Puutarha.net Keskustelut

Kukkasipulit ja -mukulat: Ostospaikkavinkkejä

https://puutarha.net/keskustelut/Topic2332382.aspx

By karitaaaaa - 17.4.2007

Ostospaikka/hankinta -vinkkejä kukkasipuleille ja -mukuloille.

By kiara - 18.8.2011

Mitä mieltä olette tästä kaupasta

http://www.postalplantsdirect.com

Postikulut eivät taida olla pahat.
By hippiparka - 19.9.2011

Pienen salapoliistyön jälkeen sain selville, että on olemassa kaksi paikkaa mistä saa luomuna kasvatettuja kukkasipuleita! Siis ilman myrkkyjä ja keinolannoitteita. Tämähän ei ole mikään pikkujuttu, koska kukkasipuleiden tuottaminen on varmaan saastuttavimmasta päästä puutarhaan liittyvässä "teollisuudessa". Ja markkinathan ovat valtavat, joten mitä enemmän sipulikukkien tuotanto siirtyy luomuun, sitä suuremman palan saa maailmasta "pelastettua". Itselleni koristekasvien luomutuotanto on jopa ruuantuotantoa tärkeämpää: jos oikein miettii, niin onhan se totta, että kaikkea ravinnontuottamista on vaikea järjestää luomuna. Koristekasvit ovat sen sijaan puhtaasti luksusta, joten jos niistä on varaa maksaa, miksei sitten saman tien maksa tuotannosta, mikä ei saastuta tai tuhoa luontoa?

Tässä linkit
http://www.naturalbulbs.nl/tulips/
http://ecobulbs.nl/Soorten.htm

Tuo jälkimmäinen saitti on valitettavasti vain hollanninmurteella, lähetin sinne meiliä kysyäkseni että lähettävätkö myös Suomeen, päivitän sitten kun tiedän. Tuo ekana mainitu postittaa Suomeen joka tapauksessa.

Olin suuresti hämmästynyt kun huomasin, että pahimmillaankin hinnat ovat vain joitakin kymmeniä senttejä Suomen normaalihintoja korkeampia. Vielä enemmän hämmästyin kun huomasin, että osa luomusipuleista on halvempia kuin Suomessa halvimmat löytämäni tavalliset sipulit. Tietysti sekin vaikuttaa, että suoraan tuottajalta tilatessa välikäsien rahat jäävät keräämättä. Lajikevalikoima (etenkin tuossa ecobulbs.nl)  on myös varsin suuri, en olisi odottanut moista. Tuon ecobulbsin hintataulukko löytyy muuten tästä http://ecobulbs.nl/Prijslijst2011-postorders.xls > aukeaa tekstinkäsittelyohjelmaan.

Harmi vaan etten ryhtynyt etsimään tietoa tästä pari kuukautta sitten, nyt on jo syksyn sipulit tilattu muualta eikä enempää millään mahdu!
By hippiparka - 12.10.2011

Nyt varmistui, että ecobulbs.nl toimittaa sipuleita myös Suomeen! Jippii! Vastasivat sieltä ihan selvällä englanninkielellä joten asiointikin sujuu vaikka sivut ovatkin hollanniksi.
By salamandra - 9.2.2012

BigGrin tuli tehtyä juuri tilaus tänne: http://www.hwhyde.co.uk/

harmi että kaikki martagonit oli jo myyty loppuun, mutta kaikkea muuta kivaa löytyi kyllä BigGrin
By sunshine75 - 31.8.2012

Itse tilaan kukkasipuleita netistä Korpikankaalta ja Kauppilasta.
By meriva - 5.9.2012

Minä tilasin Hollannista Eurobulbilta. Ihan vähän meni taas överiksi, kun piti säästää postikulut, mutta onpahan nyt mitä istuttaa. Tilaus tuli koti ovelle viikossa.
By välke - 5.9.2012

Meriva, paljonko tuli postikuluja? Tuo eurobulb polttelisi kovasti Smile
By meriva - 5.9.2012

Postikuluja ei tule yhtään kun tilaa yli sadalla eurolla, muutoin 15 euroa. Lisäksi sieltä saa paljous alennusta hieman olikohan yli viidenkympin tilauksesta. Tuo satanenkin tulee helposti täyteen, ainakin jos saa kaverin/kavereita mukaan.
By Pioni75 - 8.4.2013

Ootteko törmänneet Heikinliljan (lilium henryi) mukuloihin missään? Pitäisi olla käsittääkseni todella kestävä liljalajike Suomen olosuhteisiin.
By Fellow - 8.4.2013

Pioni75, oliskohan ollut Plantagen missä katselin heikinlilja sipuleita?
By Shakira - 24.4.2013

Eurobulb ei ainakaan kitsastele liljasipuleiden koossa, osa on sellaisia nyrkin kokoisia murikoita...
By jutikka - 24.6.2013

Tuli jo Höstkatalog 
By Vilhelmi - 5.9.2013

Onko kukaan tilannut Eurobulbilta ja valinnut maksutavaksi "maksu jälkikäteen"

En omista Visaa, ja tein tällaisen tilauksen, nyt olen odottanut jo kolme viikkoa eikä tilauksen vahvistusviestin jälkeen ole mitään kuulunut.

