By puutarhapuurtaja - 18.6.2008
Tämäkin puuttui vielä, näkyy olevan tuolla tunnistettavien puolella esillä aina silloin tällöin, siis:
isorikko

|
By Perennainen - 19.7.2008
Ostin Latviasta rikon, joka on aivan kuin mini-isorikko. Lehdet ovat vain sentin pituiset, yksi ruusuke siis kahden-kolmen sentin kokoinen. Hopearikkohan on isorikkoa pienempi, mutta tämä on kyllä sitäkin paljon pienempi. Mikähän on?
|
By Perennainen - 6.9.2008
Tällainen on "minirikkoni". Kukkien väristä ei ole tietoa, toivottavasti kukkii joskus.
|
By Lumikko - 6.9.2008
Mikäs se tunturirikko Saxifraga cotyledon on? Meneeköhän edes sinne päin...
|
By nemesia - 6.9.2008
Vaikuttaa hopearikolta, en vain tiedä mikä niistä, minulla on kolmea eri sorttia kovin pieniä eroja niissä. Kukat valkoisia. Joku varmaan tietää paremmin.
|
By Perennainen - 8.9.2008
Vihjeiden avulla olen päätynyt S. paniculata Minimaan. Siis pientä lajiketta oleva hopearikko.
|
By mai-lee - 15.2.2009
patjarikko on niitä, joka paahteisella paikalla kärsii aikaisesta keväästä - lumisuoja häviää liian aikaisin ja kasvustoa uhkaa kuivuminen. varjoisemmassakin kohtaa se yöpakkasten aikaan tarvitsee *lievää törkeämpää tönimistä* takaisin kasvualustaan kiinni tai ohuen multakerroksen juuriston peitoksi.
|
By Sand - 15.2.2009
Jaa. Patjarikko pannaan kaikkiin rikkoihin Hommasin monta punakukkaista patjarikkoa somistamaan yhden penkin isoa kulmaa. Olisipa kivaa, jos niistä kasvaisi kunnon makkarat.
|
By Kurppa. - 15.2.2009
Patjarikko voi joka ruusukkeesta lisätä, kunhan muistaa aluksi kastelun.
|
By farmari - 16.2.2009
aika hyvin taitaa nuo kaikki rikot onnistua ruusukkeista lisätä .
helppoa kun heinänteko .
|
By Jatuuli - 10.4.2009
Patjarikko näyttää tosiaan vihreältä patjalta, kun lumet ovat sulaneet pois päältä.
|
By MoonRiver - 10.4.2009
Niin näyttää. ihana kasvi, tykkkään tosi paljon.
|
By valtsu - 10.4.2009
Huoh .         Taitaa olla teillä ihan parisängyn patja - ehkä joskus täälläkin.
|
By hillasuo - 10.4.2009
Patjarikko on helppo lisättävä, minä haaveilen pihalleni muita rikkoja. Vielä en ole niitä löytänyt.
|
By Jatuuli - 10.4.2009
Toukokuun lopussa se on kauneimmillaan, kun kukkii valkoisena mattona.
|
By hillasuo - 10.4.2009
Minulla kukkii täällä vasta juhannuksen aikaan yleensä.
|
By hillasuo - 2.5.2009
Tämä on niitä kevään ensimmäisiä ilahduttajia. On taas ainakin tämä pieni puska selvinnyt hyvin talvesta. Isompikin on jo vapaa lumen alta mutta siinä on aika paljon ruskeaa reunoilla.

