkö. Ja minä kun luin, että se sietää kuivuuttakin Sad
By Illakko - 23.6.2009

Minä kyllä ihan tykkään Paratiisin taimitarhasta. Sieltä olen monet kasvini ostanut ja palvelu on ollut ihan hyvää ja omistajat mukavia.
By jouluruusu - 24.6.2009

Minäkin käyn Paratiisissa ja palvelu on ollut kyllä ihan asiallista ja kohteliasta. Sieltä löytää välillä jotain vähän epätavallisempaakin, mutta kuten jossain aiemmassa viestissäni mainitsin, taimien laatu on vähän vaihtelevaa, etenkin kesän loppua kohden. Osa on hyviä ja reilun kokoisia, osa vähän raaskuja.
By Emo - 24.6.2009

Pitäisköhän kuitenkin tilata särkältä mantsuriankärhö?
By nemesia - 24.6.2009

Hyviä kokemuksia minullakin on Paratiisin Taimitarhasta niin kasvihuoneilla kuin myymälässäkin. Valikoimassakin on monenmoista. Tosin en ole tänä vuonna poikennut.

By nanikka - 24.6.2009

Mulle Särkkä on liian kaukana. Postitse en kotimaisilta tilaa enää mitään. Täytyy päästä paikan päälle.

Nyt menee väärälle palstalle, mutta minkälaisia kokemuksia on Toijalan taimitarhasta?
By asarina - 24.6.2009

Minäkin päätin että näkemättä en osta taimia.Viime keväänä tuli tilattua vähän sieltä sun täältä m.m Särkältä.Kärhö jonka sieltä tilasin oli hyvä mutta muut olivat tosi pieniä,pionit oli ihan ruskeita.No kaikki ovat vielä hengissä jopa paratiisililja kukkii.Sofianlehto on hyvä kärhöpaikka.Ja parhaat taimet mitä olen ostanut on Essin taimiston.
By Miikos - 7.7.2009

Soittelin juuri Viherpeukaloille. Tilaamani neidonkurjenpolvet paljastuivat verikurjenpolviksi hymyä Keijunkukka "Venus" x 3 ei koskaan noussut maasta. Näistä molemmista oli tullut samanlaisia reklamaatioita. Hyvittävät seuraavassa tilauksessa, olisivat maksaneet tilille mutta aion edelleen hankkia jännitystä elämään silmän isku

By jantta - 7.7.2009

En tiijä saisko sannoo, mutta sanonpa kuitenni. Mulle Viherpeukalosta on tullu kolme kertaa vääriä kasveja. Osa siis oikein, osa väärin- tyyliin. Neljättä kertaa en tilaa.

By iiris-kukka - 8.7.2009

Minun piti myös reklamoida Viherpeukaloille kun kaksi keijunkukkaa ja kaksi kuunliljaa eivät nousseet maasta, mutta luin sitten heidän sivuiltaan, että reklamaatiot tulee tehdä 30 päivän kuluessa lähetyksen vastaanottamisesta. En sitten soittanut. Kauanko sulla Miikos oli aikaa välissä?

By Miikos - 8.7.2009

Tilauksen tein 4.4 eli siitä on jo aikaa. Soita vaan sinne ja kerro miten kävi, korvaavat kyllä.
By liljus - 25.7.2009

Paratiisin Taimitarhan tilaukseni tuli tänään. Positiivinen yllätys 19 lajista vain 2 lajia ei ollut. Taimet oli hyväkuntoisia ja lisäksi vielä hyvin pakattu ja kuin kaupanpäällisiksi taimet oli pakattu kunnolliseen muovikoriin, jota voi käyttää taimikasvatuksissa. Matkahuollon toimituskulut 24 taimesta oli 14,80 eur (vrt. esim. kauppilan sipuleiden toimituskulut 13 eur).
By Emo - 5.8.2009

Posti toi korpikankaan perennantaimi- ja kukkasipuliluettelon. Nyt vaaditaan luonteenlujuutta :-/
By Kaisaliisa - 5.8.2009

Ruoka meinas palaa kun sitä kuvastoa selasin...
By jouluruusu - 5.8.2009

Miksi minun Korpikankaani ei vielä ole tullut? Ovatko kaikki muut jo omansa saaneet?
By sokerikaneli - 26.8.2009

Pakko tulla tännekin lisäämään, sen verran huono mieli jäi tästä tilauksesta. Tilasin Tuomiojan tarhalta ja yksi syreenileimu oli unohtunut matkasta kokonaan, se toinen raukka oli todella kituvan näkönen. On varmaan aika kauan asustanut astiassaan oli niin täynnä juuria että varmaan just tukehtumaisillaan. Soitin tietysti heti sinne, että nyt ei tullut kaikki, ihan ystävällisesti, niin ilkesi ensimmäiseksi sanoa että he ei viitsis lähettää sitä puuttuvaa kun tulee postimaksuja. Saakeli sentään! Viimenen kerta kun tilaan tuolta yhtään mitään, toivottavasti nuo kaikki lähtevät kasvamaan.

Toivottavasti jollain on parempia kokemuksia, mutta mä taidan tästä lähtien tilata postimyynnillä pelkästään sipuleita tai siemeniä. MUR.

P.s se 20mm taimi sai aiemmin tässä ketjussa sai aikaan naurun remahduksenBigGrin

By piiskipiis - 12.9.2009

Tosi hyviä taimia yleensä Tuomiojan Tarhalta. Ota ihmeessä yhteyttä uudelleen jos jäi vaivaamaan, hyvittävät varmasti, jos ei lähde kasvamaan. Yleensäkin postimyynnistä saa ihan kelpo taimia, paras tietysti aina noutaa tarhoilta suoraan, ei aina kuitenkaan mahdollista.
By Miikos - 8.2.2010

Oottekos käyneet katsomassa Viherpeukaloiden sivuilla uutuudet? Vaikka oon sieltä saanut muutamiakin kertoja väärää laatua niin hakkaan taas tänäkin vuonna päätä seinään ;-)
By illis - 9.2.2010

Lopeta hakkaaminen, tee tilaus. Minä tilasin jo.
By jutikka - 9.2.2010

Minä maltoin olla tilaamatta
By iiris-kukka - 9.2.2010

Kiukuttaa, kun siellä on aina samaa kasvia 3-5 kappaletta.Jos kaikkea ottais mitä haluais, niin lasku olis monta sataa euroa. Jos sais itse valita kappalemäärän, niin vois ottaa paljon enemmän. Ja se sama 5 kpl on myös niitä todella hyvin leviäviä taviksia.

By Miikos - 9.2.2010

Pitääpä tilata pikimmiten ennenku loppuvat silmän isku

By Jadetsu - 9.2.2010

Sitä sammalleimua mä tahtoisin mut sitä varmaan saa täältäkin jostain? Vai ruukako sitä olla puutarhoilla?
By tupsukki - 9.2.2010

Saat jade valkoista ja vaaleanpunaista sammalleimua multa,paanko het pakettiin vai orotetaanko kesää
By Jadetsu - 9.2.2010

Kiitos tupsukki, ootellaan vaan kesään Smile
By Jadetsu - 9.2.2010

Sit en tarkoittanut tuolla täältä sanalla penttiä vaan rolloa Smile
By illis - 9.2.2010

Jadeliilalle tiedoksi, sammalleimu on kova leviämään, minultakin sitä riittää jakoon.
By Jadetsu - 9.2.2010

Se saa ollakkin, tuossa tienlaidassa on julumetun iso mänty ja sen alle olisi kiva saada jotain, maa on kivinen ja hiekkainen, totta sammalleimu siinä pärjää ?
By suhvi - 9.2.2010

pärjää se jos hiukan parannat sitä mullalla, sammalleimulla on lyhyet juuret, mulla on sitä kivikossa jonka kasvualustaa paransin mullalla ja hiekalla..
By suhvi - 9.2.2010

tai toisin sanoen ei ole kovin syväjuurinen..
By Jadetsu - 9.2.2010

Oukei, juhannusruusu on aika lähellä mäntyä ja se viihtyy hyvin, eikä siinäkän ole multaa nimeksikkään, hiekkaa vaan
By amatöörihortonomi - 5.3.2010

Onko kukaan tilannut Kodin kukat nimisestä putiikista perennojen taimia? Uudessa kuvastossa olisi purppuranväristä pipoa tarjolla.Täytin jo tilauslomakkeen,mutta en ole vielä rohjennut postittaa. Mahtaneekohan maksaa vaivaa tilata,kun taitavat olla aika pikkuisia taimia? Epäilyttää,selviävätkö seuraavasta talvesta suojauksesta huolimatta jos eivät kerkiä kesän aikana tarpeeksi kasvamaan. Olisi kiva kuulla,miten muilla taimet ovat pärjänneet.
By suhvi - 5.3.2010

viime syksynä tuli tilattua vaikka mitä.. hyvä kuntosia olivat, ei valittamista..
By Oulunseudulta - 5.3.2010

Mulla kuoli kaikki Kodin Kukilta tilatut.
By viherpeippo - 5.3.2010

multakin kuoli puolet.
By b3011111 - 5.3.2010

Minä tilasin viime keväänä ahkeraliisaa ja lumihiutaletta, jälkimmäiset oli osaksi kuolleita ja hirveän märkiä tullessaan. Leikkasin huonot pois ja taisi ne elolle kaikki pelastua. Perennoista en tiedä
By oliivipuu - 5.3.2010