No, eipä kai heillä olisi tällaisia vaihtoehtoja tarjolla, jos se ei sovi.
By jutikka - 5.9.2013

Ei Eurobulb vaadi visaa, siellä voi valita myös pankitilille maksun ennakkoon ja silloin saa 5% alennusta. Minkä päivän laitoit lähetyspäiväksi?

Joskus alkusyksystä on ollut niin että sipulien toimittajat eivät ole toimittaneet ajoissa sipuleita ja sen takia on toimitus saattanut muutaman viikon myöhästyä.
By Vilhelmi - 18.9.2013

Kyllä on sipuleilla kokoeroa. Ostin paikallisesta puutarhamyymälästä Princess Ireneä pussillisen lisää, kun Eurobulbilta tuli tehtyä liian pieni määrä ostos kyseistä sipulia. Eurobulbin sipuli oli ei nyt ihan puolet, mutta huomattavasti isompi.
By bluedreams - 18.9.2013

Sipuleiden hinta on aina sidottu orjallisesti kokoluokkiin! Harmillista ettei meille Suomeen juurikaan saada edes noita kookkaimpia sipuleita! Yleensä tänne tuodaan vain pieniä 10/11 sipuleita...joiden kukkien koko on myös pienempää. Kaiken lisäksi niissä on usein vielä pintavaurioita ja niihin tarttuu sitten sienitaudit... Ketjumyymälät ovat opettaneet asiakkaansa vaatimaan halpaa hintaa laadun sijasta!!!
By petraaa - 19.9.2013

Tuosta sipulien koosta:

Viime syksynä Eurobulbilta ostamani sipulit kukkivat tänä keväänä todella isoin kukin. Isompi sipuli -> isommat kukat Smile
By Miikos - 26.9.2013

Ja laatu on hyvä Smile
By sunshine75 - 10.1.2014

Eurobulb kiinnostaisi ja ajattelin kysyä, että mihin aikaan vuodesta kannattaa esim. Liljojen ja muiden kesäkukkien sipulit tilata, että riittää? Miten siellä suoritetaan maksu?
By viherpeukalo - 10.1.2014

Taaluksen voit tehdä vaikka hetikin. Tilasin jo itselleni sieltä kesäkukkien sipuleita ja jotain liljojakin. Voit itse valita, koska he toimittaa ne sulle, esim. huhtikuun puolivälissä tms. Maksu joko Visalla tai pankkisiirtona, jos maksat heti, niin saat vähän alennusta. Yli 100 € tilauksista ei mene postimaksuja.
By Jalomarja - 8.3.2014

Mulla on Lidlin sipulit ja mukulat kasvaneet kaikki loistavasti ja hinta on halpa. Kannattaa rynnätä hetimmiten kun tulevat.
By Tuomipihlaja - 8.3.2014

Mullakin on kasvaneet ja kukkineet Lidlin sipulit ja mukulat hyvin. Ja viimevuotiset Lidlistä ostetut miekkaliljan mukulat ovat talvehtineet kellarissa oikein mainiosti. Minusta huhtikuun puoliväli on ihan tarpeeksi ajoissa, kun aika hankalahan niitä on hirveän pitkiä aikoja esikasvatella. En kyllä viime keväänä enää ostanut liljojen sipuleita edes ruukkuihin kasvamaan, kun syksyllä on sitten niin tenkkapoo, mihin penkkiin niitä änkeäisi. En taida oikein olla liljojen suurin ystävä, kun eivät tunnu mihinkään mahtuvan. Sen sijaan Lidlistä rohmutut syksyn sipulit mahtuvat ihan hyvin. Hyvin ovat kasvaneet nekin.
By SannaJ - 8.3.2014

Kodin Terrassa oli jo liljojen sipuleita myytävänä, puuliljat olivat todella edullisia mielestäni.

Lildlistä ostin siemeniä, olivat edullisempia kuin meidän paikallisissa kaupoissa myytävät. Niitä Lidlin edellisvuosina myymistä sipuleista on lähtenyt kasvamaan suunnilleen puolet, mutta ei ole ollut hintakaan paha.

Lidlistä aikoinani ostamani ruusut lähtivät hienosti kasvamaan ja olivat upeita, hinta oli todella edullinen verrattuna moneen muuhun liikkeeseen.
By Shakira - 24.4.2014

Mulle tuli eilen Eurobulbista tälläinen paketti

kuva

Tässä on vaan liljat, dahliat on vielä erikseen. 

Regalet on aikamoisia monstereita:

kuva

(eilen tuli paketit myös Korpikankaalta ja Kodin kukilta, Viherpeukaloiden paketti lähti tänään, mikähän ton parvekkeen kantavuus on, onneksi asun kuitenkin ekassa kerroksessa devil)

Kävin tänään myös liiterissä, niillä oli kaikki vielä purkamatta, autoilenkohan tänään sinne vielä vahingossa uudestaan...

By viherpeukalo - 24.4.2014

Ensi viikolla lähettävät mulle clematiksia Westphalilta. Sitten ei oo tilattuja tulematta. 