|
By MoonRiver - 3.5.2009
No jo sinullakin Hillasuo lumen alta paljastuu vihreätä. Mukavaa, vai mitä?=)
|
By hillasuo - 3.5.2009
Juuuh.....
|
By Jatuuli - 31.5.2009
Vihreä patja on muuttunut valkoiseksi. Patjarikko kukkii valkoisena mattona.
|
By MoonRiver - 31.5.2009
Hyvänen aika, että on UPEA!
|
By Tipilintu - 31.5.2009
En oo ees hoksannu että tommostakin voi olla! Näitä muutamaa ihastelin..
|
By kaarnikka - 31.5.2009
Jatuulin patjalla ei kyllä viittis makoilla. On se sen verran upea!
|
By Jatuuli - 31.5.2009
Koko patja pitäisi oikeastaan pikapuoliin purkaa, kun on kasvanut jo vähän liiankin tiiviiksi.
|
By pipu - 31.5.2009
Vaihtopäiviltä viime keväänä saadut pikkuruiset rikot voivat hyvin. Ne ovat jo hyvässä kasvussa. Niiden nimestä en ole laisinkaan varma, mutta ne ovat vihreitä ja todella pienilehtisiä. Kukat ovat valkoisia. Mätäsrikkona olen nuo saanut, mutta voivat kyllä olla jotain muutakin, mutta ne ovat aivan ihastuttavan sieviä. Kirjavalehtinen rikkokin on selvinnyt talvesta ja kasvaa hyvää vauhtia. Nuppuja on siihenkin tulossa.
|
By Zibuli - 31.5.2009
Tämä on ymmärtääkseni posliinirikkoa. Sitkeä sissi.
|
By viherpeukalo - 1.6.2009
Minä en sitten saa tuota ihanaa patjarikkoa kasvamaan. Vuosi sitten istutin kaksi ja aika varjoisaankin paikkaan, nyt ovat kyllä hengissä, mutta 1/10 viimevuotisesta. Miten se oikein leviää, mulla kutistuu.
|
By Jatuuli - 1.6.2009
Mielestäni patjarikko on varsin vähään tyytyvä kasvi. Ainoa vaatimus taitaa olla, että vesi ei saa jäädä seisomaan sen kasvupaikalle. Loiva rinne ainakin on sopiva kasvupaikka.
|
On ollut loivassa rinteessä ja lähes kuivassa , räystään alla ja varjossa. Kutistuu vaan.
|
By Heksu - 1.6.2009
Hyö tykkää enempi auringosta?
|
Ai, jaa, no patjat sitten aurinkoon. Siellä on vaan vähän ahdasta.
|
By Peltomyyrä - 1.6.2009
Mullakin patjarikko on ollut hankala, koska aina se joko kituu kuivassa tai sadekesänä peittää kaiken alleen. Esim. sammalleimu kestää kuivaa paljon paremmin.
Yhden laakean kiven päällä (auringossa) se kasvaa hyvin, mutta sitä pitää kastella yhtenään. Mutta on ne kukat söpöjä!
|
By Jatuuli - 2.6.2009
Olisikohan tämä varjorikko?
|
By Naana - 2.6.2009
Mulla on ihan samannäköstä ja varjorikkona mie sen ostanu oon, että vois vaikka ollakki.
|
By Zaltys - 3.6.2009
Ostin muutaman ylijääneen patjarikon viime syksynä, lähes ilmaiseksi. Osan istutin penkkiin ja osan tuollaiseen isoon ruukkuun kun muualta ei enää tilaa löytynyt. ...penkkiin istutetut pärjäsivät huonosti (toistaiseksi yksi ainoa kukka), ruukussa olleet kukkivat nyt ihan mukavasti puolivarjossa vaikka tuo oli aivan jään ja veden täyttämä keväällä, ja jään alta paljastuessaan nämä olivat väriltään enemmän ruskeita kuin vihreitä. Enpä olisi arvannut että ne tuossa selviävät...

...tosin joukossa on muutama tälläinen mutanttikin, kaiken muun lisäksi terälehtiä aivan liikaa:

|
By Kurppa. - 14.6.2009
En tiedä tämän rikon nimeä, sain sen viime kesänä. On pienempää kun varjorikko.

|
By Sand - 15.6.2009
Luulin vastanneeni Kurpitsalle johonkin otsikkoon tuosta kuvasta. Minulla on samaa rikkoa ja muistaakseni se on lehtorikkoa. Kukinto pääsee oikeuksiinsa mielestäni vain, jos on maanpinnan eroja tai jotain muuta kautta kukkien taustaa saa rauhalliseksi.
Rikkojen kukinta on kuitenkin kauneimmillaan aikaisin aamulla ja myöhään illalla, jolloin valo tulee sivummalta :]
|
By Kurppa. - 15.6.2009
Sand, ei tämä ole lehtorikkoa. Tarleena, on miulla tuota valkeakukkaisenakin (vähän punertavaa) Hunturikoksi olen sitä arvuutellut.
|
By satues - 15.6.2009
Eikö tuo ole posliinirikko, mulla on samaa variegatana ??!! Näyttää ainakin samanlaiselta, omassani ei ole kukat vielä auennut.
|
By Jadetsu - 15.6.2009
Samaa veikkaan ku satues
|
By Kurppa. - 15.6.2009
Tämä on paljon pienempää.
|
By satues - 15.6.2009
Sellaisen löysin googlella kuin, Saxifraga x urbium `Nana´"kääpiöposliinirikko" ..jospa...
|
By Kurppa. - 16.6.2009
Voisi hyvinkin olla. Kiva, että joku jaksaa etsiä näille nimiä
|
By Kurppa. - 16.6.2009
Tämä on mielestäni hunturikko Saxifraga cuneifolia. Sen ruusukkeet ovat 2-4cm.