Jotain olen myös tilannut, kovin olivat hintavia kokoon ja kuntoon nähden, toiste en tilaa. täältä pentistä saa paljon parempia...
By Jadetsu - 5.3.2010

Kodin kukat on ihan piipistä, laita vaan roskiin koko tilauslista niin säästyt mielipahalta
By Renalty - 5.3.2010

Kuulostaa tutulta, Rasahukassa! Taimet olivat tullessaan märkiä enkä pisaraakaan lisännyt vettä. Ne vaan mätänivät. Laitoin asiasta sähköpostia, ja sieltä kyseltiin mitä olen tehnyt ja miten ne nyt voi. Asiallista keskustelua, jonka päätteeksi sovittiin hinnanalennuksesta. Eli asiakaspalvelu sinänsä oli ok, taimet ei.
By suhvi - 5.3.2010

mä sekotin kodin kukat ja viherpeukalot,en siis kodin kukilta tilannutkaan, enkä tilaa.
By viherpeippo - 5.3.2010

valitettavasti viherpeukuilta olen saanut vielä huonompaa tavaraa ja palvelukin oli töykeää.
By Shakira - 5.3.2010

Minä olen myös pari kertaa tilannut. Pieniä olivat taimet, noin kaksi viidestä selvisi hengissä. Jotain
perennaa tilasin myös, värit oli ihan muuta kun kuvasto oli luvannut. Nyt vippaan kuvastot suoraan
paperikeräykseen.
By Havina - 5.3.2010

Viherpeukaloista ei ole minullakaan kovin hyviä kokemuksia. Kodin Kukat-firmasta tilasin viime vuonna, ja olin ihan kohtuutyytyväinen.
By Raili-45 - 5.3.2010

minäkin just tänään tiirailin viherpeukalon luotteloa,no taidankin jättää tälläkertaa väliin koko jutun,onhan noita muitakin vaikka kuinka paljon mistä voi tilata
By Shakira - 5.3.2010

Edellinen viestini koski siis Kodin kukkia. Viherpeukuilta on tullut ihan ok kokoisia perennan taimia, tosin
hostat olivat ihan muuta mitä pussin kyljessä luki (ja mitä olin tilannut).
By malvankukka - 5.3.2010

Sillä rahalla millä KKsta saa tusinan liki hengettömiä suurennuslasilla katsottavia ruipeloita ja suoranaista jätettä, saa jostain kesäkukkataimistolta isot valmiit kukkivat amppelit joista on iloa jo heti ostohetkestä alkaen, eikä vasta syyskylmien alla.
By amatöörihortonomi - 7.3.2010

Hienosti tiivistetty malvankukka! Kk:n tilauslomake lensi lehtikoriin. Se on vaan tämä kevät sellaista aikaa,että olen kovin otollinen kohde noille katalogeille... Mutta nyt siis kasvatan siemenestä ne kesäkukat,jotka aina ennenkin ja perennat ja suuritöisemmät kesäkukat ostan valmiina taimistoilta.
By ElluK - 10.3.2010

Viherpeukalolta saa jotain juurakoita olmaiseksi, jos osallistuu siihen kilpailuun. En ole tuolta ikinä tilannut, mut ajattelin käyttää tämän tarjouksen hyväkseni.
By Kreeta-Eulaalia - 11.3.2010

Minä olen aina saanut viherpeukaloilta ihan kunnon perennoita, hintaa vastaavia, pieniä perennoja pienellä hinnalla, mutta kasvuun ovat lähteneet yhtä hyvin kuin muualta tuodutkin. Eri asia sitten ovatko meillä kauempaa viihtyneet, mutta se ei kyllä ole ollut ostopaikan vika. Yhden huonekasvin erehdyin joskus tilaamaan, se oli joku valmiiksi leikattu tapaus, ei yhtään kunnon lehteä valmiina, en muista oliko joku malva vai joku muu. Kuoli, kun enhän minä sellaisen kanssa pärjännyt, enkä tilatessa tajunnut, että sellaisena myydään. Joku toinen olisi voinut olla tyytyväinen.
By Nipu - 11.3.2010

Mä olen monena vuonna tilannut isot tilaukset viherpeukaloilta ja hyvät on ollu. Yhden kerran tilasin jonkun kasvin joka tuli jäniksen papanan näköisenä (tiesin siitä tilatessani). Niitä en saanu koskaan kasvamaan vaikka tein ohjeiden mukaisesti. Sain heiltä kasvin tilalle koska heillä on kasvuunlähtötakuu. Olen myös saanut kiitokseksi mukavia yllätys kasveja kun olen tilannut niin paljon : ) Suosittelen ehdottomasti!!!
By ramses - 11.3.2010

Minä tilasin yhtenä vuonna muutamaa perennaa Viherpeukaloilta. Myivät näitä kasveja ihan astiataimina. No eivätpä muuten olleet astiatainta nähneetkään (astiataimen täytyy olla kasvanut ruukussaan ainakin läpi yhden kasvukauden) - näissä onnettomissa oli mikroskooppisen pienet juuret ja ne oli tökätty höttöiseen turpeeseen ennen lähetystä koska eivät olleet lainkan juurtuneet. Lisäksi kasvit tulivat aivan katkenneina ja kuivuneina perille.

En todellakaan voi suositella! Ja muistakaa aina tehdä reklamaatio näistä jutuista, muuten ei hommat muutu miksikään tuossakaan firmassa!

Muutamana vuonna myös Kauppilan taimet olivat aivan onnettomia - hyötykasveja/kesäkukkia en tilaa Kauppilalta koskaan koska tavara on ollut ainakin ystävieni tilatessa minimaalisen pientä ja määränpäähän saapuessaan hyvin kärsinyttä, jopa kuollutta. Perennat ja juurakot/mukulat/sipulit ovat olleet pääsääntöisesti hyviä. Muutaman kerran sain kyllä huonojakin, mutta reklattuani kyllä heti korvasivat.
By Inki - 11.3.2010

Viherpeukaloilla on kyllä edulliset hinnat - samalla rahalla saa muualta vähemmän ruukkuja, mutta saako enemmän kasveja, tiedä häntä sitten. Ehkä ovat jo parantaneet tapojaan, kaikki viime keväänä tilatut lähtivät kasvuun... Mutta olivat kyllä valtaosa ruukkuun tökättyjä, eivät siinä kasvaneita - jos sellainen kasvukauden vaatimus astiataimelle kuuluu eivät saisi niitä astiataimina myydä.
By apilankukka - 11.3.2010

Minä olen tilannut sieltä pari vuotta sitten kasan perennoita,ruusuja ja pioneita enkä keksi moitittavaa taimet oli hyvässä kunnossa ja olivat vielä viime kesänä hengissä ja tuuhettuneet nyt keväällä täytynee jakaa niitä.
By Chantal - 11.3.2010

Minäkin olen ollut Viherpeukaloihin ihan tyytyväinen, ovat heti korvanneet jos on jotain kupsahtanut. Ja enemmän kyllä ajattelen tämän omaa syytäni olleen kun opettelen vasta tätä puutarhanhoitoa ja kasvien mieltymyksiä. Ainoa mikä harmittaa on se, että pakettien koot ovat niin isoja, aina pitäisi tilata jotain 6kpl samaa kasvia mikä on minikokoiselle pihalle monesti ihan liikaa.
By ramses - 11.3.2010

Inki: Peukut tosiaan markkinoivat suurinta osaa perennoistaan astiataimina, vaikkeivät sitä todellakaan ole. Astiataimen tulee siis olla läpijuurtunut ja väh. yhden kasvukauden ruukussaan kasvanut.
By malvankukka - 12.3.2010

Siitä astiataimen määritelmästä tuntu tinkivän yksi jos toinen firma. On tullut sellaisena esim. ruukkuun mullan pinnalle laitettu juuriverso, oksapistokas, aiemmin avojuurisena kaupattu taimi joka on kevään edetessä vain tällätty ruukkuun, pionin- ja ruusunjuurakoita joilla ei hiusjuurenhäivää, mullat karisee kun istuttamaan rupeaa....kaikenlaista. Pikkuhiljaa yks toisensa jälkeen karsiutuu paikat, joista kehtaa tilata, kun tulee mitta täyteen. Varsinaiset perennataimistot, jotka todella itse kasvattavat myymänsä tuotteet, ovat luotettavampia kuin nämä välikäsi-firmat.
By ElluK - 12.3.2010

Mulla siis ei ole vielä kokemusta näistä jotka myyvät perennoja postimyynnissä. Mutta luottavaisin mielin ollaan. Kaikki aikaisemmat olen joko ostanut suoraan taimistolta, tai sitten ihan juurakkoja kaupasta. Kyllähän aina voi tulla niitä susiostoksia, mutta toimiihan reklamaatio.
By Heksu - 14.3.2010

Kappas, ukko oli piilottanut Viherpeukaloiden lehtisen vaan löysinpäs ihan vahingossa. Miten nää monet kuvat näyttää jotenkin värjätyiltä, kyseessä kuitenkin ehkä kuvaus + painotekniset jutskeliinit...
By malvankukka - 15.3.2010