By Miikku* - 24.4.2014

Eh... Kävin sitten liiterissä. Kyllä meidänkin isännällä vähän leuka loksahti kun "menen ostamaan pari pientä juurakkoa" tarkoitti taas vaihteeksi sitä, että ostin kaksi isoa kassillista sipuleita ja juurakoita  Oli siellä muutama muukin kaheli niitä lootia kaivelemassa, tyhmästi olivat kyllä esillä kun kaikki vaan sikin sokin, yksi- ja monivuotiset iloisesti sekaisin. Mutta nyt on tosiaan järkky kasa liljoja, viime vuodesta asti himoittuja konnanliljoja, ja pitihän sitä lisäksi ottaa aksuja, jaloangervoja, piikkiputkia, kivikkosuopayrttiä, kurjenmiekkoja ja ja ja... Oh lord... (ei sentään Nelson tällä kertaa  Wink Ihan pakko oli myös ottaa vaaleanpunainen nerine, tuumasin että laittaisi sen kesäksi tuohon ulos ja kokeilisi pitää talven yli sisällä. Nättihän se on kuin mikäkin.

By Jalomarja - 24.4.2014

Valikoimat vaihtelevat eri myymälöissä. Meillä ei ollut pioneja tarjolla mutta ruusunjuurakoita ja perennoja. Nyt en tuohon hömppään lähtenyt ollenkaan. Jos huomenna on vielä jotain niin saatan ruokakauppareissulla ostaa.
By RitvaL. - 24.4.2014

Eilen sain paikallisesta pikkukimpasta Lukonilta Tsekeistä 15 uutta hostaa "kokelmiini". Lisäksi muutama tricyrtis ja pari trilliumia. Trilliumin juurakot olivat tosi näiväsen näköisiä, toivottavasti lähtisivät kasvuun.

Viime viikolla tuli Fyllin Darwin kimpasta about 50 uutta perennanjuurakkoa. Nyt olen tehnyt isoa kukkapenkkiä ja sen tekemistä riittää loppuviikoksi. Tavoitteena on, että saisin kaikki mullat omista kompostoreista, vähän haen hevonpaskaa lisäksi. Ostomulta on tavattoman kallista ainakin säkeittäin ostettaessa. Ja nykyään laadultaan lähes turvepölyä.
By jööti - 24.4.2014

Ihan harmittaa, kun lukee millaisia valikoimia muissa Lidleissä on. Meillä ei ollut liljoja, kuin yksi pussi, pari gladiolusta ja daaliaa sekä pari pussia perennoja. Oli Niitä tyhjiä laatikoita siinä muutama, mutta tosi vähäiseltä määrältä näytti viime vuoteen verrattuna. No onneks sentään löysin pari pussia mieleisiä.
By Kivinalle - 25.4.2014

Tässä yksi pieni kysymys koskien Lidlin ruusuja. Niissäku on se vaha päällä pitääkö ne viruttaa tai liottaa ennen istutusta. Vai onko sillä vahalla mitään merkitystä kasvun kannalta. En ole kyllä ennen ajatellut koko asiaa, vaan tänään tuli tälläinen kysymys vastaan.
By Tallukka - 25.4.2014

Joku kyseli siitä vahasta. Eikös tuossa ruusun suojapussissa ole ohjeet? Itse ihan pikaisesti sitä eilen vilkaisin ja jäi mielikuva, että se vahaosuus neuvottiin leikkaamaan pois. Mutta kannattaa tarkastaa tuosta ruusun kääreestä. Nyt tää lähtee koiran kanssa jäljelle ja sen jälkeen pihahommiin. Smile
By suokukka - 25.4.2014

Tästä lähtien mun kukat tulee muualta kuin litlistä.

Mun mielestä 3 saponariaa ei tarkoita kolme ruokalusikallista turvetta.

Eli en osta enää sikaa säkissä.

Onneksi ostin vaan 5 pussia ja muissa oli ainakin jotain muutakin kuin turvetta sisällä.
By Jadetsu - 25.4.2014

Terrassa oli hirrrrveen surkiat kannanjuurakot. Noli semmosia pehemeitä ja ihan minejä, semmosella kukkaan mittään tee. Lidlin juurakko oliki sit tämmönen kova ja iso heart

kuva

By suokukka - 25.4.2014

On mulla tuo tyhjä multapussukka tallessa, mutta uskooko ne ettei siellä mitään ollut, minä kun menin avaamaan sen muovisen pussin etsiäkseni, että onko siellä jotain?

En ees tiedä nakkasinko kuitin kukkaroon vai pois, saa nähdä jaksanko nähdä vaivaa mennä valittamaan.
By suokukka - 25.4.2014

Niin ja harmi sinänsä kun hiukan meni maku noihin, mulla kun muut taimet olivat ihan hyviä ja elinvoimaisen oloisia.
By Miikku* - 27.4.2014

Mie olin ihan tyytyväinen noihin juurakoihin, ruukuttelin ne tänään ja kaikkea muuta oli kuten pitikin, paitsi yhdessä konnanliljapaketissa olikin vain yksi juurakko. No, onneksi otin eilen sitä vielä yhden lisää, niin sain kuitenkin viisi kappaletta niitä siten lopulta. Kaikissa noissa oli jo hyvät alut yhtä kurjenpolvea lukuunottamatta, siinäkin ilmeisesti oli ollut, mutta ne olivat pussissa kuivahtaneet. Ja ei ollut yhtään poimulehteä seassa, vaikka sitä jo ehdinkin vähän pelätä  Ihan oikean näköisiä alkuja sieltä pilkisteli kaikista kasveista, värit tietysti on sitten vielä yksi jännitysmomentti...