|
By RitvaL. - 16.6.2009
Onpas hän söötti!
|
By memuli - 16.6.2009
Söötti on, uusi tuttavuus minulle tuokin.
|
By Jatuuli - 24.6.2009
Varjorikko on kukkinut jo melkein kuukauden ja näyttää ihan valkoiselta pilveltä.
|
By Illakko - 7.7.2009
Posliinirikko on kukkinut jo vaikka kuinka kauan upeana pilvihattarana.
|
By välke - 30.7.2009
Onko kukaan kasvatellut patjarikkoa siemenistä?
|
By Kurppa. - 30.7.2009
On, hyvin lähtee. Keväällä olen muiden mukana laittanut kylmäkäsittelyyn, vaikken tiedä tarviiko.
|
By välke - 30.7.2009
Hyvä juttu, taidanpas kokeilla minäkin.
|
By Miikos - 30.7.2009
Siementen kerääminen ainakin on haasteellista...
|
By välke - 30.7.2009
Siemenvesalla näytti ainakin olevan myynnissä.
|
By Miikos - 30.7.2009
Niin on mut kun haluais kerätä itse ;-) Yritys on kova mut nähtäväks jää kuinka onnaa.
|
By välke - 30.7.2009
Mitäs niitä niksejä oli, sukkahousuja ja sen sellaisia kun ripustelee, niin johan jää pienemmätkin siemenöiset haaviin?
|
By välke - 20.1.2010
Siemenpussissa lukee Saxifraga exarata, mikähän rikko on kyseessä?
|
By malvankukka - 20.1.2010
Välke, VKN tuntee sen tuoksurikkona, exarata subsp. moschata.
|
By välke - 20.1.2010
Kiitos malvankukka, nyt saan kirjoitettua nimilapun valmiiksi. Yritin vaikka mitä kautta etsiä suomenkielistä nimeä, mutten löytänyt.
|
By malvankukka - 20.1.2010
VKNää on kiittäminen : ) kelpo kirjanen toisinaan.
|
By Inki - 17.2.2010
Punainen patjarikko - kukka on pieni, mutta niitä on paljon...

|
By Inki - 17.2.2010
Voiko tästä olla tykkäämättä?

|
By välke - 17.2.2010
Ihana
|
By Jadeliila2 - 17.2.2010
Mä ostin kirppikseltä viime vuonna palasen valkoista patjarikkoa ja sekin oli tosi kaunis ja sit sain joltain ihanalta penttiläiseltä sitä peter pania ja se kukkii sit eka kerran tänä kesänä
|
By välke - 17.2.2010
Minulla on yrityksenä kasvattaa tuota peter pania siemenistä. Saas nähdä kui käy.
|
By Kurppa. - 17.2.2010
Tässä patjarikko vaaleanpunaisena.
|
By Jadeliila2 - 17.2.2010
Ihanaa on tuo vaaleenpunanenkin
|
By Kurppa. - 17.2.2010
Lehtorikko, suosikkini.
|
By Jatuuli - 17.2.2010
Kolme kuukautta ja risat, ja sitten patja toivottavati taas näyttää tältä.
|
By belgi - 17.2.2010
Upea!
|
By viherpeukalo - 18.2.2010
ihania rikkoja teillä. Muuten, missä olosuhteissa tuo patjarikko parhaiten kasvaa, varjoisassa vai paahteessa vai siltä väliltä ? Olen yrittänyt sekä auirngossa että varjossa, ja aina ne katoavat, koskaan ei ole mitään patjaa muodostunut, tyynyksikin liian pieniä. 
|
By mai-lee - 18.2.2010
varjossa kasvattaen pääset vähemmällä. - kevään aurinko sille on pahasta. jos et aina iltapäivällä rousteen sulettua yöpakkasen jälkeen pääse painelemaan sitä takaisin maahan kiinni, niin varjosta siihen asti, kun pakkaset ovat ohi. pienijuurisena/ikivihreänä kuivuu kevään ahavassa helposti.
|
By Jatuuli - 18.2.2010
Minulla patjarikon kasvupaikka taitaa olla juuri "siltä väliltä", ei ainakaan mikään paahteinen paikka. Maa on hieman viettävää eli vesi ei jää koskaan seisomaan, mutta ei kovin kuiva paikka kuitenkaan.
|
By viherpeippo - 18.2.2010
viherpeukalo, et sinä tuon näköinen ole!
|
By EveliinaKK - 18.2.2010
Rikot on ihania. Lehtorikko ihan uusi tuttavuus. Onkohan ihan yleisesti myynnissä?
|
By Kurppa. - 18.2.2010
Auringossa miullakin paitsi varjorikko ja lehtorikko jotka aamuauringossa.
|
By viherpeukalo - 18.2.2010
Hm, kiitos ohjeista, täytyy tutkia keväällä, onko seinustan varjossa mitään elossa. (Peippo, minä koin muodonmuutoksen )
|
By aronja - 15.4.2010
Virginianrikko

|
By aronja - 15.4.2010
Kah, kuva jäi kyydistä Uusi yritys..