Värejähän saadaan kuvankäsittelyllä muokattua rikkaammiksi. Moni kasvi ei luonnossa ole niin hehkuva, kuin kuvastoissa, joskus ovat paljonkin hailakampia. Viherpiha-lehdessäkin on joskus niin räikeävärisiä kuvia, että takahampaita vihloo.
By anita - 16.3.2010

Viherpeukaloiden kuvastoa olen tässä kuolannut, vaikka olenkin kiinnittänyt samaan asiaan huomiota kuin Heksu. Se idänkurjenpolvi Plenum, idänunikko Manhattan, pari liljaa ja pionia suorastaan huutaa mulle kuvista, että ne haluaisi muuttaa meille asumaan. Onneksi niitä on meidän pikkupihaan niin monta per lajike, että olen vielä yrittänyt sulkea korvani ja selittää, että Türiltä löytyy varmasti kaikkia ihania herkkuja ihan livenä.
By viherpeukalo - 16.3.2010

Anita, jos sinne Turille oot menossa, niin unoha koko viherpeukut ja rahaakin säästyy , tai saat ainakin samalla rahalla enemmän kaikkia ihanuuksia.
By kibu... - 16.3.2010

joo, unohtakaa Viherpeukalo, monet kasveista ovat samaa Puolan? tuotantoa Türilläkin Wink
By anita - 16.3.2010

Kiitos teille. Sanon noille kuville nyt sitten tiukasti ei!
By Viippu - 17.3.2010

Mites Kauppilan taimet, onko joku jo saanut lähetystä sieltä? Oliko taimet ok?
By tupsukki - 17.3.2010

Olen tilannut Kauppilasta ja kaikki ok.Yksi glariorus ei alkanut kasvamaan,niin het laittoivat uuden tilalle.Olivat ystävällistä porukkaa ja kovasti huolestuivat ettei alkanut mukula kasvamaan.Suosittelen
By viherpeukalo - 17.3.2010

Tilausta ei vielä ole kuulunut, mutta eikös ne sieltä Kauppilasta ala toimitella niitä vasta ensi viikolla.
By amatöörihortonomi - 17.3.2010

Ei voi mitään. Tilaus viherpeukaloille lähti.Kovasti yritin vastustella,mutta kaupanpäällisperennat "pakottivat" tekemään tilauksen. Hurmesilkkiheinää koitin metsästää jo viime syksynä,ja nyt se käveli kuvastossa vastaan. Kerran olen sieltä aiemmin tilannut ja silloin olin tyytyväinen.Katsotaan,miten tällä kertaa.
By viherpeukalo - 22.3.2010

Kauppilan tilaukseni tuli tänään, olin ihan onnessani. Hyvin oli pakattu kaikki ja eläviä ja virkeitä taimia sain istutella pikkusen isompiin purkkeihin. Tilasin fuchsioita, pelakuita, maljaköynnöstä ja lantanaa. Lisänä sain valkoisen leinikin juurakoita. Kaikki on nyt istutettu ja hoivaaminen alkoi.
Täytyy kyllä sanoa, että ne pikkutaimet olivat paljon elinvoimaisemman oloisia kuin monesti täällä puutarhamyymälöissä myydyt vastaavat taimet. Osaisin nyt vaan niitä hoidella.
By hyrinä - 27.5.2010

Mullekin tuli Kauppilasta kimppasatsi viime viikolla. Kaikki kesäkukat oli tietysti jo loppu mutta tulihan sieltä sentään muutakin, katsotaan nyt miten lähtevät kasvuun.
Samoin Viherpeukaloilta tuli tänään iso lähetys perennaa & puuvartista, ainkin päällisin puolin kasvit näyttivät oikein hyviltä. Pieni yllätys tosin oli kun muutama sortti tulikin juurakoina eikä valmiina taimina. Mutta eiköhän ne kuitenkin kasvuun lähde, sais vaan äkkiä tuikattua maahan...
By hyrinä - 28.5.2010

Ja eikös tänä aamuna het ole sähköpostissa Viherpeukaloitten uutiskirje:
nyt alkaa suuri varastontyhjennys, paljon kasveja puoleen hintaan! ....Voi vintti että harrrrmittaa!!
Menkää nymmuut ees tilaamaan, minen nyt periaatteesta viitti. Murr.
By AlmaBrug - 28.5.2010

ei viherpeukalon kotisivuilla näy mitään alennusta
By intopii - 28.5.2010

Hyrinä, sama vika täällä. Just hain aamulla paketin, ja sitten avasin sähköisenkin postini. Hinnat eivät silti noissa "poistettavissa" ole aiempia tarjoushintoja kummemmat, joten eivät vielä ole oikeasti laittaneet poistomyyntiin.
By NooraNokkonen - 28.5.2010

Eikö nämä siis ole oikeasti halvempia? Mulla himottaisi vähän jotain tilata...

Niinkuin just noita päivänliljoja olis pakko saada! Olisko kukaan suomussalmelta kimppaan alkamassa? Voitais jakaa noita kun aina 5 on pakkauksessaan.
By b3011111 - 28.5.2010

almabrug, siihen pääsee ehkä vain suoralla sähköpostin linkillä... kokeile https://www.viherpeukalot.fi/index.asp?s=5&page=1
By AlmaBrug - 28.5.2010

Sillä löytyi ja näköjään löytyy kun klikkaa tarjous kirjoituksen kohdalta. Myykö ne suurimmaksi osaksi juurakoita vai onko ihan taimiakin. Katselin noita pioneja mutta kun on juurakko.
By hyrinä - 28.5.2010

Mie olen kyllä joskus tilannut pionejakin tuolta, tulivat juurakoina mutta lähtivät kyllä ihan hyvin kasvuun.
Lähettivät ensin väärää sorttia ja kun reklamoin, tuli kiltisti oikea laatu ja vääränkin sain pitää. Niin että olin kyllä lopulta ihan tyytyväinen.
Nyt tilaamistani perennoista osa oli juurakoita, osa taimia. (yllättäen halvimmat olivat juurakoita, tietty) Ja pari sorttia näistä eilen tulleistakin oli jo alennettu, ainakin pari kymppiä meni ns. kankkulan kaivoon...no, ei valiteta enempää.
Lyön juurakot nyt alkajaisiksi ruukkuun kasvamaan, katotaan kuin käy.
By NooraNokkonen - 28.5.2010

Juu, tarjouksissa on silti sama hinta kuin lehdessä, esim matalien liljojen mix on lehdessäkin 3lajiketta 10kpl/lajike 26.90 (norm.29.70) Netissä vaikka painaisi kuinka tarjousta, hinta on sama.

Mutta sittn vaikka peittoruusu fairy on lehdessä 16.90/3kpl ja netissä nyt 3kpl/9.90.

Että aika sekaisin on tarjoukset ja normit... tarkkana saa olla....
By Fiorella - 28.5.2010

Minäkin sain kyseisen tarjouskirjeen s-postiini. Katselin tarjontaa töissä puolilta päivin ja ajattelin tehdä tilauksen töiden jälkeen kotona, sen verran reiluilta alennukset vaikuttivat. Neljän aikaan iltapäivällä jouduinkin sitten toteamaan, että kaikki himoitsemani ihanuudet olivat menneet!  Joko tarjouserä oli todella pieni tai sitten ihmiset ovat olleet rivakasti liikkeellä! Eli te, jotka peukoiloiden sivuja katsoitte vasta tänään iltapäivällä, näitte vain pienen otoksen tarjolla olleista tuotteista... Jäipähän tilaus tekemättä tälläkin kertaa, ehkä parempi marssia harkitusti taimikauppaan.
By Pikkupallero - 1.7.2010

Olisiko joku teistä joskus täältä Hayloft-Plantsilta tilannut perennaa? Bongasin vaan tämän kurjenpolvitarjouksen Gardener´s Worldista ja nyt en saa näitä mielestäni... ja voisihan noita tuplastikin tilata jos jotakuta toistakin kiinnostaisi... (?)
http://www.hayloft-plants.co.uk/searchresultsV2.aspx?searchtext=GW0610
By Ahdekaunokki - 1.7.2010

Pikkupallero - minä voisin lähteä kimppaan...
By merlin - 1.7.2010

Mää kanss''! En ole tuolta tilannut, muut kokemukset erittäin positiivisia, paitsi yksi kärhöpaikka...
By Pikkupallero - 1.7.2010

Jos joku lähiseudulta haluaa mukaan (t.s. en nyt tällä kertaa ala postitse lähettelee) niin laittakaa tämän päivän aikana tilausta minulle... Huomasin että tuo tarjous on kesäkuun lehdestä (ja nyt on jo eka päivä heinäkuuta) joten pikaista tilausta varmaan pitää tehdä jotta saa vielä tuota tarjousta... Valitan kiirettä, mutta tämä ei nyt ollut ihan suunniteltua Smile tuli vasta eilen illalla käytyä tuolla nettisivuilla itsekin. Jos tästä tule positiivinen kokemus niin ehkä uudestaankin paremmalla ajalla sitten Wink
By Viippu - 1.7.2010