Nerine pitäisikin muistaa tässä laittaa ruukkuun ja ikkunalle.

By teemaa - 27.4.2014

https://www.viherpeukalot.fi/?s=20&id=234&hakuehto=rn7

Linkistä löytyy hoito-ohjeet

By Eripari - 9.7.2014

Keväällä ostin sipuleita ja juurakoita Lidlistä. Tricyrtis hirta (konnan..yrtti?-marja?) 4 kpl, kaikki nousi. Dahlia 'Noordwijks glorie' 3 kpl, kaikki kasvaa. Zantedeschia 'Rehmannii* 2 kpl, toinen vain tehnyt pienen piipan. Asclepias tuberosa (karvasilkkiyrtti?), 2 kpl, molemmat teki pienen alun joista toinen vain enää kituu ruukussansa. Seuraavista ei ole näkynyt jälkeäkään: Centaurea dealbata (huopakaunokki) 2 kpl; Alcea mix, 3 kpl; Eucomis punctata, 2 kpl. Ostin kahdeksantoista juurta tai mukulaa heti silloin ekana päivänä kun olivat myynnissä, niistä vain kahdeksan elää, eipä ole hurraamista. En osta ensi vuonna kuin jonkun Dahlian. Ehkä.

By Jadetsu - 9.7.2014

Eiku son vissiin konnanlilja
By SannaJ - 25.7.2014

Lidlistä ostetuista sipuleista (liljat, gladiolukset) vain osa on lähtenyt kasvuun ja vielä harvempi kukkii. Gladioluksissa ei taida olla yhtään kukkavanaa. Toisaalta kesäkuu oli niin märkä ja kylmä että osa sipuleista mätäni perennapenkkeihin. Hinta oli kuitenkin niin edullinen, että ostan varmaan ensi vuonnakin.

Rautiassa myytiin pari viikkoa sitten eurolla viimeisiä daalian mukuloita. Ostin yhden jossa oli hyvä alku. Nyt se on 40 cm korkea ja tekee jo nuppuja 

By Kesänlapsi - 25.7.2014

Mulla pukkaa kans nuppua nuo juhannuksen alla hamstratut daaliat. Komeita ja tuuheita ovat! Eka epäilin, että kerkeävätkö kukkia. Tulee vain komeat elokuunkukat sisääntuloon, kun laatikoissa on 15kpl daalioita. Samoissa laatikoissa krassit, koruköynnös ja ruusupavut aloittelee vasta nyt. Smile
By Shakira - 4.8.2014

Kauppilan ja Korpikankaan sipuli kuvastot selattu, en tilaa mitään, en tilaa mitään, en tilaa mitään...
By Nuu - 4.8.2014

By raya - 4.8.2014

No, mutta eihän tää oo totta,,,,juurikin isäntä toi postin ja kuis ollakkaan Korpikankaan katalogi tulla posahti, kuin tilauksesta, just kun asiasta oli puhetta. Höh !

No niin, eikun pähkäilemään.
By Maizu - 9.8.2014

Mistä kannattaisi tilata syksyn kukkasipuleita? oletteko tehneet tilauksia ulkomailta ja voiko niihin "luottaa" että tilatut tuotteet tulevat ja vielä tulevat ajallaankin jne..
By Vilhelmi - 9.8.2014

Eurobulbilta olen tilannut kaksi (vaiko kolme?) kertaa syksyn sipuleita ja kerran kevään, ja on tullut ajoissa ison kokoiset sipulit. Ei siis moitteen sanaa.

Nyt mietin, että onko jotain muuta luotettavaa edullista tilauspaikkaa, haluaisin vaihtelua. Oon tulppaanihullu, ja osaan Eurobulbin tulopaanivalikoiman suunnilleen ulkoa:-)
By Maizu - 9.8.2014

Kiitos Vilhelmi76! katselinkin jo tuota eurobulbia..
By merkurius - 11.8.2014

Kun kesä meni vähän persiilleen niin nyt tulee selattua sipulikukkakuvastoja sitäkin innokkaammin. Mopo on ihan karkaamassa käsistä kun haluaisi tänne uudelle pihalle sitä ja tätä ihanuutta. Täällä kun ei entuudestaan ole paljon mitään kevätkukkia.
By Kesänlapsi - 15.8.2014

Mistä saa kohtuuhintaan hyviä amarylliksen sipuleita? Haluaa alkaa ite kasvattaan nekin. 

