Puutarha.net Keskustelut

Valkohanhikki, Drymocallis rupestris

https://puutarha.net/keskustelut/Topic2524887.aspx

By puutarhapuurtaja - 18.6.2008

Tältä puuttui vielä oma otsikko

By Kasuariina - 18.6.2008

Tuollaisen siemeniä on tarkoitus kylvää tuossa juhannuksen joutopäivinä ulos ja odotella sitten pari kesää tuommoista kukintaa.

Nämä on kylvetty keväällä 2006 ja kukkivat komeasti jo viime kesänä, joten kahta vuotta ei tarvitse odotella. Alkukesän kuivuudessa vieressä olevat purppuratulikukatkin alkoivat jo hiukan lurpattaa, mutta nämä eivät näyttäneet kärsivän kuivuudeta lainkaan! Hieno kasvi, tykkään kovasti.
By valtsu - 18.6.2008

valkohanhikkia on taimipoteissa ihan parahultanen määrä kasvamassa. siemenkirjeestä otin ja kuvaa olen jo kaipaillutkin. hanhikkejakin on pensaita ja luonnonkasveja, tämä vaikuttaa just metsäpuutarhaan sopivalta kasvilta ja värikin on oikea.

Nuo kasvavat kuivahkossa maassa aurinkoisella paikalla, toinen paikka jossa noita on on myös aurinkoinen mutta selvästi multavampi. Taitaa olla aika vaatimaton kasvupaikkansa suhteen. Ei ole ylimäräisiä taimia niin paljon että moniin eri paikkoihin olisin istutellut.
By Kurppa. - 18.6.2008

Kuinka korkeaksi tuo kasvaa?
By Kassikäpp - 18.6.2008

Puolisen metriä. Kuva myös tassutteluissa s. 23.
By Fiia - 15.8.2010

Herätellään vanha ketju. Tässäkin valkohanhikki. Mulla se kasvaa hyvässä mullassa ja puolivarjossa.

By Kurppa. - 9.6.2011

By Myskimalva - 5.7.2012

Valkohanhikki kasvaa varjoisalla alueella. Viime kesäinen ostos.
By viherpeukalo - 5.7.2012

Tykkääkös valkohanhikki olla varjoisassa paikassa? Sitten saa lähteä paahteesta pois. 
By Myskimalva - 5.7.2012

No kyllä tuo minulla ainakin kasvaa. Paistaako ehkä illassa max 2 tuntia siihen aurinko.
By Kreeta-Eulaalia - 5.7.2012

Mistä erottaa valkohanhikin ja valkoisen verihanhikin, vai ovatko ne sama asia?