|
By Naana - 27.4.2010
Kävin just pihalla kurkkimassa lumen alta paljastuneita kukkapenkin kohtia ja minun sinirikko on elossa! Siellä se kukkanuppuja pukkas, JEE!!!
|
By suhvi - 25.5.2010
mikähän senki tekee että tummanpunasena ennen kukkinut patjarikko kukkii nykyään haaleen vaaleilla kukilla, melkein luonnonvalkoset
|
By iiris-kukka - 2.6.2010
En löytänyt kuukkeloimall tietoa posliinirikosta, minkälaisen kasvupaikan tarvitsee, lähinnä onko aurinko-puolivarjo vai varjo?
|
By Maizu - 2.6.2010
Mulla ainakin posliinirikko näyttää voivan paremmin kun siirsin sen auringosta puolivarjoon, ja lehtien väri pysyy parempana, mutta kyllä se selviää auringossakin..
|
By iiris-kukka - 2.6.2010
Hyvä juttu, kiitos. Näitä puolivarjon paikkoja on vielä paljaana.
|
By Jatuuli - 5.6.2010
Patjarikko loistaa taas hohtavan valkoisena.
|
By belgi - 5.6.2010
Voi vietävä kuinka kaunis, miksiköhän mulla ei ole tuota ?
|
By Tähdikki - 28.6.2010
Eikä mulla tota. Vielä. Lisään listaan varmasti.
|
By välke - 2.7.2010
Hopearikko
|
By nemesia - 3.7.2010
 Nämä hopearikot on erilaisia ja kolmas sortti ei kuki vielä kun viime talvi kohteli sitä kovin huonosti, on vain pienen pieni osa jäljellä.
|
By nemesia - 3.7.2010
Höh kuva jäi kyydistä, onnistuukohan nyt
|
By nemesia - 3.7.2010
 On tämä kuvan lisäys vaikeaa.
|
By Jatuuli - 6.10.2010
Varjorikkomatto on kaunis syksylläkin. Eipä mahdu rikat väleihin.
|
By Kaarna - 11.4.2011
Patjarikot ovat paljastuneet elävinä lumikinoksen alta. Laitoin vielä vähän lunta lisää päälle kun en ollut varma onko kevätaurinko niille haitaksi.
|
By rantamänty - 11.4.2011
Niinpä??? Pitääkö suojata kaikki vihreäna olevat kasvit jotka paljastuvat nyt lumen alta?
|
By Jatuuli - 11.4.2011
Kyllä ainakin rikot ovat aina hyvin selviytyneet, vaikka ovat heti ensimmäisinä paljaana.
|
By Jadetsu - 11.4.2011
Mä ostin viime kesänä sen karkkiraita rikon, toivottavasti sois menny talaven yli
|
By Jatuuli - 9.6.2011
Varjorikon kukkapilvi.
|
By Jatuuli - 9.6.2011
Patjarikon kukkamatto.
|
By Jadetsu - 9.6.2011
Mitähän se minolen tuolla 59 päivää sitte sekoillu, sammalleimua minolen aatellu
|
By Kurppa. - 12.6.2011
Vähän hassusti näin kukinta aikaan tuo lehtorikko, mutta kukinnan jälkeen jää penkkiin kaunis reunusta.
|
By annaw - 21.6.2011
joo, tämä oli mielenkiintoinen tyyppi
|
By multamanta - 21.6.2011
Mulla on ollut tuo jo muutamia vuosia. On niin hidas nousemaan talven jälkeen, että olen joka kevät luullut sen kuolleen.
|
By annujoki - 29.6.2011
Posliinirikko kukkii parhaimmillaan