By raya - 15.8.2014

Korpikankaan katalogissa oli joitain ja Kodinkukkien nettikaupassa jotain, en oo tutustunu vielä tarkemmin.
By Kesänlapsi - 15.8.2014

Korpikankaalta lunttasin jo, mutta ainakin nettivalikoima oli aika hintsu. Toki olen pikkasen aikaisessa. Viherpeukaloilla oli hyvä valikoima, mutta niillä on vissiin aika paljon huonoa laatua seassa?
By jööti - 15.8.2014

exotic gardenilla aika hyvät valikoimat amarylliksiä. Sieltä noi vihreät himottaisivat, mutta ovat aika hintavia ja pelkään, että petyn, jos ne ei oikeasti olekaan niin vihreitä.
By Miikos - 15.8.2014

Eurobulbilla on myös ihan hyvät valikoimat. Sieltä saa hyvää tavaraa.
By CandySwirls - 4.9.2014

Tänään tuli Lidliin kukkasipulit myyntiin, onko joku käynyt paikan päällä? Näyttivät melko edullisilta. Itse meinaan mennä illemmalla, toivottavasti on vielä jotain jäljellä.
By Kesänlapsi - 4.9.2014

Ooo, kiitos vinkistä! Aikaisempina vuosina jääkurjenmiekat on ollu tosi hyviä ja kestäviä. Niitä pitää kyllä hamstrata lisää, jos vain on myynnissä.
By Satu-71 - 4.9.2014

Minä ostin viime syksynä aivan ihania narsisseja ja helmililjoja sekä hyasintteja Lidlistä ja kukkivat aivan mahtavan hienosti keväällä. Täytyypä käydä taas katsomassa josko sieltä löytyis jotain ihanuuksia ensi keväälle Smile
By Jässikkä - 4.9.2014

Lidlissä vaan kun ei aina kaikki ole mitä pitäisi
By Kesänlapsi - 5.9.2014

Minä löysin mustia papukaijatulppaaneja!  Normaalisti en tykkää "mustista" kukista, mutta ei hyvä päivää, että oli komia tulppaani! Pakko oli pari pussia hommata niitä. Mukaan tarttui myös paljon Alliumeja (vielä pitää kaivella, että mitä kaikkia nyt tulikaan hommattua...), valkoisia kerrottuja tulppaaneja ja keisarinpikarililjoja. Nyt harmittaa, kun en ostanut valkoisiakin papukaijatulppuja ja jääkurjenmiekkoja. Höh. Piheys iski. Ja ihan väärässä paikassa. mail

By Satu-71 - 5.9.2014

No nyt kyllä repäsit komeesti Kesänlapsi kun ostit mustia tulppuja BigGrin eikös sullakin ole yleensä hempukkaa väriä kukissa Tongue Hyvä välillä vähän räväyttää BigGrin
By Punainenpioni - 2.10.2014

Huvilalle tuli viime viikolla bulbi.nl :stä järkyttävän painava paketti. Ei pysty vastustamaan noita hintoja ja valikoimakin on ookoo. Lisäksi paikallisessa halpahallissa sipulipussit 5€/3kpl, muutama setti saattoi lähteä. Ja Viherpeukaloilta tuli sipulisetti. Ja Secret Gardenilta.

Bulbia voin suositella isompien määrien ostamiseen ainakin kauppakokemuksen puolesta. Palataan sipulien laatuun keväällä...

Nyt inspais kipaista Liiteriin...

By jööti - 16.10.2014

Tilasin Korpikankaalta muutamaa erilaista pikarililjaa, olivat syysalennuksessa, taisi olla lähes puoleen hintaan.
By Chali - 6.12.2014

Välityönä eksyin taas vaarallisille sivuille, tällä kertaa peternyssen.com sivuille. Eihän siinä hyvin käynyt, tein tilauksen. Olen ihan selvästi ikävystynyt, ja kaikenmaailman ulkotyöt tekisi niin mieli tehdä.

Tilasin 3 erilaista Sinisarjaa (tummansininen, vaaleampi sininen ja valkoinen), 2 Konnaliljaa (sininen ja lila) ja 3 erilaista Dahliaa. Nyt sitten odotellaan ja sitten heti kun mahdollista istutuspuuhiin ruukkuihin sisällä.

Viime viikolla tuli eksyttyä hartcanna.co.uk sivuille. Sinne lähti myös tilaus. Sieltä tilasin keväällä ja toimitus toimi hyvin. Plantut olivat hyvänkuntoisia ja kasvoivat hyvin kesällä. Nyt ovat talvimajassa, saa nähdä miten talvetus onnistuu.

By Jässikkä - 27.12.2014

Tästä voi jo alkaa suunnitella kevätpuuhia 

By Chali - 28.12.2014

^ jep. Tilaus meni tänään. Suunnittelut on käynnissä .

By Chali - 17.2.2015

Häpesin tänään silmät päästäni töissä   .

Aamupäivällä otin vastaan ja kirjasin toimituksia, kun tuli taas paketti kirjattavaksi. Se olikin minulle henkilökohtaisesti. Osoitteena kotiosoitteeni, mutta kuriiri tunnisti nimeni ja toi sen minulle töihin kun eihän kotona ollut ketään. Hän vaati allekirjoituksen, eikä voinut sitä meille kotiin jättää rapulle (onneksi, tänään oli miinusasteita, taitava kuriiri )

Paketti oli Peter Nysseniltä, minun tilaamat juurakot tuli!!!! Okei, olin ihan into pinkeenä, mutta ulospäin kylmän viilee....toivottavasti myös näytti siltä. En sitten selitellyt mitään, vaan vein sen omaan huoneeseeni.