Merlin, minkä kärhöpaikan kanssa sulla on ollut ongelmia?
By Piko - 1.7.2010

Mistä te olette tilanneet kärhöjä? Olisko ketään kiinnostunutta liikkeellä?
By merlin - 1.7.2010

Viippu, Sheila Chapmanin, linkki tässä - ei mitään varsinaista mokaa ja palvelu oli sangen ystävällistä, mutta olosuhteet hankasivat ankarasti vastaan. Eivät toimita ulkomaille ja suostuivat toimittamaan Lontooseen hotelliin. Paketti ei ehtinyt ajoissa, se oli saapuessaan märkä ja osittain hajonnut. Hotellin respa ei jaksanut pakata sitä uudelleen ja lähettää Suomeen, vaikka kuinka yritin lahjoa.  
Westphal on ihan ok, tosin välillä säikähdin, että ovat vartettuja kärhöjä, mutta niinpä ne taitaa olla aika lailla muuallakin. Harmi, että mull'' ei nyt just'' vaan mahdu yhtään enempää, sanon ja otan viidakkoveitsen esiin mennäkseni kastelemaan, virn*
By Viippu - 1.7.2010

Kiitti linkistä Merlin, (mutta pysyn siis westphalin kannattajana.)
By ElluK - 16.8.2010

Millaisia taimia tommolan tilalla on? Kotisivuilta ainakin saan houkuttelevan kuvan. Tekisi tilata sieltä muutama taimi, sillä tila sijaitsee niin kaukana, ettei ole järkeä mennä paikan päälle.
By Kurppa. - 16.8.2010

Hyviä.
By ElluK - 16.8.2010

Tilaus täytyy sitten tehdäkin pikimmiten Smile
By Kurppa. - 16.8.2010

Näin loppukesästä ei varmaan kaikkea ole enää tarjolla.
By ElluK - 19.8.2010

Tein heti tilauksen, kun Kurppa muistutti, ettei tähän aikaan ole välttämättä kaikkea saatavilla. Mutta hyvin meni, 16 perennasta vielä 11 oli saatavillaSmile
By merkurius - 10.3.2011

Nyt tyli kyllä sorruttua epänuukailuun. Sattu oleen postimyyntifirmalla tarjouksia juuri niistä kasveista, joita olen muutenkin ajatellut hankkia.
By NooraNokkonen - 23.5.2011

Viherpeukalot tarjous: "Suomileijona"-akileija
5 juurakkoa kaupan päälle
jokaiselle tilaajalle jääkiekon
MM-kullan kunniaksi!

Siellä olisi pioneja Kiinanpioni ''shirley temple'' 3 juurakkoa 9.90 tai Pioni ''Buckeye Belle'' 9.90/1kpl, Kiinnostaisi kovasti oletteko tilanneet pioneja tuolta ja millaisia ovat olleet?
By vaavu - 17.6.2011

Postimyyntiperennat + kesätarjousperennat = ei enää ikinä!

Tilasin Viherpeukaloilta sixpackin jalopähkömöä, kun alennuksessa oli. Paketissa tulleet taimet olivat ihan vitsi. Valtaosa oli yhden tai kahden minilehden muodostamia taimia, ja purkissa juuri etsi toistaan. Harmittaa, sillä Muhevaiselta olisin saanut samaan hintaan (tarjoushinta + pk) neljä säädyllisenkokoista taimea.

Pitää varmaan uskoa, että mieluummin ostaa paikalliselta taimimyymälältä, niin varmasti tietää mitä saa.
By kastehelminen - 17.6.2011

Toivottavasti joku muu on saanut sieltä ihan oikeita taimia. Hintaansa nöhden ne ihan hirveän pieniä ja juuripaakku ihan olematon. Vaikka kuinka liottelin omiani, valitsin kimppajutun parhaat muille ja pidin itse ne vähän epäkurantimmat, esimerkiksi sinikukkaiset verenpisarat joita oli 4 kuoli yhtä lukuunottamatta ja se on hyytynyt samankokoiseksi kuin tullessaan. Sen vieressä on muita jotka on ihan samalla hoidolla ja ne on liki puolimetrisiä. samoin kävi kaikille muille taimille jotka sieltä tilasin ja jäi tänne.

Tästä lähtien ostan vain sellaisia jotka näen ennen ostopäätöstä.
By Yxvaan - 17.6.2011

Mitäpä jos otamme sellaisen porukkakanteen jatkossa postimyyntien osalta? Tuemme toisiamme reklamaatioissa ja se pitää aina tehdä: muistakaa! Nimittäin minä tilasin Kodin Kukista ja toista en muista.

Molemmista tuli kuivuneita rääpäleitä ja Kodin Kukan kasvit olivat aivan surkeita. Valitin ja sain pienen hyvityksen ja jälkimmäisestä tuli postissa pari taimea ilman ilmoitusta tms.

Nimittäin hyvä systeemi menee pilalle, jos vain hyväksymme ja itse kärsimme tappiot. Aletaan pitää täällä listaa postimyyntipuutarhoista ja pisteytetään tulleet tuotteet, sielä jokainen voi tarkistaa, kehen luottaa ja siitä voisi olla apua, jos kuulevat meidän sellaista pitävän. Saako kannatusta ja voiko näin toimia? Jo tilatessa voisi sitten mainita, että annan taimista palautteen Puutarha.net -sivustolle??!
By vaavu - 17.6.2011

Keväällä kun tilasin Viherpeukaloilta, tuotteet olivat ihan OK. Astiataimet olivat pieniä, mutta hintaansa nähden OK, ja lähtivät hyvin kasvuun. Juurakoita sen sijaan oli liian vähän useampaakin laatua. Tein valituksen puuttuvista, ja sainkin uusia juurakoita tilalle.

Mutta tämä kesätilaus oli kyllä totaalinen floppi. Mitäköhän se Viherpeukaloiden 45vrk kasvuunlähtötakuu tarkoittaa? Jos jalopähkämö on kahden sentin kokoinen nysä alkuun, mihin sen on tarkoitus kasvaa 45 vuorokauden sisällä?
By koiruus - 10.8.2011

Viime vuonna ostin Kodin Kukilta kannan Pink Sunburst jonka piti olla siis vaaleanpunakukkainen. Vaikka miten yrittäisin niin en kyllä tästä pinkkä saa tekemälläkään
väärä kanna
By Aviron - 10.8.2011

Uhkaa vaikkapa kompostilla tai kerro sille mörköjuttuja, jos vaikka kalpenisi kauhusta
By Tourangelle - 10.8.2011

Minä olen päättänyt ,etten enää tilaa mitään.

Onneksi on aika hyvät myymälät lähimaastossa.

Kun näkee mitä ostaa ,tietää mitä saa niin loppu on itsestä kiinni.
By Ketkukettu - 10.8.2011

Tilasin Pukin puutarhalta vernepisaroita ja yllätyin "pistokkaiden" koosta ylikaiken! Otin niitä ronskisti tyyliin: kaksi joka amppeliin/ruukkuun ja yksikin riitti minun tarpeisiin/ruukku...

Viherpeukaloilta olen aikaisempina vuosina saanut ihan tolkusiti sellaisia mitä piti, mutta tänä vuonna kuunliljaoista 2/5 juurakosta olis sitä mitä tilasin,loput muuta...Päivänliljat oli juuri sitä mitä pitikin, kuten myös akileija black barlow. Amppelitomaatteihinkin on tullut pureskeltavaa...

Kauppilan viinikärhö oli jees ja lähti komeasti kasvuun. Magnolia sitä vastoin kuolla kupsahti lähes välittömästi ja oli sellainen yhden oksan riuku. Haen ensi keväänä uuden jostain myymälästä: täälläkin oli Agrissa edullisempia ja komeampia taimia keväällä kuin tuo tilattu, mitä odotin kuin kuuta nousevaa. ALppiruusu oli vähän säälittävä, mutta on kyllä kesän mittaan lähetnyt hyvin kasvuun.

Reklamoida en jaksanut mistään. Olkoon...

By merkurius - 15.2.2012

Hyllyssäni on kasa eri postimyyntifirmojen kuvastoja. Niitä on hauska selailla. Olen kuitenkin päättänyt että tänä keväänä en tilaa mitään postimyynnistä. Ostan perennantaimet paikallisesta puutarhamyymälästä. Onhan ne puutarhamyymälöiden taimet kalliita, mutta ne saa silloin kun haluaa, siis silloin kun on aikaa istutella ja sää on kasvuunlähdölle suotuisa. Postimyyntikuvastojen perennat tulevat aina väärään aikaan. Jonkin juhlatohinan, remontin tai työkiireiden keskelle, ja usein vielä pahimpiin helteisiin. Minun kokemukseni mukaan postimyyntiperennat tulevat kasvuun lähtenyttä tainta kohti ainakin tuplasti kalliimmiksi kuin puutarhamyymälästä ostetut. Nyt aion ottaa opikseni.
By kiara - 17.3.2012

Mulla olisi hirveä hinku ssada Green Jewel -kaunopuhahattua ja Viherpeukuilta edullisimmin näyttäs löytyvän. Paratiisintaimitarha myy 8€/taimi ja siihen isot postarit päälle, aika kallista. Kuopion taimivalikoimista en ainakaan viime kesänä tuota löytänyt.