tässä Ipanemalta taimenvaihdossa saamani kirjava rikko on asettunut hyvin vihreitten kamujensa viereen 
|
By Jatuuli - 31.8.2011
Patjarikko on kyllä aivan upea maanpeitekasvi.
|
By valtsu - 31.8.2011
Wow miten tuuheita ja komeita. Mulla on jo nostettu ylös melkoinen määrä patjarikkoa jaettavaksi, mikähän lie paras tapa istuttaa pikkutupsuina nopeasti? Keskeltä harventuneille puskille lykkään keskelle hieman kompostilla ryyditettyä hiekkaa.
|
By Jatuuli - 31.8.2011
Tämän kohdan istutin viime syksynä, kun uudistin jotain liian tiiviiksi kasvanutta kohtaa muualla. Tökkäsin vain maahan täysin juurettomilta näyttäviä latvuksia vihreätä osaa myöten hyvin harvakseltaan. Tältä sama nurkkaus näytti vuosi sitten 29.8., hieman vain kuvakulma on toinen.
|
By Kreeta-Eulaalia - 1.9.2011
Voi ihmettä sentään! Ja mulla kun ei ole toivoakaan saada patjarikosta minkään näköistä, kun ei se raukka pärjää täällä kaikille voikukille ja nokkosille.
|
By siho - 21.12.2011
 Isorikon yksi ainoa kukkavarsi teki aika runsaasti kukkia.
|
By Irsa - 11.6.2012
Tämä on sitten kanssa ihana , vielä samassa mättäässä kaksi väriä ! Metsätähdelle terkkuja lähettää hän !
|
By annujoki - 12.6.2012
Posliinirikon nuppuaika - niin on hentosia että tuskin näkyy...
|
By Kurppa. - 12.6.2012
Tämä (jonka nimeä en tiedä) kuuluu suosikkeihini.
|
By illis - 13.6.2012
Kovasti on posliinirikonnäköinen.
|
By siho - 13.6.2012
 Viime syksyn halpalöytöjä tämäkin: Lehtorikko/Saxifraga Rotundifolia
|
By Emo - 13.6.2012
tämä patjarikkoraukka on kuivassa hiekkamaassa, puolet päivästä paahteessa. Onneksi se ei tiedä sitä, ja kukkii vaan . Kukka muuttuu tummasta vaaleaksi.
|
By Kurppa. - 13.6.2012
Illis, niin on, mutta on puolet pienempi kooltaan.
|
By illis - 13.6.2012
Tuolla vanhassa rikkokeskustelussa ihan mielenkiintoista asiaa, voisikohan olla joku vanhempi lajike tuo Kurpan rikkohttp://puutarha.net/indexfr.aspx?s=/keskustelu/keskustelu.asp?id=6004
|
By Jatuuli - 13.6.2012
Tämä lienee posliinirikko.
|
By Kurppa. - 13.6.2012
Illis se näyttäisi olevan tuo Saxifraga umbrosa? Kiitos siulle
|
By Jatuuli - 14.6.2012
Kukat ovat pieniä, mutta lukumäärä on suuri. Varjorikko.
|
By Kurppa. - 14.6.2012
Lehtorikko
|
By trekooli - 15.6.2012
Sain eilen ison mättään lehtorikkoa. Tykkään kylläpaljon rikkojen hörhelökukista
|
By viherpeukalo - 15.6.2012
Minä tykkään lehtorikon lehdistä.
|
By Meritähti - 4.7.2012
Hopearikko kukkii.
|
By mehilainen75 - 21.7.2012
Mikäköhän rikko tämä on joka kurkkii arovuokon lehtien alta?
|
Hitsi kun en ymmärrä miksi tuo kuva näkyy noin tyhmästi... mutta toivottavasti joku saa selvää
|
By satues - 21.7.2012
Oiskohan se posliinirikko , ei näe kunnolla lehtiä...googleta.
|
No oon googlettanut kyllä, on tosi pieni! Eli murto-osa posliinirikosta...
|
By Pisaralehdellä - 23.9.2012
Aivan käsittämätön kuvasarja Jatuulilla!    Aikamoisella monsterinvaihdilla ovat paisuttaneet kokoa!
|
By Pisaralehdellä - 23.9.2012
Viime kesänä hankin syysrikon, joka on nyt keijuangervonkokoinen mätäs. Ihmettelen, kun se ei ole kukkinut vielä kertaakaan. Ainakaan koosta se ei pitäisi olla kiinni?! Periaatteessa ihan kaunis kasvi, mutta niin helekatin vaikea yhdistää muiden kasvien kanssa, koska lehdet ovat sellaiset ruikunvihreät
|
By välke - 23.9.2012
Musta tuntuu, että patjarikkoa on kahta kokoa olemassa. Minulla kasvaa kaupasta ostettu valkoinen patjarikko kituuttamalla ja on todella tiiviskasvuista ja matalaa. Sitten saman penkin toisessa päässä kasvaa siemenistä kasvatettua punertavakukaista joka paisuu ja kasvaa kokoa samalla tavalla kuin nuo Jatuulin upeat patjarikkokasvustot. Näissä isoissa lehtien kokokin on ihan toista luokkaa, kuin siinä valkoisessa. Nämä siis ihan mun mutu-ajatelmia.
|
By Jatuuli - 23.9.2012
Olen joskus miettinyt samoin kuin välke, että voisiko olla olemassa vähän erilaisia patjarikkoja.
Tykkään näistä erilaisista rikoista, kun ovat aina nättejä, myös silloinkin kun eivät kuki. Tässä varjorikko.
|
By anita - 23.9.2012
Mä olen tehnyt ihan saman päätelmän kuin välke. Olen saanut punaista ja valkoista patjarikkoa eri ihmisiltä. Osa valkoisesta on selkeästi paljon matalampaa kuin muut ja punaisessakin on muistaakseni hiukan kokoeroa, mutta ei yhtä selkeästi kuin valkoisessa. Ja kaikki kasvaa samassa paikassa, eli kasvupaikasta ei ero voi johtua.
|
By välke - 6.10.2012
Aikaisemmin tuolla pohdiskelin, että olisko patjarikkoa olemassa kahta erilaista, kun minulla kasvaa parin metrin päässä toisistaan kasvutavaltaan ihan eri tyyppiset patjarikot. Toinen, valkokukkainen kaupasta ostettu on ollut jo useamman vuoden matalaa ja hieman kitukasvuista ja tämä vaaleanpunakukkainen kasvaa upeana paksuna mattona. Tämä "jumbo"-patjarikko on kasvatettu virosta tilatuista siemenistä. Tänään nappasin kokoerosta kuvan:
|
By anita - 6.10.2012
No on niillä kokoeroa :O
|
By välke - 6.10.2012
|
By välke - 5.6.2013
Hopearikko kasvaa kivien välissä
|
By Myskimalva - 6.6.2013
Valkoinen patjarikko
|
By annujoki - 7.6.2013
Mikähän on ettei isorikko mulla kasva. Paikka on aurinkoinen, hiekansekaista hyvää multaa, kastellutkin olen kun on kamalan kuivaa vaan eivät kasva. Sama homma viime vuonna, vettä tuli kyllä silloin ehkä liikaakin taivaasta mutta on hyvin läpäisevä kasvualusta. Samanlaisinna möllöttävät eivätkä kuki. Voisko syynä olla että kekomuurahaisten valtatie menee siitä yli? Käsittääkseni ei ne siitä kulje kuin yli, pesät on muualla. Erittääkö ne murkut jotain siinä kulkiessaan niin että isorikot kärsivät siitä?
|
By Teenjuoja - 24.6.2013