Tällaista tuli, huomenna on pakko päästä kasvariin sisään ja hakea ruukkuja istutuspuuhiin: 

kuva

By puna - 24.4.2015

Minäkin pyörähdin äsken Lidlin kautta, eipä mittään tarttunu mukkaan. Sen sijaan useempaan otteeseen oon lähiaikoina ihastellut edellisiä sipulihankintojani: Hautausmaan roskiksesta viime kesänä dyykatut narsissit punkevat terhakkana penkistä. Oot kuule Myskis useampaan otteeseen ollut mielessä noita katellessani, sinun innoittamanasi noilla dyykkausreissuilla olin 

By Myskimalva - 24.4.2015

Kiva kuulla =)
By Kesänlapsi - 18.4.2017

Torstaina sitten kansainvaellus Lidliin. Zibulit tulee myyntiin. Wink
By Jadetsu - 19.4.2017

Kesänlapsi - 4/18/2017
Torstaina sitten kansainvaellus Lidliin. Zibulit tulee myyntiin. Wink

Samaa olin tulossa kertomahan Smile Pakko son poiketa litukassa
By Chali - 19.4.2017

Pääsen Lidukkaan vasta perjantaina iltapäivällä 😤 Ei siellä sitten ole enää mitään...
By Jadetsu - 19.4.2017

Chali - 4/19/2017
Pääsen Lidukkaan vasta perjantaina iltapäivällä 😤 Ei siellä sitten ole enää mitään...

Täälä ainaki on molemmissa niin palijon ettei ne ihan heti lopu Smile
By Jadetsu - 20.4.2017

Ei ainakaan pikavilasulla ollu kovin kaksinen sipuli/ juurakko tarijonta. Samoja, samoja...
.
By Chali - 20.4.2017

Jadetsu - 4/20/2017
Ei ainakaan pikavilasulla ollu kovin kaksinen sipuli/ juurakko tarijonta. Samoja, samoja...
.

Lidukassa? ok, ei sitten tarvitse hosua sinne.
By Jadetsu - 20.4.2017

Chali - 4/20/2017
Jadetsu - 4/20/2017
.

Lidukassa? ok, ei sitten tarvitse hosua sinne.

Juu
By Kesänlapsi - 20.4.2017

Oulussa oli ihan älyttömän vähän valikoimaa. Ennen on ollut vinot pinot laatikoita, ja on saanut penkoa ihan kunnolla. Nyt oli yhet laatikot yhtä hintaluokkaa. Liljoja ei ollut kuin yksi pussukka, ja yhtä vaille kaikki isot daaliapussit oli jo menny. Oikeastaan kaikki parhaat oli jo rohmuttu. 
By Jadetsu - 20.4.2017

Kesänlapsi - 4/20/2017
Oulussa oli ihan älyttömän vähän valikoimaa. Ennen on ollut vinot pinot laatikoita, ja on saanut penkoa ihan kunnolla. Nyt oli yhet laatikot yhtä hintaluokkaa. Liljoja ei ollut kuin yksi pussukka, ja yhtä vaille kaikki isot daaliapussit oli jo menny. Oikeastaan kaikki parhaat oli jo rohmuttu. 

Mä kävin eteläpään litukassa ja sieloli 4 laatikkoa, 2 kumpaaki hintaluokkaa ja sit ne rupsut. Huomena varmaan käyn sit pohojoispään litukassa kattomassa minkä verran sielon. Ennen oli keijunliljaa ja vaikka mitä, mut ei sitäkään oo ollu monehen vuoteen
By Jeep - 20.4.2017

Pääsin Lidliin vasta töiden jälkeen, muutaman liljan ostin, ruusuja oli jäljellä enää punaisia joten jäi ostamatta. Daalioita olisi ollut mutta olen tilannut niitä enemmän kun kun partsille mahtuu.

By Kesänlapsi - 20.4.2017

Vuosi sitten oli vaikka mitä. Liljojakin ostanu aina vähintään viittä eri sorttia. Keijunliljaakin ollu. Ostin minä tieten 6 eri daaliaa (eli melkeinpä kaikki mitä jäljellä oli), yhen nerinen, jaloleinikkejä ja yhen liljan. Perennoja oli ainoastaan sellaisia, mitkä ei täällä oikein talvehi.
By Kirsikka-78 - 20.4.2017

Jeep - 4/20/2017
Pääsin Lidliin vasta töiden jälkeen, muutaman liljan ostin, ruusuja oli jäljellä enää punaisia joten jäi ostamatta. Daalioita olisi ollut mutta olen tilannut niitä enemmän kun kun partsille mahtuu.

Näyttää aivan samoilta kuin viime vuonna 😒
By Karvari - 20.4.2017

Nämät ja amppelimansikan roppasin aamulla kiireessä mukaan litukasta.
By Kirsikka-78 - 20.4.2017

Karvari - 4/20/2017
Nämät ja amppelimansikan roppasin aamulla kiireessä mukaan litukasta.

Mikä tuo pinkki on? Söötti. Minä selvisin ihan vain silmäilemällä. Tympii kun vuodesta toiseen samat rehut.
By Karvari - 21.4.2017

Kurjenpolvi.
By Kirsikka-78 - 21.4.2017

Karvari - 4/21/2017
Kurjenpolvi.