Viime kesänä ostin peukkujen alemyynnistä kesäkuun lopulla pioninjuurakon ja Magnus-punahattua. Magnus ehti kukkia ihan hyvin ja pioni ehti kasvattaa pari kolme versoa -tai mitä nyt ovatkaan- mullan päälle joista yksi kuoli. Liljat lähtivät kasvuun ja kukkivat kaikki ja paras niistä oli matalakasvuinen Maru, joka oli kaupanpäällinen.

Pientä hinkua tilata nyt noita Green Jeweleita..
By Miikos - 17.3.2012

Mä tein sinne jo tilauksen hetki sitten Muutaman kerran on tullut väärää kuunliljaa, ovat hyvittäneet. Osa taimista on joskus aika onnettoman näköisiä, ihan niinkuin olisivat joutuneet olemaan pimeässä useamman päivän.

Kauppilasta on tulossa vasta eka tilaus, aiempaa kokemusta sieltä ei oo.

Särkältä tuli viime vuonna hienot taimet
By Rapunzel - 17.3.2012

Meinasin jo hihkaista kiaralle, että mulla on Green Jewelia, mutta muistin väärin. Ostin Kauppilan alesta syksyllä monta sorttia punahattuja ja jännään nyt miten niiden talvi on sujunut.
By viherpeukalo - 17.3.2012

Kauppilan tilaus tuli.Postimyynnissä olivat puuliljat paljon pienempiä mitä olivat heidän mmymälässään viikko sitten. Kauppilassa on nettimyynnissäkin kasvuunlähtötakuu. Muistakaa, että jos taimet/kasvit kuolee, niin ilmoitelkaa Kauppilaan, korvaavat rahat takaisin.
Särkälle tein myös jo tilauksen.
By ipanema - 17.3.2012

Ostin Kauppilasta n.6v. sitten heinäkuussa jonkun (en enää muista mikä se oli) kestäväksi väitetyn pensasruusun, joka kuitenkin heitti henkensä jo samana syksynä. Kun valitin siitä, niin käskivät kaivaa ruusun ylös ja lähettämään sen heille- omalla kustannuksella tietty- että voivat laittaa uuden tulemaan tilalle. Siihen se sitten lopahti se valitus.

Kaipa se oli niiden tarkoituskin, kun käskivät lähettämään rangan takaisin. Kuka lähettää, viitseliäs on.
By Kurppa. - 17.3.2012

Mie olen käsittänyt että kasvattajat korvaavat myyjille vaan palautetut kasvit.
By viherpeukalo - 17.3.2012

Mulla eivät ole vaatineet palauttamaan mitään vaan sähköpostiin on vastattu , että laita tilinumerosi, niin he maksavat taimen hinnan. Tämä siis Kauppilassa olisko nyt kolmisen vuotta sitten ja kevätkuvaston taimesta oli kyse.
By jööti - 18.3.2012

Mulla on Kauppilasta aina tullut hyvät taimet, eikä kasvuunlähtöongelmia ole ollut. Kevätkuvaston tilauksia odottelen ja kesäkuvastoa ilmestyväksi. Kaupilassa, kun on aina kaikkea kivaa ja ihanaa. Sieltä tilasin pari vuotta sitten tuota Green Jewelia ja nyt tekisi mieli sitä lisää tilata.
By jööti - 22.3.2012

Kauppilasta tuli Daalian juurakot, erilaisia liljoja, suklaakosmosta ja ananasmansikkaa ja vadelma-mansikkaa. Huomenna pitäisi tehdä tilaus taimikuvastosta. hyvän kokoisia olivat mansikan taimet, kosmokset melko pieniä, mutta ei niiden vielä isoja tarvitse ollakaan.
By sunshine75 - 20.8.2012

Kauppilan taimiin ja asikaspalveluun olen ollut tyytyväinen. Millaisia kokemuksia on Kodin kukkien taimista? Voi olla taidoista kiinni, mutta itse olen niiden kanssa hieman huonosti onnistunut.
By viherpeukalo - 20.8.2012

Kerran tilasin ja sain  5 kpl jotakin, joista yksi jäi henkiin. 
By Jonsok - 23.8.2012

Millaisia kokemuksia teillä on www.pioni.fi:stä? Valikoima on vaikuttava, mutta kasveista annettavat tiedot ovat aika vähäisiä: osasta kerrotaan kukkimisaika (myöhäinen aikainen tms.) osasta ei, yhdestä mainitaan että alkuperämaa Puola, muista ei mainita alkuperämaata yms. Ilmeisesti taimia, koska ruukun koko mainitaan kunkin kohdalla.

Entä http://www.peonynursery.com/? Minimitilausmäärä on aika suuri mutta valikoima hieno ja hinnat edulliset. Juurakot lienevät kärsivällisemmän ihmisen homma.

Kymmenneliöinen uusi penkki odottelee täytettä vielä tänä syksynä...

Kiitos etukäteen mahdollisista kokemuksista!
By sunshine75 - 27.8.2012

Pionien kodista olen ostanut viime vuonna itoh-hybridin ja hyvin on kasvanut. Kukkinut ei tosin ole vielä, mutta ehkä ensi vuonna. Tänä vuonna minulle tuli myös sieltä matkahuollon kautta taimia ja hyvän näköisiä olivat.
By Raisu - 3.9.2012

Ostin Kodin kukista tänä vuonna mm. kolmivärisiä miljoonakelloja, kurkun, mesimarjan ja hillan taimia. Aikaisemmin ole ostanut aina valmiita kukkia ja nyt ajattelin testata postimyyntiversioita, koska mökillä on paljon kukkalaatikoita ja valmiit taimet tulevat melko arvokkaiksi.
Lähes kaikki taimet olivat saapuessaan terhakoita paria lukuunottamatta. Niistä reklamoin ja olisin saanut hyvityksenkin, mutta nekin lähtivät kasvuun, vaikka vähän myöhemmin.
Ovathan ne taimet onnettoman pienen näköisiä "räpelöitä" tullessaan, mutta komeita kasveja on kaikista kehittynyt (paitsi hilloista). Etenkin miljoonakellot ovat todella upeita, kuva ei tee niille täyttä oikeutta. Varmasti tilaan samoja uudelleen ensi vuonna. Vaikka ne eivät ehtineet kukinnan kanssa keväällä ihan samaan junaan kaupasta "valmiina" myytävien kanssa, niin kun ilmat lämpenivät, ne oikein ryöpsähtivät kukkimaan. Komea kukinta sen kun jatkuu ja paranee. Harmi, että mökkikausi alkaa olla ohi...
By Jonsok - 7.9.2012

Komeita miljoonakelloja!

By Tosikko - 26.4.2013

Tilasin eurobulbilta erinäisten perennojen juurakoita (geranium, astrantia) ja mukuloita (anemone). Nuo perennojen juurakot ovat vähän kalpeaa itua jo kasvattaneet. Mitä nyt olisi viisainta tehdä? Säilyttää viileässä ja pimeässä, vai istuttaa ruukkuihin vai peräti istuttaa maahan? (Maa on kyl kauheen märkä ja kylmä, se epäilyttäisi tässä vaiheessa eniten.)

Jos säilytän viileässä, niin kuinka kauan säilyvät huoletta? Kaksi viikkoa? Jos vaikka toukokuun puolivälissä voisi laittaa suoraan maahan. Juurakot ovat hyvänkokoisia, uskon että pärjäisivät suoraan maahan istutettuina ilman vauvaloita ja muita ekstrahoivavälivaiheita. Mutta onko luulo tiedon väärti...

Anemone blandat voisi varmaan jo istuttaa?
By Hania - 26.4.2013

Istuttaisin ruukkuihin tai maahan, tai siis johonkin taimipurkkeihin.

Mutta jes, mun viimesyksynä istuttamat postimyynti-hopeasyysvuokot on elossa, ainakin osa, kaikkia en vielä paikantanut. Oli kyllä syytäkin selvitä, komeita taimia olivat. Hinta tilatessa hiukan hirvitti mutta näköjään ihan suotta
By Flip - 28.5.2013

Mä tilasin tänä vuonna Viherpeukalolta palloesikkoja ja lehtoakileijamixin (5 sinistä ja 5 valkoista). Lehtoakileijat olivat pieniä juurakoita noin sentin kasvulla, mutta heti maahan päästyään ne lähtivät kasvuun eiväkä hermostuneet edes siitä että siirtelin niitä pariinkin kertaan istutuksen jälkeen.

Palloesikot olivat myös rehevässä kasvussa, tosin nuppuja ei näy ainakaan vielä, eli voi olla etteivät ymmärrä kukkia vielä tänä vuonna. Mutta mulla on siis positiivinen kokemus postimyyntiperennoista! Tosin en tiedä tuleeko jatkossa tilattua postimyynnistä koska mulle taimimyymälässä kiertely ja hypistely on osa viehätystä
By Myskimalva - 28.5.2013

Mulla taas ei viherpeukaloilta tilatut Razzmatazzit lähteneetkään kasvuun. Pitäis laittaa palautetta. =/
By höyrähtänyt - 11.6.2013

Nyt on pakko kehua Särkän perennataimistoa. Mulla on ollut tilaus siellä sisällä, juuri tuli puhelu, että tilaus lähtee tänään.