Viikin Gardenian kuivan näköisessä rinnepenkissä isorikko kasvoi hyvin ja näytti kiinnostavan myös pörriäisiä. Kuvassa se ei näytä oikein miltään, mutta nuo runsaat kukinnot huojuivat tuulessa oikein kauniisti ja matala lehdistö peitti maan tehokkaasti.
|
By Myskimalva - 29.6.2013
Täällä myös isorikko kukkii parhaillaan. Vaatimaton ja kestävä kasvi.
|
By anita - 24.8.2013
Vinkkejä patjarikon jakamiseen? Se on sen verran näpertämistä, että olisi kiva selvitä siitä hiukan helpommin ja nopeammin
|
By Jatuuli - 24.8.2013
Repäistään patjarikkomatosta tukku, tökätään maahan pätkät vihreää osaa myöten ja se on siinä.
LIsäys: Sivulla 11 näyttää olevan oma istutuskuva.
|
By anita - 24.8.2013
Jatuuli, juuri tuota tein, mutta se on semmoista näpertämistä, että hermo meni Taidan kokeilla tuota mullan lisäystä ruskettuneille kohdille.
|
By Myskimalva - 22.6.2014

|
By viherpeukaloton - 28.6.2014
Nämä vilkuttaa Moonriverille! 

Pienestä alusta on kasvanut jo tuommonen alkua reilu 2x isompi puska. Olin aivan varma että tämä ei selviä talvesta, mutta niin se vain tuossa väliaikaispaikassaan on kukkinut jo viikkoja. Pikkumies ehti sitä jo keväämmällä verottaakin, mutta nekin montut on jo kasvanut umpeen. Taidan levitellä tätä pitkin poikin tonttia kohomaalle. Nyt se pitäisi siirtää paremmalle paikalle, mutta eihän toista voi häiritä kesken kukinnon!
Jos jollain on riesana niin mun pihaan mahtuu. 
|
By MoonRiver - 28.6.2014
Kiva! =) Patjarikko on yksi minun lemppareista!
|
By jonnaponna - 28.6.2014
Reilusti on patjarikko levinnyt,takana valkoisena kukkiva alue..eipä ole lähempää kuvaa nyt olemassa.Lisäksi on etupihan puolella varjosammalla alueellakin viihtynyt,kaunis kasvi on Aikanaan vanhempieni luota pieni alku pihalle tuotu..  
|
By viherpeukaloton - 29.6.2014
MoonRiver tuosta tuli mun lemppari myös! Siis isot kiitokset!!
|
By annujoki - 29.6.2014
Ompa komea akankaalimätäs, siitä minä tykkään kun viihtyy varjossakin 
|
By jonnaponna - 29.6.2014
Juu tykkään kans..on ihan vieläpä itse siihen jostain taivaan tuulista tupsahtanut ja siinä saanut sitten rauhassa levitä.Hyvän paikan on itelleen kekannut,sanompa vaan )
|
By annitainen - 4.6.2015
Patjarikot...