Ok. Ei osunut valitettavasti minun silmääni
By Chali - 21.4.2017

Lidukassa ei ollut mitään istutettavaa jäljellä. Noh, saahan noita ja kasvamassa on jo ihan tarpeeksi.
By välke - 21.4.2017

Sit ei saa pettyä jos noista kasvaa mitä sattuu. Mulla on mennyt monet Lidlin daaliat ja muut kasvattelut pieleen, eli on tullut jotain muuta lajiketta tai väriä mitä pakkaus lupaa. Silti hain minäkin eilen neljä pussia daalian juurakoita... Smile
By Chali - 21.4.2017

Välke, juu, on sekin koettu että ylläreitä sattuu 😄.
By Unokki - 21.4.2017

Sorruin muutamaan liiterin liljaan, saa nähdä ovatko kukkijoita vai kuopattavia.
By Jadetsu - 21.4.2017

Pohojoispään litukassa ei ollu enää ku muuan hullu pussi. Ekaa kertaa näjin ryllykän, mut en ostanu ku näytti niin kirttanalta se sipuli
By Nasty - 21.4.2017

Nyt olen kolmatta vuotta malttanut olla erossa Lidl kukista.... ei tee edes tiukkaa.Ihan hyviä olleet ne mitä ostanut joskus ,mutta nyt ei ole napannut oikein.
By Irsa - 4.4.2018

Koska oli vähän pakko käydä kanankakkaostoksilla niin tarttuihan sieltä mukaan Altari lilja ,partsin ruukkuun laitan kunhan lämpenee. Yhdessä on kyllä  jo sormenpään kokoinen alku , ehkä joudun laittamaan sisälle sen jo aikaisemmin .
By Chali - 4.4.2018

Tänään tuli ilmoitus Bulbs.se että pakettini on matkalla, DHL-kuljetus.
Noh ihan kiva, paitsi että DHL siirtää paketit suomen rajalla Postin kuljetettavaksi melkein aina.
Saa nähdä miten kauan paketti tekee matkaa ja koska saan tiedon mistä hakea....
By Kesänlapsi - 12.4.2018

♥️
By miraemmi - 12.4.2018

Nasty - 21.4.2017
Nyt olen kolmatta vuotta malttanut olla erossa Lidl kukista.... ei tee edes tiukkaa.Ihan hyviä olleet ne mitä ostanut joskus ,mutta nyt ei ole napannut oikein.

Samoin liiterin plummat ohitan tyynesti..pari kertaa kun oon jonkin viheriän sielt ostanu niin ollu vissii niin kauan kuivilleen ettei mikää enää pelastanut.
By hoyabella - 12.4.2018

By miraemmi - 12.4.2018

Ai niin turkkuse Flörille tullu ainaki postimyyntiin aivan iiihanan kaunis pensaspioni lilan punainen..nami...mut en tilaa koska postitus maksu on aikas kallis. 
By Romjasa - 13.4.2018

Viime kesänä ensimmäisen itoh-pensaspionin ostin ja istutin. Vähän jänskättää nouseeko. Vesi sitä ei voi kiusata, mutta minkäänlaista tuleentumista se ei syksyllä tehnyt, kuten noi tavalliset. Vihreään lehteen tuli talvi.
By Höpötys - 13.4.2018

ITOH-pioneita minäkin oon kattellut, juurakot maksaa 25 euroa ja taimet 40-60e. Mutta onnistuuko juurakko, olisiko taimi varmempi 🤔? On niin hintavia, ettei tiedä uskaltaako ostaa.
By Romjasa - 13.4.2018

Höpötys - 13.4.2018
ITOH-pioneita minäkin oon kattellut, juurakot maksaa 25 euroa ja taimet 40-60e. Mutta onnistuuko juurakko, olisiko taimi varmempi 🤔? On niin hintavia, ettei tiedä uskaltaako ostaa.

Juurakkona minä omani ostin ja purkissa asusteli aika pitkälle kesään ennenkuin maahan sai varpaansa.
By kitikat - 13.4.2018

Liiteristä lähti paljon tavaraa mukaan, hyvin ovat onnistuneet joka vuosi. Ruusut ovat niin halpoja etten viitsi niitä maasta enää nostaa, nekun ei talvehdi mutta yhden kesän kukkivat aina hienosti.
By Nasty - 13.4.2018

miraemmi - 12.4.2018
Nasty - 21.4.2017

Samoin liiterin plummat ohitan tyynesti..pari kertaa kun oon jonkin viheriän sielt ostanu niin ollu vissii niin kauan kuivilleen ettei mikää enää pelastanut.