No ei tässä vielä kaikki, olin pyytänyt, että mieluummin postilla kuin matkahuollolla. Kun lähin matkahuolto on kuitenkin vähän syrjässä meiltä. Särkältä soitti ystävällinen nainen, joka sanoi, että meidän lähikauppaan on tullut matkahuollon jakelupiste, että ois edullisempaakin, jos laitettais sinne. Että miten tehdään, laitetaanko postilla vai saako laittaa tohon filiaaliin.

Kylläpäs ilahdutti, tietysti ilahdutti sekin, että taimet ovat tulossa, mutta olipas kuulkaa hyvää asiakaspalvelua tämä. Karhunlaukka jäi tilauksesta uupumaan, sen metsästys jatkuu, mutta kaiken muun saan. Huomenna tai viimeistään ylihuomenna on taimet kotona. <3
By Miikos - 11.6.2013

Särkkä on hyvä paikka Smile
By Emo - 11.6.2013

Särkkä on erinomainen paikka. Vastasivat sähköpostikyselyihin parissa tunnissa, itse asiassa kaksikin ihmistä toisistaan tietämättä Smile, ja tilaukseen heti seuraavana aamuna.

Sitä paitsi mun puutarhakouluystävä on siellä töissä BigGrin.
By Jalomarja - 11.6.2013

Juu; ehdottomasti samaa mieltä.
Kaikki mitä Särkältä olen ostanut on kasvanut tosi hyvin.
Olen saanut sieltä paljon ekstrapalveluakin.
Mm kullero Cheddaria odotin kaksi vuotta ja sieltä sitten Juha Särkkä soitti minulle että nyt se on saatavana ja haluatko tilata muuta.
En usko että monilla taimitarhoilla on samanlaista palvelua.
Olen sinne myös antanut toiveita kasveista joita olen kaivannut kun ei luettelossa ole ollut.
By raya - 11.6.2013

Ollaan muuten menossa naapurin nuoren rouvan kans Särkälle tänään tai huomenna, kerrotaankos LM.lle terveisiä Emo ??
By Emo - 11.6.2013

Kerro vaan Leilalle terkut!
By höyrähtänyt - 11.6.2013

Ja saa kertoa, että yks höyrähtänyt kehui intternetissä. ;D

(Mä oon vahvasti sitä mieltä, että jos jostakusta puhutaan hyvää selän takana, niin semmoinen pitää aina laittaa etiäpäin)
By raya - 11.6.2013

Toki kerrotaan, mie tuppaan olemaan semmonen trallallaa puhumaan että sitähän ei tiijä mitä kaikkee kerkeen kertomaan, ja juuri noin,, kaikki hyvä pannaan kiertoon.
By viherpeukalo - 11.6.2013

Minäkin kyllä kehun Särkän kasveja ja kuljetustoimintoja sekä paikanpäällä käyneenä palvelua. Tänä kesänä en taida sinne päästä ja taidan jättää tilauksenkin harkintaan, kun on tota purkkia jo omasta takaa piha täynnä. Mutta olen hyvin tyytyväinen asiakas myös.
By Emo - 14.6.2013

Särkältä viikko sitten tilatut taimet tulivat tänään, tosi hyvän näköisiä . Sitruunaköynnös marjovaa lajia.
By Rapunzel - 14.6.2013

Emo, mä ostin viime syksyn alesta Vakka-Taimesta tuon sitruuna- l.palsamiköynnöksen. Kauheasti ei oo mulla kasvanut vielä korkeutta, mutta todella tuuhea puska. Odotan innolla millaiseksi se kasvaa tuossa pergolassa.
By raya - 14.6.2013

Emo, ihan uteliaisuutani kysyn , mitä muuta sie sieltä tilasit ?

Hitsi kun jäi harmittaan se sormivaleangervo, oli suht kookas, hiplailin sitä ohikulkiessa, mutt sinne se vielä jäi.
By Emo - 14.6.2013

Iris sibirica 'Sparkling Rose', valkoinen peurankello, palloarovuokko.
By MoonRiver - 14.6.2013

Samat fiilikset kuin Emolla. Eilen tuli matkahuoltoon taimet Särkältä, ja olivat priimalaatua!
By höyrähtänyt - 14.6.2013

Pakko se on tähän kuoroon yhtyä, eilen tuli terhakat taimet Särkältä. Smile
By asarina - 14.6.2013

Särkältä tuli myös minulle hyvät taimet.Osa Viherpeukaloiden juurakoista ei lähtenytkään kasvamaan ,lupasivat kyllä rahat takaisin,mutta harmittaa kummiskin.Ruusutilaus ei mennyt sekään ihan putkeen toinen Ritausmaa ei lähtenyt kasvuun.Westphalin kärhöt oli ihan ok.
By Kurppa. - 15.6.2013

Kotkalaisen mainostoimiston lausetta voisi taas lainataWink Kun halpa osta, paska saa.
By asarina - 15.6.2013

Tai ei hankkia mitään näkemätta.Mutta kun kaikki kunnon taimistot on satojen kilometrien päässä.Mustilassa on hyvät taimet mutta ihan niitä tavallisia jota on tullut hankittua jo aikoja sitten.
By sunshine75 - 26.7.2013

Sama juttu minullakin oli Viherpeukaloiden juurakoiden kanssa. Osa lähti kasvamaan ja osa ei. Yhteen toiseen postimyyntifirmaan olen kyllä pettynyt. Tosin toimitusehdoissa lukee, että valitusaika on 14 vrk, mutta kun tilasi verbascum copper rosea, enkä valkoista tulikukkaa, joksi osoittautui alkaessaan nyt kukkimaan. Torstaina aamupäivällä laitoin mailia asikaspalveluun asiasta, joten kyllähän ehtii vastaamaan vielä... Jos ei vastausta tule, niin ei tarvitse enää tilata. Kauppilaan ja Paratiisin taimitarhaan sekä Taimimoisioon olen kyllä ollut tyytyväinen.
By sunshine75 - 2.8.2013

Luvattiin minulle hyvitys tulikukasta, joten ihan tyytyväinen olen toimintaan. 
By jööti - 2.8.2013

Mulla oli sama juttu tuon tulikukan kanssa, sain valkoista, vaikka olin tilannut toista. Hyvitystä saan (toivottavasti) syksyn tilauksesta. Tilauksen jo tein, ei hirveästi ollut tilattavaa, vain pari pikarililjaa. Liljoja olisin halunnut, mutta ei ollut mieleisiä tai sellaisia joita jo mulla on.
By Tilhiski - 26.8.2013

Tilasin jokin aika sitten muutaman perennan täältä; http://pi-ma.pl/shop/

Hintaa tuli himpun verran päälle neljä euroa per kasvi, kun laskee postikulut mukaan. Vähän jänskätti, että miten kasvien käy kun tulevat tavallisella postilla. Viikko tilauksesta, viime keskiviikkona tuli ilmoitus että kasvit on postitettu. Maksu hoitui Paypalilla joten ostoksen teko oli turvallista.

Tänään tulivat. Kaikki tulivat avojuurisina, juuret pestyinä ilman mullanmurustakaan. Vimpan päälle yksittäin pakattuina. Pari kasvia oli pelkkä juurakko, osaa oli leikattu ja osassa oli varret mukana. Näistä pari oli vähän nuupallaan, mutta kaikista näki että olivat lähtiessään olleet priimataimia. Osa oli vieläkin -ei yhtään kuihtunutta lehteä missään. Taimet, tai siis juuret, olivat suuria. Muutaman sain heti jakaa useampaan purkkiin Smile

Periaatteesta kannattaisin kotimaista tuotantoa, mutta ulkomaiden tuotantoa nämä suomalaisetkin postimyyntifirmat taitavat myydä. Enää en viitsi maksaa ylimääräistä sen tähden, että joku suomalainen firma voi vetää omansa välistä. Toki noissa tilauksissa on aina se jännitysmomentti, että kestävätkö taimet matkan. Toisaalta mä sain viime vuonna KK:ltakin valmiiksi mätiä taimia, hinta 7,10€/kpl. Tänä keväänä sovittiin hyvityksestä, ja sitten kun se saapui, olikin sovittu määrä puolittunut... Tästä lähtien sen firman esitteet on osoitettu meidän poikien luettavaksi. Eri juttu sitten oikeat, hyvämaineiset taimistot, kuten Särkkä, Oulujoki ja Blomqvist.
By kärhöhullu - 26.8.2013

Mekin tilasimme keväämmällä tuolta pi-ma:sta... todella laadukasta ja hyvää tavaraa, kuunliljat oli suuria, jaettavissa jopa. Muutama henki kun tilaa niin postimaksutkin pienenee kummasti... en voi muuta kuin suositella ja keväällä teen taas uuden tilauksen varmasti
By Tilhiski - 26.8.2013

Täytyy pistää keväällä kimppa pystyyn Smile jos vaikka ennen taimivaihtoa laittaisi osallistujien kesken kun mä en ainakaan keväällä jouda pakkaamaan ja postittamaan kauheeta määrää edelleen.