valkoisessa on himpun verran enemmän kukkia...
|
By Maariankello - 4.6.2015
Oho, onpas todella tuuhea kukinta! Hienon näköisiä molemmat!
|
By annitainen - 7.6.2015
Onks tää nyt kirvalehtinen posliinirikko ?

kirpputorilta löysin...
|
By välke - 11.6.2015
Tässä minun kooltaan ja kasvutavaltaan erilaiset patjarikon kukat vieretysten. Vaaleanpunaisen olen alkujaan kasvattanut viron siemenistä, pienemmän ja huonommin leviävän olen ostanut.

|
By välke - 11.6.2015
Ja tässä koko ihana vaaleanpunainen patjarikkokasvusto
|
By IrisFinlandica - 11.6.2015
Tuo on täydellinen kasvi niin kukinnaltaan kuin lehtimättäätkin. Niin kaunis! Mutta ei toki viihdy ihan missä tahansa. Itsellä vielä pieni, mutta hyvinvoiva kasvusto.
|
By uustorppari - 12.6.2015
Luin netistä ohjeita, että se pitäisi siemenestä kylvää maalis-huhtikuussa, entäpä jos tilaan nyt siemenet kun tuo on aivan superihanan näköistä ja pääsen kylvämään siis ehkä kesäkuun lopulla. Onnistuuko vai onko suosista jätettävä ensi kevääseen. Keväällä kun on aina kiirettä niin jää nämä kylvämiset vähille.
|
By välke - 12.6.2015
Uustorppari, jos vaaleanpunaisen patjarikon siemeniä haluat, nin voin kerätä tuosta omasta niitä talteen. Se tekee loppukesästä pieniä siementaimia ympärilleen, mutta en osaa sanoa, onko ne edellisvuoden siemenistä vai juuri kypsyneistä?
|
By uustorppari - 12.6.2015
Välke, kiitos, mielelläni ottaisin. Näyttää aivan ihanalta tuo rikkosi!
|
By tua - 18.6.2015

Patjarikko ja sammalleimu levittäytyvät hurjasti tänä vuonna. Liekö leudon talven ansiosta? Tuota rinnettä jatkuu vielä metrikaupalla ylöspäin.
Hyvää Juhannusta kaikille
|
By raya - 2.7.2015

Eka kertaa kukkii hän.
|
By Kurppa. - 24.8.2015
Tämmönen tuli ostettua lauantaina Virolaiselta myyjältä.

|
By -risa- - 25.6.2016
Isorikon kukka on läheltä katsottuna kaunis.

|
By -risa- - 25.6.2016
Posliinirikko
|
By raya - 1.7.2016
Isorikko kukkii miulla eka kerran kunnolla, ja Pitkässä varressa on kukinnot.

|
By Satu-71 - 1.7.2016
Varjorikko
|
By Kurppa. - 14.8.2016
Puu-ukolta saatu Saxifraqa Manshuriensis
|
By Noname - 14.8.2016
Onpas ihana lehti ja hauska kukinta Kurpan rikossa.
|
By Meritähti - 20.6.2017
Hopearikko kukkii tänä vuonna erityisen runsaana.