Aikoinaan kun ostelin niin ihan hyvin ne on aina kasvaneet ja suht hyvin talvehtineet.Nyt viime vuosina tuo kukkarysäys alkaa aina just siihen aikaan kuusta että olen ihan PA ja sit kun tulee rahat niin on enää rippeet jäljellä. Helposti on voinut ohittaa nuo. Sama juttu tänä vuonna taas
By Kirsikka-78 - 13.4.2018

😐 
Mä olin melko maltillinen tänä vuonna. Eilisen lidli käynnin tulos 😁 Enkä edes tiedä vielä minne nuo työnnän
By Ylvalii - 14.4.2018

miraemmi - 12.4.2018
Nasty - 21.4.2017

Samoin huomannut ettei lirin nimet täsmää kasvatuksiin.
By Kesänlapsi - 4.11.2018

Ootteko tilannu koskaan bulbs.fi amarylliksia? Tai yhtään mitään. Nettisivut on vähän "retrot", arvuuttelen vain, että onkohan sipulien laatu mimmoista? Valikoima ainakin on hyvä, ja kaikkea pakkosaaha ihanaa vaikka kuinka. Smile
By Chali - 5.11.2018

Olen tilannut bulbs.se aika paljonkin. Hyvin on toiminut toimitukset - sipulit, juurakot ja perennat kaikki ok.
Sipulien ja juurakoiden koko ollut isoja. Esim. Daaliat ja Cannat on onnistunut, siis lähteneet kaikki kasvuun. Se sitten onko kesä ollut minkälainen on toinen juttu.
By Kesänlapsi - 5.11.2018

Pitääpä laittaa tilausta sinne. Toki pitää eka tarkistaa, että kuinka kalliit toimituskulut on jos Ruotsista tulevat. Hinnat on kuitenkin vain puolet tai 2/3 esim. Eg:n hinnoista. 🤔
By asarina - 5.11.2018

Kesänlapsi - 5.11.2018
Pitääpä laittaa tilausta sinne. Toki pitää eka tarkistaa, että kuinka kalliit toimituskulut on jos Ruotsista tulevat. Hinnat on kuitenkin vain puolet tai 2/3 esim. Eg:n hinnoista. 🤔

Olen myös  monesti tilannut bulbs.se ,nyt syksyllä 25 puuliljan  sipulia. Rahti oli 69 kr ja  rahtilisä 40kr. eli yhteensä 109kr. Kaikki on  toiminut hyvin ja  lähtenyt  kasvamaan. 
By *Jässikkä - 5.11.2018

Kesänlapsi - 5.11.2018

Monena vuonna olen myös tilannut, viimeksi tulleet amaryllikset n pari viikkoaa sitten.  Laatu on mielestäni parempi kuin monessa muussa verkkokaupassa.
By Unokki - 5.11.2018

Kesänlapsi - 4.11.2018
Ootteko tilannu koskaan bulbs.fi amarylliksia? Tai yhtään mitään. Nettisivut on vähän "retrot", arvuuttelen vain, että onkohan sipulien laatu mimmoista? Valikoima ainakin on hyvä, ja kaikkea pakkosaaha ihanaa vaikka kuinka. Smile

Olen tilannut muutamana vuonna joka sesonkiin jotain. Amaryllikset kukassa oikein isoja ja kauniita👍
By Kesänlapsi - 6.11.2018

Mahtavaa! Miten tuosta firmasta ei löytynyt oikein mitään keskustelua. Ihan vahingossa löysin googlehaun kautta. Näytti olevan keväällekkin vaikka mitä ihanaa. Tietääpä minne ne rahat pistää. 😉
By miraemmi - 6.11.2018

Meitsi ostaa jonkunverran kukkatalon irtomyynnistä kun siellä saa hypistellä ja nähdä mitä ostaa ja raha päätyy kotimaahan. Honkkarista tarttuu liiviin muutama pussi silloin kun siellä on -50%.. SILLOIN ne on hintansa väärtejä.
Enkä mene lähellekkään kun pudotetaan vielä hintaa jotten lankeaisi :-)
By Höpötys - 13.11.2018

miraemmi - 6.11.2018
Meitsi ostaa jonkunverran kukkatalon irtomyynnistä kun siellä saa hypistellä ja nähdä mitä ostaa ja raha päätyy kotimaahan. Honkkarista tarttuu liiviin muutama pussi silloin kun siellä on -50%.. SILLOIN ne on hintansa väärtejä.
Enkä mene lähellekkään kun pudotetaan vielä hintaa jotten lankeaisi :-)

Mä ostin viime viikolla honkkarista, kun ne oli 50 senttiä pussi 🤗. Malttoi ostaa muutaman muutaman ison laukan ja tulppupussin.
By Nuu - 14.10.2019

Kävin tänään kaupoilla Kouvolassa Prismassa ja mulla oli sinne mennessä mielessä että pitää katsoa onko siellä kukkasipuleita myynnissä ALE-hintaan. No unohdin sen tykkänään, nyt vasta muistin. Ei siellä kyllä yleensä mitenkään kummoisia ALEhintoja niissä oo ollut.
Mut jos joku hoksaa Kouvolan seudulla jonkun paikan mistä kukkasipuleita sais hyvällä alennuksella nyt vielä tän istutuskauden piikkiin niin vinkatkaahan ! Narsisseja varsinkin kaipailisin, tulppaaneita myös.
By Aviron - 14.10.2019

Eurobulbilta olen aina kukkien sipulit tilannut. Viime syksynäkin tilasin ison satsin sipuleita, mutta Hollannin posti möhli ja paketti hävisi. Pitkän ajan kuluttua paketti löytyi, mutta  meillä oli jo maa jäässä. Eurobulb palautti rahat.
Nyt en ole tilannut mitään, enkä aio enää tulevaisuudessakaan sipuleita istutella. Se aika on ollutta ja mennyttä.