Näissäkin oli tosiaan jakamisen varaa, eikä ainuttakaan kuollutta tai edes nahistunutta juurakkoa. Pakkaaminen oli tehty suorastaan liikuttavalla huolellisuudella.
By Tilhiski - 26.8.2013

Täytyy pistää keväällä kimppa pystyyn Smile jos vaikka ennen taimivaihtoa laittaisi osallistujien kesken kun mä en ainakaan keväällä jouda pakkaamaan ja postittamaan kauheeta määrää edelleen.

Näissäkin oli tosiaan jakamisen varaa, eikä ainuttakaan kuollutta tai edes nahistunutta juurakkoa. Pakkaaminen oli tehty suorastaan liikuttavalla huolellisuudella.
By kärhöhullu - 26.8.2013

Meil oli yli kolmetoista kiloa kasveja...ja osa oli pakattu tosiaan kaksin jopa kolminkertaisesti.. Smile
By Jalomarja - 26.8.2013

Pakko kommentoida tähän osioon.
Viherpeukaloilta ja Kauppilasta olen ostanut taimia ja molempien taimissa olisi toivomisen varaa. Osa lähti osa ei.
Sen sijaa Särkän perennataimistoltsa olen saanut kaikki priimaa; jopa ison päärynäpuun ettei meinannut farmariautoon sopia. Lisäksi Jouko Särkkä on todella mukava mies. Hän toimitti viime syksynä minulle tilauslistalla olleen kullero Cheddarin ihan omatoimisesti ja kysyi vielä, että ottaisinko samaan postiin muutakin. Sille taimistolle pelkkää plussaa.
By ipanema - 26.8.2013

Samaa mieltä noista Viherpeukaloista ja Kauppilasta, kun Jalomarja.

Tommolan tilan taimistosta, ja juuri myös Särkältä olen saanut todella hyviä taimia, suosittelen lämpimästi.
By viherpeukalo - 26.8.2013

Samat aatokset ja kokemukset kuin Jalomarjalla ja Ipanemalla. Tilhiski, mistä nuo tilaamasi perennat saapuivat ?
By Tilhiski - 26.8.2013

Peukku, Puolasta tulivat. Sehän siinä eniten just jänskätti, että miten hidas mahtaa Puolan posti. Briteistä kun tulee tavallista postia niin kyllä siinä viikko tai enemmänkin vierähtää ja vähän alkaa pehmeälehtiset kasvit olla jo heikossa hapessa. Aika monta olen kyl eBaysta ostanut ja vain kaksi on kokonaan kuollut, muut ovat vironneet vaikka olisivat lehtensä menettäneet.

Mut nämä puolalaiset oli ihan hyviä, ne pari kokonaista oli tosiaan hieman nahkeita lehdistään, mutta eihän se mikään ihme ole. Juuret kumminkin priimaa.
By meriva - 26.8.2013

Onko kukaan tilannut täältä Green Garden:sta syyssipuleita?
By mehilainen75 - 27.8.2013

Jos päädytte tekemään johonkin hosta-kimpan niin haluan mukaanSmile Miten ihmeessä muistan seurata tätä niin tarkkaan keväällä kun mua ei juuri koneella näy Wink

Kaikkea ihanaa näyttäs olevan tuolla Green Gardenissa, minimiostot vain turhan isot tällain yksittäiselle tilaajalle!
By Nuu - 27.8.2013

mehilainen75, laita ketjuun muistutin niin saat ilmoituksen joko sähköpostiisi tai kännykkääsi silloin kun tähän ketjuun tulee uusi viesti Smile

Täytyypi laittaa, Kiitos Nuu vinkistä!
By sunshine75 - 27.8.2013

Kauppilan taimiin olen ollut itse tyytyväinen, samoin Paratiisin taimitarhan. Viherpeukaloilla osa lähti ja osa ei. Kodin kukkien taimet olivat tänä vuonna yllättävän hyviä, vaikka ovat parina aikaisempana vuotena olleet pettymys. Asikaspalveluun olen Kauppilan, Viherpeukaloiden ja Paratiisin taimitarhan osalta tyytyväinen. Pitänee ensi vuonna kokeilla tuota Tommolaa ja Särkän perennataimistoa.
By suspaliina - 27.8.2013

Hosta kimppa kiinnostaisi minuakin jos joku sellaisen nakkaa pystyyn. Smile
By SannaJ - 10.9.2013

Viherpeukaloiden paketti tuli minulle alkukesästä eräänä perjantaina. En päässyt sitä hakemaan silloin ja maanantaina kun sen hain, oli osa isoistakin taimista kuollut. Tein reklamaation Viherpeukaloille, mutta asenne oli todella nuiva ("Teidän olisi pitänyt hakea paketti heti"Wink. Sain uudet taimet, mutta ei niissäkään kehumista ollut. Lisäksi olisin saanut vastaavat paljon edullisemmin oman alueen puutarhamyymälästä.
By Kyssäkaali - 17.9.2013

Viherpeukaloiden paketin hain eilen postista. Oli jo perjantaina sinne tullut. Liljan sipulit on komeita ja hyvän näkösiä, mutta tarhakurjenmiekka Supertition mukulat tosi surkeita. Muutama matokin oli järsimässä mätänevää mukulaa. Ehkä yksi niistä vois lähtee kasvuun (viidestä).
No minäpä soitin ja kerroin tämän. Kovin tarkkaan kyseli, että mikä niissä on vikana, mutta lopulta sanoi, että niitä vielä löytyy, joten lähettää mulle uuden satsin.
By Satu-71 - 17.9.2013

Minä hain eilen postista Kauppilan paketin, tilasin sieltä tähkätädykettä ja syyssädekukkaa. Taimet olivat hyväkuntoisia ja toimitus todella nopea. Viime torstaina tein tilauksen myöhään illalla netin kautta ja eilen aamulla tuli viesti puhelimeen että paketti on postissa Smile
By Kyssäkaali - 21.9.2013

Hyvityssatsi tarhakurjenmiekkoja tuli Viherpeukaloilta eilen. Nyt on sen näkösiä, että kehtaa maahan laittaa.
By sunshine75 - 20.4.2014

Onko joku tilannut Edrom Nurseries nimisestä paikasta Englannissa? Jos on, niin millaisia kokemuksia ja millaiset postikulut? Mihin aikaan vuodesta toimittavat tilauksia?

By viherpeukalo - 20.4.2014

Olen tilannut, postikulut oli kohtuulliset, taimet suht hyviä. Olen tilannut sieltä sekä syksyllä että kevättalvella.
By Jalomarja - 20.4.2014

Minun kokemuksieni mukaa Särkältä saa parhaaat taimet ja edullisesti. Päärynäpuukin oli niin iso, että hyvä kun sain sen farmari volvoon sovitettua.

Lisäksi siltä saa tosi hyvää palvelua. Mulla oli kaksi vuotta varauksessa yksi kasvi ja sieltä ilmoitettiin kun ko kasvi oli lähetyskuntoinen.
By Maariankello - 20.4.2014

Mulla on hyvät kokemukset Paratiisin taimitarhasta. Olen sieltä tilannut perennoja, puskia ja rusokirsikankin. Hyviä taimia ja palvelu oli hyvää. Soittivatkin minulle, kun joku tuota oli loppunut ja kyselivät haluanko jaotian tilalle ja hyvittivätkin jollakin perennalla sekaannustaan. Samoin Taimimoisiolta ja Harjunpään taimistolta olen tilnannut, eikä moitittavaa.
By CandySwirls - 24.7.2014

Oletteko tilanneet kärhöjä mistään postimyynnistä (myös ulkomaat käy)?

Iski kauhea kärhökuume

Kotimaisissa kaupoissa on aika vähän valikoimaa. Erityisesti etsin viinikärhöjä.

By sunshine75 - 24.7.2014

CandySwirls Westphal  ( tosin valikoimaa ei taida tällä hetkellä olla ruhtinaallisesti ) ja Esveld ovat paikkoja, joissa on suhteellisen hyvin valikoimaa. Esveldiltä en tosin ole tilannut.

By Vilhelmi - 24.7.2014

Clematis Westphal, sitä täällä suositeltiin, ja hyviä taimia tuli sovittulla viikolla, vaikka vähän hirvitti, kun maksoin etukäteen monta viikkoa ennen tilausta.

Tilattiin ja saatiin taimet keväällä, eli en tiedä kannattaako tähän vuodenaikaan ja näillä helteillä tilata..
By CandySwirls - 24.7.2014

Kiitos vinkeistä, katsastan nuo kaupat. Vähän syksymmällä ajattelin istutella jos vain taimia löytyy.
By asarina - 24.7.2014

Minäkin mietin kannataako tilata kärhöja elokuussa,sillä silloin Westphalilla on saatavana kärhöjä jotka keväällä oli loppuunmyyty.
By blaablaa - 1.2.2016

Kovin vähis on mun tilailut..Kodin kukilta sekä taimimoisiolta tilasin olikohan vuosi vai 2 sitten mesimarjaa molemmista. Em.taimiston taimet oli tod.pikkuriikkisiä ja juuret kasvaneet sellasen reikäisen miniruukun läpi etten saanut repimällä irti, jouduin istuttaan ruukkuineen toivoen muovihärpäkkeen jotenki haurastuvan. Jälkimmäisen taimet taasen oli pakattu sanomalehteen rytäten jonka päälle tiukasti kieppastu rikkirevittyä pahvilootaa ja kilon verran pakkausteippiä päälle. Kitukasvuisilta näyttivät istutettuina eikä marjojakaa tullu, kuuesta taimesta yksi teki yhen kukan, levinneet eivät ollenkaan eikä muutenkaan mitään kasvua oo havaittu. Äsken pihakierroksellani kattelin et kadonneet ovat (häipyykö mesimarjasta koko maanpäällinen osa kuin raparperista?) kuin maan nieleminä. Viherpeukaloilta oon ostanu vain puuvartisia, niistä ei pahaa sanottavaa.
By Höpötys - 18.12.2016

Onkos kukaan tilaillut tänä vuonna? Millaiset kokemukset? Itse tilasin kauppilasta villitulppaaneja, ainakin ne tuli nopeasti, hyvän näköiset sipulit oli. 