|
By Noname - 12.8.2017
Onko tietoa, mistä voisi kysellä saxifraga fortunei Rubrifolia? Kaunislehtinen rikko vielä kauniimmalla kukinnalla..
|
By raya - 3.6.2018
 Valkonen patjarikko on ihmeen sitkee sissi, koko päivän auringossa eikä vettä ole saanu kuukauteen. Punaset on suorastaan tehny joukkokuoleman.
|
By suokukka - 3.6.2018
Minullakin valkoinen kasvaa ja kukkikin hienosti, mutta puput söi joka ikisen kukan. Mä alan olla aika kiukkunen noitten saakelin rusakoitten kanssa. Ei viitteis kesällä pitää kaikkea verkotettuna, ei se niin nättiä ole.
|
By hoyabella - 9.6.2018
Lehtorikko
 Tämäkin on varmaan joku rikko.
|
By raya - 9.6.2018
+xLehtorikko  Tämäkin on varmaan joku rikko.  Varjorikko, luulisin
|
By hoyabella - 9.6.2018
+x+xLehtorikko  Tämäkin on varmaan joku rikko.  Varjorikko, luulisin Rkko kuitenkin. Sillä on kirjavat lehdet.
|
By ipanema - 11.6.2018
+xMinullakin valkoinen kasvaa ja kukkikin hienosti, mutta puput söi joka ikisen kukan. Mä alan olla aika kiukkunen noitten saakelin rusakoitten kanssa. Ei viitteis kesällä pitää kaikkea verkotettuna, ei se niin nättiä ole. Pataan vaan rusakot , ja muhennosta tekemään
|
By Ohvakukka - 11.6.2018
Pitääpä tarkistaa tänään onko rikkojen kukat syöty, pupu tuli eilen pihaan kolme kertaa keskellä päivää mutta lähti pois kun huomasi minut. Illalla myöhään oli taas yksi pupeli tullut pihaan mutta pelotin sen pois. Meillä ei ole kukkia syöty kesäisin.
|
By annitainen - 11.6.2018
Eriparille terkkuja 😊 Kaunis varjorikko,joku Elliot se vissiin on.
|
By raya - 12.6.2018
 Punasävysiäkin on pieniä plänttejä selvinny kuivuudessa.
|
By suokukka - 28.5.2019
No nyt patjarikko on säästynyt pupujen tuhoilta ainakin toistaiseksi. Saisi levitä paljon lisääkin, on se aika kiva.

|
By raya - 7.7.2019
 Kirjavalehtinen posliinirikko, täst mie tykkään.
|
By Jatuuli - 8.6.2020
Patjarikko on nyt parhaimmillaan.
|
By Rapunzel - 8.6.2020
Jatuulilla ihana patja. Mulla metsätulppaanien taustalla
|
By Rapunzel - 8.6.2020
Siirtelin tätä useampaan paikkaan. Tää kallionkolo tuli kivan näköiseksi, vähän niukasti on kyllä multaa.
|
By valtsu - 8.6.2020
Vitsit noita teidän rikkoja, henkeä salpaavan kauniita. Olisi jaettavaa ja kalliota, mutta liian kuivaa tuulen vuoksi. Mie viherryn ja syystä.
|
By Jatuuli - 10.6.2020
Patjarikko on hämärän illan valopilkku.
|
By Kurppa. - 16.6.2020
Lehtorikko, aina yhtä ihana.

|
By suokukka - 20.6.2020
Posliinirikko variegata

Tavallinen posliinirikko

Minulla on näitä kumpaakin monessa paikassa. Ihanan helppo ja kiva raikastus kukkapenkkeihin.
|
By Ohvakukka - 26.6.2020
 Varjorikko häviää sinivuokolle taistelun tilasta.
|
By suokukka - 20.6.2021
Nämä sen kuin suurenee vaan, aika ihanat.
|
By raya - 27.6.2022
 Viime kesänä Tähtisilmän kainaloon hätämajotettu posliinirikko ei viihtymisestä päätellen aio muuttaa mihinkään.
|
By Kurppa. - 30.6.2022

|
By suokukka - 6.6.2023
Lehtorikko taitaa olla. Saisi mieluusti levitä.
|
By suokukka - 6.6.2023
En ole varma tuosta lehtorikosta. Minulla oli joskus papelorikkoa, ajattelin sen hävinneen, tämä saattaa olla sitäkin. Olisin onnellinen jos on sitä, mutta kumpikin kelpaa.
|
By raya - 29.6.2023
 Ei oo koskaan posliinirikko miun hoivissa voinu niin hyvin ku nyt.
|
By kitikat - 29.6.2023
+x Ei oo koskaan posliinirikko miun hoivissa voinu niin hyvin ku nyt.  No kyllä näyttää viihtyvän ☺️
|
By tönönvahti - 29.6.2023
+x Ei oo koskaan posliinirikko miun hoivissa voinu niin hyvin ku nyt.  Ei vaan mulla ole viihtynyt. Juuri ja juuri hengissä pysynyt kymmenisen vuotta.
|
By tönönvahti - 29.6.2023
Voi minun reppanaa kun oli jääny sammalen alle. Lasten hiekkalaatikossa kasvavat minun rikot ja ovat kyllä melkein olleet oman onnensa varassa. Kävin äsken ihan asioiksen katsomassa mitä sinne hiekkalaatikolle kuuluu.
|
By Kurppa. - 29.8.2023
Saxifraga manshuriensis
|