Paljon on parjattu kodin kukkia, kauppilaa ja viherpeukaloja. Joten mitkä nettikaupat on hyviä? 
By -risa- - 19.12.2016

Kauppilasta tilasin keväällä ja syksyllä perennoja ja marjapensaita, tulivat nopeasti ja olivat todella hyväkuntoisia.
By Maariankello - 20.12.2016

Kolme vuotta sitten tilasin paljon perennan taimia, puita ja pensaita Taimimoisiolta ja Paratiisin puutarhalta. Voin suositella. Homma toimi hyvin ja taimet olivat hyviä.

Viime kesänä tilasimme Vilhelmin kanssa Saksasta Zauberstaudelta perennan taimia. Hyvä tilata jonkun kanssa, että saa postimaksut puoliksi jaettua. Siellä on vaikka mitä perennan taimia. Ja valikoimissa myös sellaisia, mitä en täältä ole löytänyt. Hinnat ovat edullisemmat kuin Suomessa, joten raaskii vähän postimaksujakin maksaa. Taimet olisivat kuitenkin voineet olla vähän parempikuntoisia. Vilhelnmin puutarhaystävä oli sieltä viime keväänä tilannut ja taimet olivat olleet isoja ja hyväkuntosia. Me tilasimme loppukesästä vai oliko jo syksyn puolta. En ihan tarkkaan enää muista.

http://www.zauberstaude.de/shop-Zauberstaude.html
By Satu-71 - 20.12.2016

Kauppilasta, Paratiisin Taimitarhalta ja Viherpeukaloilta tilasin viime vuonna taimia useampaan kertaan ja olen ollut tosi tyytyväinen kaikkiin. Aion tilata jatkossakin.
By Satu-71 - 20.12.2016

Maariankello - 12/20/2016
Kolme vuotta sitten tilasin paljon perennan taimia, puita ja pensaita Taimimoisiolta ja Paratiisin puutarhalta. Voin suositella. Homma toimi hyvin ja taimet olivat hyviä.

Viime kesänä tilasimme Vilhelmin kanssa Saksasta Zauberstaudelta perennan taimia. Hyvä tilata jonkun kanssa, että saa postimaksut puoliksi jaettua. Siellä on vaikka mitä perennan taimia. Ja valikoimissa myös sellaisia, mitä en täältä ole löytänyt. Hinnat ovat edullisemmat kuin Suomessa, joten raaskii vähän postimaksujakin maksaa. Taimet olisivat kuitenkin voineet olla vähän parempikuntoisia. Vilhelnmin puutarhaystävä oli sieltä viime keväänä tilannut ja taimet olivat olleet isoja ja hyväkuntosia. Me tilasimme loppukesästä vai oliko jo syksyn puolta. En ihan tarkkaan enää muista.

http://www.zauberstaude.de/shop-Zauberstaude.html

Oletko Maariankello tilaamassa keväällä tuolta taimia? Jos olet, niin olisin mielelläni mukana kimppatilauksessa. Siellä näkyy olevan myynnissä vaikka mitä ihanuuksia Smile
By Maariankello - 20.12.2016

En ole miettinyt tilaamista, mutta jos kimppatilaus tehdään, niin mukana olen. Kyllä sieltä varmasti löytyy taas tilattavaa. Muuten tais olla jo edeliskesänä, kun tilattiin sieltä.
By Jeep - 11.2.2017

Eurobulbille lähti tämän vuoden ensimmäinen kasvitilaus. Viherpeukaloiden sivut tsekkasin, mutta taidan huristella paikan päälle keväällä kun paikka aukeaa.
By Pepino - 11.2.2017

Tilasin Viherpeukaloilta Aprikoosipuun. Sitä voi kasvattaa myös parvekkeella.
By miraemmi - 11.2.2017

Luitteko sen listan tulipoltteesta ja yleisimmistä isäntäkasveista .. viron tuoti yms.ulkomaiset tarkastamattomat kasvit ??? Tarkkana saa olla koska yksikin sellainen levittää tautia muillekkin.
By Karvari - 12.2.2017

Tulipa käytyä Viherpeukalon sivuilla,vain 150 e meni siinä rytäkässä Sad
By miraemmi - 12.2.2017

Mistä saa parhaimmat puuvartiset ?? Perennoista pionit ?? Mistä saa erikoisuuksiakin edukkaimmin :-)
By hoyabella - 12.2.2017

http://paeoneksperten.dk/cms/modules/shop/public_catalog.php?path=21 
Tuolta olen ostellut
By Unokki - 12.2.2017

Ihan mahdottoman ihania pioneja Hoyabellan linkistä avautui-voi kun olis miljonääri...
By Maariankello - 13.2.2017

Juu, tämä on tyyris harrastus toisinaan. Mutta joka euro menee hyvään tarkoitukseen!
By Nasty - 13.2.2017

En ole moneen vuoteen tilannut mistään postimyynti paikasta. Vähän joka paikasta joskus kokeillut,mutta monesti jäänyt siihen yhteen kertaan per paikka. Viherpeukaloilta tuli muutamana vuonna ,mutta nyt on jäänyt. Olen mieluummin sit käynyt taimistolta suoraan,vähän kalliimpaa mutta säästyy postikulut ja laadukkaampaa tavaraa saanut.
By tönönvahti - 13.2.2017

Viherpeukaloilta joskus muinoin tilannut mutta en enää. Ostan kasvin kun näen mikä se on. Viherpeukaloilta saa seassa ihan eri kasveja kun pitäs olla. En jaksa valittaa samasta asiasta joka tilauksen jälkeen.
Siemeniä olen tilannut viimeaikoina ja nykyään en edes niitäkään.
Syksyllä myynnissä isot hyvät taimet joista näkeekin mitä ne on.
Mitään erikoisuuksia ei tietty saa mutta en tykkää arvuutella nousevatko vielä seuraavana keväänäkin.

By miraemmi - 13.2.2017

Ihan KAUHEETA miten paljon kaikkee IHANAA ...
Onnekseni en osaa tilata eikä ole luottokorttia muutoin olisi mennyt paljon rahaa ja pioneita olisi tulossa ainakin 12 sorttia.
By miraemmi - 13.2.2017

Minulla on mieltymys pioneihin koska ne pärjää ilman kastelua ja ovat niin komeita ja kauniita...olisi niin tehnyt mieli tilata vaikka ja mitä tuon herkkulinkin kautta..kuola melkein valui suupielestä :-)
By hoyabella - 13.2.2017

miraemmi - 2/13/2017

Ihan KAUHEETA miten paljon kaikkee IHANAA ...
Onnekseni en osaa tilata eikä ole luottokorttia muutoin olisi mennyt paljon rahaa ja pioneita olisi tulossa ainakin 12 sorttia.

Olen tilannut tuolta monta vuotta ja aina sähköpostin kautta. En tuolta sivulta ostamalla. Sitten ne on laittanut sähköpostiin tilinumeron ja olen maksanut, ja kun maksu on näkynyt he lähettävät, mutta vasta keväällä. Ei ole minullakaan luottokorttia.
On hyvä tilata jo nyt niin saa mitä haluaa, keväämmällä monet ovat jo loppuneet. Laitan varmasti taas uuden listan mitä hauan. Päivänliljoja ja iiriksiäkin olen ostanut samaan pakettiin. Niitähän on myös heillä myynnissä.
By blaablaa - 16.2.2017

miraemmi: puuvartiset tilaisisin kauppilalta. Olin persiilleni lentää kun viime vuon sieltä tilaamani paketin aukasin, oli (en muista mikä pensas) ruukkutaimi pakattu tukikeppien ja narujen kanssa hellästi sanomalehteen, ruukun alla vielä pussi kosteutta pitämässä. Ihmetykseni oli suuri, oli vielä tuoreessa muistissa taimimoision paketti josta jo aiemmin kerroinkin..., mokoma mytty jota postineitikin kauhisteli miten siinä voi minkään sortin elävä selvitä hengissä.
By miraemmi - 17.2.2017

Kyllä taidan sittenkin postimyynnin sijaan alkaa taas bongaileen liikkeiden kautta ja toreilta .. Eikä siit mitään tuu jos saan kerralla niin paljon ihanuuksia postitse ...siinähän pökertyy mielihyvästä.
By Jeep - 17.2.2017

Sorruin tilaamaan päivänliljoja Slovakiasta, pitkään emmin, mutta en voinut vastustaa kun osa oli tarjouksessa. Huhti-ja toukokuussa luvassa vyön kiristystä...